Teboilin kassatyöntekijä anasti "lisäliksaa" 183 000 euroa. Käsi sydämelle: oletko polannut kassalla?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja, kiitos ja aamen! Kyllä tosiaan näin on tehty. Ravintoloissa siihen aikaan kun käteisellä vielä maksettiin. Nyt kun mietin asiaa, niin se täytyy olla ihan älytön määrä löysää ja irtonaista käteistä, mitä kyypparit siirsi kulutukseen.
Niin tämä! Se oli silloin kun käteisellä humalaiset maksoi. Ai että.
Alkuillasta, kun oli rauhallisempaa ja asiakkaatkin skarppina, löytiin juomia kassaankin. Kuitit jätettiin pyörimään siihen tiskille ja tasoille. Myöhemmin ryysisksessä ei lyöty kassaan kun murto-osa ostoista ja asiakkaalle työnnettiin joku alkuillan kuitti siihen mukamas ns tarjolle. Ei tosiaankaan täsmännyt kuitin kellonaika sen asiakkaan oston kanssa.Satoja euroja illassa suoraan omaan käyttöön. Kunhan vaan piti homman maltillisena ja vakiona.
Siksipä lomien pitäminen ei oikein sopinut: sijaiseksi saattoiTämäpä tämä. Saamari kun kaikki maksaa kortilla nykyään.
Ne olivat hyviä aikoja ne! Palkan saattoi käyttää hankintoihin ja muuhun, kun irtorahalla eli arkea.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan siis 20v sitten lounasravintolan kassalla joo satunnaisesti ja vähintäänkin paperisia, merkkaamattomia lounareita meni joskus essun taskuun. Olin itse ravintolapäällikkö ja laskin aina illalla viimesenä päivän päätteeks kassan joten kyllä sieltä ylimääräset kolikot joskus meni omaan taskuun. Tuli kyllä sillon tarpeeseen joka euro kun elin yksin ja oli iso koira vielä elätettävänä. Ehkä se oli pieni palkanlisä (siis tyyliin 20-40 €/kk). Myös se, et tuotteita joissa meni päiväys lähti useampaan x kk mukaan kun lähdin viimeisenä duunista paperitöiden jälkeen, neukkareista sokerit, teepussit, syömättömät keksit, pullat tms lähti kyllä. Säästyi pitkä penni muuhun tarpeelliseen.
Semmoista se varkaan elämä.
ja EU Ursula on vienyt suomalaisilta 183000000000 euroa ilman mitään vankeusrangaistuksia?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niitä jotka sanovat, että varastaminen on oikeutettua koska palkka on niin pieni.
Voi kouluttautua parempipalkkaiseen ammattiin tai jos ei luvut kiinnosta, tehdä enemmän töitä.
On se tietysti laitonta, mitta moraalipohja on nykyään sen verran joustava että ei sitä suoraan moraalittomaksi voi sanoa. Jos Teboililta on omaan taskuun laittanut niin ei ole liioteltua sanoa että se on ollut kaikkien kannalta parempi lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
ja EU Ursula on vienyt suomalaisilta 183000000000 euroa ilman mitään vankeusrangaistuksia?
Putler on vienyt satojen tuhansien hengen. Eikö siitä pitäisi päästä ihan hir*teen?
Mut noissa ei maksella edes ylityölisiä tai ole laillisia taukojakaan, niin ne rahat pitää ottaa jotenkin takaisin kun taukoja ei saa ja ylitöistä ei anneta lisiä, niin ne pitä ottaa ite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan siis 20v sitten lounasravintolan kassalla joo satunnaisesti ja vähintäänkin paperisia, merkkaamattomia lounareita meni joskus essun taskuun. Olin itse ravintolapäällikkö ja laskin aina illalla viimesenä päivän päätteeks kassan joten kyllä sieltä ylimääräset kolikot joskus meni omaan taskuun. Tuli kyllä sillon tarpeeseen joka euro kun elin yksin ja oli iso koira vielä elätettävänä. Ehkä se oli pieni palkanlisä (siis tyyliin 20-40 €/kk). Myös se, et tuotteita joissa meni päiväys lähti useampaan x kk mukaan kun lähdin viimeisenä duunista paperitöiden jälkeen, neukkareista sokerit, teepussit, syömättömät keksit, pullat tms lähti kyllä. Säästyi pitkä penni muuhun tarpeelliseen.
Semmoista se varkaan elämä.
Näin on. Sitten me jotka ei suostuta riistoon ja huonoihin palkkoihin vaan ollaan mieluummin työttöminä kuin alistuttaisi ottamaan itselle se mikä työstä kuuluu, niin meitä haukutaan.
Olin aikoinaan kesätöissä pikkumarketissa jossa oli veemäinen kauppias. Ihan sen veetutuksen takia tein joskus niin että jos olin yksin kassalla ja joku osti yhden tai kaksi tavaraa ja maksoi käteisellä tasaralla, niin kysyin haluaako kuitin ja jos ei halunnut, niin en lyönyt loppusummaa kassaan ollenkaan vaan poistin tavarat kassanäytöltä ja pistin rahat taskuuni. En tuntenut tekeväni väärin ja kauppiaan oma syy kun kitsasteli eikä hankkinut valvontakameroita joten ei ollut mitään pelkoa että jäisin kiinni.
Nuorena olin lounasravintola/kahvilassa töissä työkokeilussa mistä ei edes palkkaa maksettu, mutta illat, pyhät, viikonloput piti silti olla töissä. Kyllä ärsytti.
Joka päivä laitoin sen verta sivuun että töiden jälkeen sain ostettua mäyräkoiran bissee.