Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teboilin kassatyöntekijä anasti "lisäliksaa" 183 000 euroa. Käsi sydämelle: oletko polannut kassalla?

Kysyn vaan
08.02.2020 |

Otsikossa olennainen.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polaaminen vaatii tietyt olosuhteet.

Esim. kaupoissa on niin pommminvarmat järjestelmät käytössä, että käytännössä ei voi siirtää rahaa sivuun omiin taskuihinsa.

Mutta ravintola-ala on jo kirjavampi. Humalaisten kanssa touhutessa onnistuu jo helpommin.

Huoltamot ehkä jonkin sortin yllätys tällä vilpillisyyden rintamalla...!

Kahviloissakin täytyy olla tarkkana. Olin siskon kanssa tiskillä ja juteltiin samalla. Maksoin 2,5e korvapuustin 20e setelillä. Myyjä antoi minulle 2,5e takaisin. Sanoin, että maksoin 20n setelillä. Myyjä vastasi, että katsoin sen olevan kymppi! Silloinkin minun olisi pitänyt saada 7,5e takaisin...

Eli yritti huijata kun luuli etten siinä juttelun lomassa katso vaihtorahojani.

Vierailija
62/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi niitä aikoja, kiitos ja aamen! Kyllä tosiaan näin on tehty. Ravintoloissa siihen aikaan kun käteisellä vielä maksettiin. Nyt kun mietin asiaa, niin se täytyy olla ihan älytön määrä löysää ja irtonaista käteistä, mitä kyypparit siirsi kulutukseen. 

Niin tämä! Se oli silloin kun käteisellä humalaiset maksoi. Ai että. 

Alkuillasta, kun oli rauhallisempaa ja asiakkaatkin skarppina, löytiin  juomia kassaankin. Kuitit jätettiin pyörimään siihen tiskille ja tasoille. Myöhemmin ryysisksessä ei lyöty kassaan kun murto-osa ostoista ja asiakkaalle työnnettiin joku alkuillan kuitti siihen mukamas ns tarjolle. Ei tosiaankaan täsmännyt kuitin kellonaika sen asiakkaan oston kanssa.

Satoja euroja illassa suoraan omaan käyttöön. Kunhan vaan piti homman maltillisena ja vakiona. 

Siksipä lomien pitäminen ei oikein sopinut: sijaiseksi saattoi

Tämäpä tämä. Saamari kun kaikki maksaa kortilla nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kesätöissä kassatehtävissä ja huomasin että seteleitä tippuu sinne kassalippaan taakse jemmaan. Sieltä sai hyvät taskurahat kun lipas oli viety laskettavaksi. 

Vierailija
64/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teboilin työntekijät alkaa ole kuin konserni itsessään, ei mitään uutta.

Vierailija
65/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portsarit pahimpia polaajia !

Vierailija
66/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai noin hyvät lisätulot, nyt rupesikin noin hommat kiinnostamaan.

T Työtön

Vierailija
67/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ikinä käytyäkö käteistä baarissa. Aina ei saa vaihtorahoja. Kerrankin menin kotoa baariin ostamaan tupakkaa 20 setelillä niin mimmi vaan käveli takahuoneeseen ja jäin oottamaan vaihtorahoja.

Sen askin hinta on siellä 20€.

7 euroa oli siihen aikaan kun kaupassa maksoi 5 euroa. Eli turpa kiinni.

Et sitten tajunnu...

Vierailija
68/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että irtisanomista helpotetaan. Yllätyin miten paljon teissä onkin varkaita. Itselle ei ole ikinä tullut mieleenkään varastaa työpaikalta yhtään mitään. Kaksi työntekijää on saanut kenkää rehellisyyteni takia. Opiskelijana ajelin viikonloppuisin taksia ja eräs isäntä sanoi suoraan, että hän on kohta kymmenen vuotta ihmetellyt, miten se toinen renki tilittää vähemmän rahaa kuin kilsat edellyttäisi. Minä en vienyt latiakaan, enkä ajanut yhtään kyytiä mittari pimeenä. Isäntä antoi toiselle rengille kenkää, tuplasi mun palkkion ja sanoi, että siltikin hänelle jää enemmän käteen.

Toinen koijari sai kenkää, kun paljastui, että oli tilannut kaikenlaista uutta osaa erääseen teollisuuslaitokseen, mutta oli vain puhdistanut vanhoja vielä toimivia osia ja myynyt uusia osia toisaalle ja ottanut rahat itselleen. Kärähti, kun varastossa ei ollutkaan erästä laitetta, joka maksoi kymmeniä tuhansia. Sälli ei ollut tietoinen, että varastoon oli jo kauan sitten asennettu kameroita ja videolla näkyi, kun lastasi laitteen autonsa kyytiin yövuorossa.

Vierailija
69/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienet palkat ja sopiva taistelijan mentaliteetti ottaa itselleen saatavat. Itse en tuohon kykenisi mutta en kyllä alistu huonoihin töihinkään.

Vierailija
70/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kulttuureissa on täysin erilainen käsitys rehellisyydestä. Siksi.

Vierailija
71/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta ollessani postissa töissä -90-luvulla yksi työkaveri otettiin poliisin haltuun kesken työpäivän, ja sai samantien potkut. En muista minkä tuomion sai, mutta tuomio tuli.  

Kassalla oli mahdollista lyödä asiakkaan ostokset (joita oli postimerkit, kuoret jne) kassaan ja antaa asiakkaalle kuitti, mutta asiakkaan poistuttua poistaa koko myyntilyönti kassasta. Eli kun sen myynnin poisti, firmalle sitä myyntiä ei näkynyt missään ja rahat saattoi pistää omaan taskuunsa. Ja käteiskassa täsmäsi myyntiin.

Jokaisella oli mm. oma postimerkkivarasto, mutta niitä ei pidetty lukollisissa kaapeissa. Kassathan jokaisella oli omat, siihen aikaan oli Postipankki....

Inventaariossa ihmeteltiin aina, kun postimerkkivarastot ei täsmänneet myynteihin, aina puuttui tavaraa ja puhuttiin sadoista markoista.. joku normi heitto olisi ollut  5-20 markkaa, no jos on rehellinen myyjä, niin ne selittyy ihan lyöntivirheillä tai unohti lyödä jonkun ostoksen, jos asiakkaalla oli iso lasti... En kerta kaikkiaan ymmärtänyt, kuinka postimerkkivarastoni saattoi kerrankin heittää niin paljon kuin se heitti. Yli 700 markkaa, en voinut käsittää. 

Tyyppi jäikin siten kiinni, että asiakas tuli ihmettelemään kuitin väärää lyöntiä, ja kun pomo etsi ostosta datasta, sitä ei löytynyt mistään. Pomo alkoi katsoa valvontakameran videota kyseiseltä päivältä. Sieltähän se paljastui. Mies käänsi kassasta pikkusummia koko ajan.

Kaikkien touhut tarkastettiin. Kävi myös ilmi, että tyyppi myös tasasi omaa postimerkkivarastoaan varastamalla siihen tavaraa työkavereiden varastoista-> inventaariossa postimerkkivarastot ei täsmänneet myyntiin.....Sen jälkeen saatiin näille lukolliset kaapit. 

Väittäisin että rehellisyys on viisaampaa kuin rosvous. 

Vierailija
72/72 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin tyhmä, etten edes tajua miten tuon voisi tehdä.

Tässä se nähdään, ettei ns paskaduunien tekijöitä kannata aina aliarvioida. Itse esitin ja esitän edelleen vähän tyhmempää tai avuttomampaa kuin olen.  Sanoo vain ettei muista tai ei oikein tiedä. Taustalla voi sitten touhuta mitä tarpeeseen tulee. Hauskaa oli myös vedättää työkavereita tai firman  ylimielisiä yhteistyökumppaneita.