Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma teini puhkesi kukkaan

Vierailija
08.02.2020 |

Meillä oli pullukka näppyläinen, raudoitettu liimaletti vielä muutama vuosi sitten. Pojat tietysti kiusasivat yläkoulussa oikein huolella, joka ikinen päivä. Tytär tuli itkien monesti koulusta, ei saanut kutsuja luokan yhteisiin illanviettoihin, kun oli kuulemma niin nolo. Sitten alkoi lukio ja tapahtui jotain käsittämätöntä.
Tytär kasvoi pituutta, hampaat suoristui ja iho
puhdistui, jostain kuoriutui todellinen kaunotar. Siis todella. Kasvojen luusto on kaunis, jalat pitkät, vyötärö kapea, pullukasta tuli siro ja yhtäkkiä alkoi kavereita löytymään. Viisi (!!) entistä kiusaaja/naureskelija luokkakaveria, jotka kiusasivat koko yläasteen, ovat pyytäneet tytärtä kuulemma treffeille. Tietenkään ei lähde heidän kanssa, on oppinut valitsemaan seuransa nimenomaan laadun perusteella.
Kyllä on hykerryttävää äitinä todeta vieressä että karma is a bitch.

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Minulle kävi vähän samalla tavalla nuorena. Olin lapsena laiha ruipelo, eikä naisellisia muotoja meinannut tulla millään vielä yläasteellakaan. Sain kuulla olevani lauta ja kaikkea muutakin ilkeilyä kuuli pojilta. Tytöt eivät koskaan kiusanneet. N. 15-16 vuotiaana alkoi tapahtumaan selkeä muutos poikien suhtautumisessa. Yhtäkkiä olinkin se, joka sai tyttöporukasta kaiken poikien huomion itseeni. Koin tuon muutoksen myös niin, että rumasta ankanpoikasesta kuoriutui joutsen. Siitä olen saanut nauttia koko aikuisikäni.

Yhä vielä saan paljon positiivista huomiota miehiltä, vaikka ikä lähestyy viittäkymppiä. Tottakai se piristää, mutta sillä ei ole enää minulle merkitystä. Mielummin haluaisin nykyään sulautua tapettiin ja olla rauhassa. Siksi en enää käykään missään tilaisuuksissa tai pyöri jatkuvasti ihmisten ilmoilla.

Vierailija
142/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus vaan muistuttaa mua siitä, että itse en koskaan puhjennut kukkaan vaikka kuinka olen yrittänyt. Sain vain pahat mielenterveysongelmat. Häpeävätköhän omat vanhempani sitä kun olen aina vaan ollut tällainen ja harmittaakohan heitä, että eivät voi ap:n tavalla olla lapsestaan ylpeitä.

Ps. tämän ketjun pahimmat ihmiset ovat kyllä kaikki nuo, jotka suoltavat tuota 'kaikista hyvännäköisistä teineistä tulee elämässä epäonnistuneita läskejä rumiluksia vanhempana' pskaa ja kuvittelevat silti olevansa niiden koulukiusaajien yläpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö kiusaajat ammattikouluun?

Ihmettelen itse miksi amiksesta tehdään aina se paikka missä kaikista kamalimmat ihmiset. Kun ei se aina todellaan mene niin. Itsekin tapasin amiksessa kaikista kivoimmat tyypit ja se oikeastaan oli ainoa koulu missä olen tähän mennessä viihtynyt hyvin ja ollut mukavia ihmisiä. Sama juttu myös mies miesten suhteen ja oikeasti typetää ajatella, että kaikki amiksen käyneet ovat samanlaisia. Kyllä jokainen on ihminen on yksilö kouluksestaan huolimatta ja se ei katso kouluastetta missä kiusataan ja missä ei.  Minuakin on kiusattu amis olikin sitten ainoa missä tätä ei tapahtunut.

144/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama, mutta pojan kanssa. Kuoriutui todella komea nuori.

Kiusaamisesta on se hyöty, että sen jälkeen elämää katsoo syvemmällä asenteella. Osaa arvostaa mistä on selvinnyt❤️

Sanat kiusaaminen ja hyöty eivät kyllä sovi samaan lauseeseen. Minä en ainakaan katso elämää millään "syvemmällä asenteella", etenkään kiusaamisen ansiosta. Siitä ei mitään positiivista ole elämääni löytynyt.

Vierailija
145/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olin todella pyöreä (lue: lihava) ala-asteelta yläasteelle. painoin 74 kg kuudennella, silmälasit, finnejä.. Mua kiusattiin todella pahasti 2. luokalta 9. luokalle asti (2. luokalla vaihdoin koulua, joten päiväkotikaverit jäi sinne 1. luokalle toiseen kouluun). 2-6 luokka oli sellaista haukkumista ja syrjiminen ja pilkkaamista lähinnä. Onneksi oli pari kaveria, joita haukuttiin myös. 

Tuo haukkuminen 2-6 oli niin rajua, että 2 luokkakaveria tappoi itsensä. Toinen 16 vuotiaana meni junan alle, toinen hirt-ti itsensä parikymppisenä. En ihmettele. Minäkin sairastuin 7. luokalla. Paras kaveri muutti paikkakunnalta 16 vuotiaana kiusaamisen vuoksi.

Päätä vessanpönttöön, syrjittiin, haukuttiin, syljettiin, jätettiin yksin 7. luokalta lähtien (jälleen koulunvaihto 7. luokalta koska yläaste). 

Sairastuin bulimiaan.

Aloin treenata. Urheilin.

Lukioon mennessä olin 171 ja 56 kg. Yhtä äkkiä olinkin kaikkien miespuolisten suosiossa 17 v lähtien. 

Enhän minä osannut siihen suhtautua. Itsetunto murrettu, ei itsevarmuutta, ei itseluottamusta. 

Ajattelin, että P- kele. Näin olin päättänyt jo 7 luokalla. Luin, opiskelin, lukion päästötodistus 9.7 (oli 4. luokalla 5,6). Olin päättänyt, että näytän teille ku si päil le. 

Menin oikikseen ekalla. nyt 23 vuotta alalla. Ne idioottityypit on työttömiä tai jotain bensamyyjiä (anteeksi. Minulla ei ole mitään vaatemyyjiä vastaan, vaan nyt on kyse tuosta kiusaamisesta ja siitä, että minä tein SEN, minkä päätin.... Toivottavasti ymmärrätte)

Silti, edelleenkään en osaa suhtautua oikein siihen, että minun pitäisi riittää tai että osaisin oikein suhtautua miehiin. Asianajajana olen aika varma. Osaan työni. Minuna itsenäni (ilman asianajajan "viitan" taakse suojautumista) olen epävarma.

Yliopistossa todella paljon yhden illan juttuja. Oli ihmeellistä kun ulkonäköni oliki riittävä ja miehiä roikkui perässä. Nyt 48 vuotiaana, edelleen 171 ja 56 kg, ei tietenkään miehet sillä tavoin roiku perässä (en tosin käy enää baareissakaan, joten ns. suosiota en tiedä....).  Mutta sinkku ollut jo 6 vuotta ja saman verran selibaatissa. 

Tuo on pirulaista tuo koulukiusaaminen. Se vaikuttaa koko elämään. Tulipa avauduttua.

Toivottavasti, joku jaksoi lukea.

F

Vierailija
146/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vanhemman pitäisi takoa lapsensa päähän, ettei toisten ulkonäköä kuulu kommentoida.

Vierailija
147/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli entisestä 1/5 teinistä tuli nyt 3/5, joka siis kelpaa paikkakunnan lihaville amisjunteille, koska jakaa kenelle tahansa näiden takapenkillä? MIssä se kukkaan puhkeaminen oikein oli?

Amis ei kelpaa kaunottarelle, siinä se puhkeaminen on, kun ei pääse uliliamis puhkomaan vaikka mieli tekisi.

Mutta kun se kaunotar on kohta vanha kurttu eikä kelpaa enää edes puliukoille

Vierailija
148/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus minulla. Pojat haukkuivat nuorena ja teininä rumaksi. Nyt kelpaisin miehille, mutta olen hyvin epäluuloinen miesten suhteen, koska olen teininä kokenut vain haukkumista.

Vierailija
149/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukakiusattu kirjoitti:

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä aloituksessa on epäuskottavaa? Ap kuvaili vain realistisesti tyttärensä aiempaa olemusta, ei se ole mielestäni haukkumista ja rumasti puhumista. Tuskinpa hän tyttärelleen asiaa em. tavalla ilmaisi. Voiko naiset olla näin kateellisia, että kadehditaan toisen kaunista tytärtäkin? Ilmeisesti kyllä.

Omalle kummitytölle kävi aika vastaavasti. Oli yläasteella kiusattu, hiljainen ja ikäistään hyvin paljon pienempi ja lapsellisempi. Näppyjä ja ylipainoa ei tosin ollut :D Lukioon päästyään alkoi vasta murrosikä ja pituuskasvu. Mikä kaunotar hänestä onkaan kuoriutunut, niin raikas ja luonnollinen! 

Halusitte tai ette, niin valitettavasti miellyttävällä ulkonäöllä on positiivista vaikutusta hyvin moneen asiaan. 

Nainen on kauneimmillaan teini-ikäisenä ja nuo kuoriutuneet mukakaunottaret rupsahtavat kolmekymppisinä joka tapauksessa joten turha ilakoida.

P.S. Nämä itseään kauniiksi luulevat bimbot kuten Mailis Penttilä ja Henna Kaliainen ovat juuri noita yläasteella ulkonäkönsä takia kiusattuja, jotka sitten ovat muka kuoriutuneet kaunottariksi.

Ei mua ole kukaan koulussa kiusannut ulkonäköni takia, joten älä jää täällä faktana päästä keksittyjä juttuja. T: Muka kauniiksi kuoriutunut kaunotar

Sitten sinua on kiusattu muista syistä etkä ole kaunotar

Vierailija
150/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä aloituksessa on epäuskottavaa? Ap kuvaili vain realistisesti tyttärensä aiempaa olemusta, ei se ole mielestäni haukkumista ja rumasti puhumista. Tuskinpa hän tyttärelleen asiaa em. tavalla ilmaisi. Voiko naiset olla näin kateellisia, että kadehditaan toisen kaunista tytärtäkin? Ilmeisesti kyllä.

Omalle kummitytölle kävi aika vastaavasti. Oli yläasteella kiusattu, hiljainen ja ikäistään hyvin paljon pienempi ja lapsellisempi. Näppyjä ja ylipainoa ei tosin ollut :D Lukioon päästyään alkoi vasta murrosikä ja pituuskasvu. Mikä kaunotar hänestä onkaan kuoriutunut, niin raikas ja luonnollinen! 

Halusitte tai ette, niin valitettavasti miellyttävällä ulkonäöllä on positiivista vaikutusta hyvin moneen asiaan. 

Ja yli 35v kurttanalla se ulkonäkö on vähemmän miellyttävä joten nuoren haihattelijapissiksen ei kannata sen varaan laskea tai tyttäresi on seuraava Henna Kalinainen

Vierailija
151/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että P- kele. Näin olin päättänyt jo 7 luokalla. Luin, opiskelin, lukion päästötodistus 9.7 (oli 4. luokalla 5,6). Olin päättänyt, että näytän teille ku si päil le. 

Minulle tulee aina vähän ristiriitainen tunne tällaisista viesteistä. Ihan kuin olisit tehnyt kaiken vain niiden kiusaajien takia. Paljonko niitä oikeasti kiinnostaa sinun ns. menestyminen? Kuinka moni edes tietää siitä? 

Vierailija
152/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut tällaisen ”kukkaan puhkeamisen” jollain tasolla, ja kehuiksi tarkoitetut kommentit satuttivat kyllä.

Siinä kävi ilmi se, miten vastenmielisenä minua oli pidetty. Välillä kommentoinkin suorasanaisesti että: ”niin, ennen olinkin niin ruma”, ja tämä sai kyllä vastapuolen tajuamaan oman tahdittomuutensa.

Tiedän tasan mistä puhut!

Mä kaveerasin ala-asteella yhden vähän simppelin tytön kanssa. Se tälläsi itseään viidennestä luokasta lähtien. Yläasteella liikuttiin eri porukoissa, lukioon se ei tullut.

Törmättiin joskus yli parikymppisenä sattumalta Helsingin yössä. Kun se tuiterissa jankutti kuudennen kerran, miten "olet kyllä muuttunut eduksesi, siis todella!" sain melkein purra kieleeni etten olisi vastannut, että "sä taas näytät jo melkoisen elähtäneeltä, ja ahkera tupakointikin näkyy ihossasi"

Vierailija
153/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on surullista että pitää olla kaunis kelvatakseen jollekin yläasteen luokkakavereille! Eikös ne kaikki ole siellä rumia ja näppyläisiä teinejä?

Siis oikeasti, ajatteleeko joku että kaikki ihmiset on tietyssä iässä rumia!? 132 YLÄPEUKKUA NOIN SAIRAALLE KOMMENTILLE! Ei ihme että maailmassa on paha olla kun useilla ihmisillä asenne vinksallaan. Minun teinini ei ainakaan ollut ruma, eikä ollut aknea, eikä ole tervettä tai todellisuutta että jossain iässä pitäisi aina kokea olevansa ruma ja jos kuvittelee olevansa muuta niin elää jossain päänsisäisessä omassa kuplassaan! Mitä jos lähdettäisiin liikkeelle siitä, että ei tarvitse elää yleisten kauneuskäsitysten mukaan, jokainen on kaunis ja komea omalla tavallaan!

Hyi helvetti teitä jotka äiteinä ja isinä tunnette että oma lapsi on ruma! pitäisikö katsoa peiliin että mikä on omassa päänupissa vikana? mulle lapseni on ollut kaunis tai komea vaikka olisi ollutkin ylipainoa.

Ei tarvitse korostaa itseään! Kommenttisi ovat niin luontaantyöntäviä ettei niitä tee edes mieli lukea.

Opettele etiketit

Sinä se luotaantyöntävä olet kun pidät omaa lastasi rumana ja korostan tekstejä siksi jotta saisin taottua järkeä teidän idioottien päähän!

Vierailija
154/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottavaa tässä tarinassa on se, että tyttö kasvaisi pituutta vielä lukiossa. Vai tapahtuiko se hoikistuminen lukiossa?

Ihan normaalia kasvaa pituutta vielä lukiossa. Pojat kasvaa vielä armeijassakin.

Tietyissä urheilulajeissa on tosi ongelmallista että tyttö voi olla 15-vuotiaana huippu ja sitten venähtää vielä pituutta ja homma loppuu siihen.

Höpö höpö! On todella harvinaista kasvaa armeijassa. Ja entä jos menee siviilipalvelukseen?

Vierailija
155/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan äiti sanoo omaa lastaan

rumaksi edes ajatuksissaan.

Sinänsä ei ole uutinen, että sen paremmin tytöt kuin pojat eivät ole mitään kaunokaisia

teini-iän ytimessä. Ennen oltiin laihoja honkkeleita, nykyään kalpeita pulleroita.

Rasvaa, hikeä, finniä ja kiukkua pukkaa joka huokosesta.

Kahdenkympin paremmalla puolella alkaa hahmottua millainen ihminen on kehittymässä. 25-30-vuotiaat on parhaimmillaan. Tämä on ihan yleistä.

Vierailija
156/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäkin oli tietynlainen provo. Ap muistelee nuoruuttaan.

Vierailija
157/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulta unohtui kertoa että minulta kysytään vielä henkkarit alkossa ja kaikki erehtyvät luulemaan minua tyttäreni siskoksi. Viimeksi ostarilla joku mallitoimiston toimitusjohtaja pyysi minua kuvauksiin. Mieheni on ex malli vapaaherra joka omistaa ison siivun eräästä pörssiyhtiöstä (yli 150 miljoonaa euroa perjantain kurssilla) ja antaa minun tuhlata enemmän rahaa kuin Sofia B.

T. Ap

Vierailija
158/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee aina vähän ristiriitainen tunne tällaisista viesteistä. Ihan kuin olisit tehnyt kaiken vain niiden kiusaajien takia. Paljonko niitä oikeasti kiinnostaa sinun ns. menestyminen? Kuinka moni edes tietää siitä? 

Ristiriitainen olo on minulla itselläkin. Olisin varmaan mennyt oikikseen muutenkin, mutta tosiasia on, että en voi sitä tietää. 

Ja kyllä. Ymmärsin, että pää minulla riittää oikikseen, mutta motivaatiota nosti juuri tuo, että halusin näyttää niille, mihin pystyn. 

Ja totta, ei varmasti niitä kiinnosta minun ns. menestyminen. Kyllä ne tyypit tietää. Mutta moni ei varmaan edes muista sitä kiusaamista, tai ainakaan tajua, kuinka vakavaa se minulle oli.  Kyse onkin siitä, että minun "korvien väli" sanoi, että minä näytän niille ku si päil le. Heidän elämään asia ei vaikuta tai vaikuttanut mitenkään, vaan todella kyse siitä, että omat ajatukseni sanoivat niin. Ja sen vuosien kiusaamisen jälkeen pääsin omassa päässäni asettamaan itseni voittajaksi.

Toivottavasti tajusit. 

F

Vierailija
159/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö kiusaajat ammattikouluun?

Ihmettelen itse miksi amiksesta tehdään aina se paikka missä kaikista kamalimmat ihmiset. Kun ei se aina todellaan mene niin. Itsekin tapasin amiksessa kaikista kivoimmat tyypit ja se oikeastaan oli ainoa koulu missä olen tähän mennessä viihtynyt hyvin ja ollut mukavia ihmisiä. Sama juttu myös mies miesten suhteen ja oikeasti typetää ajatella, että kaikki amiksen käyneet ovat samanlaisia. Kyllä jokainen on ihminen on yksilö kouluksestaan huolimatta ja se ei katso kouluastetta missä kiusataan ja missä ei.  Minuakin on kiusattu amis olikin sitten ainoa missä tätä ei tapahtunut.

Ei se nyt niin ole noin suoraviivaisesti, mutta pääsääntöisesti kuitenkin on niin, että peruskoulun jälkeen se pahin kuona ei jatka lukioon.

Vierailija
160/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottavaa tässä tarinassa on se, että tyttö kasvaisi pituutta vielä lukiossa. Vai tapahtuiko se hoikistuminen lukiossa?

Ihan normaalia kasvaa pituutta vielä lukiossa. Pojat kasvaa vielä armeijassakin.

Tietyissä urheilulajeissa on tosi ongelmallista että tyttö voi olla 15-vuotiaana huippu ja sitten venähtää vielä pituutta ja homma loppuu siihen.

Höpö höpö! On todella harvinaista kasvaa armeijassa. Ja entä jos menee siviilipalvelukseen?

Harva tyttö kasvaa olennaisesti yli 15-vuotiaana,poika voikin. Harva kasvaa armeijassa tai sivarissa, pointti on siinä, että jotkut pojat todella kasvavat niinkin vanhoina. Osan kohdalla kyse on siitä, että saavat kerrankin terveellistä ruokaa. Tytöillä taas kuukautiset tarkoittaa sitä, että olennaista kasvua ei ole enää tulossa vuosien päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi