Mikä on tekosyysi mikset käy syömässä kiinalaisessa ravintolassa?
Kommentit (32)
Käyn harvoin missään ravintolassa. Lähin kiinalainen on 2 kilometrin päässä, mutten ole edes koskaan käynyt.
Myös suositut kiinalaiset ravintolat ovat tyhjillään. Muita aasialaisia vaivaa asiakaskato.
Koska haemme niin usein kiinalaista kotiin, ettei enää huvita mennä sen lisäksi ravintolaan syömään.
Mie en syö kiinalaisii enkä ranskalaisia. En mie myöskään juo scottilaisia. Mut joskus mie tillaan pitsalähetin.
Kiinalainen makumaailma ei uppoa. Tai siis nämä suomessa olevat kiinalaisravintolat, pitäis käydä maistamassa paikanpäällä.
En pidä kiinalaisesta ruoasta. Olen kasvissyöjä, ja kiinalainen ruoka ainakin Suomessa on usein öljyssä ja soijakastikkeessa lilluvia kasviksia ja tofun paloja. Ulkomailla en ole sitten edes maistanut, enkä Suomessakaan vuosiin. On paljon parempiakin ruokia. Itse pidän esim. nepalilaisesta.
Hyvänen aika!! En tietenkään käy!! Silloinhan olisin Rasitsi. Mitään ruokaa ei voi ulkonäön, hajun tai maun perusteella sanoa kiinalaiseksi. Me emme voi tietää onko se juuri kiinalaista vai esim norjalaista ruokaa.
Sen takia koska eivät suostu myymään lasten annoksia vaikka maksaisin aikuisten annoksen hinnan. Jos haluan sapuskaa kyseisistä ravintoloista niin soitan sinne ja tilaan "mielikuvituslapselleni" annoksen jonka noudan ja nautin kotona.
Enpä tiedä missä ravintolassa olen käynyt viime aikoina.. usein nää aasialaiset buffetravintolat ovat vissiin thaikkujen ylläpitämiä.
Niistä saa sushia - se riittää mulle, kiinalaisesta ruuasta en niinkään välitä ja ne kotimaiset valkosipuliperunat ja paahtopaistit jätän buffeteissa syömättä.
Indonesialainen kiinnostaisi sen sijaan paljon enemmän.
Kiinalaiseen taas olen jo tutustunut.
Työskentelin aiemmin Suomalaisessa firmassa jossa käy yritysvierailulla Kiinalaisia vieraita. Kiinalaisia vieraita syötettiin joka kerta paikallisessa Kiinalaisessa ravintolassa. Kerran vierailta kysyttiin miltä kyseinen Kiinalainen ruoka maistuu? He vastasivat, että ainoastaan vesi maistuu Kiinalaiselta. Suomen Kiinalaiset ravintolat eivät tee aitoa Kiinalaista ruokaa vaan ruoka on muunnettu maistumaan Eurooppalaisien makutottumusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika!! En tietenkään käy!! Silloinhan olisin Rasitsi. Mitään ruokaa ei voi ulkonäön, hajun tai maun perusteella sanoa kiinalaiseksi. Me emme voi tietää onko se juuri kiinalaista vai esim norjalaista ruokaa.
Samasta syystä vältän Turkin pippureita ja Ranskan pastilleja. Jotain kusetusta siinä on kun valmistusmaa ei ole noissa Turkki eikä Ranska. Et joku nyt on leimannut noi noilla nimillä :’(
Vierailija kirjoitti:
En pidä kiinalaisesta ruoasta. Olen kasvissyöjä, ja kiinalainen ruoka ainakin Suomessa on usein öljyssä ja soijakastikkeessa lilluvia kasviksia ja tofun paloja. Ulkomailla en ole sitten edes maistanut, enkä Suomessakaan vuosiin. On paljon parempiakin ruokia. Itse pidän esim. nepalilaisesta.
Samoja kokemuksia. Sitä rasvan määrää en ymmärrä alkuunkaan.
Kerran otin jonkun kanakastikkeen. Sain sellaista rusahtavaa hyhmää, jossa rasvaa todella paljon ja varmaan soijapisaroita. Se kana sitten olikin siipiä ja muita pieniä luita, joita piti kalvaa. *puistatus*
Toisella kertaa tilasin possua hapanimeläkastikkeessa. Jälleen tuli rusahtavaa hyhmää, rasvaa ja soijaa. Possu oli todella kalvoista ja rustoista, että oliko siinä possua ollenkaan. Lisäksi ruoka oli viileetä.
Eipä ole enää huvittanut mennä. Kummallakin kerralla henkilökunnan oli vaikea ymmärtää mun pointtiani, mikä siinä ruuassa oli pielessä. Ehkä se oli heidän näkemys laadukkaasta ruuasta, kai ne sitten kiinassa arvostaa nahkaa, luita ja rustoja enemmän kuin lihaa.
En pidä kiinalaisesta ruoasta.