Mielipide tästä parisuhteesta ?
Onko tämä parisuhde:
- asun kumppanin talossa, ei tule omien sanojensa mukaan koskaan myymään mulle puolikasta koska talo on hänen
- hänellä on lapsia, yhteenmuuttaessa yhteisen perheen perustaminen sovittu mutta sittemmin muutti mieltään - yhteisiä lapsia ei tule eli minä en tule koskaan vanhemmaksi. Odottaa että hänen lapset riittävät minulle.
- Lapsiasiaan: minun on kohdeltava puolison lapsia kuin omiani mutta en saa kuitenkaan kasvattaa heitä/ puuttua asioihin. Miten tämä tapahtuu?
- Puoliso päättää miten talo remontoidaan, hänen omaisuus.
- Haluaisin viedä puolisoni vihille, tähän oli suostuvainen yhteen muuttaessa mutta sittemmin alkoi julistus miten on kerran ollut jo naimisissa.
- Puolisoni mielipide lesken asumisoikeudesta: että vaikka menisimme naimisiin, miten puolisoni varmistaisi että jos kuolee ensin, etten minä jää asumaan taloon? Koska haluaa talon lapsilleen. Siis ei haluaisi että lesken asumisoikeus pätee minuun jos menemme naimisiin.
- viimeisin ja surkein asia tämä. Puolisoni kanssa oli sovittu, että koska en voi vaikuttaa talon remontoimiseen, voisin kunnostaa tontille vierasaitan jossa voisin myös puuhastella/ rakennella jne. Pihapiirissa on tähän soveltuva tyhjä aittarakennus. Aitasta tulisi verstas/ kesähuone / vierasaitta. Suoraan sanottuna olin ajatellut että saan sitten edes sen oman mancaveni jos en muuta. Nyt puolison äiti on kylässä ja ilmoitti, että hän miehensä kanssa maksaa ja remontoi ko.aitan ja siitä tulee heidän ”kesäpaikkansa” jossa viettää lomia. Siis puolisoni kanssa meillä oli jo suunnitelmia tästä verstaastani. Ne suunnitelmat on nyt lakaistu anopin kesäunelman ja komposti WC:n alle.
En jaksa. Mikähän mun funktio tässä kaikessa on? Jos muuttaisin pois, puoliso olisi taloudellisissa vaikeuksissa 2kk sisään. Raha ei ole kuulema se syy miksi yhdessä ollaan. Minusta tuntuu että jokin tässä kuviossa mättää.
Kommentit (70)
Ei kuulosta tasavertaiselta parisuhteelta enkä tiedä voiko tollainen sisältää sitäkään, että sua kunnioitetaan. Oon pahoillani puolestasi.
N41
Hah, on sinua elämällä paiskattu ukkohyvä. Kauan meinasit vielä tossutella mukana?
Mitä saat suhteesta muuta kuin reikää ja katon pääsi päälle?
Rahan takia OLET siellä. Lähde hyvä ihminen ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Hah, on sinua elämällä paiskattu ukkohyvä. Kauan meinasit vielä tossutella mukana?
Mitä saat suhteesta muuta kuin reikää ja katon pääsi päälle?
Tämä.
Puolison kanssa olemme keskustelleet asioista todella paljon. Joka kerta kun tulee häneltä uusi ei asioille, olen tuonut omia ajatuksiani ilmi. Puoliso ei ollenkaan ymmärrä että miksi minulta mitään puuttuisi elämästä.
Ja minusta tuntuu, että ainoat asiat mitä mulla tosiaan on on tuo katto, reikä ja siihen päälle vielä pitkä työmatka.
Olin jo uskomassa että asiat menevät hyvään suuntaan ja sitten tosiaan tuli puhe tästä lesken asumisoikeudesta. Puoliso luuli että jos on vaan määrännyt talon lapsilleen se riittäisi eikä tiennyt että tämä oikeus on. Se kun näin miten hänellä meni aivan pasmat sekaisin asiasta, toimi taas pienenä herätyksenä.
Siihen päälle viikon sisään tämä ajatus että anopin kesäasunto tulee sijaitsemaan samalla tontilla.
Ja kun puolisolle olen näistä asioista puhunut, minussa vika. Minulle ei mikään riitä ja en osaa olla onnellinen jne.
-ap
Saisit paremman. Ukkos voi jättää sinut koska vaan ja sitten olet todella tyhjän päällä. Tulevaisuutta ei ole
Tyhmä olet kun tuollaista katselet, ei voi muuta sanoa.
Lesken asumisoikeutta ei voi estää.
Vihille et tule tuota miestä saamaan, ja luovut hänen vuokseen lapsihaaveista?
Kerrotko vielä mitä ihmettä kumppanissasi näet? Onko se lapsihaaveiden hylkäämisen arvoista?
Eroa. Löydät 100 kertaa paremman kumppanin, joka arvostaa ja rakastaa sua eikä halua heittää sua kodista pihalle jos sattuu itse kuolemaan.
Muutenkin tosi omituinen ajattelutapa, että sulla ei olisi yhtikäs mitään sananvaltaa siellä..
Miksi muuttaa edes yhteen jos ei ole valmis jakamaan mitään omastaan?
Ootsä ainoastaan jonain palvelijana tai piikana siellä?
Uskomatonta kertakaikkiaan.
Vastaus on , että kyseessä ei ole parisuhde, vaan hyväksikäyttösuhde ja sinä olet se, jota käytetään hyväksi .
Aloittaja taitaa olla moes ja puoliso nainen. Anyway, ei kai sinulla ole suurempaa tarkoitusta tuossa suhteessa. Sanoisin, että helpommalla pääset kun hankit oman kodin ja jatkat suhdetta jos se naiselle sopii. Jos ei sovi niin sitten kokonaan suhde poikki.
JSSAP. Jos olet 30+ v. mies ja haluat lapsia, sulla on niin sanotusti ostajan markkinat, eli olet tosi vahvoilla ja valinnanvaraa on. Älä jää esittämään pientä sivuroolia omassa elämässäsi, sillä puolisosi ei selvästi osaa sinua arvostaa eikä välitä tarpeistasi tai toiveistasi. Ansaitset todellakin parempaa.
Kuinka paljon pyytää rahaa asumisesta ja tietysti maksat puolet ruuasta eli maksat kaikesta ja vielä enemmän kuin oman osuutesi
Ei taida ihmiset ajatuksella näitä lukea, kun niin moni on jo kuvitellut ap:n olevan nainen.
Miksi olet tuossa suhteessa? Nyt viimeistään olisi aika ymmärtää, että voit saada paljon parempaakin etsimällä naisen, joka haluaa kanssasi perheen ja tasa-arvoisen, rakastavan suhteen.
Anopin kesäpaikka omalla pihalla olisi itselleni vihoviimeinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ihmiset ajatuksella näitä lukea, kun niin moni on jo kuvitellut ap:n olevan nainen.
Miksi olet tuossa suhteessa? Nyt viimeistään olisi aika ymmärtää, että voit saada paljon parempaakin etsimällä naisen, joka haluaa kanssasi perheen ja tasa-arvoisen, rakastavan suhteen.
Anopin kesäpaikka omalla pihalla olisi itselleni vihoviimeinen asia.
Ainoa viittaus kirjoittajan sukupuoleen on sana "mancave".
En jäisi yhteen tuollaisen sanansasyöjän kanssa.
Se on ihan sama kumpi kirjoittaja on kehotan lähtee niin nopeasti kuin mahdollista
Teidän pitäisi asua erillään ja olla vain tapailusuhteessa, jos siltä tuntuu.
Ap:n kumppani ei selkeästi halua parisuhdetta.
En itsekään menisi uudelleen naimisiin saatikka möisi osuutta asunnosta uuden miehen takia. Mukavaa tapailua ja hyvää seksiä riittää oikein hyvin. Sanoisin kyllä heti aluksi millaista suhdetta etsin.
Tuo lesken asumisoikeuden evaaminen on ehka pahin juttu.
Eipa kuulosta silta etta seurustelukumppanisi sua hirveasti rakastaa, anteeksi nyt vaan.
Olen myos itse talonomistaja ja todellakin olen aina antanut avopuolisoni osallistua sisustamiseen ja remontointiin, jopa ennen kuin han muutti luokseni. Halusin etta hankin kokee talon kodikseen, ja etta siina nakyy myos hanen "jalkensa".