Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?
Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.
Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?
Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(
Kommentit (420)
Mulle astmaatikolle pakkanen ei käy. Salilla en tykkää käydä kun se on niin kaukana. Ja katson telkkaria samalla kun juoksen, vauva nukkuu samassa taloudessa joten ihan hyvä järjestely tämä. Keväällä sitten juostaan ulkona linkeistä ehditään. Juoksurattaat jo hankittu.
Ihan hyvin juoksukuntoa löytyy ulkona vaikka olen hölkytellyt sisällä viime kuukaudet.
Tarkoitat siis että alle -15 asteessa tulee kurkkukipua. Jos mennään tuon yli, niin silloinhan on lämpimämpää eikä suinkaan kylmempää.
Mitä tulee ap:hen, niin hyvä aloitus
Itse juoksin siitepölykautena salilla, mutta enää ei kiinnosta niin paljoa.
Nyt juoksen sateen jälkeen :D ja muina vuodenaikoina.
Jotain eriä siinä juoksumatossa on, kun hölköttelin tunnin ihan huomaamatta. Ehkä pieni jousto, on selälle parempi kuin asfaltti.
Tämä ei ole harjoitus, tervetuloa todellisuuteen!
Hauska avaus, kun ottaa huomioon päivämäärän.
Hullun hommaa juosta omassa hikipilvessä sisällä.
Jokaisella on omat surunsa polvilleen.
opettele lukemaan ja opettele vielä kerran lukemaan
opettele lukemaan ja opettele vielä kerran lukemaan
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kerrostalossa. Ei perkele...
Kannattaa muistaa se kunnon matto alle, kuuluu alakertaan mukavasti...
Jos juoksee juoksumatolla sisällä kuoritakki päällä, niin onko se sama kuin tekninen takki?
Vierailija kirjoitti:
Nivelongelmainen ystäväni juoksee vain juoksumatolla, sillä siinä ei tule korkeusvaihteluita tai joudu juoksemaan asfaltilla tms. kovalla alustalla.
Mun mielestä juoksumatolla tulee kovempi iskutus kuin afaltilla, kuuntelepa sitä töminää mikä tulee jos joku juoksee matolla vaikka edes 15km/h
Huomaa taas ihmisten kyvyttömyyden ymmärtää, että muilla on erilaisia elämäntilanteita, mieltymyksiä ja rajoitteita.
Kolmen alle eskari-ikäisen YH täällä. Realistinen valinta ei ole ulkona vai kotona matolla juoksemisen välillä, vaan kotona juoksemisen ja ei lainkaan juoksemisen välillä. Näin pienet eivät jaksa lenkeilleni tulla mukaan esim. polkupyörällä, näin montaa ei voi myöskään työtää juoksurattaissa ja vähäiset lapsenvahtirahat pitää käyttää ihan oikeisiin menoihin hammaslääkäristä alkaen.
Kaksikymppisenä sinkkuna olin toki vannoutunut polkujuoksija ja varmaan olen sitä kymmenen vuoden päästä taas. Nyt eletään tätä aikaa ja elämäntilannetta.
Jos vaihtoehdot on juosta -20 asteen lämpötilassa, +20 asteen lämpötilassa tai + 30 asteen lämpötilassa, valitsisin keskimmäisen.