Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?
Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.
Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?
Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(
Kommentit (411)
Käytän juoksumattoa silloin, kun ulkona liikaa pakkasta, kaatosade, lumimyräkkä tai kadut ihan jäiset.
Annat tyhmän kuvan itsestäsi jos kiellät ymmärtäväsi täysin selkeitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Juoksumattohan on just hyvä kapistus. Pitäisi itsekkin hommata. Mikököhän olisi hyvä juoksumatto 2025?
Itselläkin juoksumatto mutta en juokse. Kävelen sillä joka päivä 45 minsaa. Tein siihen kirjalle telineen ja luen sen ajan Kindleä. Ihan hyvä ja helppo kompinaatio. Joskus olen pitänyt Google-mapsiä ja kattelen huvikseni minne menen....
Ei se ole sama kokemus, jonka saa livenä tai telkkarista
Vierailija kirjoitti:
Nivelongelmainen ystäväni juoksee vain juoksumatolla, sillä siinä ei tule korkeusvaihteluita tai joudu juoksemaan asfaltilla tms. kovalla alustalla.
Nivelongelmaiselle suosittelen polkujuoksua tai jos löytyy vanhan ajan pururata. Korkeusvaihtelut ovat hyväksi nivelille, lihaksille ja tasapainolle, juoksumatolla liike on todella monotoninen. Ylipaino pahinta tietysti, jos sitä on.
Mä hölkkään. Sisällä ja ulkona.
T. Hessu Hopo
Trollauksen 101 menossa toimestasi
Manalan trollit olleet oikein urakkahommissa
Haluat provota TAAS tätä samaa. Ei siinä mitään. Samat vastaukset tulee.
miksei voi vaan pitää sovitusta kiinni..
Alanuolittajat tais tunnistaa itsensä :D
Älä jauha kakkaa. Juoksen talvet matolla säästääkseni lonkkiani(kun ikääkin on jo). 19 maratonia takana, joten olen hieman juossut ulkonakin, kirjoituksesi on täyttä kakkaa.
Mies heitti ikkunasta ulos