Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty maksamaan vuokraa

Vierailija
06.02.2020 |

Eräpäivi oli eilen ja kokoajan olen laskenut rahojani. En pysty mitenkään maksamaan koko vuokraa vaan ainoastaan osan siitä. Miten on milloin häätö on edessä!?? Olen paniikissa koska olen aiemmin viimeiset 10 vuotta maksanut vuokrani aina ajoissa. Nyt sitten lääkemenot ja kyllä oma hölmöyteni johti tähän tilanteeseen. Hävettää.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko asian hoitaa vielä niin että et kerro mitään. Otat sen satasen lainaa jostain firmasta ja maksat koko vuokran. Jos myöhästyy muutaman päivän, niin ilmoitat vain siitä.

Aina ennemmin kannattaa neuvotella maksuaikaa eikä ensimmäisenä ottaa pikavippiä. Ei ihme, että ihmisillä on maksuvaikeuksia, kun heti ollaan pikavippejä ottamassa.

Vierailija
22/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna soitat vuokranantajalle ja kerrot rehellisesti tilanteen. Jos tosissaan olet 10v maksanut ajallaan vuokran, niin aivan varmasti hän ymmärtää tilanteen ja joustaa. Turhaan pitkität enää yhtään tätä asiaa. Monet ihmiset ovat joskus samanlaisessa tilanteessa.

Juuri näin. Itsekin olen vuokranantaja ja jos vuokralainen reilusti ottaisi itse yhteyttä, selittäisi tilanteen ja vielä on valmis maksamaan noinkin ison vuokrasta niin minulle kävisi. Sen sijaan jos jätäisi ilmoittamatta ja maksamatta alkaisin kirjoittamaan irtisanomisilmoitusta koska se on melko kusipäistä toimintaa ja huonoa käytöstä.

Soitan huomenna vuokranantajalle ja kerron sitten maksan sen 450 euroa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon on vuokra. Mitä voit maksaa?

Vuokra on 550 euroa ja voin maksaa 450 euroa heti. Ajattelin jos sitten maksan seuraavassa vuokrassa 650 euroa?

Todennäköisesti onnistuu sopiminen vuokranantajan kanssa, jos olet aina maksanut ajoissa.

Toinen vaihtoehto on pyytää lainaa vanhemmilta tai muilta sukulaisilta, jos et ole jatkuvasti lainaamassa.

? Vanhemmilta? Ovat kuolleet ja sukulaisten kanssa ei ole mitään tekemistä.

Se nyt vaan oli ehdotus. Ei sen kummempaa. Me lainailimme nuorempana tiukan paikan tullen sisarukset keskenämme. Meidänkin vanhemmat ovat kuolleet. Mutta harmi, jos sinulla ei ole sellaista mahdollisuutta.

Vierailija
24/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 450€ nyt ja satasen heti kun saat lisää rahaa. Elä missään nimessä jätä sitä satasta seuraavaan vuokraan, koska se ei anna hyvää kuvaa.

Milloin sulle tulee seuraavan kerran rahaa?

22.2 tulee takuueläke.

Kansaneläke tulee joka kuun 7 päivä

Vierailija
25/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäl oli sama. Vuokra niinku jotain 1000e kuussa. No way. Nyt asun miehen luona isossa omakotitalossa. Ilmaseksi.

N19

Et asu ilmaiseksi. Maksat nahkavisalla.

Vierailija
26/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna soitat vuokranantajalle ja kerrot rehellisesti tilanteen. Jos tosissaan olet 10v maksanut ajallaan vuokran, niin aivan varmasti hän ymmärtää tilanteen ja joustaa. Turhaan pitkität enää yhtään tätä asiaa. Monet ihmiset ovat joskus samanlaisessa tilanteessa.

Juuri näin. Itsekin olen vuokranantaja ja jos vuokralainen reilusti ottaisi itse yhteyttä, selittäisi tilanteen ja vielä on valmis maksamaan noinkin ison vuokrasta niin minulle kävisi. Sen sijaan jos jätäisi ilmoittamatta ja maksamatta alkaisin kirjoittamaan irtisanomisilmoitusta koska se on melko kusipäistä toimintaa ja huonoa käytöstä.

Soitan huomenna vuokranantajalle ja kerron sitten maksan sen 450 euroa.

ap

Näin toimii fiksu ihminen.

Vierailija
27/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 450€ nyt ja satasen heti kun saat lisää rahaa. Elä missään nimessä jätä sitä satasta seuraavaan vuokraan, koska se ei anna hyvää kuvaa.

Milloin sulle tulee seuraavan kerran rahaa?

22.2 tulee takuueläke.

Kansaneläke tulee joka kuun 7 päivä

Niin huomenna tulee ja siitä maksan sen 450 euroa. Kyllä saan eläkkeensaajan asumistukea mutta oman hölmöyteni takia se meni lääkkeisiin plus vaatteisiin. Takuueläkkeen loppusumma 171 euroa tulee tämän kuun 21. päivä.

Vierailija
28/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäl oli sama. Vuokra niinku jotain 1000e kuussa. No way. Nyt asun miehen luona isossa omakotitalossa. Ilmaseksi.

N19

Eli maksat luonnossa elikkäs huarraamalla. On se naisilla helppoa, kaikkea saa kun ei pidä jalkoja liian tiukasti ristissä.

Vierailija
29/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti yhteyttä vuokranantajaan. Olen itse vuokranantajana ja annan korotonta lykkäystä aika helposti jos ja vain jos vuokralainen on ajoissa liikkeellä. Pelkästään se, että vuokralainen kommunikoi rehellisesti on minulle merkki siitä, että tälle voi antaa lykkäystä, yhdelle olen sanonut, että unohdetaan koko kuukauden vuokra, kun hän teki asunnossa vähän pintaremonttia.

Valheet ja valkoiset valheet pongaan aika hyvin ja olen nihkeämpi sellaisille ihmisille (ja varmasti moni muukin vuokranantaja), joten kannattaa olla rehellinen.

Vierailija
30/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat 450 ja laitat viestiä että väliaikaisesti oli laskuja ja ensi kuussa tasaus. Tarvi mitään soitella kun kuitenkin maksat va.n lomamatkat ja hyötyy sinusta.

Vierailija
31/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat 450 ja laitat viestiä että väliaikaisesti oli laskuja ja ensi kuussa tasaus. Tarvi mitään soitella kun kuitenkin maksat va.n lomamatkat ja hyötyy sinusta.

Tällaisen vuokralaisen häätäisin hyvin nopeasti. Säästyisi hänellä nekin rahat eikä tarvitse vuokranantajaa sponsoroida. Vuokralainenhan ei hyöydy yhtään siitä että saa asunnon korvausta vastaan.

Vierailija
32/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota heti yhteyttä vuokranantajaan. Olen itse vuokranantajana ja annan korotonta lykkäystä aika helposti jos ja vain jos vuokralainen on ajoissa liikkeellä. Pelkästään se, että vuokralainen kommunikoi rehellisesti on minulle merkki siitä, että tälle voi antaa lykkäystä, yhdelle olen sanonut, että unohdetaan koko kuukauden vuokra, kun hän teki asunnossa vähän pintaremonttia.

Valheet ja valkoiset valheet pongaan aika hyvin ja olen nihkeämpi sellaisille ihmisille (ja varmasti moni muukin vuokranantaja), joten kannattaa olla rehellinen.

Ottaen huomioon että kaveri on maksanut kymmenen vuotta vuokran ajallaan ja jos on syytä olettaa että on pitänyt asunnonkin kunnossa niin saattaisinpa sanoa että pitää tällä kertaa sen 450 euroakin itsellään ja hoitelee asiansa kuntoon. Aloitetaan vuokran maksu sitten uudestaan seuraavassa kuussa. Pieni summa minulle mutta ymmärrän kyllä että kaikille ei ole ja menisi varmasti hyväntekeväisyys hyvään tarkoitukseen ja perille kohteeseen.

Vierailija
33/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen vuokralaisen häätäisin hyvin nopeasti. Säästyisi hänellä nekin rahat eikä tarvitse vuokranantajaa sponsoroida. Vuokralainenhan ei hyöydy yhtään siitä että saa asunnon korvausta vastaan.

Höpöhöpö. Ilmoitus asia. Varsinkin jos on 10 vuotta ollut vuokralla.

Vierailija
34/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ilmoitus asia. Varsinkin jos on 10 vuotta ollut vuokralla.

Irtisanominen on ilmoitusasia huolimatta siitä kuinka pitkään on ollut vuokralla.

Vierailija
35/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä olen maksellut jo vuosien ajan vähän ylimääräistä vuokraa joka kuukausi. Tällä hetkellä olen jo 5 kuukautta edellä maksuissa, joten aika monta huonoa kuukautta saa tulla ennen kuin vuokra jää maksamatta.

Vierailija
36/42 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hölmöilit  etkä voi vuokraa jo laittaa tililtä mneen kuun on sitä rahaa onko pakko aina odottaa viime tippaan?

Lause aloitetaan isolla kirjaimella.

Niin hölmöilin mutta muutenkin tässä saa venyttää euroa joka kuukausi ja nyt ostin vaatteita sekä lääkkeitä. En vain tajunnut miten tiukaksi tilanne menisi.

Vaatteita? Palauta vaatteet heti niin saat rahat takaisin ja ehkä koko vuokrasumman kasaan.

Vierailija
37/42 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hölmöilit  etkä voi vuokraa jo laittaa tililtä mneen kuun on sitä rahaa onko pakko aina odottaa viime tippaan?

Lause aloitetaan isolla kirjaimella.

Niin hölmöilin mutta muutenkin tässä saa venyttää euroa joka kuukausi ja nyt ostin vaatteita sekä lääkkeitä. En vain tajunnut miten tiukaksi tilanne menisi.

Vaatteita? Palauta vaatteet heti niin saat rahat takaisin ja ehkä koko vuokrasumman kasaan.

Ostin pakollisia talvivaatteita.

Ja soitin tänään vuokranantajalle ja maksoin 450 euroa. Sanoi minulle ettei mitään hätää olethan tähän saakka hoitanut vuokran hyvin ja voit ensikuussa maksaa ilman korkoa loput!  :)

Vierailija
38/42 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksusti teit kun soitit. Kaikki vuokranantajat ei ole rikkaita sijoittajia, vaan monella on oma vanha asunto vuokralla ja maksetusta vuokrasta menee asunnon kulut. Vuokranantajan pitää siis myös varautua siihen jos vuokraa ei maksetakaan, kun lainat ja yhtiövastike pitää maksaa kuitenkin joka kuukausi. Itselläni esim nuo asunnon kulut on enemmän kuin mitä saan vuokraa asunnosta.

Vierailija
39/42 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksusti teit kun soitit. Kaikki vuokranantajat ei ole rikkaita sijoittajia, vaan monella on oma vanha asunto vuokralla ja maksetusta vuokrasta menee asunnon kulut. Vuokranantajan pitää siis myös varautua siihen jos vuokraa ei maksetakaan, kun lainat ja yhtiövastike pitää maksaa kuitenkin joka kuukausi. Itselläni esim nuo asunnon kulut on enemmän kuin mitä saan vuokraa asunnosta.

Kymmenen vuotta olen asunut samassa asunnossa ja nyt oli ensimmäinen kerta missä piti valita syönkö vai maksan vuokrani. Maksoin niin paljon kun pystyin ja tottakai ensimmäisenä mielessä oli ottaa yhteys vuokranantajaan ja kertoa tilanne. Häpeän tilannetta tietenkin... Mutta sain täältä rohkaisua ottaa yhteyttä vuokranantajaan ja sopia asiat. Se kannatti.

ap

Vierailija
40/42 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli toisessa ketjussa juttua, että kannattaa neuvotella eräpäivän siirtämisestä, jos ei pysty maksamaan laskua ajallaan. Ja että kannattaa jo ennen eräpäivää olla yhteydessä laskuttajaan. Jos on hyvin hoitanut yleensä, niin ei tule ongelmaa eräpäivän siirtämisestä.