En pysty maksamaan vuokraa
Eräpäivi oli eilen ja kokoajan olen laskenut rahojani. En pysty mitenkään maksamaan koko vuokraa vaan ainoastaan osan siitä. Miten on milloin häätö on edessä!?? Olen paniikissa koska olen aiemmin viimeiset 10 vuotta maksanut vuokrani aina ajoissa. Nyt sitten lääkemenot ja kyllä oma hölmöyteni johti tähän tilanteeseen. Hävettää.
Kommentit (42)
Kuinka paljon on vuokra. Mitä voit maksaa?
Ilmoita vuokraajalle. Jos olet samassa asunnossa 10 v asunut ja aina maksanut vuokran ajallaan, saat varmasti joustoa. Häädön voi muistaakseni laittaa vireille vasta, kun rästejä on ainakin kolmelta kuukaudelta.
Ota yhteys vuokranantajaan, saatte varmasti sovittua maksun joustavammalla aikataululla. Jos viivyttelet asian kanssa, antaa se sinusta huonon kuvan. Huomenna soitto ja kerro tilanteesi, asiat järjestyvät kyllä.
mitä hölmöilit etkä voi vuokraa jo laittaa tililtä mneen kuun on sitä rahaa onko pakko aina odottaa viime tippaan?
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on 550 euroa ja voin maksaa 450 euroa heti. Ajattelin jos sitten maksan seuraavassa vuokrassa 650 euroa?
Maksa 450 euroa. Ota heti yhteyttä vuokranantajaan ja sovi loppuosan maksusta.
Vierailija kirjoitti:
mitä hölmöilit etkä voi vuokraa jo laittaa tililtä mneen kuun on sitä rahaa onko pakko aina odottaa viime tippaan?
Lause aloitetaan isolla kirjaimella.
Niin hölmöilin mutta muutenkin tässä saa venyttää euroa joka kuukausi ja nyt ostin vaatteita sekä lääkkeitä. En vain tajunnut miten tiukaksi tilanne menisi.
Huomenna soitat vuokranantajalle ja kerrot rehellisesti tilanteen. Jos tosissaan olet 10v maksanut ajallaan vuokran, niin aivan varmasti hän ymmärtää tilanteen ja joustaa. Turhaan pitkität enää yhtään tätä asiaa. Monet ihmiset ovat joskus samanlaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on 550 euroa ja voin maksaa 450 euroa heti. Ajattelin jos sitten maksan seuraavassa vuokrassa 650 euroa?
No eihän sulla oo mitään hätää. Ennen kuin maksat mitään, sovi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti onnistuu sopiminen vuokranantajan kanssa, jos olet aina maksanut ajoissa.
Toinen vaihtoehto on pyytää lainaa vanhemmilta tai muilta sukulaisilta, jos et ole jatkuvasti lainaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti onnistuu sopiminen vuokranantajan kanssa, jos olet aina maksanut ajoissa.
Toinen vaihtoehto on pyytää lainaa vanhemmilta tai muilta sukulaisilta, jos et ole jatkuvasti lainaamassa.
? Vanhemmilta? Ovat kuolleet ja sukulaisten kanssa ei ole mitään tekemistä.
Voisiko asian hoitaa vielä niin että et kerro mitään. Otat sen satasen lainaa jostain firmasta ja maksat koko vuokran. Jos myöhästyy muutaman päivän, niin ilmoitat vain siitä.
Joo mietin kans, et jos sulla on joku joka voi maksaa koko vuokran, pyydä häntä naksamaan, ja maksat takaisin erissä.
Älä vaan maksa vuokrasta pelkkää osaa nyt!!! Se aiheuttaa vain närästyksen, ei iloa, kun tilille ilmestyykin vain osa. Asian pitää olla tiedossa, jos niin teet.
Sopimalla säästyt koroulta ja murheelta. Vaikka maksaisit myöhässä, on fiksua ilmoittaa.
Ei sun tarvii syytä sen enempää kertoa - jokaisrlla on joskus yllättäviä / tärkeitä menoja.
Maksat 450€ nyt ja satasen heti kun saat lisää rahaa. Elä missään nimessä jätä sitä satasta seuraavaan vuokraan, koska se ei anna hyvää kuvaa.
Milloin sulle tulee seuraavan kerran rahaa?
Suosittelen sinua olemaan viipymättä yhteydessä vuokranantajaan ja kertomaan tilanteesta. Varsinkin, jos vuokranantajasi on yritys, pieni viivästys tuskin on mikään ongelma ja joustoa luultavasti löytyy. Maksat vuokrasta eräpäivänä niin suuren osan kuin suinkin pystyt ja loput myöhemmin.
Haaste vuokravelasta voidaan laittaa vireille, kun n. 2kk vuokrat on maksamatta tai tuota pienemmästäkin velasta, jos vuokraa on ollut avoinna pitkään. Ja asiat eivät silloinkaan etene häätöön asti kovin nopeasti.
Huoli pois siis! :)
T. Vuokranmaksuneuvoja
Joskus pikavipin ekan noston saa ilman kuluja - mutta siinä on riskinä, että otat tavaksi nostella rahaa muutenkin.
Mä koittaisin ensin lainaa muualta, ja ellei se onnistu, eräpäivän siirtoa.
Vierailija kirjoitti:
Maksat 450€ nyt ja satasen heti kun saat lisää rahaa. Elä missään nimessä jätä sitä satasta seuraavaan vuokraan, koska se ei anna hyvää kuvaa.
Milloin sulle tulee seuraavan kerran rahaa?
22.2 tulee takuueläke.
Meikäl oli sama. Vuokra niinku jotain 1000e kuussa. No way. Nyt asun miehen luona isossa omakotitalossa. Ilmaseksi.
N19
Vierailija kirjoitti:
Huomenna soitat vuokranantajalle ja kerrot rehellisesti tilanteen. Jos tosissaan olet 10v maksanut ajallaan vuokran, niin aivan varmasti hän ymmärtää tilanteen ja joustaa. Turhaan pitkität enää yhtään tätä asiaa. Monet ihmiset ovat joskus samanlaisessa tilanteessa.
Juuri näin. Itsekin olen vuokranantaja ja jos vuokralainen reilusti ottaisi itse yhteyttä, selittäisi tilanteen ja vielä on valmis maksamaan noinkin ison vuokrasta niin minulle kävisi. Sen sijaan jos jätäisi ilmoittamatta ja maksamatta alkaisin kirjoittamaan irtisanomisilmoitusta koska se on melko kusipäistä toimintaa ja huonoa käytöstä.
Maksa se osa ja loput kun saat rahaa. Hups kun näppäilin väärin.