Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, onko sinulla koskaan ollut vaimona tai seurustelukumppanina ns. "hullu akka"?

Vierailija
06.02.2020 |

Tarinoita kehiin!

Kommentit (225)

Vierailija
161/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse välillä ns. hullu ennen menkkoja. Itkettää kaikki pienetkin vastoinkäymiset (siis vaikka että vesilasi kaatuu pöydälle), vihaan ihmisiä ja haluan vain olla yksin rauhassa kotona. Jos joku ärsyttää, muutun aggressiiviseksi ja haluan heitellä tavaroita. En sitä kuitenkaan tee. Tunnistan tämän tilan itsessäni, ja olen sanonut miehelle, että parempi kuin noiden parin päivän aikana ei yritetä keskustella mistään vakavasta tai tehdä mitään yhdessä, niin säästytään molemmat turhalta mielipahalta. Minusta kun ei ole seuraksi silloin, haastan vain riitaa. Joten mies harrastelee omiaan ja minä olen yksinäni silloin kun on tällaisia päiviä.

Pointtini tässä oli, että vaikka oma elämä olisi tunteiden vuoristorataa, niin kyllä aikuisen ihmisen pitää osata hallita tilannetta niin, ettei läheiset siitä kärsi. Ei sitä huonoa oloa saa purkaa omaan kumppaniin ja lapsiin. Ja jos on jatkuvasti huono olo, niin kannattaisi yrittää korjata se olo jotenkin.

Minulla oli sama ongelma nuorena ja kamalan äkkipikainen jonka jälkeen kamala herkkyys, itku kohtaus. Kamalaa vuoristorataa. Estrgeenin vajaus alkoi jo nelikymppisten jälkeen. Nyt kun sitten oli pakko hakea estrogeeni korvaushoito viiskymppisenä paheneviin vaihdevuosiin ja kamalaan ajoittaiseen väsymykseen niin se on rauhoittanut paljon ettei mielialat mene kamalaa vuoristorataa.  Hommasin älykellon joka mittaa unenlaatua niin aina se valittaa että nukun liian vähän, unenlaatu on heikkoa ja herään liian usein kun pitää vessassa rampata. Monilla samanikäisilläni on samat ongelmat. Samaa ikäluokkaa ja saman tyyppistä vanhenemisen oireita poteva puoliso on kyllä suuri tuki. 

Vierailija
162/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole agressiivisuutta ja tavaroiden heittelyn tarvetta ollut ikinä. Muuten sitten suustani voin olla kamala että hyökkään sanallisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa meni mielenterveys hetkellisesti exän kanssa, joka osoittautui tosi sadistiseksi ja persoonallisuushäiriöiseksi. Alussa loi mielikuvan päinvastaisesta ihmisestä.

En enää tiennyt mikä on totta ja ei, aloin käyttäytyä kuin eläin, joka ajettu nurkkaan ja jolle uhitellaan.

Nyt ymmärrän, miksi tän miehen exät olivat "hulluja" ja saivat "ihme itkukohtauksia" mitättömistä asioista.

Tässä muutama esimerkki: tein lääkkeellisen raskauden keskeytyksen kotona, miehestä se on kiihottavaa ja halusi seksiä kun odotan lääkkeen vaikuttavan. Ei käsittänyt, mitä ihmeellistä jossain abortissa oli, kuulemma ihan normi toimenpide.

Mies nautti mm. paskaisen munansa tunkemisesta suuhun, huijasi kerran käyneensä suihkussa ja tunki sen väkisin suuhuni ja sain oksennusrefleksin, menin vessaan oksentamaan koska suussa maistui kauhealle ja kurkussa oli karvoja. Mies huusi, että voitko oksentaa hiljempaa kun ärsyttää toi ääni.

Mies myös valitti peräpukamistaan ja halusi minun rasvaavan niitä, sitten samaan hengenvetoon arvosteli minun vartaloani ja joitain piirteitä. Ei pessyt hampaitaankaan vaan ikenet mätivät, halusi ehdottomasti kielareita pesemättömillä hampailla.

Aina kun muhun sattui mies tuijottaa möllötti vailla empatiaa. Mies tökki, puristeli ja pisteli sormella, koska halusi nähdä millainen ääni musta tulee. Hän kävi läpi kaikki IG seuraajani ja kirjasi nimimerkit ylös, googletteli niitä ja tivasi sitten kuka kukin on, poisti oman Facebookinsa kuitenkin, koska ihmettelin jatkuvasti lisääntyviä naispuolisia kavereita. Selvisi, että Tinderistä heitä etsi koko tapailun ajan.

Suhteen alussa isäni kuoli ja surin, järjestelin hautajaisia. Mies koki itsensä ulkopuoliseksi ja oli ladannut Tinderin ja sopinut treffejä naisten kanssa, koska kuulemma vaikutin siltä, että en kaivannut häntä yhtään.

Suhde ei kestänyt vuottakaan, koska jätin miehen, mutta suhteen aikana musta tuli kauhea raivohullu, reagoin kirkumalla ja itkemällä. Mies teki niin absurdeja asioita, ettei mieli pysynyt perässä. Yksi riita oli fyysinen ja multa sumeni päässä, huusin suoraa huutoa ja tuntui, että voisin oikeasti tappaa miehen.

Hän uhriutui tilanteesta ja selitti, että kukaan ei hänelle ole koskaan pahaa tehnyt ennen minua. Kuitenkin suhteen alussa selitti, miten exät olivat häntä hakanneet. Eli ei edes itse muistanut valheitaan ja miehen kanssa olleena en ihmettele, että olivat häntä muiluttaneet. Itselläkin oli lähellä.

Tossa siis muutama perustelu sille, miksi oma mielenterveys järkkyi. En todellakaan saa raivareita normaalisti suhteessa ja nyt olen aivan ihanassa suhteessa, jossa ei ole tuollaisia sairaita juttuja. Puistattaa ajatuskin, että vietin miehen kanssa niin kauan. Oli etäsuhde, niin kesti useita kuukausia että miehestä tuli esiin nuo sairaat jutut. 

Mutta siis joo, en epäile tän ketjun juttuja, mutta sanonpa vaan, että en purematta niele enää jos mies alkaa kertoilla hullusta exästään. Jos ei ole mitään faktaa, kuten psykiatrisia hoitojaksoja manian takia tai jotain konkreettista, niin epäilen koko tarinaa. Nykyisellä miehelläni ei ole yhtään hullua exää, eikä mies ole puhunut mitään pahaa kenestäkään entisestä. Mutta hänpä onkin itse hyvä mies. Itse en ole uskaltanut edes kertoa kaikkia tuon tapailusuhteen käänteitä, yritän unohtaa itsekin.

Ihan kauheata!

Kuinka kestit edes sen vajaa vuoden?!

Sympatiat sinulle 😢

Vierailija
164/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoo että hänellä on niin hullu akka ettei tarvitse vahtikoiraa. Niin että ajan vahtikoirankin tehtävät. Tulee halvemmaksi hullu akka joka hoitaa, korvaa vahtikoirankin tehtävät. Eipä miehelläni ole elämä ollut tylsää kanssani kun vieläkin viihtyy 30-vuoden jälkeenkin. Suurin osa on eronnut ja vaihtanut kumppaniaan. 

Vierailija
165/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko pitkän yli 50v. elämäni aikana lasken yhteen naiset, jotka ovat olleet fyysisesti väkivaltaisia koulukavereitaan, tyttökavereitaan, lemmikkejään, lapsiaan, poikaystäviään tai miehiään kohtaan, niin kyllä niitä kuitenkin tulee yhteensä kymmenkunta ja joku saattoi unohtua vielä laskuista. Ja jos lasketaan henkinen väkivalta mukaan, niin luku kasvaa jo suureksi. 

En usko, että naiset ovat sen rauhantahtoisempia kuin miehetkään, mutta naisten väkivalta on tabu. Suurin osa lapsiin kohdistuvasta väkivallasta on naisten tekemää. Väkivallalla kasvatettu käyttää helposti itsekin väkivaltaa ja jotkut ihan vain siksi, että on huomannut sen olevan tehokasta. Naisissakin on niitä, jotka nauttivat muiden pelosta ja väkivallan tuomasta vallasta. Ei keskitysleirin naisvartijoitakaan oltu sinne työhön pakotettu.

Ja itse olen nainen. Naisten väkivallan vähättely saisi jo loppua ja väkivallan uhrien syyllistäminen.

Linkkaatko tilaston kumman sukupuolen taholta lapset kokevat enemmän väkivaltaa, kaikenlaista väkivaltaa?

Vierailija
166/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin naisena. Entisenä hulluna akkana. Kyllä se on mies, joka usein naisen hulluuden partaalle ajaa. Se onnistuu hyvin, kun juot usein, laistat kotitöitä ja lastenhoitoa. Ehkäpä vielä olet uskoton. T. Nykyään erittäin kiltti ja tasapainoinen nainen

Noin, tulihan se sieltä. Mies se syypää on naisen hulluuteen. Naisella ei ole mitään vastuuta käutöksestään.

Et sitten ajatellut niinpäin että se nainen ajaa miehen ryyppäämään, laistamaan kotitöitä ja lastenhoitoa? Jooei, nainen on pyhä, jos ei miehiä olisi olemassa niin naiset olisi ihania ja sopuisia eikä maailmassa olisi yhtäkään riitaa  <3

Vierailija
167/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto mihinkä joku ihminen voi alistua tuon 171 kertomuksen perusteella. 

Vierailija
168/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenpotenssiin2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koko pitkän yli 50v. elämäni aikana lasken yhteen naiset, jotka ovat olleet fyysisesti väkivaltaisia koulukavereitaan, tyttökavereitaan, lemmikkejään, lapsiaan, poikaystäviään tai miehiään kohtaan, niin kyllä niitä kuitenkin tulee yhteensä kymmenkunta ja joku saattoi unohtua vielä laskuista. Ja jos lasketaan henkinen väkivalta mukaan, niin luku kasvaa jo suureksi. 

En usko, että naiset ovat sen rauhantahtoisempia kuin miehetkään, mutta naisten väkivalta on tabu. Suurin osa lapsiin kohdistuvasta väkivallasta on naisten tekemää. Väkivallalla kasvatettu käyttää helposti itsekin väkivaltaa ja jotkut ihan vain siksi, että on huomannut sen olevan tehokasta. Naisissakin on niitä, jotka nauttivat muiden pelosta ja väkivallan tuomasta vallasta. Ei keskitysleirin naisvartijoitakaan oltu sinne työhön pakotettu.

Ja itse olen nainen. Naisten väkivallan vähättely saisi jo loppua ja väkivallan uhrien syyllistäminen.

Linkkaatko tilaston kumman sukupuolen taholta lapset kokevat enemmän väkivaltaa, kaikenlaista väkivaltaa?

Vaiettu naiseus : ajatuksia naisen väkivallan tunnistamisesta, nimeämisestä ja hoitamisesta -teoksessa joka pitäisi löytyä myös verkkojulkaisuna (julkaisija: Ensi- ja turvakotien liitto). 

Vierailija
169/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo työkaveri tuli naama revittynä töihin pari kertaa, ja sitten joutui pariksi kuukaudeksi sairauslomalle klinikalle terapioineen. Melkoinen kokemus varmaan ollut. 

Vierailija
170/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, äitini oli ristiriitainen persoona. Miehiltä ei hyksynyt lyömistä ja aina uhosi että jos kerran lyö mies niin saa heti lähtöpassit mutta kyllä mutta lapsilleen hyväksyi fyysisen kurittamisen, vitsaa kintuille ja tukkapöllyä. Lapset olivat arvottomia ja niitä kyllä niitä sai väkivalla kasvattaa. Minun mielestäni äidilläni oli hoitamaton mielenterveysongelma ja hänen koko lapsuuden perheellään. Mistään ei saanut puhua vaan ihmeen häpeän taakan alla jouduin kasvamaan. Ei ole helppoa ollut elämä. 

Vierailija
171/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainenpotenssiin2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaiettu naiseus : ajatuksia naisen väkivallan tunnistamisesta, nimeämisestä ja hoitamisesta -teoksessa joka pitäisi löytyä myös verkkojulkaisuna (julkaisija: Ensi- ja turvakotien liitto). 

Siis tästä kirjasta on peräisin tutkimustieto, että suurin osa lasten kokemasta väkivallasta on naisten tekemää. Totta kai, koska naiset hoitavat enemmän lapsia kuin miehet. Suurin osa naisten väkivallasta jää luultavasti piilorikollisuudeksi, koska väkivaltaa ei tunnisteta väkivallaksi.

Vierailija
172/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tätä ketjua lukenut yhtään, kun ei voimavarat riitä edes siihen, koska mun riesanani on täysin sekopäinen avoukko, jonka kanssa idioottina olen tehnyt lapsenkin. Itse kyllä uskon että näitä hulluja ukkoja on huomattavasti enemmän kuin hulluja akkoja. Mun riesanani oleva äijä on tyypillinen narsisti (on sitä oikeasti, en sano vitsillä), joka kukoistaa silloin, kun saa muut ihmiset ympärillään voimaan pahoin ja lyötyä maahan. Noin tuo äijä on onnistunut tekemään mulle, mutta se ketuttaa eniten, että on onnistunut pilaamaan poikammekin. Itselläni lisäksi perinnöllinen sairaus, eli sekin rajoittaa äijästä eroon hankkiutumista.

Tää ketju on miehille joilla on ollut hullu akka. Mee ja tee sä oma ketjus hulluista avoukoista.

Vierailija
173/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen eksä, joka sai huutokohtauksen joka ikisestä pikkuisesta asiasta. Huusi niin kilteille lapsille myös. Tuli äärettömän huono olo lasten puolesta. Taisi olla jotain hormonaalisia ongelmia tai jotain. 

Vierailija
174/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sitten pääsee väkivaltaisesta lapsuudesta ja häpeän taakasta eroon niin siinähän on ollut koko iän työstäminen. Jos olisin nuorena alkanut lisääntymään niin varmasti olisin jatkanut samalla perhemallilla mitä kotoa sain niin kuin suurin osa tekee. Päinvastoin päätin etten tee koskaan lapsia ja koitan omista mielenterveysongelmista päästä eroon vaikka se veisi koko iän niin vieköön. Kamalinta on ollut se arvostelu lapsettomia kohtaan mitä meihin kohdistuu. 

Vierailija
175/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen eksä, joka sai huutokohtauksen joka ikisestä pikkuisesta asiasta. Huusi niin kilteille lapsille myös. Tuli äärettömän huono olo lasten puolesta. Taisi olla jotain hormonaalisia ongelmia tai jotain. 

Epäsosiaalisissa perheissä huudetaan ja hävetti kun asuimme kerrostalossa ja äitini huusi niin että varmasti kuului naapureihin saakka. Viikonloppuisinkaan ei saanut nukkua kun herätettiin viideltä aamulla ja heräsi samalla varmasti koko naapurustokin. Kun mentiin sen lapsuuden kotiin niin kamalaa huutamista niin ettei osattu kommunikoida muuta kuin huutamalla. Ei hitto että voisiko ihminen päästä eroon niin kamalista tavoista ennen kuin perustaa omaa perhettään ja jatkaa sitä sitten seuraavaan sukupolveen. 

Sitten toinen vitutuksen aihe oli saunomis kulttuuri jossa piti alasti saunaan mennä, pakotettiinkin ja sinne yllättäen oli kutsuttu vieraita miehiä. Olin jo teini mutta pdettiin ihan lapsena vielä niin etteihän se lasta haittaa. Mielestäni se oli ällöttävää. 

Se että kun nuorena alkaa lapsia tekemään niin toistaa helposti sitä kotoa opittua perhe mallia ja jatkaa sitä seuraavaan sukupolveenkin. Ihminen ei ajattele yhtään mitään vaan toistaa samaa mallia. Olen nähnyt kuinka sisareni on jatkanut samaa läheisriippuvuuden mallia omille lapsilleen niin ettei ole älykkyyttä ollut katkaista sitä kierrettä. Esim. kouluttamalla itseään päästäkseen pois haitallisista malleista. 

Vierailija
176/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaja äidilläni kävi joka viikonloppu joku aikamies poika naimassa sitä joka vielä asui vanhemmillaan. Ja sille passattiin jotain ruokaa jotta se jaksoi naida mutta me lapset emme saaneet mitään. 

Vierailija
177/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakka kantensa valitsee. jos olet valinnut tasa-painottoman naisen, siihen on joku syy, psyykessäsi.

a) et saa tervepäisiä, koska itse kärsit mielenterveysongelmista tai olet egoisti, jota kukaan ei jaksa

b) tämä hullu nainen on niin nerokas sängyssä, että et voi lähteä

c) hullu nainen elättää sinut

d) olet niin rakkaudennälkäinen, että kaikki kelpaa

e) olet elänyt kaltoinkohdellun lapsuuden etkä koskaan kokenut kunnioittavaa tai rakastavaa kohtelua naiselta ja pidät niiden puutetta normaalina.

f) hullu nainen hivelee itserakkauttasi jollain tavalla

g) et pärjää henkisesti yksin

Totta hemmetissä, terv. listan kirjoittaja

Niin, tämähän pätee myös vastakkaiseen sukupuoleen?

Vierailija
178/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin naisena. Entisenä hulluna akkana. Kyllä se on mies, joka usein naisen hulluuden partaalle ajaa. Se onnistuu hyvin, kun juot usein, laistat kotitöitä ja lastenhoitoa. Ehkäpä vielä olet uskoton. T. Nykyään erittäin kiltti ja tasapainoinen nainen

Noin, tulihan se sieltä. Mies se syypää on naisen hulluuteen. Naisella ei ole mitään vastuuta käutöksestään.

Et sitten ajatellut niinpäin että se nainen ajaa miehen ryyppäämään, laistamaan kotitöitä ja lastenhoitoa? Jooei, nainen on pyhä, jos ei miehiä olisi olemassa niin naiset olisi ihania ja sopuisia eikä maailmassa olisi yhtäkään riitaa  <3

Miten kummassa nainen ajaa miehen ryyppäämään, laistamaan kotitöitä ja lastenhoitoa?  Siis miten?  Ihan totta, miten?

Miten noin niin kuin yleensä "ajetaan" toinen ihminen ryyppäämään?  Jos kyseessä ihminen, jolla normaali suhde alkoholiin, ei mitään himoa sen juomiseen, niin MITEN hänet saadaan ajetuksi juomaan liikaa?

Eihän naistakaan saa mies ryyppäämään, laistamaan kotitöitä ja laiminlyömään lastenhoitoa, jos hän on ihan normaali ihminen.  Jopa jotkut alkoholistiäiditkin hoitavat lapsiaan edes jotenkuten vastuullisesti eikä naiset helposti jätä kotitöitä tekemättä, vaikka mies olisi millainen hirviö.

Miten ihmeessä nainen sen sitten miehelle tekee?  

Entä jos en nyt uskokaan tätä ikivanhaa kliseetä.  Alkoholistihan syyttää juomisestaan aina muita, ja jos on vaimo, niin ensisijaisesti tätä.  Vaimohan se on, joka "ajaa" miehen huomaan, on hän sitten millainen tahansa.  Aika hyvin tätä kuvasi Märta Tikkanen kirjassaan Vuosisadan rakkaustarina.  Kun miehelle tuli alkoholin himo, juomisen syyksi hän laittoi aina vaimon.  Teki tämä miten tahansa.  Lopulta hän kirjoitti, että "Alkoholistin vaimo, se on sellainen, joka on aina väärinpäin, kääntyipä miten päin tahansa."

Tätä mieltä ovat asiantuntijatkin, alkoholisti on aina ja ainoastaan itse syypää alkoholismiinsa.  Kukaan ei kykene tekemään toisesta ihmisestä alkoholistia.  Tämän tosiasian tunnustaminen on se ensimmäinen askel, jos alkoholisti haluaa raitistua.  Kysymys onkin, haluaako hän sitä?  Ei välttämättä, koska silloin elämästä putoaa pohja, josta hän on vuosikaudet ponnistanut, nimittäin se, että syypää ei olekaan vaimo, vaan hän itse.  Oman naaman katsominen voi olla aika karu kokemus.

Siihen ei todellakaan auta avioero ja uuden vaimon hankkiminen.  Ennen pitkää tuo uusikin vaimo on syyllinen miehen juomiseen.  Ja kun mies jää lopulta yksin, syypäitä ovat ne hänen kaikki exänsä, kun jättivät hänet yksin eikä tätä selvinpäin kestä.

Vierailija
179/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakka kantensa valitsee. jos olet valinnut tasa-painottoman naisen, siihen on joku syy, psyykessäsi.

a) et saa tervepäisiä, koska itse kärsit mielenterveysongelmista tai olet egoisti, jota kukaan ei jaksa

b) tämä hullu nainen on niin nerokas sängyssä, että et voi lähteä

c) hullu nainen elättää sinut

d) olet niin rakkaudennälkäinen, että kaikki kelpaa

e) olet elänyt kaltoinkohdellun lapsuuden etkä koskaan kokenut kunnioittavaa tai rakastavaa kohtelua naiselta ja pidät niiden puutetta normaalina.

f) hullu nainen hivelee itserakkauttasi jollain tavalla

g) et pärjää henkisesti yksin

Suurin osa näistä miehistä kertoo eksistään. Ei kukaan ehdoin tahdoin hullua valitse, vaan ihminenhän osaa esittää parempaa kuin on, salata huonot puolensa seurustelun alussa. Sinun pointtisi on syyllistää tätä joka on huonon ihmissuhteen kokenut.

Vierailija
180/224 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun tulivat sitten pilaamaan juuri ne naiset joista miesten piti kirjoittaa. Ei näille näköjään mikään riitä, vaan pitää tunkea itsensä esille tähänkin.