Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä pikku tavoin säästätte ja nuukailette? Järkevät ja järjettömät tapanne

Vierailija
05.02.2020 |

Nuukailetko rahanpuutteen vai luonnon säästämisen vuoksi vaiko puhtaasta nuukailun ilosta? Säästätkö myös asioissa, joiden merkitys on lopulta olematon?

Omia tapojani:
- jos joltain on unohtunut kauppakärryyn tyhjä hedelmäpussi, otan mukaan ja käytän kotona roskapussina.
- tuskin koskaan lähetän mitään postia uudessa pakkauksessa. Aina löytyy joku käytetty postipussukka (säästän niitä) tai tukeva muovikassikin käy.
- tämä on mielestäni oikein hyväkin vinkki: ostan sen verran hyvää irtoteetä, että siitä irtoaa kunnon makua 2-3 haudutukseen. Tulee lopulta halvemmaksi kuin halvempi, mauttomampi tee. Huonon teen/teepussien uudelleenliotus ei kannata, toinen erä ei ole laisinkaan kunnollista juotavaa. (No, joskus liotan irtoteetäni neljännenkin kerran, ja kunnottoman puolella aletaan olla siinäkin)

Kommentit (1039)

Vierailija
361/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän aika paljon luonnostaan omien mieltymysteni takia. En tykkää kahvista, enkä alkoholista, enkä välitä myöskään juoda teetä. Rahaa ei ole kulunut myöskään koskaan tupakkaan tai muihin päihteisiin. En ole myöskään kulinaristi, joten syöminen ulkona ei kiinnosta ja minulle kelpaa kotikutoinen tai kaupasta valmiina ostettu tarjousruoka. Ruokalista tehdään sen mukaan, mikä on tarjouksella.

Isoin säästö on tullut siitä, kun ostimme aikoinaan omakotitalon. On ollut huomattavasti kannattavampaa asua tässä kuin maksaa vuokraa. Autot olen myös ostanut käytettynä ja ajan ne aika loppuun. Lopulta myyn pois muutamalla satasella, että saan ropposet pois nurkista pyörimästä.

Pyöräilen usein töihin ja hyödynnän työpaikan suihkun, samalla säästyy bensaa. Kotona käyn merimiessuihkussa. Ostan kaikki talous- ja vessapaperit tarjouksista. Talouspaperiä ylipäätään kuluu todella vähän. Hiuksissa pidän luonnollista väriä ja pitkää mallia, joten kampaajalla ei tarvitse käydä. Onneksi minulla on luonnonkiharat hiukset ja äitini lyhentää latvoja vuoden-parin välein. Vaatteet olen osanut aina halpiskaupoista tai alennusmyynneistä ja niitä minulla on niin paljon ja joka lähtöön, ettei tarvitse ostaa vuosiin mitään uutta. Lehtiä lu

en vain muilta saatuina.

Mikä on merimiessuihku ?

Suihku laitetaan kiinni vartalon saippuoinnin ja hiustenpesun ajaksi. Vettä valutetaan vain alussa, kun kastellaan vartalo ja hiukset ja seuraaksi taas lopuksi, kun huuhdellaan pesuaiheet pois. Merimiessuihku sanana tulee varmaan siitä, että laivoilla vesivarastot ovat rajalliset, jolloin vettä ei kannata tuhlata minuuttitolkulla suihkutteluun vain mukavuussyistä.

Olen kuvitellut että tämä on ihan normaali suihku :D Antaako ihmiset suihkun juosta saippuan levityksen ajan yleensä? Miksi ihmeessä?

Vierailija
362/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, ylitöitä ja päivystyksiä mahdollisimman paljon Maksimoidakseni tuloni. Kun olen paljon töissä, ei aikaa jää shoppailuun ym. Tyhjänpäiväiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuurosta jää perheeltä aina jämät kattilaan. Syön ne itse välipalaksi töistä tullessa. Ei tule syötyä päivällisellä liikaa ja iltapuputuskin vähenee.

Vierailija
364/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vaihtanut sipsit ja karkit Napostelueväinä juureksiin. Lantut,nauriit ja porkkanat on tosi hyviä ja edullisia.

Vierailija
365/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän aika paljon luonnostaan omien mieltymysteni takia. En tykkää kahvista, enkä alkoholista, enkä välitä myöskään juoda teetä. Rahaa ei ole kulunut myöskään koskaan tupakkaan tai muihin päihteisiin. En ole myöskään kulinaristi, joten syöminen ulkona ei kiinnosta ja minulle kelpaa kotikutoinen tai kaupasta valmiina ostettu tarjousruoka. Ruokalista tehdään sen mukaan, mikä on tarjouksella.

Isoin säästö on tullut siitä, kun ostimme aikoinaan omakotitalon. On ollut huomattavasti kannattavampaa asua tässä kuin maksaa vuokraa. Autot olen myös ostanut käytettynä ja ajan ne aika loppuun. Lopulta myyn pois muutamalla satasella, että saan ropposet pois nurkista pyörimästä.

Pyöräilen usein töihin ja hyödynnän työpaikan suihkun, samalla säästyy bensaa. Kotona käyn merimiessuihkussa. Ostan kaikki talous- ja vessapaperit tarjouksista. Talouspaperiä ylipäätään kuluu todella vähän. Hiuksissa pidän luonnollista väriä ja pitkää mallia, joten kampaajalla ei tarvitse käydä. Onneksi minulla on luonnonkiharat hiukset ja äitini lyhentää latvoja vuoden-parin välein. Vaatteet olen osanut aina halpiskaupoista tai alennusmyynneistä ja niitä minulla on niin paljon ja joka lähtöön, ettei tarvitse ostaa vuosiin mitään uutta. Lehtiä lu

en vain muilta saatuina.

Mikä on merimiessuihku ?

Suihku laitetaan kiinni vartalon saippuoinnin ja hiustenpesun ajaksi. Vettä valutetaan vain alussa, kun kastellaan vartalo ja hiukset ja seuraaksi taas lopuksi, kun huuhdellaan pesuaiheet pois. Merimiessuihku sanana tulee varmaan siitä, että laivoilla vesivarastot ovat rajalliset, jolloin vettä ei kannata tuhlata minuuttitolkulla suihkutteluun vain mukavuussyistä.

Olen kuvitellut että tämä on ihan normaali suihku :D Antaako ihmiset suihkun juosta saippuan levityksen ajan yleensä? Miksi ihmeessä?

Sama, ei ole käynyt mielessäkään valuttaa suihkua hetkeäkään turhaan. 

Vierailija
366/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta menee joka kk toiselle tilille 300€. Säästän remonttiin.

Jos käyttötililtä alkaa oleen rahat vähissä nii sit "leikin" että rahaa ei ole..eli ei isoja ostoksia ja ruokakaupassa katson mitä ostan

Vierailija
367/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en vain muilta saatuina.

Mikä on merimiessuihku ?

Heti tulee kylmä kun suihkun sammuttaa. On ihanaa olla kuuman suihkun alla, tässä maassa kun saa 10 kuukautta vuodesta palella muutenkin. Suihku on nautinto. Jos vesi loppuu maailmasta kuumien suihkujeni takia, olen pahoillani. En ole koskaan ollut lentokoneessa, joten suokaa minulle kuumat pitkät suihkut ilman maapallon tuhoamissyytöksiä, kiitos.

Vierailija
368/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä, ylitöitä ja päivystyksiä mahdollisimman paljon Maksimoidakseni tuloni. Kun olen paljon töissä, ei aikaa jää shoppailuun ym. Tyhjänpäiväiseen.

Huomasin tämän kun tein 70-80 tuntisia työviikkoja pienituloisena duunarina. Rahaa tuli enemmän kuin koskaan, mutta en ehtinyt käyttää sitä mihinkään. Alkoi ärsyttämään niin paljon, että palasin 40 tunnin työviikkoihin.

Vierailija
369/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut shampoon käytön. Ennen ostin kalliita shampoita hiusliikkeistä ja tuntui, että piti joka päivä pestä hiuksia, jotta ne näyttivät sileiltä ja puhtailta. Sitten ymmärsin, että se on pelkkää silikonia ja "silmälumetta". Nyt olen kohta 2 vuotta käyttänyt pesussa vain ruisjauhoja ja 1-2 x viikossa riittää hiuspesupäiviä. N. ruokalusikallinen 3dl:een vettä on kerta-annos. Tämä on suurin säästöni ikinä! Lisäksi kaikki hiuspohjan kutinat ovat hävinneet, hiukset kasvaa nopeemmin ja tuntuu tuuheammilta. Ja elämä on todellakin helpompaa, kun ei tarvi koko ajan olla pesemässä hiuksia. Tää on niin win-win!

Missähän kunnossa teidän viemärit ja putket mahtaa olla? Järjetöntä huuhtoa jauhoja viemäriin! Tiesitkö, että keittiön viemärit on suunniteltu eri lailla kuin pesuhuoneen juuri siksi, että keittiössä huuhdtotaan astioita, ruoan jämiä, taikinakulhoja jne. Kylpyhuoneen viemäriverkostoa ja putkia ei ole suunniteltu siihen, että sinne työnnetään jauhoja. Ne kuivahtavat putkistossa, aina jää vähän kuivunutta jauhomössöä putken mutkaan, seuraavalla kerralla lisää jne. Pikkuhiljaa vuosien saatossa tästä kehittyy putkistoon tukos, jolla saattaa olla rajutkin seuraukset. Omakotitalossa maksat sitten itse vahingot. Kerrostalossa, jossa putket menevät ylhäältä alas, saatat aiheuttaa jollekin alemmassa kerroksessa asuvalle todella suuren vahingon.

Oletko ajatellut tätä yhtään? Ja jos asut kerrostalossa, kysynyt isännöitsijältä lupaa työntää jauhoja viikoittain viemäriin? Jos olet kysynyt, vastaus kiinnostaa minua.

Vierailija
370/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en vain muilta saatuina.

Mikä on merimiessuihku ?

No eikös nyt jokainen tolkun ihminen tee noin? En ole koskaan edes ajatellut tuota säästömielessä vaan se suihkun sammuttaminen siksi aikaa kun pesee nyt vaan on ihan refleksinomainen teko.

Sulla ei taida olla kokemusta teineistä, jotka saattavat viihtyä suihkussa parikymmentä minuuttiakin. Eikä rajoitu pelkästään teineihin, vaan moni tykkää olla lämpimän suihkun alla huvikseen tai sitten on niin kylmissään, että on 'pakko' pitää suihku päällä saippuoinnin ajankin.

Vierailija
371/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaan bensaa aina vain 20€ edestä kerrallaan.Halvempaa! :D

Vierailija
372/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei vedetä vessaa joka pissan jälkeen

Hyi, mahtaa teillä olla siellä karseet kusenhajut - mutta ei sitä itse huomaa... :(

Vierailija
373/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin kerran hernekeitolla neljä viisi päivää, tietysti itse tehtyä.

Oli muutto tulossa eikä ollut aikaa kokkailla.

Voi sitä aikaa..odotin lasta.

Vierailija
374/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan punaista maitoa ja lantraan vedellä.

Käytän sukkia jotka ovat rikki, joskus tulee päivä kun parsin ne.

Olen käyttänyt mjös rikkinäisiä kenkiä, säästöähän se on.

Sitä paitsi uudet kengät kuluvat liikaa.

Vierailija
375/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän monesti suodatinpussin uudelleen, tiedostan toki että säästö on olematon - olisiko vuodessa kymmeniä senttejä 😂 Mutta miksi ottaa uutta, jos vanha toimii?

No sinä et kyllä hyvän kahvin päälle ymmärrä mitään.

Aah, nyt tajusin miksi sain niin paljon alapeukkuja. Siis käytän itse pussin uudestaan, mutta kyllä minä sentään uudet kahvit siihen laitan 😃

Siinä maistuu silti se vanha kahvi. Nämä on tarkkoja asioita.

Aivan niin.

Kahvissa on rasvaa, joka eltaantuu - joten mitä järkeä juoda eltaantunutta kahvia muka säästääkseen. Älytöntä tosiaan.

Vierailija
376/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei vedetä vessaa joka pissan jälkeen

Hyi, mahtaa teillä olla siellä karseet kusenhajut - mutta ei sitä itse huomaa... :(

Voithan sinä itse testata; vetäise joka toinen kerta ja haistele

Vierailija
377/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjekuorista teen muistilappuja.

Ostan pullan kaupasta.

Korjailen pieniksi käyneitä vaatteita, kiila sivusaumaan.

Sinä ostat pullan kaupasta? Minä taas leivon itse. Ainekset noin 24 reilun kokoiseen korvapuustiin (2 pellillistä) maksaa alle 5 euroa. Jos käyttäisi halpismargariinia, niin vieläkin vähemmän. Minä käytän siis oivariinia, mikä nostaa hintaa, mutta maistuu paremmalta. Vaikka pullan leivontaan kuluu uunissa sähköä, niin hinta on kuitenkin halpa verrattuna kaupan hintoihin.

Minä kyllä säästäisin, jos ostaisin pullat kaupasta sen sijaan että leivon itse. En ole vielä yhtään hyvää kaupan pullaa syönyt, joten ei tulisi ostettua pullaa ollenkaan.

Vierailija
378/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten juhlavaatteilla on vähän käyttöä ja jäävät pian pieniksi. Meidän kaveripiirissä niitä usein lainataan eikä osteta.

Joku on kuitenkin joutunut ne ostamaan, että säästäväiset voivat sitten lainailla.

Vierailija
379/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tankkaan bensaa aina vain 20€ edestä kerrallaan.Halvempaa! :D

Kalliimmaksi se tulee, kun joutuu useammin koukkaamaan tankille ja pysäyttämään auton. Jokainen auton käynnistys hörppäyttää ison määrän bensaa.

Vierailija
380/1039 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettibussitarjousliput tosi halpoja.

Miksi omistaa auto??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi