Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä todella lihava, bmi 40+, miten lihoit?

Vierailija
27.09.2023 |

Kerro tarinasi. Kiinnostaa ihan yleisellä tasolla asia. En halua mitenkään tuomita saati halveksua ja toivon etteivät muutkaan ketjussa tätä tee.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu? Sitä paitsi, palstan läskihulluna haluat nimenomaan haukkua ja halveksia.

Vierailija
2/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin puolikkaan porkkanan päivässä. Lääkkeet lihottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset voi tuomita yhtälailla kuin työttömät.

Vierailija
4/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin laihduttaa, mutta kehoni siirtyi säästöliekille ja lihoin vaikka söin vain 1000kcal päivässä

Vierailija
5/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, ahdistushäiriö, unettomuus, stressi ja alkoholismi. Niiden takia syömiseni lähti juomisen ohessa lapasesta. Kuitenkin tiivistettynä lihosin, koska söin ja join aivan liikaa kaloreita olemattomaan kulutukseeni nähden. En tiedä, paljonko painoin painavimmillani, mutta tiedän, että se oli yli 140 kg, mutta en usko ylittäneeni 150 kiloa. BMI oli joka tapauksessa yli 40. Nyt, 6 vuotta myöhemmin, painan 89 kg ja olen siis 185 senttinen mies, jolla on jonkin verran lihaksiakin.  

Vierailija
6/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin laihduttaa, mutta kehoni siirtyi säästöliekille ja lihoin vaikka söin vain 1000kcal päivässä

Älä unohda ferritiiniä, kilppareita ja lääkityksiä. Niiden avulla kuka tahansa saa imettyä hengitysilmasta loputtomasti rasvaa itseensä. 

Vierailija
7/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vuosia raskasta työtä ja join kaljaa sekä söin rasvaista ruokaa. Paino oli vuosia sadan kilon paikkeilla. Kun työt loppuivat niin siirryin täysin uuteen kevyeeseen ammattiin mutta elämäntavat pysyivät epäterveellisinä. Se ja 40 vuoden ikä saivat painon nousemaan 130 kiloon.

Vierailija
8/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda ferritiiniä, kilppareita ja lääkityksiä. Niiden avulla kuka tahansa saa imettyä hengitysilmasta loputtomasti rasvaa itseensä. 

Geenit ovat myös monella syynä lihavuuteen.

Vierailija
9/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vain salaatinlehden aamu- ja iltapalaksi. Geenit lihottavat.

Vierailija
10/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva ruokahalu lapsesta asti. Kaikki dieetit käyty läpi, voi toki olla että liian niukat ruokavaliot rikkoivat jotain kilpirauhasessa, sillä aina kun pienennän kaloreita edes vähän, tulee ihan sudennälkä ja ahmimiset. Mutta tätä en pidä pääsyynä, sillä söin jo lapsena koko ajan, jos oli mahdollista. Synnyin lisäksi isona vauvana, en tiedä onko sillä merkitystä.

Mutta se pääsyy on ruokahalu. Olen lähinnä kiitollinen, etten ole mikään megaiso. Vitsailen joskus olevani evoluution mestariteos, sillä mun kaltaiset ihmisethän selvis parhaiten nälkävuosista, joita on ihmisen historiassa ollut aina lukuun ottamatta ihan nykyaikaa. 

Vierailija
11/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin noin 50 kiloa ja pystyin juuri ja juuri pitämään saavutetun painon, mutta se oli jokapäiväistä taistelua. Laskin kaloreita, kiersin pururataa, palelin ja olin nälkäinen. Ja sitten omaiseni sairastui Alzheimerin tautiin ja jouduin huolehtimaan hänestä. Minulla ei ollut mitään muuta keinoa hallita stressiä kuin syöminen - ei ollut ketään kenelle puhua, liikuntaa en yksinkertaisesti enää jaksanut harrastaa, ja alkoholi olisi vain pahentanut asioita. Siispä luovutin painonhallinnan suhteen. Siinä se kaikessa yksinkertaisuudessaan. Kykenisin laihdutukseen ja painonhallintaan, jos elämäni olisi suhteellisen stressitöntä, mutta tällä hetkellä ei ole. Ehkä vielä joskus.

Vierailija
12/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva ruokahalu lapsesta asti. Kaikki dieetit käyty läpi, voi toki olla että liian niukat ruokavaliot rikkoivat jotain kilpirauhasessa, sillä aina kun pienennän kaloreita edes vähän, tulee ihan sudennälkä ja ahmimiset. Mutta tätä en pidä pääsyynä, sillä söin jo lapsena koko ajan, jos oli mahdollista. Synnyin lisäksi isona vauvana, en tiedä onko sillä merkitystä.

Mutta se pääsyy on ruokahalu. Olen lähinnä kiitollinen, etten ole mikään megaiso. Vitsailen joskus olevani evoluution mestariteos, sillä mun kaltaiset ihmisethän selvis parhaiten nälkävuosista, joita on ihmisen historiassa ollut aina lukuun ottamatta ihan nykyaikaa. 

Lisään omaan tekstiini vielä, että ennen kuin joku ivaa tuota kilpirauhasvaivaa, niin sen voi selvittää ihan labratesteillä, samoin ferritiinin, jonka mataluus aiheuttaa väsymystä.  Eivät ole luulotauteja.

Vierailija
13/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus krapulassa sellainen, että voin syödä älyttömiä määriä ja haluta aina vain lisää ja se syömisen jälkeinen tyytyväisyys kestää ehkä puoli tuntia. Olen ahmiessa miettinyt silloin että mitä jos tällaista olisi aina. Elämä olisi yhtä kieltäytymistä ja itsekurin harjoittamista. Helppoa pysyä normaalipainoisena kun se tapahtuu itsestään eikä kummoisia mielitekojakaan ole oikeastaan ikinä. Varmaan ainakin joillakin ylipainoisilla on jokin mikä tekee ruokahalusta himon. Tällöin aika naurettavaa jos kaltaiseni tulisi paasaamaan itsekurista, kun itsellä ei ole sellaista ahmimisongelmaa.

Ja varmasti siis monia syitä on, mutta tämä tuli vaan mieleen kun sunnuntaina olin just krapulassa ja söin viikon annokset kerralla enkä miettinyt koko päivänä muuta kuin ruokaa

Vierailija
14/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään omaan tekstiini vielä, että ennen kuin joku ivaa tuota kilpirauhasvaivaa, niin sen voi selvittää ihan labratesteillä, samoin ferritiinin, jonka mataluus aiheuttaa väsymystä.  Eivät ole luulotauteja.

Ne eivät ole sinänsä mitään luulotauteja, mutta ne ovat aivan käsittämättömiä muoti-ilmiöitä netin terveyskeskusteluissa. Ihan sama, kysytkö terveysryhmässä liikavarpaista tai fillarin putoilevista ketjuista, siellä on vähintään seitsemän ihmistä (yleensä naista) kisaamassa, kuka ehtii huutaa ferritiinin ensimmäisenä sellaisella kiireellä, että aloitusta ei ehditä lukemaan. 

Lisäksi niissä ryhmissä aina päätetään, että oireiden syynä on ferritiini.Sitten ihan riippumatta siitä, mikä sen aloittavan mitattu ferritiini on, ilmoitetaan, että se on liian alhainen ja kommentoijan serkun kissan kampaajallakin ne liikavarpaat hävisivät vasta, kun ferritiini oli 500. Lisäksi aina kommentoidaan, että lääkärit ja lääketiede ei ymmärrä ferritiinistä ja sen riittävistä määristä mitään ja lähteinä käytetään joidenkin itseoppineiden PT:iden TikTokkeja. 

Vierailija
15/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä 1800kcal /pvä 45+ iässä vois syödä enää 1500kcal että pysyis edes omassa painossa. Sairauksien takia ei pysty liikkumaan niin että kalorit palais

Vierailija
16/16 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole sinänsä mitään luulotauteja, mutta ne ovat aivan käsittämättömiä muoti-ilmiöitä netin terveyskeskusteluissa. Ihan sama, kysytkö terveysryhmässä liikavarpaista tai fillarin putoilevista ketjuista, siellä on vähintään seitsemän ihmistä (yleensä naista) kisaamassa, kuka ehtii huutaa ferritiinin ensimmäisenä sellaisella kiireellä, että aloitusta ei ehditä lukemaan. 

Lisäksi niissä ryhmissä aina päätetään, että oireiden syynä on ferritiini.Sitten ihan riippumatta siitä, mikä sen aloittavan mitattu ferritiini on, ilmoitetaan, että se on liian alhainen ja kommentoijan serkun kissan kampaajallakin ne liikavarpaat hävisivät vasta, kun ferritiini oli 500. Lisäksi aina kommentoidaan, että lääkärit ja lääketiede ei ymmärrä ferritiinistä ja sen riittävistä määristä mitään ja lähteinä käytetään joidenkin itseoppineiden PT:iden TikTokkeja. 

Yletön paasaaminen kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja/tai ferritiinistä johtunee siitä, ettei niitä aiemmin ole otettu tosissaan ja ihminen, yleensä nainen, on joutunut kärsimään vuosikausia oireista, jotka ovat helpottaneet rautalisällä. On syytetty laiskaksi ja sitten on alettu aina vain tiukalle dieetille, joka on vain pahentanut perusongelmaa. Ei ihme, että tekee mieli kertoa kaikille jos ja kun on apua saanut.  Toinen puoli asiaa on tietenkin se, ettei pelkkä tyroksiini ja rautavalmiste paranna, vaan myös ruokavalio pitää korjata. Sekä hyväksyä se, että painonpudotus voi olla hidasta parhaimmassakin tapauksessa. Se väsymys oli em. syistä mulla jo niin paha, että aiheutti itsetuhoisia ajatuksia. Miten jaksaisi mennä salille, kun ei jaksa edes tiskata? Nyt on rautalisä ja tyroksiini käytössä ja on energiaa salille ja lenkille, vaikkei paino juurikaan ole vielä pudonnut. Eikä masennuksesta tietoakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan