Saako miehen toiminnasta huomauttaa?
Aina sanotaan, että ei ihme, jos mies ei osallistu kotitöihin, kun jos jotain tekee, niin sanotaan, että tekee väärin.
Saako siis sanoa, että väärin tehty, vai pitääkö vaan olla hiljaa?
Esim. mies kerrankin täyttää tiskikoneen. Tuloksena täynnä vettä olevia muovikippoja ja likaisia lautasia.
Mies käy kaupassa, listassa maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia. Tuloksena tavismaito (käytetään vain laktoositonta maitojuomaa), leikattava jäkiuunileipä (lapset eivät osaa itse leikata noin kovaa, mies ei sitä valmiiksi leikkaa), verigreippejä (lapset eivät syö) ja pippuriketsuppi (lapset eivät syö ja aikuiset eivät muutenkaan ketsuppia käytä).
Voiko nyt sanoa, että pieleen meni, vai ovatko nämä nyt vaan niitä miehen omia tapoja, joita pitää kunnioittaa.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Omaa syysi ap, jos et kirjoittanut kauppalappuun, että laktoositonta maitoa, siivutettuja leipiä, ja mitä ja millaista ketsuppia jne.
Eivät miehet kiinnitä huomiota ruokapakkauksiin, vaikka ne ovat keskellä ruokapöytää, eivät ajattele, että on just tiettyä jotain.
Etenkään mies, joka ei koskaan tee ruokaa perheelle, on melkoisen ulkona noista kuvioita.
Ja on naisiakin, jotka eivät osaa täyttää tiskikonetta oikein. Ja he ovat usein naisia, joilla ei itsellään ole astianpesukonetta kotonaan.
Kyllä on evoluutio jättänyt miesraukat jälkeen ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei käy itse siellä kaupassa?
Tiskeistä nillittäminen nyt on vain päälle päsmäröintiä, kertoo paljon aloittajasta
Mitäs veikkaat, kuinka monta hommaa ap hoitaa miehensä puolesta? Jospa mies jonkun kerran hoitaisi edes sen kaupassakäynnin? Todellakin saa ottaa aivoon, että mies ei suoriudu edes simppelistä hommasta ilman, että nainen pitää kädestä. Ja todellakin saa huomauttaa, kun aihetta on. Ap joutuu myös tiskit tiskaamaan uudestaan, joten myös siitä on aihetta huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti palstamammojen mielestä ap:n miehen löysäily on luonnollista ja oikein, onhan hän mies. Symppaan sinua ap, meillä vähän samanlaista liki jokaisen kotityön suhteen. Pyydän ostamaan aineet johonkin ruokaan, varmaan koskaan ei ole kerrasta onnistunut, kun miehen kaupasta tuomat aineet ovat mitä sattuu. Miksi ihmeessä naisen pitää olla myös miehen aivot? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran ottaa vastuuta ja tuntea perheensä, että kiinnittää huomiota perheessä käytettyihin elintarvikkeisiin.
Ei niillä riitä kapasiteetti lateraaliseen ajatteluun. Miehet mielellään kuvittelevat olevansa älykkäitä, mutta ns. putkiaivo on ihan totta. Se Y-kromosomin puuttuva sakara kyllä näkyy koko miessukupuolessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei käy itse siellä kaupassa?
Tiskeistä nillittäminen nyt on vain päälle päsmäröintiä, kertoo paljon aloittajasta
Mitäs veikkaat, kuinka monta hommaa ap hoitaa miehensä puolesta? Jospa mies jonkun kerran hoitaisi edes sen kaupassakäynnin? Todellakin saa ottaa aivoon, että mies ei suoriudu edes simppelistä hommasta ilman, että nainen pitää kädestä. Ja todellakin saa huomauttaa, kun aihetta on. Ap joutuu myös tiskit tiskaamaan uudestaan, joten myös siitä on aihetta huomauttaa.
Jos muovikippo kääntyy tiskikoneessa, on se miehen vikaa? Sen huuhtomiseen menee 3 sekuntia.
Palstamamman mielestä tämä kaataa koko maailman. Jaksuja kaikille palstamammoille.
Ap käy itse kaupassa, jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse näin miehenä toivoisin , että sanottaisiin ihan rauhallisesti mitä on tapahtunut ja mitä toivottaisiin tapahtuvan. Yleensä nainen kerää kaikki virheeni ja sitten yllättäen lataa kaiken esiin jolloin on vaikea korjata mitään virhettä kun kuulostaa siltä , että tappaa minut tai häipyy sillä sekunnilla.
Minä taas toivoisin että aikuinen ihminen opettelisi itse käymään kaupassa, ja tuomaan sitä mitä perheessä käytetään. Kapuassakäynniltä toivotaan aina sitä samaa, eli tuodaan tuotteita mitä tarvitaan, ja mitkä ovat loppu. Et voi odottaa aikuisena(?) miehenä sitä että tämä asia selitetään kerta toisensa jälkeen rauhallisesti.
Ei sinun tarvitse korjata mitään virheitä, et ole alisteisessa asemassa perheessäsi. Riittää kun teet oman osuutesi, etkä ole ohjattava ja avustettava lehmäntissiposki. Kun olet luotettava, ja osaat elää kuin aikuinen, ja ottaa sen vastuun joka sinulle kuuluu, voit laittaa piupaut kumppanin kitinälle.
Minulle tuli loppuunpalaminen ja olin pitkällä sairauslomalla. Olin ihan toistaitoinen ja väsähtänyt. Siinä kohdin aloin (ex)-mieheltä vaatimaan kotitöihin apuja, aiemmin olin vain pyydellyt ja mitään ei tapahtunut. Se kaupassa käyminen oli ihan vitsi. Kaikki oli hankalaa ja tuli samalla tavalla vääriä tuotteita kuin ap:lla. Ei mitään käsitystä, mitä meillä syödään kauppalapusta huolimatta. Mietin jopa, että tekeekö tahallaan sen, kun on kuitenkin älykäs ihminen ja pystyy paljon isompiakin projekteja viemään läpi.
Nykyinen mies vaan käy kaupassa eikä siinä lappuja tarvita. Tietää hyvin mitä kukakin syö ja osaa myös ne ruuat laittaa. Toki minäkin laitan. Samoin hoituu muutkin kotityöt ihan normaalisti. Siivouspäivänä jokainen osallistuu. Se on oikeasti pahimmillaan iso painolasti elämässä kun toinen ei osaa tai osallistu kotitöihin. Ei mitään turhaan nillittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä vähän vastustan tuota tarkkaa kauppalistaa. Mies on ollut isä jo 16 vuotta. Asuu siinä samassa talossa kuin minä ja lapset. Syö samoja ruokia, käyttää samaa jääkaappia. Sen vielä ymmärrän, että ei tiedä milloin ketsuppi loppuu, kun ei sitä käytä. Eli voin sanoa, että osta ketsuppia jne. Mutta miksi minun pitää kuvata ne tuotteet? Miksi mies ei itse ota niitä kuvia, kun aamulla sovimme, että hän käy poikkeuksellisesti kaupassa. Miksi hän ei kysy lapsilta mitä hedelmiä haluavat? Miten ei voi huomata, että meillä on syöty Ruispaloja niin kauan kuin muistan (kävisi myös muu tavallinen palaleipä, ei olla kauhean tarkkoja).
Ap
Mistä olet saanut päähäsi, että sinulla on mitään oikeutta tehdä huomioita kuin teet? Sinun mielipiteesi hipoo ihmisoikeusloukkausta?
Jos sinä haluat jotain, niin pyydä asiallisesti tuomaan tämä haluamaisi tuote, äläkä jankkaa tuota, että tuojan pitäisi ottaa selvää että' mitä sinä haluat.
Just eilen keskusteltiin tästä miehen kanssa. Onneksi hän on samaa mieltä kuin minä siinä että palautetta saa ja pitää antaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti palstamammojen mielestä ap:n miehen löysäily on luonnollista ja oikein, onhan hän mies. Symppaan sinua ap, meillä vähän samanlaista liki jokaisen kotityön suhteen. Pyydän ostamaan aineet johonkin ruokaan, varmaan koskaan ei ole kerrasta onnistunut, kun miehen kaupasta tuomat aineet ovat mitä sattuu. Miksi ihmeessä naisen pitää olla myös miehen aivot? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran ottaa vastuuta ja tuntea perheensä, että kiinnittää huomiota perheessä käytettyihin elintarvikkeisiin.
Miksi mies ei ole tuonut niitä tuotteita joita haluat? Oletko antanut epäselvät ohjeet siitä mitä haluat?
Jos mies pyytää tuomaan moottoriöljyä autoon, niin kai tiedät että tuot Mobil Rally Formula 5w-50 4l ja ilman kyselyjä?
Kai tajusit ostaa myös öljynsuodattimen ilman erillispyyntöä:)
Kas kun et ole hoksannut keskustella miehen kanssa. Kirjallinen viestintäkin käy. Tässä esimerkki kauppalistasta:
LAKTOOSITONTA maitoJUOMAA (mies ei ole edes huomannut että on olemassa 63 erilaista maitolaatua)
XXX-ketsuppia, maustamatonta (mies ei tiedä, että on olemassa muutakin laatua kuin yhtä ja ainoaa tomaattiketsuppia erilaisissa pakkauksissa)
SIIVUTETTUA leipää - tai määrää mies leikkaamaan leipää lapsille. Mikä leipäleikkuri sinä muka olet?
BBB-merkkisiä mandariineja (niitä joissa on se pieni merkki joka hedelmässä).
Sinä itse tietäisit kyllä, mitä pitää ostaa, mutta kun mies nyt oli yksi kaupassa ensimmäistä kertaa, niin ei voinut tietää.
Kyllä näitä virheitä tulee itse kullekin. Jos sinä lähtisit ostamaan öljyä moottorikelkkaan, josta sinä et ymmärrä yhtään mitään, toisit varmasti väärää. Tai vaikka palasokeria, jos et käytä sitä itse. Ottaisit vaan sitä mitä ensimmäisenä käteen sattuisi, mutta kun sen piti ehdottomasti olla sirkkua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli loppuunpalaminen ja olin pitkällä sairauslomalla. Olin ihan toistaitoinen ja väsähtänyt. Siinä kohdin aloin (ex)-mieheltä vaatimaan kotitöihin apuja, aiemmin olin vain pyydellyt ja mitään ei tapahtunut. Se kaupassa käyminen oli ihan vitsi. Kaikki oli hankalaa ja tuli samalla tavalla vääriä tuotteita kuin ap:lla. Ei mitään käsitystä, mitä meillä syödään kauppalapusta huolimatta. Mietin jopa, että tekeekö tahallaan sen, kun on kuitenkin älykäs ihminen ja pystyy paljon isompiakin projekteja viemään läpi.
Nykyinen mies vaan käy kaupassa eikä siinä lappuja tarvita. Tietää hyvin mitä kukakin syö ja osaa myös ne ruuat laittaa. Toki minäkin laitan. Samoin hoituu muutkin kotityöt ihan normaalisti. Siivouspäivänä jokainen osallistuu. Se on oikeasti pahimmillaan iso painolasti elämässä kun toinen ei osaa tai osallistu kotitöihin. Ei mitään turhaan nillittämistä.
Meillä on paljon nuoria ihmisiä jotka pelkää työelämää juuri osaamattomuuden pelkotilojen tähden. Sinä olet yksi syy tuohon pelkoon:(
Jo kodissa lapset saa mallin että saa syyttää, jos ei pelkästä vihjauksesta osaa käydä kaupassa ja tuoda juuri niitä vaadittuja tuotteita "siivutettua ruisleipää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näin miehenä toivoisin , että sanottaisiin ihan rauhallisesti mitä on tapahtunut ja mitä toivottaisiin tapahtuvan. Yleensä nainen kerää kaikki virheeni ja sitten yllättäen lataa kaiken esiin jolloin on vaikea korjata mitään virhettä kun kuulostaa siltä , että tappaa minut tai häipyy sillä sekunnilla.
Minä taas toivoisin että aikuinen ihminen opettelisi itse käymään kaupassa, ja tuomaan sitä mitä perheessä käytetään. Kapuassakäynniltä toivotaan aina sitä samaa, eli tuodaan tuotteita mitä tarvitaan, ja mitkä ovat loppu. Et voi odottaa aikuisena(?) miehenä sitä että tämä asia selitetään kerta toisensa jälkeen rauhallisesti.
Ei sinun tarvitse korjata mitään virheitä, et ole alisteisessa asemassa perheessäsi. Riittää kun teet oman osuutesi, etkä ole ohjattava ja avustettava lehmäntissiposki. Kun olet luotettava, ja osaat elää kuin aikuinen, ja ottaa sen vastuun joka sinulle kuuluu, voit laittaa piupaut kumppanin kitinälle.
Luuletko, että mies ei opi asioita jos hänelle kerrotaan selvästi?? Ainakin meille moni nainen lähettää miehen jossa toivotaan tuotetta laivaston sinisenä tai fuchsiana. Luuletko , että on helppo tietää mitä nainen pitää noina väreinä kun se vaihtelee naisen mielipiteen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei ole tuonut niitä tuotteita joita haluat? Oletko antanut epäselvät ohjeet siitä mitä haluat?
Jos mies pyytää tuomaan moottoriöljyä autoon, niin kai tiedät että tuot Mobil Rally Formula 5w-50 4l ja ilman kyselyjä?
Kai tajusit ostaa myös öljynsuodattimen ilman erillispyyntöä:)
No tottaka tajusin, mikäli minä itse, ja lapsemmekin käyttävät sitä tuotetta joka päivä. En ole tyhmä, toisin kuin "eräät"
Minä sanoin kakskymmentävuotisen liittomme aikana varmaan tuhat kertaa miehelleni, että "tuo mitä tahansa leipää, mutta älä tuo setsuuria", ja joka kerta mies toi setsuuria, kun "siitähän sä sanoit tykkääväsi". Miehille pitää puhua lyhyin päälausein. Ei sivulauseita, ei ehtolauseita, vain päälauseita, lyhyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että mies ei opi asioita jos hänelle kerrotaan selvästi?? Ainakin meille moni nainen lähettää miehen jossa toivotaan tuotetta laivaston sinisenä tai fuchsiana. Luuletko , että on helppo tietää mitä nainen pitää noina väreinä kun se vaihtelee naisen mielipiteen mukaan
Mies on hyvä ja opettelee itsenäisesti, niin kuin nainen, ja jopa miehen omat lapset. Miehelle ei pidä joutua kertomaan mitä leipää syödään, vaan hän näkee sen omilla silmillään, maistaa omalla suullaan, tällä tavoin hän oppii itse. Mutta tää on just tätä, että naisen pitäisi banaanikin kuoria kun mies ei oikein tiedä kummasta päästä aloittaisi, tai ainakin kertoa ja opastaa kuorimeinen kädestä pitäen, koska muuten tulee miehelle suru puseroon, kun edellytetään yksinkertainen asia ilman erikseen opastamista.
Jos mies lähtee kauppaan niin kirjoitan listan paperille mahdollisimman tarkasti, kerron vielä ystävällisesti ääneen ja lähetän tekstiviestin perään, joku näistä tavoista on sit se minkä noteeraa.
Mun mies heittää tiskatessaan tiskiaineen veteen ja pesee ja huuhtelee haalealla, eihän sillä rasva lähde astioista, itse esipesen vedessä ja laitan tiskiainetta harjaan tai sutiin ja huuhdon kuumalla. Oon yrittänyt muutamaan kerran sanoa mutta ei uppoa, mitenköhän se menis perille? Ihana tosin kun osallistuu.
Omalle miehelle riittää se, että sanoo maitoa piimää, leipää, juustoa, ketsuppia ja omenoita, niin niitä tulee mitä kotona syödään. Tiedän itsekin miehen suosikkituotteet vaikken itse niitä syö. Ei voi olla niin vaikeaa, ap:n mies ei vain välitä.
- Tuo vaimokulta samalla motonetistä öljyä
- ai toit tollasta... no lähden sitten itse hakemaan kun ei tuollainen pikkujuttu onnistu
----
kummassa vika?