Miksi naisille on niin kamalaa se, että joku toinen nainen haluaa olla kaunis, seksikäs ja nauttia miesten huomiosta?
Kommentit (129)
Mulla täsmälleen sama kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Olen luonnonkaunis nainen. Meikkaan vähän vain korostaakseni piirteitä. En ole ottanut ripsienpisennyksiä, tissejä tms. Usein saan kuulla olevani kaunis. Nykyään se haittaa. Siitä on haittaa jokaisella työpaikalla. Naiset eivät hakeudu seuraani. Miehet kylläkin. Tämä ei ole imartelevaa. Minulla on mies. Naiset suhtautuvat alentavasti. Vaikka olisin kuinka kiva ja yrittäisin miellyttää niin ikävää kohtelua tuppaa tulemaan. Kärsin pitkään kiltin tytön syndroomasta. Ihan vasta viimeisen parin vuoden aikana olen lopettanut muiden miellyttämisen. Kauneus voi olla ikäväkin asia, siitä ei puhuta. Kun siitä avaa suunsa pidetään leuhkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa naiset lesoilee sillä etteivät meikkaa.
Sitten valittavat kun miehet katselee muun maalaisia naisia kiinnostuneina.
Itsensä laittaminen, edes vähän, on kohteliaisuus myös muita ihmisiä kohtaan. Muissa maissa näin (olen asunut 7:ssä eri maassa) mutta Suomessa pidetään kanamaisena jos pitää meikkaamisesta tai jos meikkaa lähes päivittäin. Naiset siis, miehethän tietty tykkää.
Itse asiassa suomalaiset nuoret naiset meikkaavat hyvin paljon verrattuna vaikka ranskalaisiin naisiin.
Ranskalaiset vain meikkaavat huomaamattomammin.
Saan sosiaalisesta kanssakäymisestä vastakkaisen sukupuolen kanssa muutakin kuin jeejee värinöitä. Sellainen naistyyppi jolle kaikki miesten kanssa kanssakäyminen on flirttailua, tekee vain kanssakäymisestä mielenkiinnotonta vetäessään omaa show'taan. Toki moni mieskin siihen lähtee, mutta yleensä nämä keillä aivot tippuu kokonaan alapäähän löytävät onneksi toisensa ettei kaikkien tarvitse sitä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein rupesin miettimään otsikon kysymystä. Olen jo pian kuusikymppinen, ja monenlaiset ärsyyntymiset mitä ihmeellisimpien ihmisten suhteen ovat jo jääneet taka-alalle, mutta muistan kyllä, että jotkut tietynlaiset, ulkonäkökeskeiset, avoimesti miehille (myös varatuille) flirttailevat naiset aiheuttivat minussa jos ei nyt kiukkua niin ainakin jonkinlaista ärtymystä ja eivät ainakaan kuuluneet lähipiiriini.
Nyt kun pohdin, niin syitä olivat:
kyseinen ihmistyyppi on kovin erilainen, kuin mitä olen itse ollut, ja hänen ilmaisevat arvonsa olivat erilaisia kuin omani.
toisten parisuhteiden kunnioittaminen ja niihin puuttumattomuus (edes flirttailun muodossa) on ollut itselleni yksi tämmöinen keskeinen arvo
kyseisen ihmistyypin ihmiskäsitys vaikutti olevan kovin vieras omalleni. Ensinnäkin ihmistyypin suhtautuminen miehiin ja naisiin oli vierasta minulle, joka uskon miesten ja naisten olevan pääasiassa ihmisiä, ja lähestyttävissä tätä kautta.
Tuossa nyt muutama.
En näe mitään ristiriitaa siinä, että suhtautuu kaikkiin ihmisiin ihmisinä, ja silti voi myös flirttailla. Samoin on harmitonta flirttiä ja sellaista, joka menee liian pitkälle. Nämä asiat eivät ole on-off eivätkä toistu samanlaisina kaikissa ihmisten välisissä kohtaamisissa.
Olen itsekin osannut flirttailla, mutta on siinä aikamoiset rajat, enkä katso avointa ja selkeää flirttailua kaiken mahdollisen housuja käyttävän kanssa erityisen hyvällä. Flirttailua viehättämistarkoituksessa voi toki harrastaa myös kanssakäymisessä naisten kanssa, mutta onhan tuo nyt aika pönttöä käytöstä minusta, jos joku ihminen mielistelee puolelle porukasta ja toisen puolen jättää suurin piirtein huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luonnonkaunis nainen. Meikkaan vähän vain korostaakseni piirteitä. En ole ottanut ripsienpisennyksiä, tissejä tms. Usein saan kuulla olevani kaunis. Nykyään se haittaa. Siitä on haittaa jokaisella työpaikalla. Naiset eivät hakeudu seuraani. Miehet kylläkin. Tämä ei ole imartelevaa. Minulla on mies. Naiset suhtautuvat alentavasti. Vaikka olisin kuinka kiva ja yrittäisin miellyttää niin ikävää kohtelua tuppaa tulemaan. Kärsin pitkään kiltin tytön syndroomasta. Ihan vasta viimeisen parin vuoden aikana olen lopettanut muiden miellyttämisen. Kauneus voi olla ikäväkin asia, siitä ei puhuta. Kun siitä avaa suunsa pidetään leuhkana.
En usko sua alkuunkaan. Hälytyskellot soi tuossa vaiheessa että jokaisella työpaikalla juuri sun kauneuden takia muut naiset ei hakeudu sun seuraan ja käyttäytyvät alentuvasti. Jos tosiaan on noin niin pitäisköhän sun miettiä omaa käytöstäsi. Nämä on niin tuhansia kertoja kuultuja syitä että muut naiset on kateellisia jonkun kauneudelle, luullaan itsestään liikoja ja kuvitellaan että juuri se oma kauneus on syy johonkin "hyljeksimiseen". Ollaan niin lumoutuneita omasta ulkonäöstä ettei käsitetä sen johtuvan kenties omasta koppavasta tms. käyttäytymisestä.
Kateutta toki on olemassa ja toiset voi sen noin näyttääkin. Mutta että ihan jokaikinen nainen jokaikisellä työpaikalla ei tuu sun seuraan kauneutes tähden niin ei mee kuule läpi. Vaikka inttäisit hamaan maailman tappiin.
Joo, tästä tulee mieleen kaverini mies, joka kuvitteli, ettei minun mieheni halua olla hänen kanssa tekemisissä, kun tämä kaverin mies on ”paremman näköinen ja lihaksikkaampi”. Oikeasti syy oli vain se, että miestäni ei kiinnosta viettää aikaa ylimielisen mulkun kanssa, jonka elämän tärkein asia on olla paremman näköinen kuin muut miehet.
Ei tuo mua haittaa ollenkaan. Oon itsekin joskus ollut huonolla itsetunnolla varustettu kaksikymppinen, joka kaipasi kaikkien kaksilahkeisten huomiota ja vertasi itseään koko ajan muihin naisiin. Nyt kolmekymppisen paremmalla puolella ei jaksa kiinnostaa kattooko mua joku vai ei, tai olenko jonkun mielestä kauniimpi kuin vieressä seisova misukka. En ole mikään kaunotar, mutta itse ihan tyytyväinen ulkonäkööni. Saan kyllä miehiltä huomiota, mutta koen sen nykyisin lähinnä kiusalliseksi, joten en sitä hakemalla hae.
Olin nuorempana kaunis ja seksikäs (nyt keski-ikäinen läski täti) ja sain huomiota miehiltä. Totta on, että kauniita naisia pidetään helposti ylpeinä, mutta aina olen onnistunut vakuuttamaan ihmiset siitä, että olen silti mukava ja hyväntahtoinen. Tosin olen huomannut senkin ärsyttävän joitakin.
Joo siis esim kerran tunsin yhden oikeasti ruman naisen, joka esim jätti mut täysin huomiotta, ono kaunis nainen, ja jutteli vaan miespuoliselle sekä yhdelle rikkaalle ihmiselle. Mut näki kai vaan hyödyttömänä uhkana,. Tuli mielee tästä tyypistä että hänellä ei oo puhtaat jauhot pussissa. Ja hän vielä mut nähtyään tokas että nyt ei oo kaikki ihan puhtaat jauhot pussissa, vaikka oma käytös oli ihan omituista. Ei edes haluun tyyliin tutustua muhun, kai vaan koska oo. Viehättävä nainen. Sit taas esim haukku ton miehen naisen, haukku kaikki viehättävä naiset, mollas mua sen vanhan rikkaan naisen edessä ilman syytä jne.... Ihan epäkypsä ihminen. 😁 Koko ajan kehu itteensä mulle.. Jos tein samaa, niin pyrki mitätöimään. Et kyl noit outoi tyyppejä vaan on oikeastikki olemassa.
Olen nainen ja tykkään saada huomiota, koska se on osa seksuaalisia taipumuksiani. Siis minulla on fetissi pieneen säpinään, flirttiin ja sopivassa tilanteessa jopa kiihottavan ilmapiirin luomiseen. Tietenkin järki päässä ja muita ihmisiä kunnioittaen.
Onko kellään muulla samaa?
Kunhan kuvittelet. Kukaan ei piittaa paskaakaan.
Väitän, että tällaiset kauniit naiset eivät ole käytökseltään ylpeitä ja epämiellyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla täsmälleen sama kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole haukkumista, vaan hiljaista porukasta jättämistä ja selän kääntämistä.
Jaaha, ap huomasi ettei olekaan kaunis ja seksikäs. Odotin vastausta tuohon että minkälainen on se kaunis ja seksikäs nainen eikä näköjään osaa vastata.
Vaikka kuinka laittautuvat eivät he kaikkia miehiä vie, vievät vain ne huonoimmat ja sehän sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Nämä naiset, jotka yrittävät väen vängällä näyttää "kauniilta", "seksikkäältä", yms. ovat erittäin inhottavia ja epäsolidaarisia muita naisia kohtaan. Nämä missukat kun kuvittelevat elävänsä sodassa muiden naisten kanssa ja usein vielä tuppaavat iskemään varattuja miehiä.
Joten ihan sitä saa mitä tilaa, ap.
Kyllä ne on kateelliset jotka suhtautuvat sotaisasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kamalaa ole, mutta monen naisen on vaikea ymmärtää miksi joku haluaa huomiota miehiltä yleisesti. Kun useimmat naiset kaipaavat vain tiettyjen miesten huomiota. Jos joku kaipaa huomiota kaikilta miehiltä, ajatellaan helposti että hänellä on jokin henkinen ongelma.
Saatte ajatella vaikka noin, jos se saa oman olon tuntumaan paremmalta.
t. kaunis nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko sua alkuunkaan. Hälytyskellot soi tuossa vaiheessa että jokaisella työpaikalla juuri sun kauneuden takia muut naiset ei hakeudu sun seuraan ja käyttäytyvät alentuvasti. Jos tosiaan on noin niin pitäisköhän sun miettiä omaa käytöstäsi. Nämä on niin tuhansia kertoja kuultuja syitä että muut naiset on kateellisia jonkun kauneudelle, luullaan itsestään liikoja ja kuvitellaan että juuri se oma kauneus on syy johonkin "hyljeksimiseen". Ollaan niin lumoutuneita omasta ulkonäöstä ettei käsitetä sen johtuvan kenties omasta koppavasta tms. käyttäytymisestä.
Kateutta toki on olemassa ja toiset voi sen noin näyttääkin. Mutta että ihan jokaikinen nainen jokaikisellä työpaikalla ei tuu sun seuraan kauneutes tähden niin ei mee kuule läpi. Vaikka inttäisit hamaan maailman tappiin.
sellainen juttu siinä on , että kauniina ei saa olla ujo, muuten olet "ylimielinen".
Kateus, mustasukkaisuus ja ilkeys.
Ei se itsessään ole kamalaa. On ilo silmälle kaunis nainen, vaikkakin nuori nainen on aina kaunis, vaikka ei laittautuisikaan. Samoin kun nuori mies on aina takuukomea.
Ongelma on kuitenkin ehkä siinä, että se nimenomaan ruokkii sitä naisen asemaa jonkinlaisena näyttelyesineenä. Miksi naisen pitää pyntätä, niin kamalasti, kun ne sinulle vislailvat miehet ovat todennäköisesti huoletta pieruverkkareissaan ja kakkaraita housuissaan?
Eikä se ole mikään vitsi, että esimerkiksi oikein pieniin ja tiukkoihin vaatteisiin pukeutunut ei herätä miehissä niitä vääränkinlaisia ajatuksia ja jälkeenjääneimmät voi jopa raiskata selittäen, että vaatteillasi sitä kerjäsit. On ihanaa, kun saa olla kaunis, mutta olisi kiva kun tulevat naissukupolvet alkaisivat hiljalleen höllätä noiden ulkonäköjuttujen kanssa. Ei tarvisi sitten niin kamalasti pelätä sitä kaikille väistämätöntä vanhenemistakaan, kun ei pelaa elämäänsä pelkän ulkonäön voimin.
Minua ei haittaa niin kauan, kun et tule mieheni eteen keikistelemään ja tyrkyttämään itseäsi. Se on epäkunnioittavaa, häiritsevää ja todella ärsyttävää. Itse saan liiaksikin huomiota miehiltä ilman edellämainittuja asioita ja se on mielestäni kiusallista, en siis ymmärrä miksi joku väkisin haluaisi esineellistää itsensä ja saada huomiota vieläpä selkeästi varatulta. Summa summarum tuollainen toiminta kertoo hyvin alhaisesta itseluottamuksesta ja se on noloa, sekä sinulle että niille osapuolille jotka joutuvat touhuasi todistamaan.