Kaikki tunteet on sallittuja ja niitä voi vapaasti ilmaista
Kommentit (10)
Mielestäsi ihmiset siis pitää hallita jollain tavalla. Miten tämä tapahtuu?
Ihan sama. Muut tekevät, miten tekevät. Jotkut tunteet haluan pitää itselläni.
Oikeutuksen tunnelukko. Yleinen narsisteilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opit "tunnetaidoista" ja muista ovat niin ristiriitaisia 🥹
Tunteet tulevat ja menevät ja se on ok. Mutta ei tunteita tietenkään saa millä tahansa tavalla ilmaista. Aikuinen ihminen hallitsee vähintään tunteiden ilmaisuaan ellei itse tunteita.
Esimerkiksi en itse olisi sopiva työhöni yläkoulun opettajana, jos minulla ei olisi kykyä vaikuttaa omiin tunteisiini ja ennen kaikkea siihen, miten ne näkyvät oppilaille.
Vierailija kirjoitti:
Vittuilu. Mykkäkoulu. Alkeellista.
Vierailija kirjoitti:
Tunteet tulevat ja menevät ja se on ok. Mutta ei tunteita tietenkään saa millä tahansa tavalla ilmaista. Aikuinen ihminen hallitsee vähintään tunteiden ilmaisuaan ellei itse tunteita.
Esimerkiksi en itse olisi sopiva työhöni yläkoulun opettajana, jos minulla ei olisi kykyä vaikuttaa omiin tunteisiini ja ennen kaikkea siihen, miten ne näkyvät oppilaille.
Mutta oppilaille joudut kuitenkin sallimaan kaikenlaisen tunneilmaisun. Vanhan ajan kasvatustapa missä käskytetään ja annetaan jälki-istuntoa ei enää ole sallittu.
Kotona yksin jotkut tykkää ilmaista tunteita tai jonkun ilmaisujutun avulla. Jos jotkut ihan missä tahansa niin menisi aika hankalaksi ja osa ihmisistä säikähtää.
Jotkut päästää höyryjä kun pelaa tai urheilee.
Opettajat on jo pesseet kätensä ja siirtää vastuun kaikille muille.
Tunnetaitoihin uskovien mukaan se toki on noin. Mutta käytännössä tuollainen linjaus ajaa yhteiskunnan kaaokseen, koska kaikkea voidaan perustella "tunteiden ilmaisulla".