Kuka muistaa vielä Englantia riepotelleen hullun lehmän taudin?
Kai tiesit et jos olit vuosina 94 ja 95 Uk:ssa et saa luovuttaa verta!
Kommentit (16)
Joo, eikös se ollut se Margaret Thacher?
Tämä on hyvä esimerkki miten pelotellaan massoja
Hermostoon vaikuttava pysyvä sairaus on hieman eri asia kuin hengitysteiden virussairaus (vakavakin). Lisäksi coronalle ei voi (eristystoimia lukuunottamatta) oikein mitään, BSE sen sijaan levisi siksi että maatalouden prosesseissa syötettiin eläimille saastunutta liha-luujauhoa.
Aivojen käyttö hampurilaispihvien, rehun ym. raaka-aineena lopetettiin juuri sen vuoksi, että niitä ei kertyisi enempää ihmisiin, johtaen lopulta neurologisiin ongelmiin. Prioni on vuosien saatossa tuhoa tekevä elementti.
Muistan ja tulen aina muistamaan, koska vietin UK:ssa tuona aikana yli 3kk putkeen, eli en todennakoisesti saa koskaan luovuttaa verta ja tama harmittaa. :(
"Kai tiesit et jos olit vuosina 94 ja 95 Uk:ssa et saa luovuttaa verta!"
En tiennyt, koska tuo ei ole totta. Asuminen ja oleskelu yhteensä yli kuuden kuukauden ajan Britanniassa 1.1.1980–31.12.1996 aiheuttaa pysyvän verenluovutusluovutusesteen.
Eli jos on asunut tuona aikana Britanniassa vähemmän kuin kuusi kuukautta, kuten minä (kolme kuukautta vuonna 1995), saa luovuttaa verta. Ja olen luovuttanutkin.
Vierailija kirjoitti:
"Kai tiesit et jos olit vuosina 94 ja 95 Uk:ssa et saa luovuttaa verta!"
En tiennyt, koska tuo ei ole totta. Asuminen ja oleskelu yhteensä yli kuuden kuukauden ajan Britanniassa 1.1.1980–31.12.1996 aiheuttaa pysyvän verenluovutusluovutusesteen.
Eli jos on asunut tuona aikana Britanniassa vähemmän kuin kuusi kuukautta, kuten minä (kolme kuukautta vuonna 1995), saa luovuttaa verta. Ja olen luovuttanutkin.
Tuossa on kai maakohtaisia eroja tai sitten vaaraa tietoa liikkeella, mulle sanottiin taalla (NL) etta raja on 3 kk.
Anyway, olin siella 9kk etta ei sinallaan mitaan eroa.
Suomessa rajana on 6kk, eli jos olet asunut Britanniassa tuon ajan vuosien 1980-1996 et voi luovuttaa.
Kai sen nyt idioottikin ymmärtää, että ihan sama oletko ollut UK:ssa viikon vai vuoden, tai vaikka 10 vuotta tuona ajanjaksona, riski on olemassa. Tosin kasvissyöjät tuskin ovat hampurilaisia vetäneet silloinkaan. Eihän se prionin siirtyminen vaadi kuin yhden saastuneen aterian.
Minäkin asuin muutaman vuoden Englannissa tuona aikana, eikä ole vielä tullut oireita, mutta eipähän ole tarvinnut verta luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hermostoon vaikuttava pysyvä sairaus on hieman eri asia kuin hengitysteiden virussairaus (vakavakin). Lisäksi coronalle ei voi (eristystoimia lukuunottamatta) oikein mitään, BSE sen sijaan levisi siksi että maatalouden prosesseissa syötettiin eläimille saastunutta liha-luujauhoa.
Siis tehtiin niin että kasvissyöjä märehtijöistä tehtiin lihansyöjiä kun niille syötettiin kuolleiden lampaiden luuytimiä ja aivoja luujauheena.
Ihmisetkin voivat saada creuxfeld jakobintaudin jos syövät toisten aivoja. Esim. joillain alkuperäiskansoissa aikoinaan käytäntö jossa vihollinen kulutettiin toisten ”hyödyksi” henkisesti/fyysisesti
Muistan ja muistan lintuinflunssankin. En voi kuin vain ihmetellä lihansyöjien ajatusmaailmaa ja elämäntapaa, miten he voivat kuvitella että voivat jatkaa tätä elämäntyyliä että lihaa pakko syödä valtavat määrät ja ahneesti tehotuotetaan lisää tai säälittä alistetaan eläimiä mitä mielikuvituksellisemmin kuten jossain Kiinassa. Oikeasti, järjetöntä syödä lihaa oli se sitten lepakkoa tai lehmää, ei hyvää päivää. Kasvissyöjänä on järkevämpää monelta eri kantilta ja mukavampaa eikä todellakaan tarvitse jäädä mistään paitsi
T. vegaani
Muistan myös sen ettei Suomessa syötetty luujauhoa tai mitään eläinperäistä lehmille... Joten koko kohu oli täysin turha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tehtiin niin että kasvissyöjä märehtijöistä tehtiin lihansyöjiä kun niille syötettiin kuolleiden lampaiden luuytimiä ja aivoja luujauheena.
Ihmisetkin voivat saada creuxfeld jakobintaudin jos syövät toisten aivoja. Esim. joillain alkuperäiskansoissa aikoinaan käytäntö jossa vihollinen kulutettiin toisten ”hyödyksi” henkisesti/fyysisesti
Joo, kyseessä on naurutauti eli kuru: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuru_(tauti)
Vierailija kirjoitti:
Muistan ja muistan lintuinflunssankin. En voi kuin vain ihmetellä lihansyöjien ajatusmaailmaa ja elämäntapaa, miten he voivat kuvitella että voivat jatkaa tätä elämäntyyliä että lihaa pakko syödä valtavat määrät ja ahneesti tehotuotetaan lisää tai säälittä alistetaan eläimiä mitä mielikuvituksellisemmin kuten jossain Kiinassa. Oikeasti, järjetöntä syödä lihaa oli se sitten lepakkoa tai lehmää, ei hyvää päivää. Kasvissyöjänä on järkevämpää monelta eri kantilta ja mukavampaa eikä todellakaan tarvitse jäädä mistään paitsi
T. vegaani
Minkä minä sille voin, että sinä et oikein tajua?
Muistan.. Samanlainen vouhotus ja kuoleman pelko kuin nykyään tämän corona-viruksen takia. Siitä opin etten hermoile ennenkuin 500 suomalaista on kuollut