Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka on sitä mieltä, että lyhyempiä työpäiviä tekevän pitäisitehdä enemmän kotitöitä?

Vierailija
05.02.2020 |

Eli jos mies tekee 10-tuntista työpäivää, ja minä 8-tuntista, niin minun pitää kantaa suurempi vastuu kotitöistä.

Tätä johonkin kirjoitin, niin sain pelkästään alapeukkuja. Olenko siis ainut?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen pari sovi sen keskenään. Meillä mies tekee lyhyempää päivää + työskentelee kotitoimistossa, ja hän tykkää kotitöistä, joten hän tekee enemmän. En silti sanoisi, että tämä on ainoa oikea malli.

Vierailija
2/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää. Jokainen huusholli jakakoon kotityöt omalle kohdalle parhaiten sopivalla tavalla. Ei ole tarvetta av:n viralliselle hyväksynnälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-len-ko ai-no-a, jo-ka on si-tä miel-tä...eli minusta tässä nyt haettiin löytyykö muita jotka olisi samaa mieltä? Ei sitä, että pareilla on vapaus sopia tai että olisi yleistetty.

Vierailija
4/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O-len-ko ai-no-a, jo-ka on si-tä miel-tä...eli minusta tässä nyt haettiin löytyykö muita jotka olisi samaa mieltä? Ei sitä, että pareilla on vapaus sopia tai että olisi yleistetty.

Näin. Tarkoitukseni oli kysyä, onko kukaan muu samaa mieltä kuin minä?

Vai ovatko muut sitä mieltä, että minun pitää maata sohvalla se pari tuntia ennen kuin mies tulee kotiin, jotta voimme yhdessä tehdä?

Ap

Vierailija
5/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on ihan sama miten ap miehensä kanssa asiasta sopii.

Vierailija
6/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan reilu työnjako minusta.  Eli olen samaa mieltä kanssasi, et ole ainut.

Vierailija
7/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö ap vastaukset miehelle, jos ne ovat mieleisiä ap:lle?

Vierailija
8/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu ihmisistä. Ei vain työajan pituudesta.

Vierailija
9/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kohtuullista että kotityöt jakautuu sen mukaan että kumpi on enemmän kotona.

Vierailija
10/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö ap vastaukset miehelle, jos ne ovat mieleisiä ap:lle?

Mitä tekemistä tällä ketjulla on mieheni kanssa? Minähän kysyin teidän mielipidettänne, koska jäin miettimään niitä alapeukkuja. Annoin vain esimerkin omasta elämästäni.

Ap

Vierailija
11/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitatte näillä vastauksilla, että riippuu ihmisestä ja pariskunnasta. Miten riippuu?

Ap

Vierailija
12/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Tarkoitukseni oli kysyä, onko kukaan muu samaa mieltä kuin minä?

Vai ovatko muut sitä mieltä, että minun pitää maata sohvalla se pari tuntia ennen kuin mies tulee kotiin, jotta voimme yhdessä tehdä?

Ap

Ei kai saman verran tekeminen tarkoita että te tekisitte kaiken käsi kädessä yhtä aikaa? Voit toki tehdä oman osuutesi vaikka heti kun tulet kotiin ja mies sitten kun ehtii.

Vierailija
13/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat eivät ole yhteisiä, tietenkin silloin kotityöt jaetaan tasan.

Vierailija
14/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielesta se, joka on kotona enemman, tekee enemman. Eksan kanssa oli tama periaate ruuanlaiton kanssa ja mina olin usein ensin kotona joten tein aina ruuan. Mies sitten teki viikonloppuisin, ja viikonloppuisin myos siivottiin yhdessa siihen asti kun ulkoistettiin koko siivous. Mun mielesta ei ole jarkea "vakisin" tehda yhdessa, jos toinen voisi jo tehda silla aikaa kun on yksin kotona. (En tieda miten toimii lapsiperheessa.) 

Nykyisessa suhteessani mies on tyoton eli aina kotona ja mina kokopaivatoissa. 

Mies tekee viikolla kaiken ruuanlaitosta pyykkihuoltoon, tiskeihin ja siivoukseen. 

Mina sitten puolestani laitan viikonloppuna ruokaa ja leivon jos leivotuttaa. 

Vierailija
15/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. Riippuu toki myös työmatkojen pituudesta. Ne täytyy lisätä työpäivän pituuteen. Ja toki voi huomioida sen, kuinka rankkaa kummankin työ on ja mikä terveydentila kummallakin on.

Vierailija
16/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitatte näillä vastauksilla, että riippuu ihmisestä ja pariskunnasta. Miten riippuu?

Ap

Koska eri ihmiset tykkäävät tehdä eri asioita ja niihin käytetty aika ei mene välttämättä ihan tasan. Esim. meillä mies hoitaa lähes koko perheen ruokahuollon koska se on hänelle mieluisampaa ja minä taas huolehdin enemmän pyykeistä ja siivoamisesta. Ei se niihin käytetty aika mene aina täysin tasan mutta ei se ole mikään kynnyskysymys kun kumpikin saa tehdä sen osan jonka haluaa.

Vierailija
17/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä käytännön syistä minä teen enemmän kotitöitä, kun tulen kotiin n. 16.30 ja mies n. 19-20. Tämä ei kuitenkaan ole minusta oikein. Minä olisin sitä paitsi ihan mielelläni töissä vaikka 18 asti ja tekisin hommat rauhassa. Nyt on pakko tukka putkella juosta kotiin ruokkimaan lapsia ja kuskaamaan harrastuksiin.

Vierailija
18/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni silläkin on merkitystä kuinka raskasta työtä tekee. Mies voi istua toimistossa 10h kynää pyörittelemässä ja vaimo 8h suurtalouskeittiössä hiki lentäen painavia patoja tiskaten. Työmatkatkin voivat olla erilaisia. Mies hurauttaa 10min autolla toimistolle ja vaimo polkee 5km pyörällä keittiölle.

Vierailija
19/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä käytännön syistä minä teen enemmän kotitöitä, kun tulen kotiin n. 16.30 ja mies n. 19-20. Tämä ei kuitenkaan ole minusta oikein. Minä olisin sitä paitsi ihan mielelläni töissä vaikka 18 asti ja tekisin hommat rauhassa. Nyt on pakko tukka putkella juosta kotiin ruokkimaan lapsia ja kuskaamaan harrastuksiin.

Sama meillä. Mutta se on minun valintani, että haluan lasten harrastavan.

Vierailija
20/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Mutta se on minun valintani, että haluan lasten harrastavan.

Niin sitten meilläkin on varman minun valintani, että haluan että lapsilla on terveellistä ruokaa, harrastuksia, apua läksyissä ja jutteluseuraa.

Jos joskus harvoin on miehen pitänyt hoitaa lasten iltapuuhat, kun olen ollut työmatkalla, ei mikään noista ole toteutunut.

17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme