Onko teillä ollut sellaista kaveria, jolle kelpaatte vain juhlien täytteeksi ja varalle?
Jonka elämä pyörii somen ja Instan ympärillä? Seuraa, mutta ei koskaan tykkää juuri sinun jutuista? Juhlapyhinä ei koskaan pyydä tai kutsu juuri sinua, mutta kun heillä on joku juhla, johon tarvitaan porukkaa esittämään laajaa ystäväpiiriä, kelpaat mukaan? Sellaista, joka lapsensa asiassa kaipaa apuasi, mutta kun on hänen oma asiansa, järjestelee asian seläntakana siten, että sinä et ole kuitenkaan mukana, tai vaihtoehto jota kysyä yhteiseen tekemiseen?
Olen yllättynyt, että 40v iässä törmään tälläiseen kiusaamiskäytökseen aikuisten naisten piirissä. En oikein tiedä miten kuvata selkeämmin asiaa.
Kokemuksia vastaavista, miten havaitsitte ja miten pääsitte eroon?
Kommentit (26)
Nainen on naiselle susi. Aina. Fakta
No ei ehkä ihan noin räikeästi, mutta olen pari kertaa päätynyt "statistiystäväksi" henkilöille, jotka haluavat ulospäin esittää laajaa ystäväpiiriä. Todellisuudessa aikaa ja kiinnostusta kaikille "ystäville" ei riitä. Olen feidannut tällaiset ihmiset elämästäni.
Kauniilla naisella ei voi olla kavereita. Miehet haluavat polkea ja naiset piikittelevät.
Ystävä ei alenna toista eikä pidä pilkkanaan..
Taisin itsellenikin yllätykseksi taannoin kokea jotain tällaista. Sain kutsun erään tuttavan/kaverin syntymäpäiväjuhliin hyvin, hyvin viime tingassa. Oli ilmeisesti tullut kieltäytymisiä ja alkoi olla pulaa vieraista. En mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Nostetaan
-ap
Kiitos provolle nostelusta
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä ihan noin räikeästi, mutta olen pari kertaa päätynyt "statistiystäväksi" henkilöille, jotka haluavat ulospäin esittää laajaa ystäväpiiriä. Todellisuudessa aikaa ja kiinnostusta kaikille "ystäville" ei riitä. Olen feidannut tällaiset ihmiset elämästäni.
Minulle kävi juuri näin. Mieheni kuvasi että sovimme ystäväperheeksi, silloin kun se tälle rouvalle käy, eikä ole parempaa. Mutta tosiaan kerää, ja esittää laajaa ystäväpiiriä.
T. Hetken tälläisessä showssa mukana ollut.
Miten pääsin pois? Tajusin, että kaveeraa ja etsii kavereita puolitutuista, ja samalla jättää oikeat ystävät pintakaasulle. Tapaamisaikoja pitää varata jne.
Minäkin törmäsin tälläiseen. Jos joku ystävyys vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, on asia yleensä juuri näin.
Kauhea hehkutus että joo, ihanaa, käydään lenkillä yhdessä, kahvilla, matkoilla, ja hänelle täysi työ oli ylipäätään päästä ovesta ulos joka päivä. Eli puheet ja tekemiset aivan ristiriidassa.
Tämä oli itselleni tosi hämmentävää, kun olen tottunut että se mitä sovitaan ja puhutaan, myös toteutetaan.
Ei ole tuollaisia ystäviä. Minä en kelpaa edes täytteeksi juhliin. Minulle kerrotaan miten oli kivaa kaikkien muiden kanssa. Minun tehtävä on pitää avointa puhelinneuvontaa ja psykiatrisia terapiapalveluja. Kasvokkain ei kohdata eikä kutsuta minnekään.
Selvästi ihminen joka ei ole ihan sinut itsensä kanssa
Onko myös syömishäiriöitä ja itsensä leikkelyä? Ja varakaverit on ns tämän jatke ja osa ongelmaa
Tuollainen käytös ei ole mitenkään henkilön iästä kiinni. Vaikkakin voisi olettaa, että ikä toisi elämän kokemusta ja siksi myös käyttäytyminen olisi ystävällistä, empaattista ja reilumpaa.
joo,sellainen ex ystävä,joka ainoastaan pompotti,milloin sovin tulla minnekin,yleensä kun tarvitsi apua tai jotain tai tuli oikein kriittinen tilanne,ettei ketään muuta saa,niin kehtasi vielä kysellä. Mutta tosiaan ex nykyisin. En voisi ystäviä kohdella noin,hän ei olisi ystäväni vaan omalla mittapuulla ihminen,jota en halua ikinä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuollaisia ystäviä. Minä en kelpaa edes täytteeksi juhliin. Minulle kerrotaan miten oli kivaa kaikkien muiden kanssa. Minun tehtävä on pitää avointa puhelinneuvontaa ja psykiatrisia terapiapalveluja. Kasvokkain ei kohdata eikä kutsuta minnekään.
Tähän voisin samaistua.
Vierailija kirjoitti:
tuo,että joku kehtaa kertoa päin naamaa,miten hauskaa on ollut muiden kanssa,niin ei kuulosta ystävältä. Ystävä pitäisi edes omana tietonaan,jos on juhlat järjestänyt,eikä jotain ystäväänsä ole kutsunut jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo,että joku kehtaa kertoa päin naamaa,miten hauskaa on ollut muiden kanssa,niin ei kuulosta ystävältä. Ystävä pitäisi edes omana tietonaan,jos on juhlat järjestänyt,eikä jotain ystäväänsä ole kutsunut jostain syystä.
Ehkä haluaa siitä syystä kertoa asiasta että toiselle tulisi paska olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinpä,mutta sellainen ei ookaan ystävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskempi olo tuli kun nähtiin sattumalta kasvokkain monen vuoden jälkeen yhden kanssa ja tokaisi päin naamaa, että en edes muistanut miltä näytät! Silti minulle voi soittaa kaikissa kriiseissä tai kehua elämäänsä, vaikka ei muista edes minkä näköiselle ihmiselle soittelee tuntojaan.
Nostetaan
-ap