Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka on sitä mieltä, että lyhyempiä työpäiviä tekevän pitäisitehdä enemmän kotitöitä?

Vierailija
05.02.2020 |

Eli jos mies tekee 10-tuntista työpäivää, ja minä 8-tuntista, niin minun pitää kantaa suurempi vastuu kotitöistä.

Tätä johonkin kirjoitin, niin sain pelkästään alapeukkuja. Olenko siis ainut?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin pari kuukautta miehen kanssa, joka oli oppinut "lähimpänä oleva tekee" menetelmän eikä "ensin velvollisuudet, sitten huvit" periaatetta.

Käytännössä mies oli oppinut venkoilemaan työvuoronsa, harrastusmenonsa ja kaveritapaamisensa niin, että hänellä ei koskaan "riittänyt" aikaa kotitöihin. Hän pyörähti kotona klo 17 jälkeen tarkistamassa oliko ruokaa tehty ja jos ei ollut, lähti takaisin kylille ja palasi vasta puoli tuntia ennen nukkumaanmenoani vonkaamaan sek siä. Muulloin en sitä miestä nähnytkään :D Ei enää ikinä tuollaista loista elämääni, kiitos.

Ap linjoilla.

En tarkoittanut aloituksellani näitä esimerkkejä, vaan ihan töiden tekoa, jossa työpäivän/pakolliseen osuuteen liittyvän ajan pituus vaihtelee.

Eli jos kumpikin tekee vain työnsä, niin kenelle kuuluu kotityöt?

Missä ammatissa työpäivän pituus on säännöllisesti 10 tuntia? Jos työpäivä on pitkä ylitöiden vuoksi, niin niistä saatu aika tai raha täytyy käyttää perheen hyväksi, jos niiden varjolla nakittaa oman osuuteensa kotitöistä toiselle. Jos taas pitkiä päiviä tekevä haluaa ne itselleen, hän tekee sitten kotityönsä työpäivien jälkeen tai viikonloppuisin.

Vierailija
42/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yleissääntö näihin kodinhoitotöihin on, että nainen tekee.

Käykö äitisi ne tekemässä sinulle? Onpa siinä tyhmä nainen. Haluaa varmistaa, että yksikään vieras nainen ei hänen kultamussukkansa elämään tuppaudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Mutta sitä mieltä että ap voi palvella miestään just tasan niin paljon kun tahtoo 👏

Vierailija
44/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole ainoa. Ainakin meidän tapauksessa, jossa mies tekee 9h ja minä vain puolet siitä, teen minä varmasti enemmän kotitöitä. Tosin olen myös sitä mieltä, että kaikki tulot ovat yhteisiä. Ja onneksi on mieskin!

Vierailija
45/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin pari kuukautta miehen kanssa, joka oli oppinut "lähimpänä oleva tekee" menetelmän eikä "ensin velvollisuudet, sitten huvit" periaatetta.

Käytännössä mies oli oppinut venkoilemaan työvuoronsa, harrastusmenonsa ja kaveritapaamisensa niin, että hänellä ei koskaan "riittänyt" aikaa kotitöihin. Hän pyörähti kotona klo 17 jälkeen tarkistamassa oliko ruokaa tehty ja jos ei ollut, lähti takaisin kylille ja palasi vasta puoli tuntia ennen nukkumaanmenoani vonkaamaan sek siä. Muulloin en sitä miestä nähnytkään :D Ei enää ikinä tuollaista loista elämääni, kiitos.

Ap linjoilla.

En tarkoittanut aloituksellani näitä esimerkkejä, vaan ihan töiden tekoa, jossa työpäivän/pakolliseen osuuteen liittyvän ajan pituus vaihtelee.

Eihän työajan pituus ole ainoa muuttuva tekijä. Toisen työ voi olla henkisesti tai fyysisesti rasittavampi. Toinen saattaa saada vajaalla työajalla normaalin palkan. Joku tykkää imuroida mutta vihata pyykkihuoltoa ja päin vastoin. 

Vierailija
46/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotityöt jakautuu aina melko tasan, ihan sama kumpi on enemmän kotona.

Vierailija
47/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs runkkkaa varmaan mutta olen tullu siiihen lopputulokseen etttei kannata. Kannattaa pitäää miehinen enrgia sisälllä eikä pääästää sitä lerpahtamaan.

Vierailija
48/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kohtuullista että kotityöt jakautuu sen mukaan että kumpi on enemmän kotona.

Okei.. eli jos minä harrastan joka ilta niin on kohtuullista että mies tekee kaiken?

No, juu, oletin että väki ymmärtää mitä tarkoitan, mutta unohdin millaisille ihmisille kirjoitan. Pahoitteluni.

No? Onko se työnteko ainut mikä käy tekosyyksi olla pois kotoa? Entä jos haalin ylitöitä ja pistän rahat omaan taskuuni? Kohtuullista että mies tekee kaiken?

Vierailija
49/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se on kahdesta tunnista kiinni vaan siitä, kummalla on vastuullisempi tai fyysisempi työ, tai mitä hyödyllistä kotona osataan muuten tehdä.

Vierailija
50/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kohtuullista että kotityöt jakautuu sen mukaan että kumpi on enemmän kotona.

Okei.. eli jos minä harrastan joka ilta niin on kohtuullista että mies tekee kaiken?

No, juu, oletin että väki ymmärtää mitä tarkoitan, mutta unohdin millaisille ihmisille kirjoitan. Pahoitteluni.

No? Onko se työnteko ainut mikä käy tekosyyksi olla pois kotoa? Entä jos haalin ylitöitä ja pistän rahat omaan taskuuni? Kohtuullista että mies tekee kaiken?

No vastasin tähän jo aikaisemmin niin kopioin sen vaan tähän:

"Jos puolisolle on niin vastenmielistä tehdä perheen eteen asioita, niin voisi ehkä harkita, että pitäisikö sen puolison tehdä kotitöitä ihan eri osoitteessa.

Minä ainakin harkitsisin."

Se nyt on ainakin selvä että kenenkään AVlaisen kanssa en ikinä seurustele, ekoilla treffeillä kysyn että onko Vauva AV tuttu, jos on niin "Oho, katos tuli just kiire, pakko lähteä".

Vierailija
51/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan huvikseen tee pitkää työpäivää.huonomin päivä kotona on kivempi kuin huono töissä.

Vierailija
52/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap linjoilla.

Missä ammatissa työpäivän pituus on säännöllisesti 10 tuntia? Jos työpäivä on pitkä ylitöiden vuoksi, niin niistä saatu aika tai raha täytyy käyttää perheen hyväksi, jos niiden varjolla nakittaa oman osuuteensa kotitöistä toiselle. Jos taas pitkiä päiviä tekevä haluaa ne itselleen, hän tekee sitten kotityönsä työpäivien jälkeen tai viikonloppuisin.

Minun miehelläni on pitkä työpäivä, mutta siihen sisältyy tunnin-parin lounas työkavereiden kanssa, hömpän nettisurffailua, joskus työpaikan kuntosalia ja saunaa yms. Kun tähän lisätään vielä miehen halu mennä töihn pyörällä (auto on pihassa), tulee päivään taas tunti tai 1,5 t ylimääräistä lisää.

Näin ollen minä todellakaan en voi mennä pyörällä töihin tai tehdä töitäni rauhassa, saati mennä työpaikan kuntosalille, koska en muuten ehtisi kuskaamaan lapsia, käymään kaupassa, tekemään kotitöitä jne.

T. Joku aiempi

Vierailija
53/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin kotiäiti, välillä tein sisällä kotitöitä enemmän ja välillä vähemmän. Ulkona tein kuitenkin enemmistön töistä. Oltiin muutettu vanhaan omakotitaloon jonka pihaa ei ollut kukaan hoitanut vuosiin, ja siinä oli ja on edelleen paljon hommaa.

Nykyään tehdään sisätyöt puoliksi. Mä teen enemmän töitä kotoa käsin joten hoidan kaikki pyykkäämiseen liittyvät hommat mutta mies tyhjentää ja täyttää tiskikoneita paljon useammin kuin minä. Mä teen enemmän pihatöitä mutta ne menee siinä samalla kun vahdin lapsia. En ole niitä äitejä jotka jaksaa seistä hiekkalaatikon reunalla.

Mun mielestä ei kyllä ole niin musta-valkoista tuo että kotona enemmän oleva tekee enemmän kotitöitä. Riippuu niin paljon olosuhteista. Mä haluan että meillä on oma piha joten hyväksyn sen että mies ei hirveästi tee pihatöitä.

Vierailija
54/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ainakin selvä että kenenkään AVlaisen kanssa en ikinä seurustele, ekoilla treffeillä kysyn että onko Vauva AV tuttu, jos on niin "Oho, katos tuli just kiire, pakko lähteä".[/quote]

Ja silti olet itse täällä. 😂😂😂

Vierailija
55/55 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä ketjuissa on miehillä työpaikkoja, joissa sluibaillaan ihan oman mielen mukaan.

Kertokaa ihmeessä lisää näistä miesten työpaikoista? Itse en keksi yhtäkään työpaikkaa, jossa työntekijä itse päättää työaikansa, ja työnantaja maksaa mukisematta ylityöt? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme