Vaadin todistusta sukupuolitautitesteistä
Tämä saattaa nyt ihmetyttää teitä, jotka jakelette kaikille ja jotka harrastatte irtosuhteita kepein perustein.
Olen itse pitkän (9 vuotta) suhteen päätyttyä käynyt sp-tautitesteissä ihan varmuuden vuoksi, jotta voidaan tulevaisuudessa rakkauteni kanssa aloittaa puhtaalta pöydältä. Edellytän samaa myös mieheltä, että hän on käynyt testeissä. Minulle ei kuitenkaan riitä sana, vaan vaadin että hän näyttää siitä todistuksen mustaa valkoisella, joko paperisena tai tietokoneen näytöltä. Tässä pitää muistaa, että hiv-testin tulos voidaan luotettavasti ottaa vasta 3-4 kk kuluttua mahdollisesta tartunta-ajankohdasta.
Tuon ajan pitäisi siis olla mieluiten selibaatissa, sillä kondomi ei ole 100% suoja. Jos ei ole ollut selibaatissa, mutta kondomi käytössä, niin sitten harkintani mukaan tutustun mieheen rauhassa vähän pidempään ilman seksiä, ja sittenkin kondomi käyttöön, kunnes suhde on vakaa ja opin luottamaan häneen ja hän minuun.
Mites moni mies arvostaa tällaista?
Miten moni juoksisi karkuun?
Kommentit (35)
Noin toimin nykyisen aviomieheni kanssa.
Ja älysin toimia niin, koska kaverini keksi ensin tehdä niin.
Eli nyt Suomessa on vähintään 3 pariskuntaa, jotka ovat tehneet tuolla tavalla.
Kuka tahansa kykenee omakannasta näyttämään sen tuloksen muutamassa minuutissa, joten en todellakaan näe tuota liiallisena vaatimuksena. Jos kieltäytyy, niin siinähän sitä on sitten se vastaus tuloksestakin.
Ja ei tietenkään seksiä ennen testejä. Itselle ainakin tulee terveys ihan ensimmäisenä, ihmettelen että kelle ei. Kukaanhan ei itsestään automaattisesti omaa tilannettaan tiedä, siksi ne taudit testataankin.
Sopimiskysymys. En loukkaantuisi pyytämisestä ja tietenkin sama systeemi molemmille osapuolille avoimesti. Selibaattiin en kyllä suostuisi kovin pitkäksi aikaa, se on kohtuuton vaatimus. Puhtailla testituloksilla, omalla vakuutuksella ja kumin käytöllä pitäisi olla riittävän luotettava, muuten koko suhteen pohja putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa kykenee omakannasta näyttämään sen tuloksen muutamassa minuutissa, joten en todellakaan näe tuota liiallisena vaatimuksena. Jos kieltäytyy, niin siinähän sitä on sitten se vastaus tuloksestakin.
Ja ei tietenkään seksiä ennen testejä. Itselle ainakin tulee terveys ihan ensimmäisenä, ihmettelen että kelle ei. Kukaanhan ei itsestään automaattisesti omaa tilannettaan tiedä, siksi ne taudit testataankin.
Sellainen huomio, että itselläni ei ainakaan negatiivinen hiv-testin tulos tullut omakantaan näkyviin, muut kyllä tuli. Kysyin vastauksen puhelimitse ja sanoivat, että on katsottu että tällaisen kokeen tulos pitää kysyä puhelimitse. Sen toki ymmärrän kun on tuollaisesta kyse, mutta sitä labravastausta ei näy omakannassa sittenkään.
No, se terveysasema on tässä ihan asuntoni lähellä, joten kävin siinä tiskillä hakemassa tulokseni paperille tulostettuna. Siinä paperissa näkyy kaikki labrakokeet.
Laitoin miinuksen, koska ap:n ylemmyydentunto.
Olen harrastanut lukuisia yhdenillanjuttuja, mutta en koskaan ilman suojausta. Lisäksi en ole suostunut jättämään suhteessa kumia pois, ennen kuin molemmat ovat käyneet testeissä.
Turha siis ap leimata.
P.s. Muista, että luottamus ei poista tauteja keltään. Viitaten viestisi loppuosaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut lukuisia yhdenillanjuttuja, mutta en koskaan ilman suojausta. Lisäksi en ole suostunut jättämään suhteessa kumia pois, ennen kuin molemmat ovat käyneet testeissä.
Turha siis ap leimata.
P.s. Muista, että luottamus ei poista tauteja keltään. Viitaten viestisi loppuosaan.
Vaan kun en lähtökohtaisesti suostuisi edes kumin kanssa, ennen kuin toinen on käynyt testeissä ja hivin vasta-ainetesti aika täyttyy. Eli miehen pitäisi olla aika samankaltaisessa tilanteessa kuin minä. Irtosuhteita harrastaneeseen en koskisi pitkällä tikullakaan vaikka miten olisi suojauduttu kumilla.
P.S. Kondomi ei suojaa papilloomavirukselta (kondylooma, HPV) eikä siihen ole olemassa sellaista testiä kuten vaikkapa klamydiaan tai hiv:iin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha siis ap leimata.
Vaan kun en lähtökohtaisesti suostuisi edes kumin kanssa, ennen kuin toinen on käynyt testeissä ja hivin vasta-ainetesti aika täyttyy. Eli miehen pitäisi olla aika samankaltaisessa tilanteessa kuin minä. Irtosuhteita harrastaneeseen en koskisi pitkällä tikullakaan vaikka miten olisi suojauduttu kumilla.
P.S. Kondomi ei suojaa papilloomavirukselta (kondylooma, HPV) eikä siihen ole olemassa sellaista testiä kuten vaikkapa klamydiaan tai hiv:iin.
Melko todennäköisesti olet kuitenkin koskenut.
Ja viittasin vain tuohon lopun idiotismiin, että jos ei ole ollut selibaatissa niin odotat luottamuksen muodostumista ennen seksiä. Ei se luottamus tosiaan viruksia ja bakteereja mihinkään kadota.
/se jolle vastasit
Olen harrastanut paljon irtosuhteita, mutta toiminut noin aina ennen kondomin käytön jättämistä eli vakavien suhteiden alussa. Että joo, ei ihmetytä käytäntö yhtään, vaikka ”jakelen kaikille”. Ei seksin turvallisuus ole partnereiden määrästä kiinni vaan siitä että harrastaa turvaseksiä. Eivät ne sulje toisiaan pois kuten ei (oletettu...) yksiavioisuuskaan tauteja. Itse olen neuroottisen tarkka ehkäisystä ja testeistä, vaikka kumppaneita ollut varmaan sata. Ei ole ensimmäistäkään unohdusta eikä lipsahduksista joukossa. Kuinka moni 2-3 tyypin kanssa seurustellut ja saman verran yhdenyönhyppinyt voi sanoa samaa?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mies on neitsyt?
Assan vessasta ne taudit ovat ennenkin tarttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on. En purematta nielisi tuota selvitystä.
Tosin sen varmaan voi huomata jo päälle päin miehen käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli. :D En minäkään sitä kerrasta niellyt, mutta usko minua, kyllä sen huomaa. Ensimmäiseen kolmeen kuukauteen ei onnistunut ollenkaan kun raasu melkein vapisi jännityksestä.
/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assan vessasta ne taudit ovat ennenkin tarttuneet.
Samasta paikasta ovat alkaneet useimmat teiniraskaudet.
Ihan asiallinen vaatimus mielestäni. Itse vaadin naiselta psykiatrin lausunnon nähtäväkseni ennen kolmansia treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut paljon irtosuhteita, mutta toiminut noin aina ennen kondomin käytön jättämistä eli vakavien suhteiden alussa. Että joo, ei ihmetytä käytäntö yhtään, vaikka ”jakelen kaikille”. Ei seksin turvallisuus ole partnereiden määrästä kiinni vaan siitä että harrastaa turvaseksiä. Eivät ne sulje toisiaan pois kuten ei (oletettu...) yksiavioisuuskaan tauteja. Itse olen neuroottisen tarkka ehkäisystä ja testeistä, vaikka kumppaneita ollut varmaan sata. Ei ole ensimmäistäkään unohdusta eikä lipsahduksista joukossa. Kuinka moni 2-3 tyypin kanssa seurustellut ja saman verran yhdenyönhyppinyt voi sanoa samaa?
Edelleen, kondomi ei suojaa kondyloomalta. En tiedä oletko mies vai nainen, mutta joku nainen voi saada kauttasi kyseisen viruksen, vaikka kuinka olisit suojautunut. Jos olet nainen, niin itselläsi on tuolla lukumäärällä korkea riski saada kohdunkaulan syöpä. Saatat myös tartuttaa viruksen johonkin mieheen joka ei tiedä taustaasi ja joka sen tajuttuaan kohtaa jonkun toisenlaisen, kaltaisensa naisen, joka valitettavasti saattaa joutua juoksemaan ikävissä gynetutkimuksissa seuraavat vuodet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli. :D En minäkään sitä kerrasta niellyt, mutta usko minua, kyllä sen huomaa. Ensimmäiseen kolmeen kuukauteen ei onnistunut ollenkaan kun raasu melkein vapisi jännityksestä.
/7
Siis 7. kommentin kirjoittaja? Syytät ketjun aloittajaa ylemmyydentunnosta, kerrot harrastaneesi lukusia irtosuhteita ja kuvailet miestäsi raasuksi, koska hän ei ole?
Just..
Testataanko sukupuolitaudit myös suusta?
AP, googlaapa HIV:n tartuntatodennakoisyys. Tama mielessapitaen, olet kylla aika neuroottinen. (Ellei partnerisi sitten ole tyyliin jostain Etela-Afrikasta, joissa HIV-tapauksia on prosentuaalisesti erittain paljon enemman kuin vaikka Suomessa.)
T: kaikille jakanut ja irtosuhteita harrastanut nainen, joka kuitenkin on aina kayttanyt ehkaisya ja vaatinut testit molemmilta ennen kumin poisjattamista, ja jonka testitulokset ovat aina olleet puhtaat
Eipä kukaan arvosta sitä, ettei sanaan luoteta.