Menikö Tuiskulla överiksi uuden videon/biisin kanssa?
Onko Antilla varaa vetää vitsiksi tuollakin aiheella vai onko jo mautonta häneltäkin?
Kommentit (907)
Antti Tuisku ei pilkkaa kristinuskoa tai uskovaisia vaan tekopyhyyttä ja uskonnon varjolla tapahtuvaa vallan väärinkäyttöä.
On aika surullista, ettei useimpien (kommenttien perusteella) älyllinen kapasiteetti riitä tämän käsittämiseen tai sitten ia haluta harrastaa minkäänlaista itsekritiikkiä. Antti ei ole ateisti, ei sinne päinkään vaan ollut aina ns. kristillisyyteen kallellaan.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Jumalan poika ja eikö Tuisku videolla ota Jeesuksen asentoa vaikka videolla on myös Jeesus.
Yrittää esiintyä jumalolentona. Eiköhän tuosta kappaleen sanoituksesta näe, että esiintyminen on sille itsetyydytystä. Sopii hyvin Pride-kirkolle.
41 sivua jauhamista tästä. Huhhuh :D Samaan hengenvetoon ehditään sanoa, että en minä tästä nyt HENKILÖKOHTAISESTI loukkaantunut, MUTTA... Ja sitten pitkä litania perään, miksi tämä biisi loukkaa uskovaisia, faneja, Jeesusta, heteroita, villapipoja, kristinuskoa, haarukoita, hengellisyyttä, tuoleja, päivänkakkaroita, Raamattua...
Kyllä on tematiikan ja sanojen/videon analysointi aika heikoissa kantimissa suurella osalla kommentoijista. Ei siinä, jatkakaa möyhötystänne, onhan näitä aika hauska lukea kuitenkin!
Olen yllättynyt että näin paljon vedetään herneitä nenään. Olen aina kuvitellut ettei etenkään mammapalstalla liiku uskon fanaattisia kannattajia.
Ihan parasta viihdettä tämä keskustelu. Todistaa kaikki aiemmat käsitykseni uskonlahkolaisista lampaista täysin todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Antti Tuisku ei pilkkaa kristinuskoa tai uskovaisia vaan tekopyhyyttä ja uskonnon varjolla tapahtuvaa vallan väärinkäyttöä.
On aika surullista, ettei useimpien (kommenttien perusteella) älyllinen kapasiteetti riitä tämän käsittämiseen tai sitten ia haluta harrastaa minkäänlaista itsekritiikkiä. Antti ei ole ateisti, ei sinne päinkään vaan ollut aina ns. kristillisyyteen kallellaan.
Mitä analogioita tuosta löytyy suomalaiseen kirkkoon ja uskontoon? Antin sepalus, kädet pystyssä vai joku muu?
Ihan kuin joku saattoi pahastua aiemmin mainitusta Juicen Marilynistä, tuostakin varmasti löytyy pahastujia. Ei tuolla ole yhtymäkohtia minkään hartauksien kanssa, vaan Antin omiin konsertteihin tuo taitaa melko suoraan viitata.
Sehän puhuu suoraan Antin palvonnasta. Parodioi sitä ja osaa nauraa itselleen. Vaikka se on taito, tuo menee mauttomuudessaan sille tasolle, ettei sitä jaksa kuunnella vaikka en ennenkään ole Anttia kuunnellut.
Osa suuttu varmaan jo siksi etteivät pidä Tuiskusta. Ajatelkaa jos kansan ykkösuosikki Lauri Tähkä olis laulanut biisit? Olisko siitä tullut kohua? Musiikillinen puoli olis voinut olla eri mutta sanat samoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan parasta viihdettä tämä keskustelu. Todistaa kaikki aiemmat käsitykseni uskonlahkolaisista lampaista täysin todeksi.
kuulostatkin itse tosi kivalta ihmiseltä
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä taida keskustella kuin kappaleen Antinlahkolaiset. Kun kaikki Antin fanit haluavat osallistua Antin palvontaan ja kirjoittaa puolustavan sanan joko niin, ettei tuo ole hengellinen tai ettei sitä ymmärretä, tulee ketjulle mittaa. Joku fani saattoi pahoittaa ihan Antin ketjun nostamiseksi mielensä ainakin provoillessaan.
Jos olisi isien palsta, kukaan ei olisi avannutkaan ketjua jossa lukee Antti Tuisku. Enkä usko, että kovin moni äitikään joka fanittaa tai käy kuuntelemassa Juha Tapiota korvaansa lotkauttaa sille mitä Antti esittää. Eikö se ole jo aikaisemmin vähän niinkuin haukkunut kirkkoa?
Leevi and the leavings, Sliipparit, Juice ja moni muu artisti on jo esittänyt kaiken näköistä paheksuntaa herättävää. Ei kukaan ainakaan viime vuosikymmeninä lotkauttanut korvaansa puhumattakaan pahoittanut mieltään vaikka kappaleet löytyy edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä itsekin uskon korkeempaan voimaan, mutta jos maailmassa on niin monta uskontoa ja lahkoa ja Jumalia, että vaikea sitä on ajatella mikä niistä on oikea. Onko yhtään mikään?
Jeesus sen sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä".
Mikset uskoisi tätä?
Koska tuo Jeesus esiintyy ihmisten sepittämässä satukirjassa. Ja kirjan lukeneena ei tuohon satuiluun voi uskoa, on se sen verran naurettava ja ristiriitainen sepustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä itsekin uskon korkeempaan voimaan, mutta jos maailmassa on niin monta uskontoa ja lahkoa ja Jumalia, että vaikea sitä on ajatella mikä niistä on oikea. Onko yhtään mikään?
Mikset uskoisi tätä?
Koska tuo Jeesus esiintyy ihmisten sepittämässä satukirjassa. Ja kirjan lukeneena ei tuohon satuiluun voi uskoa, on se sen verran naurettava ja ristiriitainen sepustus.
Puhutko nyt kappaleen Antista? Ihan livenä sitä pääsee katsomaan jos ei usko.
Twitterin kommentoinnista päätellen miehet on heränneet tähän levyyn positiivisessa valossa. Profiilikuvista päätellen eivät ole tyypillistä Antti Tuiskun kohdeyleisöä.
Ymmärrän että ihmiset karttavat jonkun lahkojohtajan sortamaksi joutumista ja muuta hengellistä väkivaltaa ja hyvä niin. Itsekin kun koin kääntymisen (olen tuo joka aiemmin kirjoitti) en heti (yli kolmeen vuoteen) siitä mennyt edes kirkkoon, ei käynyt mielessä edes. Halusin ottaa itse asioista selvän. Eli olen siinä mielessä samaa mieltä kuin Antti, älä ala sokeasti seurata ketään ihmistä. Vaan muodosta oma suhteesi Jeesukseen ja Jumalaan ensin.
Kjhfk kirjoitti:
Miten satuolentoa voi pilkata?aina tulee hyvä fiilis kun uskovaiset saavat peppunsa kipeäksi.
Ei nämä palstalla rienaamisesta känättävät ihmiset (jotka puhuvat Antista anusaukkonsa pilalle venyttäneenä) muuten satuolentonsa puolesta loukkaantuisi ja järkyttyisi, ellei heidän vanhempansa olisi tuota käyttäytymismallia heille opettaneet.
Noiden ihmisen omat vanhemmat ja isovanhempansa ovat siirtäneet tuon paheksunnan ja taikauskon lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa.
Omilla aivoilla ei missään vaiheessa opittu ajattelemaan, koska on käytetty paljon tunnepitoista reagointia ja pelottelua.
Se toimii joihinkin.
Järjen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Ei yhtään mitään. Pelkkää aivopesua, manipulointia ja ihmisten kontrollointia.
Surullista että järkevät ihmiset sietävät tuota toimintaa ja ovat jostain syystä rähmällään noiden hullujen edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että ihmiset karttavat jonkun lahkojohtajan sortamaksi joutumista ja muuta hengellistä väkivaltaa ja hyvä niin. Itsekin kun koin kääntymisen (olen tuo joka aiemmin kirjoitti) en heti (yli kolmeen vuoteen) siitä mennyt edes kirkkoon, ei käynyt mielessä edes. Halusin ottaa itse asioista selvän. Eli olen siinä mielessä samaa mieltä kuin Antti, älä ala sokeasti seurata ketään ihmistä. Vaan muodosta oma suhteesi Jeesukseen ja Jumalaan ensin.
Mutta ketjuun olennaisena syntyikö suhteesi Anttiin sokeasti kui; kappaleessa kuvataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskoisi tätä?
En puhu. En ymmärrä miten voit tuollaista väittää. Tuossa yllä olevassa viestissä puhuttiin Jeesuksesta (satuolento satukirjasta) ja kommentoin siihen.
Olet tyypillinen uskovainen. Heillä (teillä) on tapana tahallaan vääristellä ja sotkea keskustelua, koska itsekin tiedätte, ettette voi KOSKAAN voittaa yhtään keskustelua, kun olette väärässä satujennen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kjhfk kirjoitti:
Miten satuolentoa voi pilkata?aina tulee hyvä fiilis kun uskovaiset saavat peppunsa kipeäksi.
Ei nämä palstalla rienaamisesta känättävät ihmiset (jotka puhuvat Antista anusaukkonsa pilalle venyttäneenä) muuten satuolentonsa puolesta loukkaantuisi ja järkyttyisi, ellei heidän vanhempansa olisi tuota käyttäytymismallia heille opettaneet.
Noiden ihmisen omat vanhemmat ja isovanhempansa ovat siirtäneet tuon paheksunnan ja taikauskon lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa.
Omilla aivoilla ei missään vaiheessa opittu ajattelemaan, koska on käytetty paljon tunnepitoista reagointia ja pelottelua.
Se toimii joihinkin.
Järjen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Ei yhtään mitään. Pelkkää aivopesua, manipulointia ja ihmisten kontrollointia.
Surullista että järkevät ihmiset sietävät tuota toimintaa ja ovat jostain syystä rähmällään noiden hullujen edessä.
Lueppa vähän syvemmällä ajatuksella kommentteja. Monenko pahastuneen luulet oikeasti olevan uskovia? Antin faneja varmaan suurin osa, eiköhän paheksuntaa esitä nimenomaan ateistit provosoidakseen. Kappale antaa siihen juuri sopivan tartuntapinnan ja jos ei kukaan oikeasti pahastu, kyllähän fanien pitää nostaa sitä pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja en usko että pystyn muuttamaan ketään huonoa johtohahmoa joka on päässyt hengellisiin piireihin, ja oikeastaan minua ei kiinnostakaan. Olen vaan menemättä sellaisen tilaisuuteen josta tulee tympeä paha olo. Joskus on tullut vastaan sellaista mistä olen hämmentynyt, Jumala on ajan mittaan avannut minulle oikean laidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskoisi tätä?
En puhu. En ymmärrä miten voit tuollaista väittää. Tuossa yllä olevassa viestissä puhuttiin Jeesuksesta (satuolento satukirjasta) ja kommentoin siihen.
Olet tyypillinen uskovainen. Heillä (teillä) on tapana tahallaan vääristellä ja sotkea keskustelua, koska itsekin tiedätte, ettette voi KOSKAAN voittaa yhtään keskustelua, kun olette väärässä satujennen kanssa.
Ettet tarkoittanut kuitenkin satu-jonnea?
Jeesus on Jumalan poika ja eikö Tuisku videolla ota Jeesuksen asentoa vaikka videolla on myös Jeesus.