Menikö Tuiskulla överiksi uuden videon/biisin kanssa?
Onko Antilla varaa vetää vitsiksi tuollakin aiheella vai onko jo mautonta häneltäkin?
Kommentit (907)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei tämä uskontoaspekti kiinnosta, mutta ensinäkemältä vaikutti, että tuisku hypettää seksuaalista hyväksikäyttöä. En aio tutkia asiaa sen enempää, koska koko konsepti ällöttää.
Pöllönsilmälläkö tiirasit kun moista onnistuit näkemään?
Mitä sitten "napit ja suu auki" sinusta muutakaan tarkoittaa?
[quot"
Te ette selkeästikään ole ymmärtäneet Antin pointtia. Te ihmisparat ette varmaan ole koskaan seuranneet maailman menoa ja uutisointeja? Suuri osa uskonnollisista herättäjistä ja "isistä" on näitä narsistisia sekopäisiä hyväksikäyttäjiä, ja lauma vain kulkee perässä.
Kuinka paljon onkaan papit hyväksikäyttäneet lapsia, kuinka paljon sananjulistajat ovat huijanneet ihmisiä ja keränneet ympärilleen vähälahjaisia seuraajia? PALJON.
Ja on ihan oikein, että tätä toimintaa kritisoidaan ja nostetaan näkyvästi esille! Hyvä Antti!["
Jos tämä olisi Antin uuden videon päätarkoitus, sen voisi toteuttaa vähän muullakin tavalla.
Kas kun ei tunkenut sitä ristiä anukseen, olisi mennyt sanoma paremmin perille.
Itse en ole uskonnollinen mutta jopa minua on alkanut vituttamaan tämä erittäin näkyvä kristinuskon pilkkaaminen somessa/musavideoissa ja sille taputtelu.
Tajuatteko te aikuiset ihmiset ollenkaan, vai onko se järki jo täysin sumentunut.
Vaikka et uskoisi mihinkään on äärimmäisen törkeää rienata toisten uskontoa tällä tavalla.
Jenkeissähän joku suuri "taiteilija" julkaisi suuren taideteoksensa kaiken kansan nähtäville jossain torilla, siinä neitsyt maria ottaa poskeen(k-yrpää). Ja kansan mielestä tämä oli erittäin voimaannuttavaa, sai isot hurraukset.Tämä ei ole vitsi. [/quote]
Sama täällä.
Tuollainen on väärin.
Ja pelottavaakin, kun tajuaa kuinka osaan uppoaa ihan täysillä että tällainen on muka hienoa ja viisasta.
Uskovainen kirjoitti:
Selitättekö minulle, miten tässä rienataan kristinuskoa?? Lauluissa ja videossa hyödynnetään kristillistä sanastoa ja kuvastoa - mutta miten se loukkaa ketään? Tai jos loukkaa, niin voinee pysähtyä miettimään omaa uskonnollisuuttaan. Asuisikohan se pyhyys jossain muualla kuin siinä, että videolla vilahtaa ”jeesus” tai lammas?
t. Kristinuskossa oleva
Minua häritsi eniten viittaus, että Jessellä olisi seksiä Anatuden kanssa. Fantasia sekin, mutta ei miellyttävä.Ja se, että ylipäänsä elämässä olisi kyse vain himosta ja rietastelusta, monta viitettä siihen tuolla videolla.
Uskis
Vierailija kirjoitti:
[quot"
Te ette selkeästikään ole ymmärtäneet Antin pointtia. Te ihmisparat ette varmaan ole koskaan seuranneet maailman menoa ja uutisointeja? Suuri osa uskonnollisista herättäjistä ja "isistä" on näitä narsistisia sekopäisiä hyväksikäyttäjiä, ja lauma vain kulkee perässä.
Kuinka paljon onkaan papit hyväksikäyttäneet lapsia, kuinka paljon sananjulistajat ovat huijanneet ihmisiä ja keränneet ympärilleen vähälahjaisia seuraajia? PALJON.
Ja on ihan oikein, että tätä toimintaa kritisoidaan ja nostetaan näkyvästi esille! Hyvä Antti!["
Jos tämä olisi Antin uuden videon päätarkoitus, sen voisi toteuttaa vähän muullakin tavalla.
Itse en ole uskonnollinen mutta jopa minua on alkanut vituttamaan tämä erittäin näkyvä kristinuskon pilkkaaminen somessa/musavideoissa ja sille taputtelu.
Tajuatteko te aikuiset ihmiset ollenkaan, vai onko se järki jo täysin sumentunut.
Vaikka et uskoisi mihinkään on äärimmäisen törkeää rienata toisten uskontoa tällä tavalla.
Jenkeissähän joku suuri "taiteilija" julkaisi suuren taideteoksensa kaiken kansan nähtäville jossain torilla, siinä neitsyt maria ottaa poskeen(k-yrpää). Ja kansan mielestä tämä oli erittäin voimaannuttavaa, sai isot hurraukset.Tämä ei ole vitsi.
Sama täällä.
Tuollainen on väärin.
Ja pelottavaakin, kun tajuaa kuinka osaan uppoaa ihan täysillä että tällainen on muka hienoa ja viisasta.
Aivan. Kohta saadaan Anatuden takia tänne heinäsirkkavitsaus ja vedenpaisumus ja salamasta päähän joka jätkälle. Hirmuista, kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quot"
Jenkeissähän joku suuri "taiteilija" julkaisi suuren taideteoksensa kaiken kansan nähtäville jossain torilla, siinä neitsyt maria ottaa poskeen(k-yrpää). Ja kansan mielestä tämä oli erittäin voimaannuttavaa, sai isot hurraukset.Tämä ei ole vitsi.
Sama täällä.
Tuollainen on väärin.
Aivan. Kohta saadaan Anatuden takia tänne heinäsirkkavitsaus ja vedenpaisumus ja salamasta päähän joka jätkälle. Hirmuista, kammottavaa.
Jotenkin omituista tämä, että otetaan heti tuollainen asenne, että mennään lapsen tasolle ääripäähän, eikä suostuta edes miettimään sitä vaihtoehtoa, että sekin on ihan okei ,
jos joku ei tosiaankaan yksinkertaisesti tykkää jonkun musiikillisesta tuotoksesta tai suorastaan ärsyyntyy jostain sanoituksista.
Sama englanniksi:
When you call my name it's like a little prayer
I'm down on my knees, I wanna take you there
In the midnight hour I can feel your power
Just like a prayer you know I'll take you there
I hear your voice, it's like an angel sighing
I have no choice, I hear your voice
Feels like flying
I close my eyes, Oh God I think I'm falling
Out of the sky, I close my eyes
Heaven help me
Jep. Tämä 'kohu' on apinoitu suoraan vuodelta 1989.
Ei enää jaksa shokeerata.
Mielestäni, jos vuonna 2020 uskoo vielä satukirjaan ja olentoihin, niin pitäis olla sen verran sietokykyä että ei ota itseenä yhden artistin irrotteluista. Ja jos olette öyhöttämiseltänne ajatuksella kuunnelleet sanoituksia, niin ihan pointtia biisissä on. Mutta mitäpä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni, jos vuonna 2020 uskoo vielä satukirjaan ja olentoihin, niin pitäis olla sen verran sietokykyä että ei ota itseenä yhden artistin irrotteluista. Ja jos olette öyhöttämiseltänne ajatuksella kuunnelleet sanoituksia, niin ihan pointtia biisissä on. Mutta mitäpä tuota.
Tuskin näistä öyhöttäjistä suurin osa on kappaletta, saati levyä kuunnellut, mutta kun persublogeissa tästä vaahdotaan, niin mukana mennään laumana Mestarin jalanjäljissä, koska vapahdus odottaa kun Mestari antaa synnit anteeksi.
Huonolla maulla tehdyt kappaleet.ei hyväksyttävää.Homppeli korostaa,että antakaa hänen olla,mikä on.
"Kyllähän Sami Hedbergin Techno-Babushka-musavideo (alla) on miljardi kertaa kantaa-ottavampi julkkispalvontaan kun joku Tuiskun Valittu Känsä.
Jotenkin tää Techno-Babushka biisi kosketti.
Eritoten sen nerokas tapa kritisoida valtamediaa ja popkulttuuria.
Kaikki eri genrejen symboliikat oli niinku esillä mutta samalla silleen niinku kuiteski piilotettu.
Tää herättää ajattelemaan omilla aivoillaan.
Että kuinka meitä sillee viedään ja ohjaillaan . Joka paikkaan. Ketä minnekin. Eri paikkoihin.
Tämän vuosikymmenen tärkein biisi.
* * * * * tähteä kriitikolta.
Meni överiksi ja nyt on joka ohjelmassa selittelemässä....
Täysin mulkku ja pelle. Meni loputkin respectit häntä kohtaan.
Lainattu Youtuben kommenttiosiosta:
"On kyllä surullista katseltavaa, jos nykyään ei osata keskustella asioista sivistyneesti. Retoriikan taito on unohdettu, jos kerta ad hominem on hyväksytty tapa voittaa väittely. Sanoitus ja video tuovat esiin ajankohtaisia huomioita uskonnosta, vallan väärinkäytöstä, sekä seksuaaliväkivallasta. Nämä ovat ongelmia, joista meidän tulisi pystyä puhua avoimesti. Ongelmien kieltäminen ei tule viemään meitä eteenpäin."
Mitä persut ja öyhöttäjämammat mieltä tästä?
"Yritin kuunnella levyä spotifyssa, pääsin kohtaan Jumalan kämmenellä, kun kävi liian kiusalliseksi ja lopetin. Tosin sitä ennenkin olin jo hypännyt parin biisin ohi. Sanoisin, että sävellyksinä ovat aika ohuita, eivät jäisi mieleen ollenkaan ilman näitä rivoja sanoja.
Miksi Tuiskun pitää koko ajan hokea omaa nimeään? Antti Tapani sitä ja Antti Tapani tätä. Ja housut voisi pitää jalassaan, toivon minä."
"Antti Tuisku nostaa itsensä jalustalle Valittu Kansa-kappaleella.
Vähän pitää -
Mie oon kuitenkin Antti Tuisku "
yle. / 6.2.2020
Jos haluaa kritisoida, on rakentavampiakin tapoja tehdä se. Minusta tuo video menee kiusaamisen tai pilkkaamisen puolelle. Kiusaaminen ja pilkkaaminen on rumaa. Minulle pyhiä asioita laitetaan siinä halvalla, enkä pidä siitä. Tiedän, että meissä kaikissa ihmisissä on tekopyhyyttä, mutta voisimme suhtautua omaan ja toistemme epätäydellisyyteen vähän nöyremmin ja asiallisemmin. Annan toki videon tekijöillekin anteeksi.
Oispa yhdistänyt tuohon vielä Muha metin. Enemmän respectii olisi tullut
En ymmärrä sitä, että vielä nykysuomessa joku jaksaa pahastua uskonnollisesta kuvastosta pop-musiikissa.
Mutta mitä tuohon levyyn tulee, niin se on vaan tylsä, kunnianhimoton ja vetelä. Se ois ehkä sittenkin kannattanut kyhätä jossain muualla, kuin Sarasvuon Espanjan kämpällä.
Uskovainen kirjoitti:
Selitättekö minulle, miten tässä rienataan kristinuskoa?? Lauluissa ja videossa hyödynnetään kristillistä sanastoa ja kuvastoa - mutta miten se loukkaa ketään? Tai jos loukkaa, niin voinee pysähtyä miettimään omaa uskonnollisuuttaan. Asuisikohan se pyhyys jossain muualla kuin siinä, että videolla vilahtaa ”jeesus” tai lammas?
t. Kristinuskossa oleva
Kaikki mikä on mahdollista ei ole kuitenkaan tarpeellista. Jos joku kokee pahaa mieltä katsottuaan videon, se on validi tunne. Sitä tunnetta ei poista se, että joku ei usko tunteen olemassaoloon, tai vähättelee sitä tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että vielä nykysuomessa joku jaksaa pahastua uskonnollisesta kuvastosta pop-musiikissa.
Koska uskonnollisen kielen käyttämisestä nykysuomessa joutuu pahimmillaan poliisikuulusteluun, voisi jokainen harkita mitä suustaan päästää. On sitten mitä tahansa mieltä uskonnoista.
😂