Menikö Tuiskulla överiksi uuden videon/biisin kanssa?
Onko Antilla varaa vetää vitsiksi tuollakin aiheella vai onko jo mautonta häneltäkin?
Kommentit (907)
Tuisku tuntuu olevan aika syvällä noissa.. Kestääköhän vai sekoakohan tavalla tai toisella.
Toisaalta alkaa olla jo aika kypsässä iässä jolloin tietyt kriisit alkaa usein ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette selkeästikään ole ymmärtäneet Antin pointtia. Te ihmisparat ette varmaan ole koskaan seuranneet maailman menoa ja uutisointeja? Suuri osa uskonnollisista herättäjistä ja "isistä" on näitä narsistisia sekopäisiä hyväksikäyttäjiä, ja lauma vain kulkee perässä. Kuinka paljon onkaan papit hyväksikäyttäneet lapsia, kuinka paljon sananjulistajat ovat huijanneet ihmisiä ja keränneet ympärilleen vähälahjaisia seuraajia? PALJON. Ja on ihan oikein, että tätä toimintaa kritisoidaan ja nostetaan näkyvästi esille! Hyvä Antti!
Jos tämä olisi antin uuden videon päätarkoitus sen voisi toteuttaa vähän muullakin tavalla. Kas kun ei tunkenut sitä ristiä anukseen, olisi mennyt sanoma paremmin perille.
Itse en ole uskonnollinen mutta jopa minua on alkanut vituttamaan tämä erittäin näkyvä kristinuskon pilkkaaminen somessa/musavideoissa ja sille taputtelu. Tajuatteko te aikuiset ihmiset ollenkaan vai onko se järki jo täysin sumentunut. Vaikka et uskoisi mihinkään on äärimmäisen törkeää rienata toisten uskontoa tällä tavalla.
Jenkeissähän joku suuri "taiteilija" julkaisi suuren taideteoksensa kaiken kansan nähtäville jossain torilla, siinä neitsyt maria ottaa poskeen(k-yrpää). Ja kansan mielestä tämä oli erittäin voimaannuttavaa, sai isot hurraukset.Tämä ei ole vitsi.
Samaa mieltä. Jos haluaa esittää kritiikkiä uskontoa kohtaan, se on ok jos kritiikki on rakentavaa. Olen itse uskossa ja mielestäni rakentava kritiikki on kohdallaan, jos kirkom toiminnassa nähdään ongelmia.
Mutta on tosi outoa että raamatullisia henkilöitä halvennetaan esittämällä heitä taiteessa seksuaalisessa tai kieroutuneessa mielessä, niinkuin tuo Neitsyt Maria "taideteos".
Se on sama kuin jos joku ei pitäisi Sanna Marinista, niin tehtäisiin julkinen kuva jossa hän ottaa suihin.
Usko on minulle arvokas ja pyhä asia, tuntuu pahalta että Antti ei keksi mitään muuta aihetta levylle, niin on pakko ottaa uskonnolliset aiheet musiikkiin ja yhdistää uskonnollisia aiheita tosi omituisiin, seksuaalisiin lyriikoihin.
Jos Antti ei itse koe kristinuskoa itselleen tärkeänä, voisi silti ymmärtää että monille ihmisille Jeesus ja Jumala ovat pyhiä, olemassa olevia henkiä jotka ansaitsevat kiitoksen ja kunnian.
Antin videossa en nähnyt mitään, mikä olisi tuonut Jeesukselle kunniaa. Näin vain Jeesuksen ratsastamassa härällä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että katkerat ateisteiksi itseään nimittävät on se ryhmä joka ymmärtää tämän eniten väärin.
Kaikkea saa luulla. Saa luulla, että ateistit ei ymmärrä mistään mitään. Saa luulla, että partanen ukkeli pilven päällä säätää säät ja laatii lait. Tää on vapaa maa.
Pienitalomaalta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette selkeästikään ole ymmärtäneet Antin pointtia. Te ihmisparat ette varmaan ole koskaan seuranneet maailman menoa ja uutisointeja? Suuri osa uskonnollisista herättäjistä ja "isistä" on näitä narsistisia sekopäisiä hyväksikäyttäjiä, ja lauma vain kulkee perässä. Kuinka paljon onkaan papit hyväksikäyttäneet lapsia, kuinka paljon sananjulistajat ovat huijanneet ihmisiä ja keränneet ympärilleen vähälahjaisia seuraajia? PALJON. Ja on ihan oikein, että tätä toimintaa kritisoidaan ja nostetaan näkyvästi esille! Hyvä Antti!
Jos tämä olisi antin uuden videon päätarkoitus sen voisi toteuttaa vähän muullakin tavalla. Kas kun ei tunkenut sitä ristiä anukseen, olisi mennyt sanoma paremmin perille.
Itse en ole uskonnollinen mutta jopa minua on alkanut vituttamaan tämä erittäin näkyvä kristinuskon pilkkaaminen somessa/musavideoissa ja sille taputtelu. Tajuatteko te aikuiset ihmiset ollenkaan vai onko se järki jo täysin sumentunut. Vaikka et uskoisi mihinkään on äärimmäisen törkeää rienata toisten uskontoa tällä tavalla.
Jenkeissähän joku suuri "taiteilija" julkaisi suuren taideteoksensa kaiken kansan nähtäville jossain torilla, siinä neitsyt maria ottaa poskeen(k-yrpää). Ja kansan mielestä tämä oli erittäin voimaannuttavaa, sai isot hurraukset.Tämä ei ole vitsi.
Samaa mieltä. Jos haluaa esittää kritiikkiä uskontoa kohtaan, se on ok jos kritiikki on rakentavaa. Olen itse uskossa ja mielestäni rakentava kritiikki on kohdallaan, jos kirkom toiminnassa nähdään ongelmia.
Mutta on tosi outoa että raamatullisia henkilöitä halvennetaan esittämällä heitä taiteessa seksuaalisessa tai kieroutuneessa mielessä, niinkuin tuo Neitsyt Maria "taideteos".
Se on sama kuin jos joku ei pitäisi Sanna Marinista, niin tehtäisiin julkinen kuva jossa hän ottaa suihin.
Usko on minulle arvokas ja pyhä asia, tuntuu pahalta että Antti ei keksi mitään muuta aihetta levylle, niin on pakko ottaa uskonnolliset aiheet musiikkiin ja yhdistää uskonnollisia aiheita tosi omituisiin, seksuaalisiin lyriikoihin.
Jos Antti ei itse koe kristinuskoa itselleen tärkeänä, voisi silti ymmärtää että monille ihmisille Jeesus ja Jumala ovat pyhiä, olemassa olevia henkiä jotka ansaitsevat kiitoksen ja kunnian.
Antin videossa en nähnyt mitään, mikä olisi tuonut Jeesukselle kunniaa. Näin vain Jeesuksen ratsastamassa härällä.
Ei saa purkaa omia, kristinuskosta tulleita traumoja julkisesti taiteen avulla, ettei ne trauman aiheuttaneet hihhulit pahoita mieltään? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti on kyllä suomiartisteista parhaimmistoa, sama se mitä muut on mieltä mutta hän on hyvä siinä mitä tekee. Sanat ei hätkäytä, mielenkiintoiset joten kuuntelen huomenna. Antti menee omaa polkuaan, hienoa. On hyviä biisejä Kaija Koolla, Jenni Vartiaisella, Ville Valolla jnejne, mutta kuka tietää yhtään biisiä saati muistaa näiltä joiltain Ellinoorilta tai Jvgiltä tms mitä näitä on? Antilla on hyviä kappaleita useampikin, joillain ei tunnu olevan yhtään.
JVG on vähän huono vertaus tunnettavuuden suhteen.
Siksikö kun vaan jotkut teinit tietää nämä nykyiset artistit, vai mielestäsi on tunnettu ja hyvä? Olen minäkin mediassa nimen kuullut, en silti tiedä yhtään hänen biisiään tai tiedä mille näyttää. Ehkä radiossa olen kuullut, en tiedä? Yleensä jos kuulee hyvän biisin, etsii sen ja kuuntelee uudelleen. Onko näillä edes oikeasti yhtään hyvää kappaletta? Onko Cheekillakaan yhtäkään? Mielestäni esim. Maitre Gims, Eminem jne ovat hyviä rap artisteja. Sen sijaan joku Cheek ei ole. Suomitasolla varmaan perus mutta olen kuullut pari hänen biisiään ja en niissä havainnut kovin kummoista lahjakkuutta tai lähinnä ne biisit oli keskinkertaista mössöä mikä ei jää mieleen. Hyvät biisit jää mieleen, toki en ehkä vain ole kuullut näiltä niitä loistobiisejä mutta jotain sekin kertonee että Antin jotkut biisit on jääneet mieleen.
Toki ihmisillä on myös eri makuja. Jonkun mielestä Justin Bieber on paras, toisen mielestä Adele.
Olet kyllä aika fakiiri, jos et ole missään ikinä törmännyt JVG-kaksikkoon ja poikien tuotantoon! Minä puolestani en tiedä yhtään mitään Ville Valon varhaistuotannosta, uudet Agents-jutut on kyllä tuttuja.
Pointti oli se että olen saattanut joitain radiosta kuulla, en vain tiedä yhtään heidän biisiä ja osaa nimetä, usein jos kuulee hyvän haluaa kuulla sen uudestaan. Kaikki ei kuuntele kotimaista pintaliitomusaa tms (anteeksi jos aliarvostavasti sanottu, pitääpä kuunnella heidän biisejä että löytyykö hyviä kun heitä onkin siis kaksi:)
Kyllä suomalaiset tekee hyviä biisejä ja minusta täytyy ennemmin olla aika fakiiri jos ei tiedä vaikka HIMin yhtään biisiä mutta jonkun JVGn kyllä :D Ehkä jotkut nuoret ihmiset vaan kuuntelee just tämmöisiä jotka nyt niin pinnalla on ja eihän se ihme, makuja on monia.
"Mutta on tosi outoa että raamatullisia henkilöitä halvennetaan esittämällä heitä taiteessa seksuaalisessa tai kieroutuneessa mielessä, niinkuin tuo Neitsyt Maria "taideteos".
Se on sama kuin jos joku ei pitäisi Sanna Marinista, niin tehtäisiin julkinen kuva jossa hän ottaa suihin."
Tuo Marin-taideteos olisikin oikeasti jo rohkea veto. Siispä sitä ei kukaan tee.
"Tuisku tuntuu olevan aika syvällä noissa.. Kestääköhän vai sekoakohan tavalla tai toisella."
Äh. Pelkkää taskulaskinjutskaa koko homma.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta on tosi outoa että raamatullisia henkilöitä halvennetaan esittämällä heitä taiteessa seksuaalisessa tai kieroutuneessa mielessä, niinkuin tuo Neitsyt Maria "taideteos".
Se on sama kuin jos joku ei pitäisi Sanna Marinista, niin tehtäisiin julkinen kuva jossa hän ottaa suihin."
Tuo Marin-taideteos olisikin oikeasti jo rohkea veto. Siispä sitä ei kukaan tee.
Ettekö te pökiöt oikeasti tajua mikä ero on tehdä teos tässä hetkessä elossa olevasta ihmisestä, tai pari tuhatta vuotta sitten kuolleesta, jonka olemassaolosta ei edes olla varmoja? Meillä kun on laissa semmoinen homma kuin kunnianloukkaus ja sitä pykälää ei voida soveltaa ajat sitten kuolleisiin, mahdollisesti mielikuvitusolentoihin.
Voisiko tässä olla ennemmin ajatus niin uskonnollisten, poliittisten kuin viihdealan vaikuttajien narsististen pyrkimyksien kyseenalaistamisesta? Itse ehkä näkisin tuon videon ensikatsomalta niin, että Tuisku esittää siinä samalla sekä viihdealan että uskonnollisesti vaikuttavaa itsestään palvonnan kohdetta tekevää narsistia, joka kerää kaiken huomion, samalla kun Jeesus, joka kuuluisi olla uskon keskiössä, jää normaalina, terveesti nöyränä henkilönä, itsestään numeroa tekemättä, sivuun katselemaan päätöntä, järjetöntä showta. Surullisena mutta tyynenä.
Jeesus ja H-i-tler ovat maailman kaksi tunnetuinta henkilöä. Hyvis ja pahis. Ja varmasti kummallakin olivat aihiot sille toisellekin puolelle... Aatuhan haki taidekouluun, muttei päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole itseironiaa. Hyvä ettei ota itseään liian vakavasti.
Toivottavasti on itseironiaa! Ellei, niin sitten on kyllä syytäkin olla huolissaan.
Jos vaikka AT onkin alkanut uskoa omaan ylivoimaiseen erinomaisuuteen ihailevien massojen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
"Vastaavaa biisiä ei saisi tehdä veganismista, muista uskonnoista ja puhumattakaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöistä."
Tämähän tässä nyt on justiinsa se ongelma. Kristinusko mielletään sellaiseksi, että sitä saa nälviä ja tölivä vapaasti. Ei näin. Kyllä uskontojen tulee olla samalla viivalla tältä osin.
Kristinusko on se jonka keskellä me elämme, johon me kaikki olemme tutustuneet. Jonkalaisen kasvatuksen suurin osa meistä on saanut. Josta olemme lukeneet, sen hyvistä ja huonoista puolista. Me tiedämme siitä ja sen epäkohdista. Se on meille tuttu. Se on myös aihe josta meillä kaikilla on mielipide. Kristinusko on kaikkialla ympärillämme, vaikuttanut kaikkeen. Paatuneimman ateistin lapsikin törmää kristinuskoon koulussa ja kavereiden kautta vaikka kotona ei siitä puhuttais sanaakaan.
Mun olis aika helvetin vaikeaa alkaa tehdä laulua islamista, koska en tiedä siitä juuri mitään. En tunne ketään muslimia. Kaikki tietoni ovat jostain koulukirjasta tai julkisuudesta saatuja. Tee siinä sitten kritiikkiä, kun itsellä ei ole asiaan kuin pintapuolinen raapaisu. Asiaan pitäs paneutua aika perusteellisesti ja sorry, mut harvaa taitaa moinen kiinnostaa. Suomessa kristinusko on niin paljon yleisempi, että tuskin kovin montaa (persuja lukuunottamatta) edes kauheasti kiinnostais islamkritiikki popmusiikissa. Koska kuulijankin pitäis vähän kiinnostua kyseisestä uskonnosta ja ottaa selvää laulaako artisti asiaa vai onko vaan keksinyt kritiikkinsä omasta päästään. Ainakaan mua ei kyseinen aihe kiinnosta ja jos Tuisku alkais sellasta musiikkia tekemään niin jättäisin välistä. Ei kiinnosta. Sen sijaan kristinuskoa on tullut itsekin aika paljon mietittyä.
YxXy kirjoitti:
Minusta tuo pikemminkin oli itsensä ja asemansa pop-idolina pilkkaamista, sitä ettei pysy härän selässä Jeesuksen kanssa. Sitä että vaikka fanit fanittavat Anttia Jeesuksen unohtaen ja tämän tätä ihmetellessä, ei Antti löydä pelastustaan, jos jatkaa elämäänsä nykytavalla ja -asenteella.
Mun mielestä pointti oli myös se, että nää nykypäivän tähdet lopulta tippuu sieltä härän selästä, mutta Jeesus on ja jää. Eli lopulta ihminen sittenkin tarvii vahvempaa johdatusta kuin seurata tyhjäpää tähtiä. Ne on tähdenlentoja, mutta Jeesus kestotähti.
Eli ei rienausta vaan päinvastoin. Tuiskukin myöntää, että Jeesus on se joka loppupeleissä voittaa.
Luin ensin, että Tuksu on tehnyt uuden videon 😱!
Tätä Anatuden uutta jaksoin katsoa vain ehkä puoli minuuttia. Ei ole tunteita suuntaan tai toiseen.
Ei mennyt. Aika hyvin osui maaliin kyllä, sen verran on saanut ilmaista mainosta levylle ja videolle ihan vaan siitä kun ihmiset niin loukkaantuu. Ja tämä oli tietenkin ihan suunniteltukin näin ja tiedossa että kyllä nyt pöyristytään.
Kuunnelkaa vaikka se koko levy ja sanat, lukekaa ja kuunnelkaa vaikka näitä parin viime päivän aikana tehtyjä haastatteluja missä Antti kertoo levystä. Selviää ehkä teillekin ettei pilkkaa Jumalaa, Jeesusta saati uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä mikään Peto on irti-tapaus tule. Aika löysä paluu.
Huonosti ennustettu, onhan tästä tullut paljon suurempi kohu kun Peto-videosta aikanaan :D
En oikein ymmärrä hänen suosiotaan mutta toisaalta eihän minun tarvitsekaan. En ole edes kuullut tätä viimeistä pläjäystä.
"...kun ihmiset niin loukkaantuu. Ja tämä oli tietenkin ihan suunniteltukin näin." Juuri näin. Taskulaskimet vain raksuttivat.
Kylläpä ovat mammat nyt tuohtuneet yhdestä mitättömästä biisistä. Tällä teidän vouhotuksellannehan itse asiassa annatte kappaleelle paljon enemmän huomiota, kuin mitä se olisi saanut jos äitylit eivät olisi ruvenneet asiasta puhisemaan.
Moni tässäkin ketjussa on jo sanonut, että sanoitus kritisoi ennemminkin henkilöpalvontaa ja jumaluuskompleksia, mihin monet julkimot hairahtuvat kuvitellessaan, että ovat oikeasti jotain taivaallisen uskomatonta. Ja sokaistuneet fanit pitävät tätä kuvitelmaa yllä.
Mutta jatkakaa vain kauhisteluanne, onhan näitä jÄrKytTynEiTä kommentteja aika viihdyttävää lukea. :)
Luulen että katkerat ateisteiksi itseään nimittävät on se ryhmä joka ymmärtää tämän eniten väärin.