Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nainen pärjää parhaiten miesvaltaisessa työpaikassa?

Vierailija
04.02.2020 |

Mitkä ominaisuudet on plussaa, mitkä taas miinusta?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoton. Nauraa miesten tyhmille jutuille kuin viimeistä päivää.

Vierailija
2/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu pärjää yleensä aina tyhmää paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin että sellainen kuka on samanlainen kuin keskiverto mies henkisesti.

Vierailija
4/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarma, suorasanainen ja huumorintajuinen

Vierailija
5/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen hyvin miesvaltaisessa työpaikassa. N. 90% työntekijöistä on miehiä. Hyvin pärjään kun en juoruile selän takana, heitän läppää ja jaksan välillä miesten huonoja juttuja 😃 ei vaan, oikeasti miesvaltaisessa työpaikassa on paljon kivempi olla... ei selkäänpuukotusta tai kyräilyä vaan rehti ja reilu meininki huumorilla höystettynä.

Vierailija
6/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkaunis mutta ei liikaa meikkaava tai rakennekynsiä, irtoripsiä jne. käyttävä.

Sosiaalinen, hauska ja älykäs. Sellainen joka tykkää ihmisistä ja viihtyy seurassa kuin seurassa.

Itse olen ikäni ollut miesvaltaisella alalla ja nyt päällikkönä. Edelleen on huikeaa nähdä, miten helppoa ihan kaikkia miehiä on pyörittää tahtonsa mukaan, kun näyttää hyvältä ja on tunneälykäs: tilanteessa tilanteen vaatimalla tavalla, kohtaa jokainen mies (ihminen) omana persoonaanaan ja ole mukana ”pelissä”.

Aina yhtä mahtavaa on hätkähdyttää pukeutumalla kauniisti, menemällä palaveriin ja kiinnittää automaattisesti kaikkien huomio hyvällä ulkomuodolla. Ja sitten kun avaan suuni, sieltä tuleekin ulos rautaisen ammattilaisen tietoja ja taitoja, joita yhdelläkään toisella siinä huoneessa ei yksinkertaisesti vaan ole...

Vierailija
7/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pitkään töitä miesvoittoisilla työpaikoilla teknisellä alalla.

Tein samat työt kuin miehetkin myös kantamalla raskaat laitteet yhdessä heidän kanssaan. Olen hyvä organisoimaan, perustelen asiani ja pysyttelen asiassa. Ei kai siinä muuta siis tarvita kuin asiallisuutta?

Kuitenkin toisten yksiköiden naiset tekivät minusta valituksen, En kuulema ollut riittävän naisellisesti pukeutunut. Asiasta ei tehty tarkempaa selvitystä minun kanssani. Vitsihän siitä lopulta tuli ja mielikuvitus laukkasi kaikilta, miltä näyttäisi pyllistelevä naisteknikko lyhyessä hameessa tai kilttiin varustautunut miesteknikko. 

Vierailija
8/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsevarma, suorasanainen ja huumorintajuinen

Tämä.

Olen itsekin miesvaltaisessa työpaikassa.

Miksi kaikki positiiviset piirteet saa alapeukkua? Keneltä ne on pois?

Vierailija
9/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isorintainen.

Vierailija
10/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen hyvin miesvaltaisessa työpaikassa. N. 90% työntekijöistä on miehiä. Hyvin pärjään kun en juoruile selän takana, heitän läppää ja jaksan välillä miesten huonoja juttuja 😃 ei vaan, oikeasti miesvaltaisessa työpaikassa on paljon kivempi olla... ei selkäänpuukotusta tai kyräilyä vaan rehti ja reilu meininki huumorilla höystettynä.

Itsekin olen miesvaltaisessa paikassa, meillä 95% on miehiä. Naisvaltaisilla aloilla en ole ollutkaan. En silti oikein usko tuota, että naiset olisivat jotain kamalia selkäänpuukottajia ja miehet aina reiluja. Minäkin olen siis nainen enkä todellakaan juoruile enkä varsinkaan kyräile tai puukota ketään, missään! Ja vaikka miehet ovat suoria ja huumorintajuisia, niin siinäkin on kääntöpuolensa vaikkapa liian roisin läpänheiton muodossa.

Olennaisinta töissä on kuitenkin olla ihan vain ihminen. Tietenkin sukupuolet tiedostaa, mutta ei niitä arjessa ajattele sen enempää.

Vierailija
11/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivoton. Nauraa miesten tyhmille jutuille kuin viimeistä päivää.

Komppaan tätä. Ei kukaan normaali ihminen jaksa kuunnella sovinistista paskanjauhantaa hermostumatta päivästä toiseen. Jonkinlaisen lobotomian se vaatii.

Vierailija
12/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma, eli sellainen, jota miehet eivät näe naisena, vaan ihmisenä.

Vierailija
13/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu, asiallinen mutta supliikki. Ei flirttityrkky

Vierailija
14/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina jännää miten nämä miestennaiset eivät miellä itseään niiksi k-päänaisiksi joiksi leimaavat kaikki muut naiset. En ymmärrä tätä yhtälöä tyyliin "naiset on selkäänpuukottajia", silloinhan sinäkin olet sellainen?

Oman kokemukseni mukaan miesten kanssa viihtyviä naistyyppejä yleistäen:

A. Tämän lainaamani kaltaiset, joko kateellisia muille naisille tai sitten miellyttämishaluisia, ja hyväksyvät miehiltä mm. jutut joita eivät hyväksyisi muilta naisilta. Haluavat olla paikan ainoa nainen.

B. Vähän jätkämäiset, joko butch-tyyppiset tai poikatytöt

C. Edellisen alatyyppi sosiaalisesti enemmän miesten kaltaiset, melko vähäpuheiset toiminnan naiset, ei tarvetta jutella tauoilla, eivät puutu miesten sanomisiin.

D.Kahvinkeittäjätyypit (miesvaltaisille aloille eivät sovi kunnianhimoiset naiset) tai kakunleipojat, huolehtivat meidän pojista. Yleisössä viihtyvät.

Paras työyhteisö on muuten se jossa on noin puolet kumpiakin. Niin ja miesten härskeihin juttuihin ei saa heittää yhtä härskiä takaisin, pakka menee heillä sekaisin.

Vierailija
15/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän on sellaista selkäänpuukotusta ja kyräilyä kyllä kun ei ole montaa naista. Aiemmissa työpaikoissa oli ja siihen piti esimiesten puuttua ja tuli irtisanomisiakin. Ihan hullua hommaa.

Ihan oma itseni olen, en tiedä millainen pärjää kun työ on sellaista että ei sukupuolella väliä, kaikki pärjää :D

Vierailija
16/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea määritellä joutumatta syytetyksi asenteellisuudesta tai strerotypiasta.

Tein työurani (myös esimiehenä )ja opiskeluni miesvaltaisessa ympäristössä koskaan en törmännyt ongelmiin , johon syy olisi ollut miesten sukupuoli, k *päisyys ja idiotismi on luonteen piirre . Naisvaltaisesta mulla ei ole kokemusta. Jos nyt jotain pitää yrittää määrittää niin itseensä luottava, ei märehtivä= mitähän se tarkoitti kun, rohkea = sanoo jos on sanottavaa jne.

Miinusta ei tule mieleen, mikä kertonee enemmän minusta kuin kysytyistä ominaisuuksista.

Vierailija
17/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu pärjää yleensä aina tyhmää paremmin.

Ei herranjumala. Eihän nyt fiksuuttaan saa näyttää.

Vierailija
18/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin ja pärjään sillä, että en vedä hernettä poskionteloon kuultuani huonon vitsin, teen työni, en vaadi erityiskohtelua ja lisäksi työkavereiden kanssa harrastetaan samoja juttuja ja arvostetaan toistemme erilaisia vahvuuksia.

Vierailija
19/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen stereotyyppinen heteronainen.

Vierailija
20/66 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma, eli sellainen, jota miehet eivät näe naisena, vaan ihmisenä.

Totta, sillä muuten miesten kesken alkaa kilpailu siitä, kuka pääsee vähän jörnäisemään viimeistään pikkujouluissa.