Millainen nainen pärjää parhaiten miesvaltaisessa työpaikassa?
Mitkä ominaisuudet on plussaa, mitkä taas miinusta?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkaunis mutta ei liikaa meikkaava tai rakennekynsiä, irtoripsiä jne. käyttävä.
Sosiaalinen, hauska ja älykäs. Sellainen joka tykkää ihmisistä ja viihtyy seurassa kuin seurassa.
Itse olen ikäni ollut miesvaltaisella alalla ja nyt päällikkönä. Edelleen on huikeaa nähdä, miten helppoa ihan kaikkia miehiä on pyörittää tahtonsa mukaan, kun näyttää hyvältä ja on tunneälykäs: tilanteessa tilanteen vaatimalla tavalla, kohtaa jokainen mies (ihminen) omana persoonaanaan ja ole mukana ”pelissä”.
Aina yhtä mahtavaa on hätkähdyttää pukeutumalla kauniisti, menemällä palaveriin ja kiinnittää automaattisesti kaikkien huomio hyvällä ulkomuodolla. Ja sitten kun avaan suuni, sieltä tuleekin ulos rautaisen ammattilaisen tietoja ja taitoja, joita yhdelläkään toisella siinä huoneessa ei yksinkertaisesti vaan ole...
Niinhän sä luulet..mistä olet varma ettei osa miehistä pelaa samalla tavalla? Antaa sun uskoa..ja takanapäin toteaa et ”se ämmä taas yrittää pelata ulkonäöllään”. Nimittäin jos olet niin rautainen ammattilainen kuin kuvittelet niin miksi ihmeessä olet päällikkö, etkä johtaja? Päälliköksi pääsee kuka vaan.
Ammattitaitoinen ja oma itsensä oleva. Töihin mennään tekemään töitä. Reilu, rehti ja ahkera. Pätee muuten jokaiseen työpaikkaan, vinkiksi juoruilijoille ja pahanilmanlinnuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olen hyvin miesvaltaisessa työpaikassa. N. 90% työntekijöistä on miehiä. Hyvin pärjään kun en juoruile selän takana, heitän läppää ja jaksan välillä miesten huonoja juttuja 😃 ei vaan, oikeasti miesvaltaisessa työpaikassa on paljon kivempi olla... ei selkäänpuukotusta tai kyräilyä vaan rehti ja reilu meininki huumorilla höystettynä.
Itsekin olen miesvaltaisessa paikassa, meillä 95% on miehiä. Naisvaltaisilla aloilla en ole ollutkaan. En silti oikein usko tuota, että naiset olisivat jotain kamalia selkäänpuukottajia ja miehet aina reiluja. Minäkin olen siis nainen enkä todellakaan juoruile enkä varsinkaan kyräile tai puukota ketään, missään! Ja vaikka miehet ovat suoria ja huumorintajuisia, niin siinäkin on kääntöpuolensa vaikkapa liian roisin läpänheiton muodossa.
Olennaisinta töissä on kuitenkin olla ihan vain ihminen. Tietenkin sukupuolet tiedostaa, mutta ei niitä arjessa ajattele sen enempää.
Minä olen ollut sekä nais-että miesvaltaisella alalla. Naiset tunnollisempia työntekijöitä, miehet monesti työlusmuja (venytetään taukoja, jäädään saikulle jos joutuu hommiin jotka ei miellytä). Miehet taas suurpiirteisempiä ja rennompia, ei kytätä toisten tekemisiä ja nipoteta ei-oleellisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin että sellainen kuka on samanlainen kuin keskiverto mies henkisesti.
Tämä. Ja pitää olla valmis kunnolla vääntämään ja taistelemaan ja pitämään puolensa. Olen ollut koko urani miesvaltaisella teknologia-alalla keskijohdossa. JOKA työpaikassa on pitänyt käydä liki kaikkien miesten kanssa henkinen nyrkkitappelu. Mutta siinä kun todistat että et ole itkuiikka vellihousu niin sen jälkeen on molemminpuolinen kunnioitus ansaittu ja yhteistyö sujunut loistavasti.
Itkeskelijöille en suosittele, ne pari onnetonta jotka ovat ristiriitatilanteessa alkaneet vollottamaan, saivat iäksi nynnerön maineen ja miehet naureskelee.
Minä pärjään kivasti, ja olen mukava, huumorintajuinen, uskallan sanoa mitä ajattelen, olen ns. vahva nainen mutta osaan myös joustaa ja osoittaa herkkyyttä. En tee sukupuolesta mitään numeroa työasioissa vaan uskon, että meriitit ja osaaminen ratkaisevat kaikkien kohdalla. Osaan heittää äijämäistä läppää tarvittaessa, mutta toisaalta olla myös naisellinen ja jopa flirttailla, varjele. Ulkoisesti olen naisellinen, en yhtään poikatyttö.
Armeijassa tupalaisistani puolet sääti saman varuskunnan miesten kanssa. Jotkut naiset hakeutuu miesvaltaiselle alalle sukupuolisyistä
Vierailija kirjoitti:
Ammattitaitoinen ja oma itsensä oleva. Töihin mennään tekemään töitä. Reilu, rehti ja ahkera. Pätee muuten jokaiseen työpaikkaan, vinkiksi juoruilijoille ja pahanilmanlinnuille.
Nimenomaan!
Vain säälittävät pelaajat miettii miten olla ja tehdä.
Hyvät tyypit vain ovat ja _tekevät työnsä_
Olen töissä lakifirmassa, eli miesvoittoisella työpaikalla (enkä keitä kahvia). Olen kaikin puolin tavis ja työssäni hyvä. En näe mitään eroa miespuolisten kollegoiden suhtautumisessa minuun ja muihin. Teemme töitä, puhumme töistä. Rasvainen läppä ei lennä.
Erikoisia stereotypioita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruma, eli sellainen, jota miehet eivät näe naisena, vaan ihmisenä.
Totta, sillä muuten miesten kesken alkaa kilpailu siitä, kuka pääsee vähän jörnäisemään viimeistään pikkujouluissa.
No just. Mä oon ollu miesten kanssa työpaikalla tekemisissä välillä tosi paljonkin. On vuosien aikana tykästymisiä tullu, mutta viisas nainen ei ala vehtaa työkavereiden kanssa.
Hyvällä itsetunnolla pärjää. Ei pidä olla vahva niin kuin mies vaan olla vahva niin kuin NAINEN!
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä lakifirmassa, eli miesvoittoisella työpaikalla (enkä keitä kahvia). Olen kaikin puolin tavis ja työssäni hyvä. En näe mitään eroa miespuolisten kollegoiden suhtautumisessa minuun ja muihin. Teemme töitä, puhumme töistä. Rasvainen läppä ei lennä.
Niin eihän vahva itsenäinen nykynainen kahvia keitä, kun se on naisen arvoa alentavaa. :D Niin tälläiset naiset ei pärjää, jotka joka käänteessä korostaa kuinka kova jätkä on. (En tarkoita, että lainattu kirjoittaja olisi tälläinen)
Ei siihen mitään erityisiä ominaisuuksia tarvita. Ihan samalla tavalla pärjää kuin missä tahansa muuallakin työelämässä. Ihmeellinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eihän vahva itsenäinen nykynainen kahvia keitä, kun se on naisen arvoa alentavaa. :D Niin tälläiset naiset ei pärjää, jotka joka käänteessä korostaa kuinka kova jätkä on. (En tarkoita, että lainattu kirjoittaja olisi tälläinen)
Se oli kyllä ihan vitsiksi tarkoitettu. Harmi kun meni ohi sulta.
Mun työpaikalla on 95% miehiä. Koen pärjääväni hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Toisten kanssa sitä tietysti aina tulee juttuun paremmin ja toisten huonommin. Mun työpaikassa iso osa työntekijöistä on sellaisia perus asentajia, joille kalja maistuu ja jutut on siellä äijätasolla aika korkealla. Tulen heidänkin kanssa hyvin toimeen. Olen sellainen ihminen, että suhtaudun elämään positiivisesti, etsin asioista hyviä puolia ja yritän nauttia elämästä tänään. Miesten kanssa on toisaalta helpompi olla ja tehdä työtä kuin naisten. En kannata ollenkaan sellaista ihmisten lokerointia ja sellaista että "naiset on semmosia ja miehet tämmösiä", mutta osittain se pitää paikkansa. Naisilla on usein tapana tehdä kuppikuntia ja sellaista me vastaan te asetelmaa. En oikein jaksa sellaista. Toisaalta täytyy sanoa, että kyllä ne miehetkin osaa juoruilla ja puhua sontaa työkavereista ihan samalla tavalla kuin naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Huomasitko yhtään mikä sinulta itseltäsi meni ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Huomasitko yhtään mikä sinulta itseltäsi meni ohi?
Kommentoin ainoastaan kahvinkeittoheittooni takertumistasi. Miksi edes tartuit siihen? Kirjoita oma kokemuksesi vaan.
Olen insinööri ja töissä miesvaltaisessa firmassa. Pärjään omasta ja esimieheni mielestä hyvin.
Omasta mielestäni olen ahkera, tasapuolinen ja tarvittaessa sanon asiat suoraan. Joskus, jos kahvitauolla jätkiel läppä lähtee liikaa lentoon, niin en pelkää ärähtää ja sanoa, ettei tämä ole enää okei. En kuitenkaan nipota. En esittele tissejä tai muutenkaan keikistele, töissä tai vapaalla.
Joku toinen pärjää eri tavalla, minulle näin on hyvä.
Eikun jaa sori, tämä olikin ilmeisesti tarkoitettu miesvaltaisella alalla työskentelevien naisten haukkumisketjuksi, kuinka he kaikki ovat ärsyttäviä tyrkkyjä jotka haluavat vain miesten huomiota.
Ja sitten mä heräsin..😅