Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nainen pärjää parhaiten miesvaltaisessa työpaikassa?

Vierailija
04.02.2020 |

Mitkä ominaisuudet on plussaa, mitkä taas miinusta?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja työskentelen miesvaltaisella alalla. Voin kertoa kokemuksesta että miehet osaa olla todella kaksinaamaisia ja suorastaan alhaisia sekä miehiä että naisia kohtaan. Kaikki voi kahvihuoneessa vaikuttaa rehdiltä ja rennolta mutta tilanne onkin oikeasti toinen.

Vierailija
62/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä miesvaltaisilla että 50:50-jakauman aloilla ja molemmissa on pärjännyt ihan hyvin olemalla oma itsensä, tekemällä työnsä huolella ja käyttäytymällä asiallisesti. Ongelmatyöpaikkoja on osunut vastaan pari, mutta näissäkin ongelmat eivät ole liittyneet sukupuoleen, vaan työehtosopimuksen rikkomiseen, huonoon esimiestyöhön tai palkanmaksun jatkuviin epäselvyyksiin.

Toki oma asenne varmaan tekee paljon, jos jatkuvasti korostaa erilaisuuttaan (oli se sitten sukupuoleen tai muuhun liittyvää), niin todennäköisesti se vaikuttaa työkavereiden kohteluun. Minulla ei ole tarvetta, pyydän apua jos sitä tarvitsen ja muutoin pidän huolen siitä, että osaamiseni on työni suorittamisen kannalta vähintäänkin riittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen it-alalla ja ainoa nainen firmassa. Olen ääri-introvertti ja outo nörtti, siis samanlainen kuin suurin osa miehistäkin firmassa. Hyvin tulen toimeen. Täällä ei ole tapana turhaan sosialisoida kenenkään kanssa eikä puhua muuta kuin tiukasti työasiaa (ja nekin lähinnä Skypellä / sähköpostilla, ei puhuen). Sosiaalisemmalle ihmiselle tai sellaiselle joka kaipaa jotenkin huomiota ihmisenä tämä olisi painajainen, minulle paratiisi.

Vierailija
64/66 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja työskentelen miesvaltaisella alalla. Voin kertoa kokemuksesta että miehet osaa olla todella kaksinaamaisia ja suorastaan alhaisia sekä miehiä että naisia kohtaan. Kaikki voi kahvihuoneessa vaikuttaa rehdiltä ja rennolta mutta tilanne onkin oikeasti toinen.

Jep. Meidän työpaikalla (it-ala) on äärimmäisen verinen kilpailu työntekijöiden kesken. Pinnallisesti ollaan rentoja ja kaverillisia, käydään työpäivän jälkeen yhdessä tuopilla tia lautapeleja pelaamassa tms, mutta koko ajan kytetään toisten virheitä ja heikkouksia ja todellakin käytetään hyväksi havaitut, niistä tehdään iso meteli ja varmistetaan että ainakin pomot tietää kuka on tunaroinut. Muutenkin puhutaan paljon paskaa selän takana tarkoituksena kiipiä itse arvostusasteikossa ylöspäin, lisäksi käytetään esim. työn kannalta tarpeellisen tiedon pimittämistä vakavimpina kilpailijoina pidetyiltä työntekijöiltä, että nämä eivät onnistuisi ja pääsisi loistamaan. 

Sukupuolella ei ole tässä mitään väliä, yhtä lailla jos olet liian hyvä, olet uhka ja alkaa selkäänpuukotus ja yritys painaa alas.

Vierailija
65/66 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/66 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up