***KESÄKERTUT JUHANNUKSEEN***
Kommentit (63)
Eilinen ilta meni aika rauhallisesti, yksin kotona ja katsoin telkkaria. Mies lähti kaveriporukan mökille viettää poikien kesken juhannusta. Ja palaa kotiin sunnuntaina. Minä ja hormoonini purkautuivat kun olin yksin ja podin yksinäisyyttä, niin että sain jopa yhden supistuksen aikaiseksi. Mut siihen se sit jäi, toisaalta onneksi olisin joutunut lähtemään synnärille yksin taksilla. Juhannus ja kaikki enemmän ja vähemmän juoneita lähipiiristä.
Ihana kun vauvansa saaneet käy kertomassa meille tänne kuulumisiaan, auttaa tosiaan jaksamaan tätä odotusta. Väsyttää tosissaan tämä odottaminen, tapahtuis jo jotain.......
Lähden käymään nyt vanhempieni luona heidän mökillä, palailen taas iltapäivällä......
Hyvää juhannuspäivää kaikille!!!!
Johku 41+4
mutta eipä taida olla muuta tehoa, kuin erittäin siisti koti!!Eilen kuurasin parveklkeen ja tänään saunan. Ihme siivousinto päällä. Illalla tuli kokeiltua loput ässät, ja yön nukuin kuin pikkulintu vailla mitään suppareita tai vatsakramppeja..
Mulla olis vielä pari prjektia kodin suhteen tekemättä, joten ei nyt kiire vauvallakaan sen takia, vaikka joka aamua sitä herää, että höh, ei vieläkään..Tai voihan se sattua keskellä päivääkin, mutta jotenkin ajattelen, että lähtö tulee sitten joku yö.
Pinnasänky on vielä kokoamatta..Muuten kaikki on kunnossa. Mutta mitä vaatteita kesävauva tarvitsee? Huomasin just, että mulla on vaan ä-pakkauksen vaatteet ja pari bodya, joten tarvii varmaan hankkia kiireesti jotain lisää. Haluisin ruskovillan silkkimyssyn, kun se on niin ihana, mutta aika kallis.
Nyt alkaa sukulaiset ja tuttavat kanssa kyseleen joko vauva on..Hassua, mutta kyllähän mä sitten ilmoitan, kun se syntyy..Mutta ei se mua hirveesti vielä haitannut ole.
Jaahas, taidan jatkaa taas SIIVOUSTA :)
anninapa 39+2
Juu, ihanaa lukea toisten jo vauvan tuoksuisia juttuja!
minä edelleen mahakkaiden puolella ja tiukasti:) Onneksi ilmat viilentyneet, niin ei tämä nyt niin kauheeta enää ole. Just heräsin päiväunilta, esikoinen nukkuu vielä ja mies lähti taas iltavuoroon.
kävin ap kävelyllä, niin se tuntui kyllä jo melkovaivalloiselta, maha jotenkin painoi kovasti.
Vauvan sairaala/kotiuttamisvaatteet olen jo neidin kanssa pakannut, mutta oma sairaalakassi on vasta mietinnän alla ja sitten esikoisen hoitokassikin on tekemättä-menee mummolaan- mutta olen ajatellut saavani ne aikaiseksi sitten kun se lähdön hetki koittaa.??
Nythän alkaa alennusmyynnit, että sais varmaan vauvalle hankittua pieniä, sopivia vaatteita, mutta ei oikein viiitsi mennä osteleen, kun ei tiedä minkä värisiä?
Minä olen ajatellut itselleni ostaa ruskovillan rinnan lämmittimet. Onko kenelläkään niistä kokemusta? Kun kuitenkin t-paidassa haluan kesää viettää mutta tisut suojata tuulelta, niin en oikein muutakaan keksi. Mulla ei ole rintatulehdusta ikinä ollut, mutta olen kuullut, että herkästi sen saa eikä se ole kiva. Kantoliinaa olen myös vakavissani vauvalle miettinyt hankkivani.
No, supistuksia odotellaan, toivo juhannusvauvasta ei ole vielä kokonaan mennyt...
miniä ja rv 40+1
Onhan meitä Kerttuja täällä vielä jonkin verran. Luulin jo melkein olevani ainoa..
Nyt ollaan sitten yliajalla, niin sanotusti.
Eilinen juhannusaatto oli aikas kipeä! Tuli ihan kamalia supistuksia, jomotti kylkiin ja alapäähän niiden aikana enkä paikallani pysynyt! Olisikohan ollut juhannus-saunan ja reippaan lenkin ansiota!? =)
Kun pääsin sänkyyn yrittämään unta varmuuden vuoksi, jos lähtö tulisi, niin jaksaisi sitten synnyttää, niin yllätys, kivut ja supparit loppuivat kuin seinään!!!!!!!! Ai pikkaisen ärsytti kun heräsin. Valmensin jo miestäkin illalla että yrittää nukkua, edessä on rankka päivä. Ja ei mitään! Kyllä nyt kypsyttää kun ei päästykään vielä synnyttämään!!!
No, jos uskoo yhtään ns yliluonnollisiin juttuihin, niin tätini, joka on useasti osunut oikeaan, veikkasi vauvamme syntyvän 25.6 (huomenna). Päivämäärä olisikin looginen: siskoni on syntynyt 25.4, veljen poika 25.5 ja meille siis varattu tuo 25.6 ! Joo ja eräs " ennustaja" tuttava, joka näkee enne unia ja ne pitävät TOSI usein paikkaansa, soitti ja sanoi että toivottavasti meillä on nimi valmiina tyttövauvalle! Vaikka kovasti poikaa odotetaan tulevan. Saas nähdä.
No nämä on näitä juttuja..
Tänään olisi sitten ohjelmassa tivolia, jäätelöä ja uimarantaa!
Yritetään kaikki yhes koos nyt jakaantua, manataan toisillemme supistuksia! =))
catx85 ja " Pompula" 40+4
Maanantaina 19.6. klo 13.43. Rv 40+5. Kokoa pikku-miehelle oli kertynyt hulppeat 3940g ja 53cm, kesäpipo 39cm. Painoarvio kaksi päivää aiemmin oli 3500g, onneksi en tiennyt, että olikin isompi vauva tulossa ;)
Synnytys oli ihan hyvä kokemus, vaikka päätyikin imukuppiin, pitkittyneen ponnistusvaiheen vuoksi. Kotiin päästiin torstaina ja nyt muistutellaan mieliin vauva-arkea. " Poju" on ihan hurja syömään ja korvikettakin uppoaa tissittelyn jälkeen vielä kiitettävästi. Kaikki on ihan mallillaan ja itsekin toivun vähitellen.
Hyvää juhannusta kaikille ja voimia odottelijoille!
Pompula ja " Poju" 5pv
Juuri kotiuduttiin.. Tyttö syntyi 22.6.06, painoa 4750g ja pituutta 53cm.. Palailen myöhemmin kirjoittelemaan synnytyksestä..
MariAnn
Epäonnistuneen käynnistysyrityksen masennus on jo ohitettu ja ollaankin Linnanmäellä ja Korkeasaaressa touhuttu paripvää koko perheen voimin.
Saipahan lapset ja minäkin muutakin ajateltavaa.
Etenkin kuopus/poika miltei 3v oli pettynyt kun vauva ei tullutkaan ja kysyikin et: onko vauva hieman tuhma? ;D
Huomennahan mulla la sitten koittaa ja täällä ei ainakan mikään S:ä auta supistuksein saantiin->koti kiiltää puhtauttaan, seksikin maistuu kyllä mutta ei suppaa mikään. Ei edes 6h korkeasaari kävely tänään aiheuttanut kuin erittäin väsyneet jalat, heh..
Jospa me loppu odottajat saatas tosiaan pian nyyttimme syliin. Ei malttas millään odottaa sitä ihanaa vauvantuoksua, pieniä käsiä ja varpaita =)
Mutta, eiköhän sekin aika siis koita, ja suhteellisen pian kuitenkin ;D
Nyt sohva odottaa. Mies teki juuri ihana ruuan ja vatsa killillään siitäkin rahtaudun sohvalle jatkamaan jalkojen lepuuttelua :)
Marieela kera Palleron 39+6
täällä edelleen yhtenäisenä pakettina pallon kanssa. olo on ihan hyvä, supistelee ajoittain,mutta rauhoittuu levossa. Nyt on itselläkin jotenkin rauhallisempi olla, LA meni ohi, joten pallo syntyy kun haluaa, ei meidän auta kuin odotella. Tuleva isä on ihanan huolehtivana ja olo onkin minulla kuin prinsessalla :D
Juhannusta on vietetty yhdessä olosta nauttien ja kavereiden luona on käyty grillaamassa. kaiken kaikkiaan juhannus on mennyt hyvin kun ilmat on olleet viileämmät ja olo sen mukaan helpompi. Naureskeltiin vaan että ekaa kertaa vietetään juhannusta kotona, ilman sukua, ja kylläpä tuntuu vaihteeksi mukavalta :)
Kerttujen joukkoon on sitten saatu jälleen uusia kansalaisia; ONNITTELUT POMPULA77 JA MARIANN80 !!
Ninni-78 kiitos uniliina vinkistä, kuulosti niin hyvältä jutulta et heti sain miehen houkuteltua tilamaan pallollekkin moisen. Taisi auttaa ajatus yöunien rauhallisuudesta ;) toivottavasti toimii meilläkin, sitten kun tarve on....
Miniä04: mulla on käytössä ruskovillan rinnan lämmittimet ja voin suositella. Jouduin ostamaan sellaiset jo rv20 kun rinnat alkoivat silloin vuotamaan maitoa ja olivat kovin kylmän arat. Nyt kesällä uskon rinnan lämmittimien olevan ihan toimiva juttu t-paidan kanssa, niin ei tarvitse " tuulitakkia" pitää koko kesää! samalla ostin ruskovillan liivin suojukset ja nekin olen todennut toimiviksi. Ainut mikä liivin suojissa ärsyttää, on se, et ne näkyy paidasta läpi :( kivat ympyrät rinnoissa...
kantoliinasta myös mainitsit, mulla on odottamassa pitkä trikooliina ja ainakin kavereiden mukaan on varsin toimiva.
et tällainen romaani illan ratoksi... nyt lähden sohvan nurkkaan käpertyyn ja vuokra leffasta nauttimaan.
Villa ja pallo 40+1
Alkaa toivo juhannusvauvasta hiipua ja alkaa olla melko turhautunut olo. Lähdettiin tänään viettämään päivää Puuhamaahan ja olipahan muuta ajateltavaa ja kiva päivä. Tosin tuo viheliäinen iskiashermo vaivasi niin, että välillä jalka oli pettää alta. No, nyt on väsynyt olo ja taidan painua pehkuihin. tuskin ne supparit sieltä tulee..
Vaaksa ja Tuutikki 40+4
Vauvi nukkuu sitterissä ja kohta ajattelin lähteä aamukävelyllä naapurintätsyn kanssa niin saa koirukin lenkitystä. Yöllä vauvi taisi kärsiä pieru-vaivasta (ähisi ja puhisi vähänväliä) ja kyllä se takamus aamulla rutisikin. Sain nostettua D-vitamiini-annoksen viiteen tippaan eilen, joten taitaa olla sillä vaikutusta.
Anninapako se kyseli mitä kesävauva tarvitse: Meillä oikeestaan ollaan pärjätty ihan perus bodeilla/sukkahousuilla ja kietaisupaidoilla kun on niin lämmin. Villatakki ja housut ja myssy kannattaa olla kylmien päivien varalle. Nuo äitiyspakkauksen vaatteet on niin isoja, etten ole edes vielä pessytkään niitä... odottavat sitten syksyä kun meidän jätkä on kasvanut vähän isommaksi.
Ninni ja Jesse 9pv.
Täällä savutettu maaginen 40+0 raskausviikot, eli la käsillä. Niin menee yli la:n kuten 2 aiempaakin lapsosta =)
No, nyt toivon että olisi sitte ens torstaille asti suosiolla jotta saisin käynnistyksellä tämä ulos ja näin taattua sen kivunlievityksen, mikä muutoin menee varmasti multa ohi jos spontaanisti lähtee syntymään.
Viimeeksihän tuo synnytys meinaan oli syöksy-luokkaa joten lekuri epäilee et tää tulis vielkin nopeampaa...
Muta, eipä mulla mitään tämän ihmeellisempää ole mielessä.
Jaksamisia kaikille vielä loppumetreille masujen kanssa ja onnittelut taas kertaalleen kaikille kerttunsa saaneille jo!!!
Marieela kera Palleron 40+0
En valitettavasti kerkee nyt lukee pinoa enempää, mutta ilmoittelen pikaisesti kulumiset. Synnytys lähti käyntiin ma ja ti välisenä yönä supisteluilla. Supistuksissa tuli tunnin taukoja pariin otteeseen, mut kovenivat taas puoliltapäivin jolloin lähdettiiin sit näytille. Tuossa vaiheessa olin vielä varma, et passittavat mut takas kotiin. Olin kuitenkin 4cm auki, joten synnytys oli siis vihdoinkin käynnissä.
Kivunlievityksenä oli suhku, ilokaasu ja epiduraali. ( tosin epiduraalin laiton jälkeen ei kerenny tulla kuin kolme supistusta ku oli tarve ponnistaa ja pian olikin tyttö maailmassa. Eikä onneks lähellekään viittä kiloa niin kuin oli annettu ymmärtää ;)
Prinsessan strategiset: 4050g, 53cm , 10pisteen tyttö syntyi 20.06.2006 klo 18.57. Rv 41+5
Päästiin kotiin jo to illalla, mut kiirusta on pitäny uuteen tulokkaaseen tutustuessa ja mieskin on valitettavasti ollu eilisenkin töissä. Ite oon jaksellu melko hyvin runsaasta vuodosta huolimatta. Hb oli keskiviikkona 92, joten nyt ollaankin sit melkoisella rautakuurilla.
Iloista jussin jatkoa ja kärsivällisyyttä vielä odottaville. Hyvää kannattaa aina odottaa....
T. Romisa ja prinsessa 5pv
Veikkaukseni sukupuolesta ja jopa päivämäärästä osuivat ihan oikeaan, eli poika tuli 20.6.!!! Jättimahasta kuoritui tasan 4,5 kilon jöllikkä. Pituutta oli 52 cm. Poika syntyi rv 40+3. Sairaalassa piti olla ylimääräinen päivä, että näkivät painon lähtevän noususuuntaan.
Nyt ollaan kotona, ja tuntuu, että nyt se vaavi on meidän ikioma, eikä " sairaalan" :) Ihana se on... vauvoilla on niin söpö tyyli kiskotella ja haukotella, ei sitä voi muuta kuin istua ja ihastella. Ja hampaaton suu on myös aivan hellyyttävä :)
Yritän saada synnytyskertomuksen sinne pinoon...
Hyvää keskikesää masuille ja muille!!!
faith
Juhannus alkaa olla ohi ja minä vielä yhtenä kappaleena, :( ei tullut meille sitten juhannusvauvaa. Kotona istuskelen ja odottelen että jos mieskin sallisi kotiutua mökkireissultaan. Hän lähti perjantaina ja pitäisi tulla tänään kotiin. Minä kävin eilen grillailemassa kavereiden luona ja olin illan vanhempieni mökillä ja kävin sukulaisia moikkaamassa.
Yö tuli jotakuinkin valvoskeltua, oli sekava olo ja vatsaa kiristi. Maha ollut nyt paripäivää sekaisin vessassa saa isolla hädällä käydä 3-4 kertaa päivässä. Tämän aamun on alaselkää särkenyt ihankuin alkaisi kuukautiskivut. Nyt taitaa olla päiväunien aika.
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja odotan innolla kuinka moni teistä on pikkuisensa saanut nyt juhannuksena.
johku 41+5
[color=blue] Onnea kaikille vauvansa saaneille! Teitä olikin tosi paljon. Kohta loputkin saavat nyyttinsä, kun kuu jo lähenee loppuaan.
Meillä juhannus on mennyt tuskaillessa hellettä. Tosi kuuma ja hiostava ilma. Poitsu on ollut tosi levoton ja nukkunut pari yötä aika huonnosti niin, että on syötön jälkeen ollut vaikeuksia saada toinen jatkamaan uniaan. Muutamana iltana on huudettukin ihan kunnolla,mutta vielä ei olla isosiskojen kanssa samassa vauhdissa, että huudettaisiin oikein urakalla. Poitsu onkin jo reilut 3 vko:a niin toivossa ollaan, josko tällä kertaa selvittäisi koliikilta. Näyttääkin tuo lapsi ihan teiniltä runsaine hormoni- ja hikinäppyineen :)
Tyttelille oikein paljon jaksuja täältäkin. Kaikki myötötunto on siellä sinun luonasi, meillä nimittäin tosiaan nuo kaksi ekaa oli kovia huutamaan ja tiedän mitä se voi olla. Onneksi se on kuitenkin ohi menevää.
Kaikille masussansa kanssa tuskaileville voimia loppuun saakka, se on kaiken vaivan ja odottamisen arvoista.
Voikaa hyvin.
-Magpie ja poika 3vko ja risat-
Ninni-78 kiitti kun kommentoit tota vauvanvaate juttua, täytyykin tästä tehdä nopsaa lisähankintoja..
Viime yönä tuli yks supistus, mutta oli tosi kivulias. Odotin jo innolla jos se toistuis, mutta sitten nukahdin ja ei tullut enää..Joka yö näen unta vauavsta tai lapsivesienm menosta ym..
Tuli vähän kiire kirjoittaa, joten jäi lyhkäseks, mutta leppoista sunnutaita kaikille!
Anninapa 39+3
Juhannus tuli ja meni... ja edelleen yhtenä kappalleena ollaan.
Esikoinen pelästytti niin pahasti perjantaina... juoksi täysillä päin
sängyn reunaa ja löi silmästä yläkulman... tuli paha jälki. Ja sen jälkeen
tuli oksennus. Sai siis aivotärähdyksen. Lekuriin ei viety, kun unien jälkeen piristyi. Tänään taas kaatui autotallissa takaraivolle. Mä olen ihan kauhuissaan. Järjestää mulle väkisin tuon synnytyksen. Kävin häneen kaa päiväunille ja kun nousin sängystä ylös, pikkuhousut kastuivat täysin. Laitoin nyt siteen ja seuraan tilannetta. Välillä supistelee aika kovinkin.
ONKOHAN NYT SYNNYTYS LÄHTENYT KÄYNTIIN????!!!! No eletään toivoossa.
ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!!!
Vepeli2 rv 41
Kyllä se nyt on jo uskottava, ei tullut meille juhannus vauvaa, ei. jotenkin olin ihan asennoitunut moiseen ajatukseen ja nyt kyllä harmittaa. mies on ihanasti keksinyt puuhastelua koko viikonlopuksi, joten aika on kyllä mennyt nopeasti. huominen arki päivä vaan jo ahdistaa... taasko yks samanlainen edessä, mies lähtee aamulla töihin ja minä käyn neuvolassa, sen jälkeen tuijotan kelloa ja odotan miestä kotiin. Täytynee ottaa itseä niskasta kiinni ja kehitellä huomisellekkin jotain puuhaa, enää ei päivät kulu pelkästään pallon tuloa odotellessa...
onnittelut jälleen kerttunsa saaneille :)
alkaa vauvojen koot olla niin suuria et täysaikasta/yliaikasta sakkia on... ihan alkaa oman pallon koko jo hirvittään näin ensi synnyttäjänä.
onhan meitä mahakkaita vielä, onhan???
villa ja pallo 40+2
Täällähän se minäkin yliaikainen vielä olen.
VILLAPALLO: Ihan nauratti kun sun teksti oli kuin minun kirjoittama. Just samanlaiset fiilikset on täällä ollu jussin ajan. Ja samoin huomisesta. Meilläkin mies menee töihin ja minä aamulla neuvolaan ja sitten odotan miestä töistä kotiin. Just tuumin, että kai tässä on jotain huomenna tehtävä... Vaikka sitten nuo ikkunat pestä... Yritetään keksiä huomiselle tekemistä siihen saakka kun mies tulee kotiin...
Mulla on maha nyt jotenkin pinkee siis sellanen kova. Nukuin tuossa syönnin päälle ja sen jälkeen on ollu vähän kova. Mutta onneksi vaavi soi pienen potkun käteen, joten kai siellä hengissä ollaan. Liikkeet on vaan hieman vähentyneet, mutta täällä palstalla oli aikasemmin puhetta, että se kuuluis synnytyksen alla asiaan... Eikö niin? Nyt kyllä " juilii" tuonne alapäähänkin... Oiskohan supparia. Mun on ollu vaikee paikallistaa noita, kun oon ensisynnyttäjä... ja jotenkin epävarma.
Pitänee mennä lepoon, jos tuo pinkeys vähän helpottaisi...
Heanka 40+5
Minä yliaikainen olen ainakin vielä täällä... Viime yö oli sitten ihan tavallinen. Ei mitään viitettä supistuksista. Plaah!
Onneksi tämä juhannus on ollu tämmönen viileempi, niin on jaksanu paremmin. Hyttysiä on vaan iltasin niin pirusti. Pelattiin eilen illalla krokettia niin olipa hyttysiä.
Mäkin olen samaa mieltä, että käykää vaan kertomassa jo vauvansa saaneet niitä omia kuulumisia, niin saahaan mekin vielä odottavat kuulla mitä meillä sitten joskus on edessä.
Nyt ulkoilemaan... omalle terassille...
Heli