***KESÄKERTUT JUHANNUKSEEN***
Kommentit (63)
Vai sokea vaan kun en löytänyt mitään pinoa???
Miiriksen pojan syntymän bongasin, ONNEA Miiris tosi tosi paljon!!!
Päivällä kävin vikan kerran neuvolassa, kaikki ok, turvotusta nyt ekan kerran kahden plussan verran, paineet, pissa ym ok. SF-mitta kevyet 38cm.....
Neuvola täti veikkasi että tämä on nelikiloinen tyttö!! Saas nähdä sitten. Pää oli alhaalla mutta ei kiinnttynyt, samoin siellä alhaalla pään alla on edelleen se vasen käsi, hih. Siitä voi tosiaan ottaa tietyissä asennoissa ihan kiinni, ihanan tuntuista, sellainen pieni hentoinen pötkylä siellä yleensä iltaisin heiluu.
Tänään kävin myös isäni kanssa kännykkäostoksilla, isän piti välttämättä ostaa mulle " kunnon" kamerakännykkä että voin sitten vauvasta laitella heti kuvia, kummallisia nuo tulevat isovanhemmat, :)).
Kyllähän mulle kelpaa kun ilmaiseksi sain hienon puhelimen, vanhassa kun oli " vaan" joku perus VGA-kamera, *ei ymmärrä*!
Mitenköhän Marieelan käynnistys on onnistunut, toivottavasti olisi päässyt tositoimiin, hyvällä tsäkällä pääsisi juhannukseksi kotiinkin vielä.
Neuvolatäti neuvoi mua että sektiohaavaa kantsii näillä helteillä kuivailla ihan vaikka hiustenkuivaajalla jotta välttyis haavainfektioilta. Ja tietty paljon suihkuttelua sitten haavalle.
t. mariadee 38+6
tai olikohan se tippunut toiselle sivulle ://
sieltä en kattonut :O
no mutta
minä tulin moikkaamaan tänne ja onnea siis miiris multakin ♥
me ei muuten otettu sitä rokotetta auroralle...tulin siihen tulokseen että ainaki sen lappusen tietojen mukaan siitä ois periaattees enmpi haittaa ku hyötyä...
tiedä sitten tuota
nyt tiskit koneeseen ja pyykit kuivumaan!
heippa ja suppareita kaikille tarvitseville :)
krisse ja aurora 12pv
Onnea Miirikselle!
Ei tässä oikein mitään uutta, samaa odottelua ja hellettä. Onneks tänään vähän viileämpi päivä.
Mitä Juhannus suunnitelmia teillä on? Tai kaikilla jäljellä olevilla taitaa olla toivesuunnittelussa synnäri :) olis kiva saada juhannusvauva! Eli me ollaan kotona ja grillataan.
Nyt olo todellakin helpottunut, kun pahin helle laski. Oon myös niin turvonnut nakkisormineen. Tuoretta ananasta oon vedellyt, mutta eipä oo auttanut.
Viime yönä kävin 1,5 h välein vessassa, rasittavaa..Mutta onneks saan heti unen uudelleen, joten ei jää pahoja univelkoja. Mutta mä lähden tekeen nyt ruokaa ja jee, miehen kesäloma alkaa tänään, johon sitten yhdistetetään se isyysloma :)
anninapa 39 tasan
Juhanuksena ollaan kotosalla, käydään anoppilassa ja isälläni mökillä. Kotiin kuitenkin tullaan yöksi, eikä tuo mieskää saa saunaoluita maistella, jos vaikka lähtö tulisi. Minä myös uhosin synnyttää juhannusvauvan =) Tosin mitään merkkejä ei ole, vieläkään..
Täällä on vielä 27 astetta..ei siinä mitään, jos yöt olisi vähän viileämpiä. Minäkin ramppasin viime yönä monen monta kertaa vessassa, kun pakko juoda kuitenkin iltasellakin..
Vähiin tämmä loppupään porukka on käynyt, mutta yritetään pinoa pystyssä..Kohta kaikki ollaan vauva-puolella ;)
Ihanaa juhannusta!!
Tuulia rv38+5
on näin lyhyen lyhyt!!
Mulle ainakin tää helle on yhtä kidutusta! Muuten ei huono olo olisikaan mutta kun sisällä on kuuma ja ulkona on kuuma.. Uimaankaan en uskalla oikeen enää mennä ja suihku auttaa vaan hetkeksi. Eilen tuli todella epätoivoinen olo ja itku vaan virtasi.. Ei olis millään enää jaksanu ja edessä saattaa olla vielä viikkoja. Aamuyöstä sain sentään hiukan nukuttua ja nyt päivällä, kun satoi hetken. Nyt on taas varjossa +24, että se siitä viilenemisestä. Ajateltiin tänään mennä ostamaan sellanen pikkutuuletin, jos siitä olis eden jotain hyötyä.
Mulla alkaa myös monien muiden (lue: kaikkien) tapaan olla jo sellainen olo, että sais jo vauva tulla. Erityisesti Mariadeen eilinen teksti siitä, kuinka miettii selviääkö synnytyksestä vauva ja ite. Oon jo kauan sitten vannottanut miestä pitämään huolen pikkuisesta, jos en selviä. Hulluahan sellaista on miettiä mutta mitä sitä päälleen voi! Nyt ehkä enempi viime aikoina pyöriny päässä selviääkö vauva.. On jotenki välillä ihan kamala kuristava fiilis, jos meille ei sitä pientä tänne tulekaan.
Ajatuksista huolimatta laitellaan kotia kuntoon pienen tulla. Eilen laitettiin turvakaukalon jalusta autoon kiinni. Halusin, että laitetaan ennen synnärille menoa, että minäkin nään miten laitetaan jos mun joskus tarvii sitä asennella. Siellä se nyt nököttää autossa ja tuntuu hassulta kattoa sitä :) Kassit oon pakannu valmiiksi ja vaatteet on vauvalle laitettu. Nyt, kun jaksais vaan odottaa tämän olon kanssa...
Juhannus menee kotona istuen ja grillaten. Kaveripariskunta tulee meille aikaa viettämään. Kiva silleen mutta kivampi olisi, jos lähtö sairaalaan vaikka tulisi! Oon tässä viimepäivinä aloitellu akupainannan jaloille ja nännien stimuloinnin, jos vaikka jotain takisivät. Myös paria S:ää ollaan kokeiltu mutta ihan samanlaisia supistuksia on ollu ja yhtä harvoin kuin noin viikoilta 32 lähtien..
Odottava ja paisuva Kerttu-Alide kera Muruliinin 38+6
...ja mä taidan olla ainoo yliaikanen. Taitavat muut jo olla synnärillä. Mulla ei kuulu eikä näy. Tai siis kuuluu, muttei suppareita. Eilisestä sisätutkimuksestakaan ei ollu mitään " vauhtia" . Menee tämä juhannus nyt vissiin sitten ootellessa ja turvonneita jalkoja voivotellessa...
Mutta onneksi tänään ei oo ollu niin kuuma. Huh! Kun pitää muutenkin ottaa iisisti.
Onnittelut vielä vauvansa saaneille!
Heanka ja vaavi 40+2
TIetenkin osa voipi olla lähtenyt jo jussia viettelemään ja osa tietysti synnärtillä.
Viettelen tässä ekoja ihania päiviä, kun ei tartte ees särkylääkettä ottaa. Niin vaan eppari-kipukin on hellittänyt ja jälkivuotokin on minimaalista... eli taidetaan päästä vielä juhannussaunaan :) Vauvi on kuin unelma... syö ja nukkuu... Aloitin ne keskostipatkin, eikä niistä vielä ole tullut masunpuruja. Yöt menee kivasti nukkuen ja imettäen. Mieskin on saanut nukkua hyvin, kun herään aina vauvan pieneen ähellykseen ja silloin onkin mennyt se kolme tuntia edellisestä syötöstä niin että otan vauvin jo rinnalle ennen kuin edes ehtii kunnolla herätä ... jatkaa sitten tyytyväisenä uniaan ruokailun jälkeen... eli ei ole kuulunut yöllistä vauvan itkua meidän makkarista.
Eilen neuvolantäti kävi ja paino oli noussut hirmuisesti... oli nyt jo 2450g eli ensi yönä saadaan pitää neljänkin tunnin syöttövälejä (jos vain mamman tissit kestää ;)
Ninni ja Jesse-poika pieni synttärisankari 1 vk
täällä olo mainio! ulkona helle helpottanut ja turvotus ei tunnu tänään niin tukalalta, liekkö tyyntä myrskyn edellä?? limatulppa on tullut tänä aamuna runsaana pois ja se luo uskoa tulevaan. masu pallokin on jotenkin vaisumpana, täytynyt ihan kuulostella liikkeitä...
joko teillä muilla menee hermot puhelin ralliin? mulla nimittäin hermoja kiristää jatkuva puhelimen soiminen ja tekstarit " joko??" . tuumasinkin että kyllä me ilmoitetaan kun pallo syntyy, ei pihdata tietoa. päivän paras oli kun kaveri laittoi viestin että " sun LA huomenna!" :D mitäpä siihen tuumaamaan muuta ku et " joo on..." :))))))
nyt jäätelön syöntiin.
Hyviä vointeja kerttusille ja ISOT onnittelut jälleen jakautuneille :)
Villa ja pallo 39+6
HEANKA: et ole ainoa " yliaikainen" . ;) Meillähän on samat viikot. tosin mä tässä nyt elättelen toiveita, että meille kuitenkin se juhannusvauva syntyisi. Viime yönä muutaman tunnin supisteli viiden tunnin välein, sitten laantuivat ja nukuin kaurapussin avulla välillä heräten supistuksiin. Nyt on päivän olleet supistuksetharvassa, mutta alavatsa on kipeä, huono olo ja vatsa sekaisin. Nyt taas alkaa tuntumaan siltä, että supistukset voisivat napakoitua. toivossa on hyvä elää...tämä olisikin sitten meidän lapsista aikaisin, jos nyt syntyy. ;)
tänään kävin neuvolassa (toivottavasti viimeisen kerran) ja kaikki ok. turvotuskin vähän helpotti eilen yhtäkkiä ja paino oli jopa vähän laskenut viime viiksota. Vauva on tosi alhaalla, päätä ei enää tunne tunnustelemalla ja painaa kyllä ikävästi tuonne nivusiin ja iskiashermoon. Esikoisen mukaan äiti vaappuu kuin ankka ja kävely on hidasta. ;)
Mukavaa juhannusta kaikille kertuille!
vaaksa ja Tuutikki 40+2
Heippa kaikille, on pitänyt vähän kiirettä enkä ole muutamiin päiviin kirjoitella ja nytkin tehdään lähtöä mökille mutta ajattelin nopeasti vähän infota. Mulla oli tänään myös neuvola ja kaikki lääketieteellisesti hyvin. Olo ei ihan vastaa noita neuvolan lukemia, tänään on ahdistanut hirveästi, en tiedä painaako vauva palleaan mutta happi meinaa ihan loppua on niinkuin kala kuivalla maalla. Supisteluja on tosi paljon, toivottavasti se on hyvä merkki. Mulla oli paino pudonnut viimeviikosta 500gr ja sellasta ei mun raskaushistoriassa ole ikinä tapahtunut, neuvolatäti sanoi että ennen sanottiin painon putoavan ennen synnytystä joten toivotaan sen pitävän paikkaansa.
Suuresti onnea kaikille tuoreille äideille jotka tässä välissä ovat vauvansa saaneet. Toivottavasti liityn joukkoonne mahdollisimman pian.
Nyt tarvii jatkaa pakkaamista että päästään joskus perille, oikein hauskaa Juhannusta kaikille isovatsaisille ja juhannuksen jälkeen tavataan.
Kesäterveisin Inle + vauva rv 39 tasan
Onnea Miiris vauvan johdosta ja kaikki muutkin!
Minulla oli tänään ensimmäinen yliaikaisuusaika äippäpolilla. Verenpaine ja pissanäyte ok.Käyrää otettiin 15 min ja vauvalla kaikki ok!Ihana lääkäri oli,joka teki sisätutkimuksen ja ultrasi.Kahdelle sormelle auki ja kypsä kohdunsuu. Pää ihan siellä lähtökuopissa.Irrotteli käsin kalvoja,että kaveri tajuaisi lähteä syntymään.Ei vielä ainakaan ärsytyksellä vaikutuksia...
Utrassa vauvalla kaikki hyvin,painoarvio noin 3,4 kg eli ei tämäkään suurikokoinen vauva.Lauantaina mennään sitten uudestaan ja sanoi,että sitten voidaan puhkaista kalvot.
Minusta oli ok,että päästiin kotiin.Täälläkään ei tapana käynnistellä ellei ole jotakin syytä.eilen illalla ja yölllä kyllä supisteli jo tuntuvasti.Jouduin yöllä menemään suihkuun ja lämmittämään kaurapussin jopa masun päälle,jotta sain unta,hih!
Nyt lähdetään koko perhe ulkoilemaan.Katotaan miten tilanne kehitttyy...Tsemppiä kaikille!
Meerinäippä 41+5
Täälläkin siis mennään jo lasketun ajan paremmalla puolella. Eilisen sisätutkimuksen jälkeen maha muuttui eri tuntoiseksi ja toivon sen olevan merkki lähestyvästä synnytyksestä. Eka kertaa tuntuu, että ehkä tässä päästäänkin synnyttämään kenties jo juhannuksen aikana. Voimakkaita menkkajomotuksia on ollut eilisestä lähtien ja paine peräpäässä senkun kasvaa. Jospa se siitä ymmärtäis lähteä syntymään. Enää en ole edes niin kypsä odottamiseen, koska oikeasti tuntuu ettei mene enää kauaa.
Täällä ollaan kans melko kypsänä tuohon jatkuvaan kyselyyn, että joko?!? Anoppi sanoi jo päivää ennen laskettua, että jos ne on laskenu neuvolassa väärin.. Huoh! Eiköhän se tule kun on sen aika. Heti jos en ole vastaamassa viestiin samantien, niin jo luullaan että olen synnyttämässä. :D No, kai ne muutkin odottaa kovasti jo vauvan syntymää, että positiivisena kai se pitäisi ajatella. Eikä se enää niin paljoa ärsytäkään. Jospa kukaan ei jaksaisi enää ensi viikolla kysellä mitään jos sinne asti joudutaan vielä mahan kanssa elämään.
Ihanalta kuulostaa teidän muiden arki vauvojen kanssa! Itellä on vähän pelonsekaisia ajatuksia välillä, mutta jospa se taas siitä lähtee suttaantumaan!
Onnea matkaan kaikille synnyttämään lähteville! Muille oikein ihanaa ja rauhallista juhannusta!
Mirju 40+4
Neuvola oli tänään. Kaikki oli kuten aina ennenkin. Ainut muutos edellisiin kertoihin oli painon tippuminen -200g ja sf-mitta oli pysynyt samassa 34cm:ssä. Ja hb pudonnut 107:ään. Nyt vain paljon rautaa että kerkeis nousta...vaikka onhan sitä kokoajan syöty, mutta ei näytä tehoovan. Nyt vaihdoin merkkiä ja toivotaan että nousee.
Tässä sitten odotellaan ja odotellaan. Ja tulevasta synnytyksestä ei ole merkkiäkään. Tosin olo alkaa käydä jo vähän tukalaksi näillä keleillä, muuten aion kyllä nauttia tästä masusta kun sitä ei enää kauaa ole. No innolla odotan kyllä että pääsisi jo tositoimiin, mutta yllättävän rauhallisesti on pystyny ottaa tän loppuajan. On noiden pienten kanssa niin paljon puuhasteltavaa, ettei kerkiä miettiä tulevaa. Tosin tuo hb mietityttää, toivottavasti se kerkiäis nousta edes vähän ennen synnytystä.
Mutta onnea kaikille vauvansa saaneille ja kärsivällisyyttä kaikille odottajille. Äkkiä se aika menee ja kohta tämä aika on enää kaunis muisto vain.
Johan on pino käynyt lyhyeksi...
Onnea jakaantuneille!
Meerinaippa: joo heti tuli mulle neuvolassa sellanen olo... Hassua on että tästä sakista osuu=) Kyllä meillä taitaa sama terkkakin olla Sirpalla olen käynyt. Taas sinne tiistaina mennään... Silloin en kyllä tahdo tavata...=) (siis hyvässä mielessä)Toivottavasti saat jo omasi ulos siihen mennessä. Ihailin sun mahaa siinä - olihan komia. Onneksi on ollut viileämpää tänään...
Tässä sitä ihmetellään arkea, ulkoiltu on päivittäin ja tiskailtu ja laiteltu ruokaa. Jotenkin on niin hassua, että toullaset yksinkertaiset asiat tuntuvat niin helpoille nyt. Tytön kanssa ei päässyt kyllä nauttimaan vatsavaivojen vaivatessa...
No takavasemmalle - supistuksia kaipaaville!
Lytte ja Veikka- Poju
Aurinkoista, mukavaa & herkullista Juhannusta kaikille mahakkaille ja myös vauvansa saaneille kesäkerttusille!!
Täällä kans jännäillään saadaanko juhannusta viettää kotipihassa grillaillen vaiko mahdollisesti jo sairaalasapuskoita popsien.. kumpikin käy! Olo on pullea ja turvonnut, otanpa käyttöön minäkin täällä vauvapalstalla jonkun neuvomat viileät jalkakylvyt & jääkaappiananakset! Mitään ennusmerkkejä lähenevästä synnytyksestä ei ole...
Juhannusterveisin,
*Belfast 39+3*
Heips. Mulla viikkoja kasassa nyt 40+4. Kävin tänään synnärillä kertoamassa, että tais tulla yöllä vähän lapsivettä... ottivat tarkkailuun puoliksi tunniksi. Vauvan sydänäänet loistavat, 2cm auki. Tikulla otettiin näyte, ei ollutkaan lapsivettä. Joten kotiin lähdin. Nyt supistellut aika voimakkaasti mutta ei säännöllisin välein. Vietiin esikoinen varmuuden vuoksi hoitoon, jos vaikka yöllä pääsis hommiin. Pelkään vaan etten pääse synnyttämään sinne minne haluan, koska synnärit ovat tällä hetkellä kuullemma aivan täysiä. Voi voi. Kaikki haluaa saada juhannusvauvoja! =)
No toivotaan parasta!
Hyvää juhannusta kaikille ja supistuksia niille kaipaaville!
Vepeli2 rv 40+4
...kun teitä muitakin " yliaikaisia" löytyi. Mulla ei vaan oo oikeestaan mitään merkkejä synnytyksestä. Turvotusta tosiaan on, joten pitää taas alottaa ananaksen syöminen.
Kyllähän se olisi ihana synnyttää näin juhannuksena, mutta taitaa olla meikäläisen kohdalla turha toivo. Ei oikein uskalla yrittää " vauhdittamistakaan" kävelylenkeilläkään, kun tuo verenpaine on ollu korkeella (143/93) ja määräsivät eilen siellä äippäpolilla lepoa. No, olenkin sitten tässä kotosalla lepäilly ja lukenu. Enkä nyt tiedä auttaako ne vauhdittamiset näin ensisynnyttäjällä...
Mutta kuten joku taisi sanoa niin kohta tämä on ohi, ihan takuuvarmasti. Jos ei rupia syntymään niin kyllä ne vaavit sieltä synnytetään!
Pitänee mennä katsomaan jalkapalloa ja toivoa suppareita niin itelle kuin myös teille muillekin niitä tarvitseville!!!!!
Heanka
Eikä synnytyksestä tietookaan!!! Tänään iltapäivällä tulin sitten takaisin kotiin kun tuo mieskin tuli ajosta. (niin selvennyksenä, olin maanantaista lähtien vanhempieni luona kun mies oli ajossa rekkakuski kun on). Lauantain jälkeen ei ole suopistellut eikä muutenkaan ole mitään merkkejä synnytyksestä. Toivon kanssa, niinkuin joku muukin kirjoitti toivoneensa. Että syntyis tuo juhannusvauva. Kun mies ei voi juoda juhannuksena, niin ei haittaa vaikka vietettäis juhannus synnärillä. Meidän juhannus mennee muuten varmaan kotona grillaten. Mun vanhempien mökillä varmaan mennään käymään, kun sinne on matkaa vajaa 10km meiltä.
Muillakin oli tuota turvotusta ja kerroitte että ananas auttaa. Mutta tietääkö joku jonkun muun apukeinon tuohon ikävään turvotukseen. Olen nimittäin allerginen tuolle ananakselle ja turvotusta on kahden plussan verran eikä oikein mikään kenkä mahdu jalkaan.
Hyvää juhannusta kaikille!!!!
johku 41+2
Täällä kanssa toivotaan juhannus vauvaa jo kovasti!
Merkkejä ei oikein ilmassa ole, normaaleja supistuksia ja ilmeisesti aika lähtökuopissaan jo on, kun on paineen tunnetta ja vihlomisia tuolla alhaalla tuntunut.?
Hiki on kova, suihkussa tulee käytyä usein ja oikein jo odotan huomista, kun on tänne itä-suomeen luvattu sateita, niin jospa tämä ilmakin raikastuisi ja hieman viilenisi.
En oikein usko, että painon tippuminen sen kummemmin olisi merkki lähestyvästä synnytyksestä, minulla ei ainakaan se ole toteutunut, paino ollut miinuksella jo pari kertaa, mutta eipä tässä mitään tapahdu..
tai no ehkä se sitten toimii muilla, mutta ei minulla. Tiedä tuota.
Kotona ollaan koko juhannus tai minä kyllä toivon olevani, pääseväni laitokselle mielellään jo huomenna.
Onnea uusille kertuille ja hyvää juhannusta, eiköhän tässä palailla viikonloppuna taas kuullostelemaan..
t. miniä ja rv 39+6
... etsinkin pinoa tuolta mutta ei meinannut löytyä:-)
Syntyi 21.6. klo. 10.09 poika 2960g ja 48cm joten ei ollut aivan turha käynti siel äitipolilla silloin yöllä. Siitä saatiinkin synnytys käyntiin ja kuten tavallista se siis KESTI synnytksen kestoksi merkittiin 11h 35min. (maratoonari Huom!! neljäs synnytys) )
Puolenpäivän aikoihin kotiuduttiin ja ajattelin ruveta isommille tuossa ruokaa laittamaan. Ei muuta kuin koittakaa jaksaa, vielä muutama metri. Toivottavasti loputkin saa piakkoin nyyttinsä kotia.
Kirjoitan tarinaa myöhemmin:-)
Miiris ja " pietu" 1vrk