Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden kauppalasku on tosi pieni - Mitä teillä syödään?

Vierailija
04.02.2020 |

Te, jotka koette, että viikoittaiset ruokakauppakulunne ovat huomattavasti pienemmät kuin samankokoisessa perheessä keskimäärin: Mitä teillä oikein syödään?

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Lidlissä. Ostan jauhelihaa 1,98e paketti, irtoperunoita maksaa vain 0,59e/kilo, tomaatteja, kurkun,halvimpia omenoita, ruispalat 0,98e jne. Lasku vaihtelee 19-23e välillä.

Vierailija
2/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Matsmartilta kuivatavaran, tuoretuotteet katselen tarjouksesta. Ihan tavallista kotiruokaa (perunaa, kastikkeita, patoja, puuroja yms.) meillä syödään. Viljatuotteita ei käytetä, joten leipä ja leikkeleet jää kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opintovapaalla oleva kahden koululaisen yh. Tein ihan tietoisen downshiftauksen, joka merkitsi myös kaiken kuluttamisen vähentämistä.

Meillä menee kauppaan noin 50e viikossa. Teen viikon ruokalistan etukäteen. Meillä syödään usein hernekeittoa, kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa, perunamuusia, lohkoperunoita, kalapuikkoja, jauhelihakeittoa... 

Koska olen nyt vapaalla ja kotona, minulla on aikaa leipoa sämpylät, pullat, jälkkäripiirakat jne itse. 

Ostan paljon punaisella laputettuja ja pistän pakastimeen. 

Vierailija
4/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistaa metsästä, kasviksia omasta maasta, kalaa merestä, munat lähitilalta, jne. 

Vierailija
5/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuruoka, Matsmart, Lidl. Siinäpä resepti edulliseen ruoanlaittoon. 

Vierailija
6/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään Lidlissä. Syödään paljon juureksia ja kasviksia. Ei punaista lihaa. Linssejä, kananmunia, kikherneitä, tofua, soijarouhetta, perunaa, kaurahiutaleita ja banaania kuluu isot määrät. Ei osteta valmisruokia, limsoja, muroja eikä jogurtteja. Leipääkin ostetaan aika harvoin.

Vierailija
7/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja, salaatteja ja laatikoita. Olen yksinasuva ja ruokalaskuni on n. 20e/viikko. Leivät ostan aina - 60% alella s-marketista ja pistän pakkaseen. Viime viikolla söin esim. kaalikeittoa, juuressosekeittoa, lohifetasalaattia, munakasta ja pekonia, uunissa riisipuuroa..

Vierailija
8/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan Matsmartilta kuivatavaran, tuoretuotteet katselen tarjouksesta. Ihan tavallista kotiruokaa (perunaa, kastikkeita, patoja, puuroja yms.) meillä syödään. Viljatuotteita ei käytetä, joten leipä ja leikkeleet jää kauppaan.

Mua ärsyttää tämmöinen epäjohdonmukaisuus vai ajattelemattomuuttako tuo nyt sitten on.

Viljatuotteita ette käytä, mutta puuroja syötte kuitenkin?

Vierailija
9/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kasvispainotteisesti. Paljon kasviksia, palkokasveja, oliiviöljyä. Vähän maitotuotteita (lähinnä juustoa), ja tosi vähän lihaa (2-4 kertaa kuussa). Teen aina ruuat itse. Emme osta välipaloja, limsoja, olutta, karkkia kuin harvoin. Suunnittelen suunnilleen 4-5 päivän ruuat etukäteen.

Vierailija
10/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä teette puuron, kun ette käytä viljaa?

Vierailija
11/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee jo hedelmiin ja kasviksiin yli 50 e viikossa! 5 lapsen perheessä syömme paljon hedelmiä ja kurkkua ja porkkanaa. Päivässä kuluu helposti 10 omenaa tai mandariinia ja 1 kurkku, 1 salaattikerä ja pari porkkanaa.

Lihaa ostan edullisesti. Myös kuiva-aineet yleensä edullisinta. Leipäkin ihan tavallista muovipussileipää. Samoin jogurtit litran purkkeja.

Syödään aamupala, välipala ja illallinen kotona kaikki ja pari henkeä syö myös lounaan ja yksi ottaa työpaikalle eväät.

Ruokalasku 150-200 e VIIKOSSA sisältäen myös pesuaineet ja paperit ym.

Vierailija
12/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tämmöinen epäjohdonmukaisuus vai ajattelemattomuuttako tuo nyt sitten on.

Puuroon ei välttis tarvi viljoja. Yhtälailla sen voi tehdä erilaisista siemensekoituksista.

Vierailija
13/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn Lidlissä. Ostan jauhelihaa 1,98e paketti, irtoperunoita maksaa vain 0,59e/kilo, tomaatteja, kurkun,halvimpia omenoita, ruispalat 0,98e jne. Lasku vaihtelee 19-23e välillä.

Aika samoja. Vielä halvemmalla pääsee, kun ostaa retkieväsleipää (Lidlin "reissumies").

Vierailija
14/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssivettä, johon lisätään joskus tarjoustomaattimurskaa purkillinen. Riittää viisihenkiselle perheelle viikoksi. On halpaa ja terveellistä.

Vierailija
15/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuroon ei välttis tarvi viljoja. Yhtälailla sen voi tehdä erilaisista siemensekoituksista.

Ei, mutta silloin ne eivät ole sitä "ihan tavallista kotiruokaa".

Vierailija
16/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon perunaa, pastaa, kananmunia ja riisia. Paljon laatikkoruokia, jonkin verran keittoja (lahinna kalakeittoa tai hernekeittoa), ruokaisia salaatteja, pastoja, wokkeja, linssimuhennosta, itsetehtyja falafeleja. Lihamureketta sienimuhennostaytteella. Suolaisia piiraita + salaattia. Itsetehtya pizzaa. Juurespihveja, tonnikalapihveja. 

Ostetaan esim. riisit isoissa pusseissa etnisista kaupoista, myos liha on siella usein halvempaa. 

Ja ruokakaupoissa kaydaan vain kerran viikossa kauppalistan ja etukateen suunnitellun viikkomenun mukaan, ja jos on hyvia tarjouksia, ostetaan varastoon ja pakastetaan. 

Leipaa leivotaan jonkin verran myos itse. 

Ruokaan menee kahdelle aikuiselle ja isolle koiralle 20-40 euroa viikossa. Tassa toki osaa nayttelee myos aina hyvin varusteltu kuiva-ainekaappi (meilla on aina linsseja, pastoja, herneita, riisia, tomaattimurskaa, pitkakestoista kermaa jne). 

Vierailija
17/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opintovapaalla oleva kahden koululaisen yh. Tein ihan tietoisen downshiftauksen, joka merkitsi myös kaiken kuluttamisen vähentämistä.

Meillä menee kauppaan noin 50e viikossa. Teen viikon ruokalistan etukäteen. Meillä syödään usein hernekeittoa, kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa, perunamuusia, lohkoperunoita, kalapuikkoja, jauhelihakeittoa... 

Koska olen nyt vapaalla ja kotona, minulla on aikaa leipoa sämpylät, pullat, jälkkäripiirakat jne itse. 

Ostan paljon punaisella laputettuja ja pistän pakastimeen. 

Eikö opintovapaa tarkoita opiskelua läksyineen ja tehtävineen?

Vierailija
18/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuroon ei välttis tarvi viljoja. Yhtälailla sen voitehdä erilaisista siemensekoituksista.

Totta! Sehän se vasta edullista onkin. :D

Vierailija
19/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä käydään enimmäkseen. Suurin osa korin sisällöstä on hedelmä- ja kasvisosastolta. Perunaa ja porkkanaa lähtee aina vähintään pari pussia, muuten monipuolisesti sitä mikä on edullista. Teen ruoat itse alusta alkaen, paljon keittoja, pastaruokia ja kasvisruokia.

Juustoja ostetaan paljon, niissä ei säästellä. Siipikarjaa, lihankorvikkeita, palkoviljaa, kalaa. Lihaa ostamalla pääsisi varmasti halvemmalla, mutta silti lihaa max. kerran viikossa.

Puuroa aamuin illoin, kasviksia joka aterialla, ruisleipää päällisillä. Ei jogurtteja eikä valmisruokia. Herkkuhetkiin lettuja/pannaria ja jäätelöä.

Perheessä isä, äiti ja kolme nälkäistä poikaa.

Vierailija
20/186 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään tosi paljon ulkona tai tilataan woltista niin ei mene paljoa mitään kauppaan! Ollaan säästetty tosi paljon kauppalaskuissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi