Mitä tein väärin, kun pyysin treffeille? Nyt mies on tod vihamielinen.
Olin muuttanut hiljattain erään miehen naapuriin. Minulla on 2 lasta ed liitosta ja en todellakaan etsinyt suhdetta, vaan halusin rakentaa itselleni uuden arjen ja elämän lasten kanssa. Mies on lapseton ja nuorempi. Hän hymyili ja yritti tulla monesti juttusille ja hakeutui seuraan. Hän myös usein tuli parvekkeeni alle mukamas tekemään jotain. Juteltiin niitä näitä mukavia.
Yh:na arki on hyvin kiireistä joten kovin usein ei minulla ole vapaata aikaa istuskella. Mutta aina kun olin pihalla lasten kanssa tai yksin, mies ilmestyi pihalle myös. Tätä jatkui yli puoli vuotta vuotta. Hymyilimme aina toisillemme ja vaihdoimme muutaman sanan. Ehdin jo ihastuakin. Yhtenä päivänä sitten rohkaisin sitten itseni ja tiputin hänen postiluukustaan viestin, jossa pyysin häntä treffeille.
Vastauksena tuli tosi ilkeä viesti, joka suurin piirtein meni näin "et kai oikeasti pyydä minua treffeille, haluan olla rauhassa....". Menin ihan hämilleni. En tosiaankaan odottanut ivallista ja niin ilkeää viestiä. En enää uskaltanut mennä hänen kanssaan yhtä aikaa pihalle.
Seuraavat puoli vuotta hymyilin ja tervehdin pikaisesti nähdessämme. En jäänyt enää juttelemaan. Olin loukkaantunut ja hävetti ihan kauheasti, miten saatoin olla niin tyhmä, että menin ihastumaan.
Eilen kuitenkin törmäsin häneen pihalla ja jouduimme vaihtamaan muutaman sanan. Ajattelin, että aika on tehnyt tehtävänsä ja voisimme olla kohteliaita toisillemme, mutta hän oli edelleen tosi tyly ja inhottava. Tuijotti vihaisesti vaan suoraan ja sanoi ettei aio auttaa minua.
Nyt olen kuin puulla päähän lyöty. Miksi hän on edelleen niin vihamielinen minulle? Yritän moikata ohimennessä, mutta hän vaan tuijottaa vihamielisesti. Miksi mies toimii näin? Mitä olen tehnyt väärin? Luulin että meidän välinen asiamme olisi jo mennyt ja elämä jatkuisi. Hänen vihamielinen käytöksensä alkaa jo olla pelottavaa ja häiritsee arkeani, kun joudun varomaan häntä jatkuvasti.
Kommentit (85)
Tässähän on sanottu jo kaikki oleellinen
1) AP on 5 vuotta vanhempi - aika monelle hyvässä kunnossa olevalle sinkkumiehelle turn-off
2) AP on kahden lapsen yh - turn-off
3) AP tehnyt aloitteen kirjallisesti - joku muukin on saattanut nähdä lapun ja kuittaillut siitä - turn-off
4) AP:n kohde on paikallinen pikkujulkkis vanhempiensa takia ja yh ei sovi imagoon - turn-off
4) AP on provo - turn-off
Jos nyt leikitään ettei tämä ole provo, niin mies oli todennäköisesti vain helppoa seksiseuraa vailla ja loukkaantui kun AP selvästi alempitasoisena ehdotti suoraan treffejä (perusvirhe naisilla, aloite tehdään vain selvästi kovempitasoisille miehille). Saattaa vielä olla ettei mies edes ole vapaa ja/tai joku hänen naisseuralaisistaan on nähnyt tuon lapun ja naureskellut miehelle siitä.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan halus saalistaa.
Juuri näin. On itseään täynnä oleva ja pitää itseään muita parempana. Halveksuen ajatteli että "minäpäs saan tuon yh:n ihastumaan itteeni ja sitten torjun sen". Joku naisvihaaja. Älä ap uhraa enää ajatustakaan mokomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että sama ketju on aloitettu myös suom24 sinkut palstalle.
Mutta jos aloitus on aito niin luulisin että miestä ärsyttää että hänestä kiinnostui itseään matalampitasoinen nainen, hän ottaa sen ikään kuin loukkauksena.
Pakko myöntää että jos esimerkiksi epäviehättävä ylipainoinen nainen tekee mulle aloitteen niin kyllä se tuntuu loukkaavalta. Ajattelen että miksi hän luulee omaavansa minkäänlaisia mahdollisuuksia.
Mikä ihmeen alempitasoinen. Tässä ei ole kerrottu ulkonäöstä mitä'än.
Ja miten sua lähestyy yhtään kukaan kun olet noin ilkeä. Tietäisit vaan kuinka usein vanhat ja ylipainoiset miehet lähestyvät naisia. Ja luulevat kylllä että on mahdollisuuksia.
Jos nainen on 5 vuotta vanhempi ja hänellä on 2 lasta niin hän on 100% miehen tason alapuolella.
Ehkä sun harhoissas.Oikeasti 5 vuotta on samanikäinen eikä tuo ole mikään ikäero. Ja kahden lapsen yh-äidit ovat kuumaa kamaa, kaikki ovat parisuhteissa ennen pitkää.
Sen sijaan tämä ap_n naapurin sälli on joku paidatta keikistelevä peltoelvis. Ei varmaan edes komea, ainakin luonteeltaan täysin vihamielinen ja itserakas idari. Ei jatkoon.
Tepa80 kirjoitti:
Mies on minua 5 vuotta nuorempi. Olen sopusuhtainen ja kauniiksikin sanottu nainen. Tämä mies tuli ikkunani alle ilman paitaa flirttailemaan. Siitä oli vaikea ymmärtää väärin. Olin kerran parkkipaikalla vaihtamassa renkaita autooni, kun hän tuli ILMAN paitaa viereen tuijottamaan.
Yritin alussa jopa vältellä häntä, koska hänen tuijotuksensa on aika kiusallista, mutta hän oli aika sinnikäs ja viimein hymyilin hänelle ja jäin juttelemaan. Hän on tässä ollut se aloittellinen. Myönnän kyllä että olen omalla pihallani tehnyt pihatöitä ja olen moikkaillut ja kysellyt kuulumisia ja kertonut että asun tässä lasteni kanssa jne. Treffikutsulla ajattelin, että kysymällä suoraan, selvitän hänen aikomuksensa. Koska jos hän ei ole tosissaan (kuten kävikin ilmi), se selviää näin hyvin pian. Ja näin kävikin. Ja jätin ystävällisesti asian siihen ja jatkoin edelleen tervehtimistä, mutta välttelin häntä tämän jälkeen. Se on varmaan aika normaalia, jos saa pakit. Ja tämä tarina on ihan tosi.
Nyt menet ja selvität tämän saman sille miehelle! Tule sitten kertomaan mitä vastasi. Jos jatkaa lapsellisella linjallaan niin omapa on häpeänsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n naapuri on joku av-vässykkä joka odottelee että hänen naapurikseen muuttaa joku 18 v fitnessmissi. Sitten hän suuttuu kun tavallisempi nainen kiinnostuu hänestä.
Suurin osa miehistä elää jossain aivan kummallisissa fantasioissa millaiset naiset saavat heitä lähestyä. Ja sittten he viettävätkin illat täällä naisia parjaamassa.
Hävettäää ap:n naapurin puolesta kuinka jun tti tämä mies on.
Ei tarvitse olla 18v fitnessmissi. Mulle ainakin riittäisi 25-33v hoikan sporttinen perusnätti nainen. Sellaisen lähestyminen olisi suotavaa.
Siinähän odotat. Sellainen lähestyy sua vain sun unissas. Vaikutat epämiellyttävältä ja postaat tänne yksin kaikki nämä negis-kommentit.
Olen tosiaan ollut sinkkuna vasta vähän aikaa ja nämä säännöt, ettei nainen saisi pyytää treffeille, tuntuu jotenkin aika vanhanaikaiselta. Ehkä se kertoo hänestä enemmän kuin minusta. Ei tämä kuitenkaan estä minua jatkamasta treffailua. Mutta kyllä se tekee tarkemmaksi kenen kanssa lähden edes oluelle. Mutta ainakin tässä säästyi omaa aikaani. Ehkä siinä meni naapurivälit vähäksi aikaa, mutta tuskin tässä mitään maatakaatavaa on tapahtunut. Minusta olen toiminut ihan aikuismaisesti. Hän vaan jatkaa vihamielisyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Mies toimi aivan normaalilla tavalla sellaista naista kohtaan, joka tyrkyttää itseään.
Kahden lapsen yh-äiti on epätoivottu kumppani samanikäisillekin miehille, saati sitten nuoremmille miehille.Tuo mies olisi saattaanut olla kiva puhekaveri pihalla, mutta ap pilasi kaikein itse, ehdottamalla treffejä.
On sataprosenttisen varmaa, että jos mies todella haluaa treffailla, hän ehdottaa treffejä naiselle.
Uskomatonta. Ketjua on uskomatonta lukea läpi.
Mitä kummallisia ennakkoluuloja ja ihmisten arvottamista. Jos vastaava sattuisi omalle kohdalle, unohtaisin koko miehen olemassaolon ja jatkaisin iloisena eteenpäin, tulipa heti ilmi minkälainen hän on.
Ei tulisi mieleenkään ajatella että kahden lapsen yh ISÄ olisi minuun verrattuna jotenkin vähempiarvoinen. Miksi sitten nainen?
Nyt naiset vähän itsekunnioitusta ja annatte sen näkyä.
Muutit hiljattain, mutta tuo homma on kertomuksen mukaan kestänyt reilusti yli vuoden. Jep.
Tässä ketjussa jankkaa yksi ja sama mies koko ajan jostain tasoeroista ja yh-äideistä, Kun luette ketjun huomaatte että kaikki kommentit on kirjoittanut sama tyyppi samalla tyylillä.
Tämä joka odottaa että hoikka nuori perusnätti nainen tulee iskemään hänet. Just joo.
Miksi mulle tulee aloittajasta mieleen se Cheekin veljeä vainonnut nainen?
Mutta tällä palstalla toki mies on aina mullllkku ja nainen uhri
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos aloitus on aito niin luulisin että miestä ärsyttää että hänestä kiinnostui itseään matalampitasoinen nainen, hän ottaa sen ikään kuin loukkauksena.
Pakko myöntää että jos esimerkiksi epäviehättävä ylipainoinen nainen tekee mulle aloitteen niin kyllä se tuntuu loukkaavalta. Ajattelen että miksi hän luulee omaavansa minkäänlaisia mahdollisuuksia.
Miksi se on loukkaavaa? Ehkä et ole niin komea kuin kuvittelet olevasi. Tai sitten olet samassa asemassa kuin jotkut kauniit naiset: ovat niin komea että saat jatkuvasti iskuyrityksiä niiltäkin, joista et itse yhtään tykkää. Monet kauniit naiset ovat kyllästyneitä siihen, mutta kohtelevat niitä miehiä silti ystävällisesti, koska se on hyvien tapojen mukaista.
Naiset osaavat ottaa pakit vastaan. Ei tarvitse sen takia muuttua vihamieliseksi möröksi, varsinkaan jos on aikaisemmin ollut ystävälliset välit. Pelkkä ei riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen alempitasoinen. Tässä ei ole kerrottu ulkonäöstä mitä'än.
Ja miten sua lähestyy yhtään kukaan kun olet noin ilkeä. Tietäisit vaan kuinka usein vanhat ja ylipainoiset miehet lähestyvät naisia. Ja luulevat kylllä että on mahdollisuuksia.
Jos nainen on 5 vuotta vanhempi ja hänellä on 2 lasta niin hän on 100% miehen tason alapuolella.
Voi hyvin olla, mutta ei tuo selitä reaktion vihamielisyyttä. Tiukka mutta muodollisen kohtelias "ei" olisi normaali reaktio - ja hymyilemisen vähentäminen 80%, ettei vahingossa tulisi uudestaan lähetettyä vääriä viestejä.
Sanonpa vielä senkin, että olen nyt käynyt kahvilla ja oluella muutaman mukavan miehen kanssa. Ei niistä mitään sen enempää ole tullut, mutta olen tosi ylpeä itsestäni että olen uskaltautunut jälleen treffeille, vaikka olen saanutkin pakit tai kahdet. Tunnen olevani aikuinen nainen joka uskaltaa (ehkä) ihastua ja rakastua uudelleen, joskus. Mutta ainakin uskallan lähteä kotoa ulos, vaikka naapurin paidaton mörökölli tulisi vastaan käytävässä. Ja ihan vilpittömästi toivon hänelle, että löytäisi oman fitnessbeibinsä pian, jotta murjottaminen loppuisi.
Miksi miesten pitää suhtautua aina vihamielisesti? Jos itse yrittää iskeä ja nainen kieltäytyy, tulee hirveät vihareaktiot ja haukutaan nainen lyttyyn, "et ole niin nätti kuin kuvittelet" jne.
Toisaalta jos ei-toivottu nainen yrittää iskeä, pitää silloinkin olla vihamielinen ja lytätä nainen, eikä saa enää edes päivää sanoa.
Olen kyllä ei-viehättävänä huomannut, että jotkut miehet eivät uskalla olla ystävällisiä, ei edes moikata tai katsota päin. Mahtavatko ne kuvitella että painaudun heti iholle ja vaadin treffeille? En useinkaan pidä niitä miehiä komeina, ja minulla on jo mies.
Ei tulisi itselle mieleenkään, että kohtelisin tylysti omasta mielestäni "rumaa" miestä. Ihmisiä kohdellaan ystävällisesti, koska ne ovat ihmisiä.
Tästä voi siis päätellä, että jotkut miehet eivät pidä naisia ihmisinä, vaan pelkkinä seksisymboleina tai rumiluksina. Sellaisen miehen kanssa ei kannata pitää edes yhteyttä millään tavalla, sika se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n naapuri on joku av-vässykkä joka odottelee että hänen naapurikseen muuttaa joku 18 v fitnessmissi. Sitten hän suuttuu kun tavallisempi nainen kiinnostuu hänestä.
Suurin osa miehistä elää jossain aivan kummallisissa fantasioissa millaiset naiset saavat heitä lähestyä. Ja sittten he viettävätkin illat täällä naisia parjaamassa.
Hävettäää ap:n naapurin puolesta kuinka jun tti tämä mies on.
Ei tarvitse olla 18v fitnessmissi. Mulle ainakin riittäisi 25-33v hoikan sporttinen perusnätti nainen. Sellaisen lähestyminen olisi suotavaa.
Olisi mielenkiintoista tietää, oletko itse tuon ikäinen vai reilusti vanhempi. Ja oletko itse hoikan sporttinen vai et. Jos olet vanhempi ja ei-sporttinen, todennäköisesti kuvailemasi naiset etsivät mieluummin nuorempaa ja komeampaa seuraa.
Muuta järkevää en tuohon keksi, kuin sen, että joku muukin on nähnyt lapun ja nauranut miehelle. Nyt miestä ottaa päähän.
Kuulostaa ihan kouluajoilta. Pari ilkeää kaveriani keksi valehdella luokan pojalle että olen ihastunut häneen. Tästä alkoi 3v kestänyt kiusaamishelvetti pojan osalta joka levisi muidenkin käytökseen. Sain päivittäin kuulla olevani ruma ja hirveä yms.
Miten olisi tämmöinen: kun taas törmäät mieheen niin, että muita ei ole paikalla (ja saat hänen huomionsa hetkeksi), sanot jotain tämän tyylistä:
”Hei muuten, halusin vaan sanoa, että ilmeisesti ymmärsin väärin sun käytöksen mua kohtaan. Luulin, että oot kiinnostunut musta, mutta olin selvästi väärässä. Mut älä huoli, oot ollu niin kauheen tyly ja inhottava siitä lähtien, että kaikki mun kiinnostus sua kohtaan on täysin loppunu. Että mitä jos tästä eteenpäin oltais asiallisia ja kohteliaita toisiamme kohtaan? Vai onko tää kusipäisyys sun perusluonne?”
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan kouluajoilta. Pari ilkeää kaveriani keksi valehdella luokan pojalle että olen ihastunut häneen. Tästä alkoi 3v kestänyt kiusaamishelvetti pojan osalta joka levisi muidenkin käytökseen. Sain päivittäin kuulla olevani ruma ja hirveä yms.
Mulla on sama kokemus. 30 vuotta myöhemmin pelkään yhä, että olen ruma ja mun ihastumiselle nauretaan.
Luulen, että ap on tulkinnut miehen ystävällisyyden yli ja mies ei tykkää, että mukavaan naapuruuteen sotkettiin treffikutsut. Varsinkin noin virallisella eleellä kuin kirje. Haluaa olla rauhassa, anna olla. Kaikki ystävällisyys ei tarkoita ihastusta.
Itsekin epäilin että halusi vaan saalistaa ja olin siinä sopivasti saatavilla ja yh, eli ehkä hänen mielestään "helppo saalis". Sitä en kuitenkaan ole. Kyllä minuakin aluksi nolotti kysyä treffeille, mutta ajattelin että ainakin uskalsin kysyä treffeille. Ja sen jälkeen olen uskaltanut tehdä sen toistekin (aikaisemmin olin tosi ujo). Tätä pidän jo suurena saavutuksena itseltäni. Ehkä jonain päivänä vielä löydän sen Oikeankin.
Mielestäni voisimme jo hyvin unohtaa tämän tapahtuman ja jatkaa elämäämme, mutta mies vaan murjottaa ja on vihamielinen. Ehkä eniten se mietityttää lasteni takia. Ja ihan oikeasti minua jo hieman pelottaa törmätä häneen. Ja kun kuitenkin asumme ihan vierekkäin, törmäämme päivittäin toisiimme, olisi jo kiva unohtaa tämä asia.