Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tein väärin, kun pyysin treffeille? Nyt mies on tod vihamielinen.

Tepa80
03.02.2020 |

Olin muuttanut hiljattain erään miehen naapuriin. Minulla on 2 lasta ed liitosta ja en todellakaan etsinyt suhdetta, vaan halusin rakentaa itselleni uuden arjen ja elämän lasten kanssa. Mies on lapseton ja nuorempi. Hän hymyili ja yritti tulla monesti juttusille ja hakeutui seuraan. Hän myös usein tuli parvekkeeni alle mukamas tekemään jotain. Juteltiin niitä näitä mukavia.
Yh:na arki on hyvin kiireistä joten kovin usein ei minulla ole vapaata aikaa istuskella. Mutta aina kun olin pihalla lasten kanssa tai yksin, mies ilmestyi pihalle myös. Tätä jatkui yli puoli vuotta vuotta. Hymyilimme aina toisillemme ja vaihdoimme muutaman sanan. Ehdin jo ihastuakin. Yhtenä päivänä sitten rohkaisin sitten itseni ja tiputin hänen postiluukustaan viestin, jossa pyysin häntä treffeille.
Vastauksena tuli tosi ilkeä viesti, joka suurin piirtein meni näin "et kai oikeasti pyydä minua treffeille, haluan olla rauhassa....". Menin ihan hämilleni. En tosiaankaan odottanut ivallista ja niin ilkeää viestiä. En enää uskaltanut mennä hänen kanssaan yhtä aikaa pihalle.
Seuraavat puoli vuotta hymyilin ja tervehdin pikaisesti nähdessämme. En jäänyt enää juttelemaan. Olin loukkaantunut ja hävetti ihan kauheasti, miten saatoin olla niin tyhmä, että menin ihastumaan.
Eilen kuitenkin törmäsin häneen pihalla ja jouduimme vaihtamaan muutaman sanan. Ajattelin, että aika on tehnyt tehtävänsä ja voisimme olla kohteliaita toisillemme, mutta hän oli edelleen tosi tyly ja inhottava. Tuijotti vihaisesti vaan suoraan ja sanoi ettei aio auttaa minua.
Nyt olen kuin puulla päähän lyöty. Miksi hän on edelleen niin vihamielinen minulle? Yritän moikata ohimennessä, mutta hän vaan tuijottaa vihamielisesti. Miksi mies toimii näin? Mitä olen tehnyt väärin? Luulin että meidän välinen asiamme olisi jo mennyt ja elämä jatkuisi. Hänen vihamielinen käytöksensä alkaa jo olla pelottavaa ja häiritsee arkeani, kun joudun varomaan häntä jatkuvasti.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Olen kokenut saman. Elikkä pyysin miestä kaikkien hymyjen ja jutteluiden jälkeen treffeille ja hän ilmoitti kuinka ruma porsas olen... 😕 En tiedä mitä tapahtui. Olin lapseton sinkku silloin.

Vierailija
2/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1 jatkaa, että olisipa todella hyvä kuulla miesten näkemyksiä aloittajan asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi. Alkuperäinen, älä enää edes katso sitä miestä. Törkeä tyyppi. Sinä voit tylyttää vuorostasi häntä.

Vierailija
4/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jostain syystä pelästyvät, kun ei-toivottu nainen osoittaa kiinnostusta. Heittäytyvät tosiaan helposti tylyiksi ihan pidemmäksi aikaa. Itselläkin asiasta kokemusta, valitettavasti – lähestyin työkaveria vuonna 2012 ja edelleenkin se välttelee mua kaikissa pikkujouluissa yms.

Vierailija
5/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasta jäi taatusti nyt jotakin oleellista pois.

Ehkä ap vain kuvitteli sen ystävällisyyden ja muun.

Vierailija
6/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vastauksia odotellessa

Vierailija
7/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas sillä huonot vuprovaikutustaidot ja käytöstavat. Ei osannu kieltäytyä kohteliaasti ja nyt se ei tiiä miten siitä eteenpäin. onpa mälsää mutta älä vaivaa päätäsi tuolla. Ehkä toimii jos itsekin alat tylyksi ja vältteleväksi, ilman mitään kapinahenkeä. Elä vain elämääsi, et ole tehny mitään väärää❤

Vierailija
8/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 1 jatkaa, että olisipa todella hyvä kuulla miesten näkemyksiä aloittajan asiaan.

Tähän on mahdotonta ottaa kantaa, sillä tarina on niin voimakkaasti AP:n tulkinnan varassa. Todennäköisesti mies on käyttäytynyt ihan neutraalisti, mutta AP:n mielestä se on ollut äääääääärimmäisen vihamielistä ja loukkaavaa.

Vierailija
9/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet jostain syystä pelästyvät, kun ei-toivottu nainen osoittaa kiinnostusta. Heittäytyvät tosiaan helposti tylyiksi ihan pidemmäksi aikaa. Itselläkin asiasta kokemusta, valitettavasti – lähestyin työkaveria vuonna 2012 ja edelleenkin se välttelee mua kaikissa pikkujouluissa yms.

Siis vieläkin? 8 vuoden jälkeen? Sulla tietysti jo oma mieskin jne. Huh huh.

Anteeksi, mutta oli jotenkin helpottavaa kuulla tämäkin.

Nro 1 se porsaaksi kutsuttu.

Vierailija
10/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä jäi sanomatta on se, että mies on tunnetusta perheestä. Vanhemmat paikallisia politikkoja tms. En tiennyt tätä aikaisemmin. Ehkä siksi on vihamielinen. Pelkää perheensä maineen puolesta. 

Vierailija
11/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet ovat niin ankeita, varmaan tämäkin tapahtunut jossain pikkukaupungissa. Ei osata antaa ja ottaa pakkeja kohteliaasti vaan heti aletaan vihamielisiksi.

Kävin yhden miehen profiilia pari kertaa katsomassa Suomi24:ssa ja hän laittoi minulle viestin että haastaa oikeuteen stalkkaamisesta.

Suomalainen mies ei vaan osaa käytöstapoja.

Vierailija
12/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä omituiselta. Eikö sitä moikkaamista ja juttelua voisi jättää kokonaan ja jatkaa omaa elämäänsä. Kävellä katsomatta ohi. Jos on jo epäasiallisesti vastannut treffikutsuun. Jos kyseessä on yksi kirje,eikä mikään häirintä ja ilmaisen avun jatkuva pyytäminen. Olisi asian voinut ilmaista, että kiinnostus on kaveri/mukava naapuri tasolla.

Vierailija
13/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuijotti vihaisesti vaan suoraan ja sanoi ettei aio auttaa minua."

Tuntuu kuin tarinasta olisi jäänyt jotain oleellista pois. Missä asiassa pyysit auttamaan ja miksi edes pyysit, kun miehen vastaus treffikutsuun oli niin tyly?

Vierailija
14/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ilman paitaa minun ikkunani alla ja tuijottaa suoraan silmiin ja hymyilee, niin kyllä se signaali aika suora on. Olen yrittänyt olla neutraalisti nyt jo aika pitkään ja vihamielisyys vaan jatkuu. Viimeksi meinasin jo kysyä että mitä olen tehnyt näin väärin. Tilanne on kiusallinen ja jännittynyt.  

Vierailija
15/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkin? 8 vuoden jälkeen? Sulla tietysti jo oma mieskin jne. Huh huh.

Anteeksi, mutta oli jotenkin helpottavaa kuulla tämäkin.

Nro 1 se porsaaksi kutsuttu.

Joo, olen tosiaan nyt parisuhteessa ja fiilikset ammoista työpaikaihastusta kohtaan on tasan ihmetys siitä, että mitä ihmettä hänessä joskus näin. Niin silti pakoilee ja välttelee. Ennen mun tunteiden tunnustusta oltiin tosi läheisissä väleissä ja luulin tunteidenkin olleen molemminpuoliset juuri tästä syystä.

Eikä mitään anteeksi, ilolla jaan tämän tarinani muiden vertaistueksi.

Vierailija
16/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat niin ankeita, varmaan tämäkin tapahtunut jossain pikkukaupungissa. Ei osata antaa ja ottaa pakkeja kohteliaasti vaan heti aletaan vihamielisiksi.

Kävin yhden miehen profiilia pari kertaa katsomassa Suomi24:ssa ja hän laittoi minulle viestin että haastaa oikeuteen stalkkaamisesta.

Suomalainen mies ei vaan osaa käytöstapoja.

No niin. Menihän tämäkin ketju taas suomalaisten miesten haukkumiseksi.

Vierailija
17/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että sama ketju on aloitettu myös suom24 sinkut palstalle.

Mutta jos aloitus on aito niin luulisin että miestä ärsyttää että hänestä kiinnostui itseään matalampitasoinen nainen, hän ottaa sen ikään kuin loukkauksena.

Pakko myöntää että jos esimerkiksi epäviehättävä ylipainoinen nainen tekee mulle aloitteen niin kyllä se tuntuu loukkaavalta. Ajattelen että miksi hän luulee omaavansa minkäänlaisia mahdollisuuksia.

Vierailija
18/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pihalla veljeni kanssa ja hänen autonsa oli sellaisessa paikassa että sitä olisi pitänyt siirtää jotta veljeni auto mahtuisi pihaan. Ei ollut vaihtoehtoa kuin kysyä ystävällisesti että voisitko siirtää autoasi vähän että saisimme veljeni auton parkkipaikalle. Ja kyllä huomaan kun ihmisen käytös on uhkaavaa. Treffikutsusta on tosiaan jo aikaa ja yritän mennä eteenpäin, mutta törmään häneen päivittäin piha-alueella. Nyt olen päättänyt muuttaa. Viime viikolla näin hänet parkkipaikalla ja käännyin äkkiä ympäri ja juoksin sisään. Hän taisi nähdä sen, koska seuraavan kerran ku törmättiin, oli käytös jälleen uhkaavaa. 

Vierailija
19/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei kiinnosta parisuhteet ym. jutut.

Vierailija
20/85 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä miehen näkökulma: joko aloitus on provo, asiaa on ”väritetty”, tai ko. mies on sekopää jonka kanssa ei kannata olla minkäänlaisessa kanssakäymisessä.