Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit perinnöksi rahaa, miten käyttäisit sen?

Vierailija
03.02.2020 |

Näin kävi, posti toi kuoren tänään ja saisimme asuntolainan maksettua summalla pois, aivan käsittämätön ajatus näin 4kymppisenä😵.
Toisaalta jokin pikkumatka houkuttelee, tai parikin😁.
Noh, asuntolainaan laitamme niin, että max 10-20t€ jää jäljelle.
Jumankekka olen pökerryksissä, tämä tuli aivan puskista, kiva ylläri kun tuli töistä kotiin😃

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin omakotitalon,2-3hevosta ja pari koiraa. Olis mun unelma,ja unelmaksi jää..

Vierailija
2/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yllätysperinnön olette saaneet? Onpa kiva!

Minä maksaisin asuntolainan ja kulutusluoton pois ja vaihtaisin auton hieman parempaan. Maksaisin remontin äitini asuntoon ja antaisin lapsilleni rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin isomman asunnon. Täällä pk-seudulla isomman asunnon ostaminen ilman velkarahaa on käytännössä mahdotonta ilman perintöä.

Vierailija
4/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin pois sijoituslainoja.

Vierailija
5/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sijoitusasunnon.

Vierailija
6/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin viimeksi muutaman tonnin perinnöstä pienituloisen eläkeläislähisukulaisen hyväksi. Hänelle se on tärkeämpi raha kuin minulle, tulen toimeen ihan hyvin.

M

Vierailija
7/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tällä vuosikymmenellä saamaan noin 500 000 € perintöä. Siitä pitää ensin maksaa pois perintöverot. En ole vielä ajatellut, mitä tulen tekemään saamallani perinnöllä. Omat asuntolainani olen maksanut pois jo aikoja sitten ja eläkepäivätkin koittavat muutaman vuoden päästä. Voi olla, että hommaan jonkun sijoitusasunnon pääkaupunkiseudulta. Loput rahat annan olla pankkitilillä kunnes keksin, mihin sijoitan. 

Vierailija
8/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu summasta, paljonko?

Vierailija
9/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ne on tilillä muiden joukossa.

Vierailija
10/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yllätysperintö sukulaiselta jolta ei odotettu mitään.

Asuntoa summalla ei saa, mutta eipä ole tarvettakaan ja auto uusittiin viimevuonna. No, kivahan tätä on miettiä☺.

Ap

Vierailija
11/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi, kaksi, kakssataa vai ihanko miljoonissa lasketaan? Ja talletuksia, osakkeita, kiinteistöjä vai taidetta? Vaiko kaapillinen vanhoja vaatteita?

Vierailija
12/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin pari implanttihammasta koska pari hammasta puuttuu.

Vierailija
13/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienen perinnön sijoittanut metsään ja asuntoihin.

Olen myös ostanut osan erääsyä perintökiinteistöstä itselleni eräältä sukulaiselta.

Olen auttanut velipuolta, joka ei saanut perinnönjaossa mitään.

Vierailija
14/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnam ja Krakova ollut jo pidempään listalla eli ne matkat todnäk buukataan😃 .

Täytyy sanoa, että on kiva fiilis tällainen!

Ap

Vierailija
15/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintöä n. 160 000 € viitisentoista vuotta sitten. En ole käyttänyt niistä senttiäkään, ne ovat sijoitusrahastoissa yms. Aika hölmöä kyllä. Köyhänä mietin aina mitä kaikkea ostaisin jos minulla olisi rahaa, mutta enää ei erityisesti tee mieli ostaa mitään.

Vierailija
16/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin, ostaisin sijoituskämpän (tai käsirahaksi siihen, summasta riippuen) ja/tai osakkeita. Asuntolainen korko on niin matala että mieluummin maksan sitä entistä tahtoa ja rahat poikimaan toisaalle. 

Vierailija
17/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sain pienen perinnön hiljattain. Riitti asoasunnon lainan pois maksuun, loput olen pitänyt säästötilillä/sijoittanut varovasti rahastoihin hieman. Olisi nyt varaa hankkia omakin asunto näin alle 30v:nä, mutta sitten olisi taas otettava jo hieman edellistä isompi asuntolaina, eikä se houkuttele aivan vielä heti... rauhassa katselen mikä oikealta ajatukselta joskus tuntuu.

Vierailija
18/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Vietnamiin ilman muuta. Aasia on nyt tosi hot matkakohde!

Vierailija
19/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin suomalaisena miehenä varmaan juopottelisin aika paljon ja salaa vaimolta.

Vierailija
20/26 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo osan sijoittaisin viinaan ja naisiin, lopun voisi laittaa ihan turhuuksiin vaan.