Minut irtisanottiin koeajalla :(
Syy: liikaa sairaspoissaoloja. Olen noin kolmen kuukauden aikana ollut kolmesti flunssassa, kerran migreenissä ja kerran mahataudissa. Lisäksi olin pari päivää poissa lapsen sairastaessa. Tänään tulin töihin aamulla normaalisti, heitin takin naulakkoon, otin kahvia ja sitten kutsuttiinkin keskustelemaan. Sain lähteä saman tien kotiin. Harmittaa :'(
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Kannattas ehkä noita rokulipäiviä miettiä jos on koeajalla. Varsinkin noita migreenejä ja lapsi sairaana. Migreeniin on lääkkeet. Kannattas pienes nuhas olla töissä koeaikana. Ei normaalilla ihmisellä ole flunssa kerran kuussa. Tutki itses. Immuniteetti ei ole kunnossa. Sulje ainakin HIV pois.
Migreenilääkkeet vievät kyllä säryn pois, mutta tekevät minut uskomattoman väsyneeksi ja aivosumuiseksi. En uskalla edes ajaa autoa, saati kirjata maksuja. ap
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä käy ku saikuttaa ilman lääkärin todistusta. Omapa on vikasi.
Parin päivän sairaspoissaoloille riitti tuossa työpaikassa oma ilmoitus. ap
Mene valtiolle tai kunnalle töihin, tai näiden omistamaan laitokseen siellä ei tarvitse tehdä mitään.
Eikä ole väliä oletko työpaikalla vai ei, kunhan sinulla on sairaslomapaperit kunnossa.
Loppuelämäsi on turvattu.
Teetkö työtä, jossa sinulla on työpari? Jos teet niin olen melko varma että työparisi kirjoitti saikuttelustasi tällä palstalla jokunen päivä sitten:D sairastelut ja työsuhteen kesto muistaakseni täsmäävät.
Kiitettävästi kommentteja pelkälle provolle.
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka ihmettelette tuota että voiko saikuttamisen takia purkaa työsuhteen koeajalla: ei voi. Mutta jos työnantaja ei ole niin tyhmä että sanoo syyn ääneen, niin sitten voi. Oletettavasti tässä oli ap ihan itse päätellyt, että jos on koeajasta 1/3 saikulla niin työnantaja ei silloin ole erityisen kiinnostunut tarjoamaan pysyvää sopparia.
Mulle sanottiin, että ei tämä nyt oikein onnistunut. Hyvää työjälkeä, mutta ei vaan toimi, en sopeutunut tiimiin, "ja olihan noita poissaolojakin jonkin verran". ap
Kyllä huomasin että provo on, vähän liikaa sairauksia yhdelle ihmisille lyhyessä ajassa ja hänen omat kommentinsa eivät uskottavia.
Vierailija kirjoitti:
Flunssa joka kuukausi ei kyllä ole normaalia. Joko feikkaat tai sinulla on jotain muuta vikana.
En feikkaa. Eikä tietääkseni ole mitään sen kummempaa vikana. Vähän synnytyskiloja jäänyt, mutta muuten ihan normaali. Normaalia kotiruokaa meillä syödään. En edes syö herkkuja joka päivä. ap
Vierailija kirjoitti:
Ihana asenne täällä(kin) kyllä sairaita kohtaan: entäpä kos joutuu vaikka pitkäaikaissairauden takia olemaan silloin tällöin saikulla, niin kortistoon vaan makaamaan siis! Sitten toisessa ketjussa(ja ihan päin naamaakin nämä ihanimmat)haukkuu laiskaksi loiseksi/elätiksi, kun makaat (sairautesi takia)kotona muiden rahoilla! Hohhoijaa...Saisi kyllä tosiaan puolestani vaikka tuo Corona hoidella tätä ihmiskuntaa pois tältä planeetalta ihan rankalla kädellä, tyhmyys ja empatiakyvyttömyys on niin järkyttävää. Kyllä kaitse leviääkin hyvin näidenkin mielipiteiden ohjeistuksilla, kun "pikku flunssassa"vaan buranan voimilla töihin,eiks je?;)
Ei mulla ole kroonista sairautta. Vai lasketaanko toisinaan yllättävä migreeni krooniseksi..? ap
Vierailija kirjoitti:
Mene valtiolle tai kunnalle töihin, tai näiden omistamaan laitokseen siellä ei tarvitse tehdä mitään.
Eikä ole väliä oletko työpaikalla vai ei, kunhan sinulla on sairaslomapaperit kunnossa.
Loppuelämäsi on turvattu.
Mistä tämä katkeruus ja väärä luulo? Meillä on ollu valtiolla kolmet Yt:t, ekassa lähti sluibat, tokassa kelkasta jääneet ja kolmannessa jo tosi kovaa väkeä. Tahti on tosi kova. Olen ollut yksityiselläkin (alallani voi valita työnsä) ja tiedän kyllä, mistä puhun
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, mutta onhan tuo aivan valtava määrä poissaoloja. Asutteko hometalossa tai onko työpaikka homeessa vai mikä voisi aiheuttaa jatkuvan flunssan? Entä elämäntavat noin muuten? Ruokavalio ja liikunta? Pystyisikö mies jäämään välillä kotiin lasten kanssa?
Ei ole hometaloa, eikä työpaikallakaan hometta. Mies ei voinut jäädä lapsen kanssa kotiin, eikä se ollut kuin kerran mahataudissa kotona 3 päivää. ap
Lapsen takia saikulle / kotiin jääminen töistä on naurettavinta mitä voi olla. On nähty monet kerrat kun kaikki muut työkaverit oli naisia. "Meidän Eerolla on nyt pipi, jään kotiin" Sit ollaan se 3 pv kotona lusmuilemassa ja työt kasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata käyttää nyt aikaa tuon murehtimiseen vaan alat etsimään reippaasti uutta työtä. Homma ei natsannu ja näin kävi. Et saavuta sillä mitään, että mietit tuota. Käytä sekin aika siihen, että löydät uuden työn.
Niin, niin kai. Mutta kyllä silti harmittaa. Kiitos kuitenkin lohduttavista sanoistasi. ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsen takia saikulle / kotiin jääminen töistä on naurettavinta mitä voi olla. On nähty monet kerrat kun kaikki muut työkaverit oli naisia. "Meidän Eerolla on nyt pipi, jään kotiin" Sit ollaan se 3 pv kotona lusmuilemassa ja työt kasaantuu.
No päiväkotiinko se huutoyrjöävä lapsi olisi pitänyt viedä? ap
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla työssä jossa päteviä tulijoita olisi?
Itse olen pois aina kun mahdollista, myös koeaikana ja silti osaamisestani kilpaillaan.
Se on alanvalintakysymys nääs!
Taloushallinto/palkanmaksu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyhmä täytyy olla että ei edes koeajalla viitsi käydä töissä? Koeajan verran pitäisi kyetä skarppaamaan ja edes teeskentelemään hyvää työntekijää.
Koeajalla pitäisi myös oppia se työ, eikä se onnistu jos ei ole työpaikalla.
Syötkö jotain sytostaatteja kun sairastat noin jumalattomasti?
Laskepa piruuttasi mikä on poissaoloprosenttisi. Sitten ymmärrät miksi sait kenkää.
No mahataudissa et ainakaan kyllä töihin voi mennä tai kohta saikuttaa koko talo. Lasta ei myöskään voi päiväkotiin viedä kipeänä.
Kai ymmärrät, että ”mahatauti” tarkoittaa rokulipäivää. Ei siis oikeaa tautia.
No eipä siinä oksennellessa ja ripuloidessa paljon töitä tehdä. Toivottavasti et ole työnantaja.
hyvä, kaltaisesi saikuttajat ovat inhottavimpia työkavereita.
Ohoh, tosi paljon olet kyllä ollut pois.
No minkä minä sille voin, jos joku on kaupassa pärskinyt minuun päin tai jättänyt kädet pesemättä? ap