Alumiinittomat dödöt ja huono teho!!
En pysty käyttämään alumiinidödöjä enää lainkaan, lopetin niiden käytön 3v sitten aivan hillittömän kainaloiden kutinan vuoksi. Välillä olen kokeillut palata siihen, mutta kutina palaa samantien.
Alumiinittomissa deodoranteissa minua harmittaa eniten se, että nämä eivät estä hikoilua lainkaan kun taas alumiini pitää hikoilun täysin poissa. En tiedä, onko alumiini minulle vain liian tehokasta vai olenko allerginen (olen atoopikko ja allerginen osalle kosmetiikasta ja hajusteista)? Olen miettinyt, estääkö alumiini vain luonnollisen hikoilun liiaksikin ja kutina johtuisikin siitä?
Jokatapauksessa ongelmani on nykyisin se, että kainalot ovat aina märät, koska ilman alumiinia eivät pysy kuivina. Silleen kunnolla märät, koko kainalon alueelta.Tämä on erityisen noloa työhaastatteluissa, uusilla työpaikoilla tai juhlissa.
Onko kukaan löytänyt alumiinitonta deudoranttia, joka _oikeasti_ estäisi hikoilua? Ei kokonaan, mutta kohtuudella? Voi olls lievästi hajustettukin, olen pystynyt käyttämään jopa osaa hajustetuista kun alumiinia ei ole ollut. Sen sijaan alumiiniton Erisan aiheutti kutinaa?
Olen yrittänyt etsiä alumiinitonta deudoranttia, joka toimisi minulla edes kohtuullisesti eikä olisi aivan järjettömän kallis. Tai no, jos se edes toimisi, niin sekin riittäisi... koskapa olen nykyisin työttömänä niin en uskalla työhaastatteluissa ja työpaikoilla olla ilman jonkinlaista neuletta tms jonka laittaa tavallisen puseron päälle. Koska jos olen pelkällä tavallisellakin pitkähihaisella, sen vain näkee vaikka pusero olisi tumma!
Auttakaa! Lisäksi nämä dödöt maksavat maltaita, vaikka eivät toimi niinkuin toivoisi. Kokeilin jopa kivideodoranttia (jossa toki luonnon alumiinia), kutina alkoi toisena kokeilupäivänä. :/
Parhaiten toiminut tähän mennessä vichy 48 mineral ja urtekram no perfume , mutta kainalot edelleen märkiä. Acon extra sensitiven kanssa kainalot vasta märät olivatkin.
Ottaa jo päähän kun tämä rajoittaa pukeutumista, kyläilyä, ym...... ja mihinkään ihotautilääkäriin ei ole varaa.
Olen valmis kokeilemaan hajustettuja ja luonnon juttuja kunhan ei aiheuta kutinaa ja kainalot ei jäisi tai tulisi supermäriksi ja hiki ei haisisi pahasti.
Ennen en hikoillut juuri yhtään (koska en harrastanut liikuntaa lainkaan) ja pystyin kulkemaan vaikka kaksi päivää samalla dödöllä. Nykyisin hiki pukkaa jo 15 min suihkun jälkeen eli tuote pitää levittää saman tien. :/ Ja en usko että mikään sairaus tätä aiheuttaisi, aineenvaihdunta varmaan vain hyrrää.
Jos laitan alumiinia, hikoilu lakkaa, mutta kutina alkaa.
Kommentit (72)
Mun mielestä paras noista on Deo-Soin hydrate / so bio etic. Citymarketista ostin. Juhliin yms laitan kyllä Rexonaa, ettei juhlavaatte mee pilalle.
Kestääkö sun kainalot ruokasoodaa? Sitä sisältävät alumiinittomat luomudeot on varsin tehokkaita, esim. Schmidt's merkkisesta kaikki kokeilemani tuoksut. Valitettavasti kuulun siihen 1/4 ihmisistä joilla ruokasooda ajan kanssa aiheuttaa palovammaa muistuttavan ihoreaktion, enkä pysty siis noita käyttämään. Schmidtillä on ruokasoodatonkin Kookos-ananas mitä tällä hetkellä käydän, mutta se ei ole ollenkaan niin tehokasta hikoiluun kuin ruokasoodalliset versiot.
Deodorantti ei estä hikoilua vaan hajua. Antiperspirantit, joita ne alumiinilliset ovat, estävät hikoilun.
Minulle henk koht riittäisi deodorantit jos ne vain toimisivat minulla. Kaikenlaisia on kokeiltu, mutta iltapäivään mennessä hiki haisee. Siksi käytän sitten näitä alumiinia sisältäviä deodorantteja. Olisi kiva tietää onko joku löytänyt alumiinittoman deodorantin joka pitää hajua niin tehokkaasti että toimisi vaikka teinipojalle.
Ihan perusmarketin Dove roll on 0%alumiinia ja alkoholia. Toimii eikä maksa paljon.
Siskollani oli kutinaongelmaa monen dödön kanssa, mutta Rexonan Maximum protection sopii silti. Sitä ei edes tarvise laittaa joka suihkun jälkeen.
Mulla ei kainalot kestä mitään muuta kuin Lidlin 0% antiperspiranttia, maksaa alle 2€. Muissa on liikaa hajusteita, luomudödöissäkin ja soodaa ei herkkä iho kestä yhtään
Minulle ei käy alumiinilliset dödöt ollenkaan, jo puolen tunnin päästä laitosta iho on vereslihalla ja valuu kudosnestettä sekä ihoa polttaa. Olen itse ollut käyttämättä dödöä melkein kymmenen vuotta ja hikoilu loppui melko pian dödön lopettamisen jälkeen, myöskään hikeni ei haise enää ollenkaan. Pystyisitkö olemaan ilman dödöä? Välillä saatan laittaa varmuudeksi talkkia mutta sitä en käytä kun ihan satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö sun kainalot ruokasoodaa? Sitä sisältävät alumiinittomat luomudeot on varsin tehokkaita, esim. Schmidt's merkkisesta kaikki kokeilemani tuoksut. Valitettavasti kuulun siihen 1/4 ihmisistä joilla ruokasooda ajan kanssa aiheuttaa palovammaa muistuttavan ihoreaktion, enkä pysty siis noita käyttämään. Schmidtillä on ruokasoodatonkin Kookos-ananas mitä tällä hetkellä käydän, mutta se ei ole ollenkaan niin tehokasta hikoiluun kuin ruokasoodalliset versiot.
Mä kokeilin sitä Schmidtiä, mutta se oli liian rasvaista? Siis teki finnejä kainaloihin tai jotain. Lisäksi alkoi pidemmällä käytöllä ehkä vähän jo käydä ihon päälle. :/
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei käy alumiinilliset dödöt ollenkaan, jo puolen tunnin päästä laitosta iho on vereslihalla ja valuu kudosnestettä sekä ihoa polttaa. Olen itse ollut käyttämättä dödöä melkein kymmenen vuotta ja hikoilu loppui melko pian dödön lopettamisen jälkeen, myöskään hikeni ei haise enää ollenkaan. Pystyisitkö olemaan ilman dödöä? Välillä saatan laittaa varmuudeksi talkkia mutta sitä en käytä kun ihan satunnaisesti.
En pysty, hikoilen kainaloista paljon ja se hiki haisee niin karmealle ilman dödöä että pinttyy lopulta paitoihinkin. Siksi on pakko jotain käyttää!
Siis mulla on valehtelematta aina sellaiset koko kainalon alueen kokoiset märät läntit jos kävelen esim kauppaan talvitakki 5 minuutin päähän. Näkyvät vaikka paita olisi tumma!
-ap
Ei taida ap sulle dödöistä olla apua... Alumiini kun on käytännössä ainoa, joka vähentää erittyvän hien määrää, ne muut torjuu vain hajua.
Sen sijaan lääkäriltä voisit saada apua, iontoforeesi- tai botuliinipistoshoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kainalot kestä mitään muuta kuin Lidlin 0% antiperspiranttia, maksaa alle 2€. Muissa on liikaa hajusteita, luomudödöissäkin ja soodaa ei herkkä iho kestä yhtään
Siinä on varmaan alumiinia, jos antiperspirantti?
Epätoivoissani voisin kokeilla sitäkin.. mutta olen jo niin monta kertaa alumiinisia kokeillut eri muodoissa että se on vaan myönnettävä ettei ne sovi mulle. :(
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ap sulle dödöistä olla apua... Alumiini kun on käytännössä ainoa, joka vähentää erittyvän hien määrää, ne muut torjuu vain hajua.
Sen sijaan lääkäriltä voisit saada apua, iontoforeesi- tai botuliinipistoshoidosta.
En mielellään botuliinia laittaisi. Eikös se päädy aivoihin lopulta? Mitä toi iontoforeesi on ja mitä noi hoidot maksaa?
Musta tuntuu että ehkä mun hikirauhaset haluaa elää villeinä ja vapaina. :( että ne ei vaan halua tulla tukituksi kokonaan tai jotain.. koskapa alumiini estää hikoilun lähes täysin.....! Esim nyt kun kokeilin uudestaan niin en hikoillut tippaakaan yön jäljiltä.. mutta jouduin hinkaamaan kainalot heti herätessä koska heräsin siihen hermoja raastavaan kutinaan eikä mennyt allergialääkkeellä ohi.. :( siis se kutina on aivan järkyttävää.
Weledan salvia deodoranttisprayllä pärjäsin välttävästi, mutta alkoi myös käydä kukkaron päälle, kun yhden työpäivän jälkeen piti vaate pistää pesuun (hienhaju puskee läpi), joten vaatteet kuluivat ihan kohtuuttomasti. Vaihdoin Doven 0% spray deodoranttiin ja olo on paljon parempi. Filan alumiinitonta koitin myös, mutta haisee niin järkyttävän paljon hajusteille, etten voinut käyttää ollenkaan.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mielellään botuliinia laittaisi. Eikös se päädy aivoihin lopulta? Mitä toi iontoforeesi on ja mitä noi hoidot maksaa?
Musta tuntuu että ehkä mun hikirauhaset haluaa elää villeinä ja vapaina. :( että ne ei vaan halua tulla tukituksi kokonaan tai jotain.. koskapa alumiini estää hikoilun lähes täysin.....! Esim nyt kun kokeilin uudestaan niin en hikoillut tippaakaan yön jäljiltä.. mutta jouduin kainalot heti herätessä koska heräsin siihen hermoja raastavaan kutinaan eikä mennyt allergialääkkeellä ohi.. :( siis se kutina on aivan järkyttävää.
Iontoforeesihoito on kivuton sähkövirtahoito, jota pitää ottaa 10-15 kerran sarja että liikahikoilu loppuu. Mutta on tosiaan kivuton ja mitään myrkyllisiä aineita ei käytetä. Liikahikoilu loppuu 1-3 viikossa tuolla. Hinta esim. Ihosairaalassa on 25 e/ kerta kun käy 10 kerran lääkärin määräämän sarjahoidon. Hoidon antaa sairaanhoitaja.
Mulla ei myöskään halua toimia pelkät dödöt. Olen kokeillut kaupan dödöjä ja itsetehtyjä versioita. Hikoilu ei haittaa niin paljon, mutta alan todellakin haista iltapäivällä, vaikka en olisi edes hikoillut kovin paljon.
Parhaiten minulla toimii kividödö ja arrowroot-sinkkioksidisekoitus. Luulen, että siinä se sinkkioksidi on avain ainesosa. Laitan ensin kividödöä ja annan kuivua hetken. Sitten taputtelen kainaloiden alle arrowroot-sinkkioksidisekoitusta (sekoitus suhde noin 50:50, ehkä vähän vähemmän sinkkioksidia). Enää en haise, vaikka hikoilisin.
Luulen, että tämä toimii sen takia, että sinkkioksidi kuivattaa ihoa. En voi käyttää käsissä mineraaliaurinkosuojaa, jossa on yleensä sinkkiä, koska parin lisäyskerran jälkeen, käteni ovat kuivuneet ja hilseilevät.
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti ei estä hikoilua vaan hajua. Antiperspirantit, joita ne alumiinilliset ovat, estävät hikoilun.
Minulle henk koht riittäisi deodorantit jos ne vain toimisivat minulla. Kaikenlaisia on kokeiltu, mutta iltapäivään mennessä hiki haisee. Siksi käytän sitten näitä alumiinia sisältäviä deodorantteja. Olisi kiva tietää onko joku löytänyt alumiinittoman deodorantin joka pitää hajua niin tehokkaasti että toimisi vaikka teinipojalle.
Juu tiedän että ne ei samalla tavalla estä mutta jotenkin tuntuu että on eroa siinä miten hiki virtaa ja lisäksi siinä miten pitävät hajua.
Esim acon extra sensitiven kanssa ne kainalot oli entistä märemmät. Vichy mineral toimi paremmin hien hajunkin suhteen, mutta kuivuu hitaasti ja sen lisäksi kyllä silti kastuu paidat.
Siis jotain eroa noissa mielestäni on. Aco on melko nestemäistä, ehkä sekin on syy? Jos se vaikka virtaa hien mukana helpommin pois ja hiki haisee helpommin sen takia?
Ja tosiaan se Schmidt's ois voinut muuten toimia mutta teki finnejä. :( lisäksi jäi vaatteisiin vielä pesun jälkeen.
Eniten ärsyttää et pinttynyt hiki jää helposti takkiin hajusteeksi.. :D siksikin haluaisin löytää jonkun joka toimii parhaiten.
Ja sitä en tajua mikä noissa alumiinittomissa usein maksaa? Toiset halpoja, toiset 8-16e ja sitten kalliimmat 30e! Oikeasti, ihan karseita hintoja tuotteista jotka ei kyllä vastaa ihan toimivuudeltaan hintaa.
Olen käyttänyt Speickin dödöjä jo pitkään, toimii ainakin minulla, miehille tarkoitettu on paras.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei myöskään halua toimia pelkät dödöt. Olen kokeillut kaupan dödöjä ja itsetehtyjä versioita. Hikoilu ei haittaa niin paljon, mutta alan todellakin haista iltapäivällä, vaikka en olisi edes hikoillut kovin paljon.
Parhaiten minulla toimii kividödö ja arrowroot-sinkkioksidisekoitus. Luulen, että siinä se sinkkioksidi on avain ainesosa. Laitan ensin kividödöä ja annan kuivua hetken. Sitten taputtelen kainaloiden alle arrowroot-sinkkioksidisekoitusta (sekoitus suhde noin 50:50, ehkä vähän vähemmän sinkkioksidia). Enää en haise, vaikka hikoilisin.
Luulen, että tämä toimii sen takia, että sinkkioksidi kuivattaa ihoa. En voi käyttää käsissä mineraaliaurinkosuojaa, jossa on yleensä sinkkiä, koska parin lisäyskerran jälkeen, käteni ovat kuivuneet ja hilseilevät.
Kividödö ei sopinut, tosiaan 2.päivänä alkoi olla kutina niin karmeaa että hinkkasin sen suihkussa pois about 7 tunnin jälkeen.
Tota arrowrootia voisi kokeilla, mutta kun olen tämmöinen atooppinen sekaihoinen (esim kädet ja kantapäät halkeilee rasvauksesta huolimatta mutta siitä huolimatta esim. otsa/leuka, rintakehä, olkapäät ja hartiat on (hormonikierron mukaan vaihtelevaa) akneihoa... epäilen että hartia ym seutu on akneseutua just hikoilun vuoksi. Joten vaikea sanoa miten tuo vaikuttaisi. Epäilen että voi jopa kuivattaa, mutta olen kyllä valmis kokeilemaan vaikka luonnonyrttejä tähän. :D
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Speickin dödöjä jo pitkään, toimii ainakin minulla, miehille tarkoitettu on paras.
Mistä näitä saa?
-ap
No sen alumiinin tarkoitus on tukkia ne hikirauhaset ettei hikeä tule ja alumiiniton ei tätä tee.
toki siis se alumiiniton on heikompi, mutta silti en palaisia alumiinia sisältäviin dödöihin, koska niiden epäillään olevan yhteydessä rintasyöpien kehittymiseen.
En ole minäkään löytänyt vielä superhyvää alumiinitonta mutta toki se ei voi olla yhtä toimiva kuin alumiinia sisältävä.
Dermosilin sellainen vaalemapunainen on melko hyvä, samoin Foreverillä on myö hyvä dödö.
Ja itsekin siis hikoilen nykyään runsaammin ja tuntuu että haisen, mutta ei sitä muut huomaa tai haista.