Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alumiinittomat dödöt ja huono teho!!

Kainalomysteeri
03.02.2020 |

En pysty käyttämään alumiinidödöjä enää lainkaan, lopetin niiden käytön 3v sitten aivan hillittömän kainaloiden kutinan vuoksi. Välillä olen kokeillut palata siihen, mutta kutina palaa samantien.

Alumiinittomissa deodoranteissa minua harmittaa eniten se, että nämä eivät estä hikoilua lainkaan kun taas alumiini pitää hikoilun täysin poissa. En tiedä, onko alumiini minulle vain liian tehokasta vai olenko allerginen (olen atoopikko ja allerginen osalle kosmetiikasta ja hajusteista)? Olen miettinyt, estääkö alumiini vain luonnollisen hikoilun liiaksikin ja kutina johtuisikin siitä?

Jokatapauksessa ongelmani on nykyisin se, että kainalot ovat aina märät, koska ilman alumiinia eivät pysy kuivina. Silleen kunnolla märät, koko kainalon alueelta.Tämä on erityisen noloa työhaastatteluissa, uusilla työpaikoilla tai juhlissa.

Onko kukaan löytänyt alumiinitonta deudoranttia, joka _oikeasti_ estäisi hikoilua? Ei kokonaan, mutta kohtuudella? Voi olls lievästi hajustettukin, olen pystynyt käyttämään jopa osaa hajustetuista kun alumiinia ei ole ollut. Sen sijaan alumiiniton Erisan aiheutti kutinaa?

Olen yrittänyt etsiä alumiinitonta deudoranttia, joka toimisi minulla edes kohtuullisesti eikä olisi aivan järjettömän kallis. Tai no, jos se edes toimisi, niin sekin riittäisi... koskapa olen nykyisin työttömänä niin en uskalla työhaastatteluissa ja työpaikoilla olla ilman jonkinlaista neuletta tms jonka laittaa tavallisen puseron päälle. Koska jos olen pelkällä tavallisellakin pitkähihaisella, sen vain näkee vaikka pusero olisi tumma!

Auttakaa! Lisäksi nämä dödöt maksavat maltaita, vaikka eivät toimi niinkuin toivoisi. Kokeilin jopa kivideodoranttia (jossa toki luonnon alumiinia), kutina alkoi toisena kokeilupäivänä. :/

Parhaiten toiminut tähän mennessä vichy 48 mineral ja urtekram no perfume , mutta kainalot edelleen märkiä. Acon extra sensitiven kanssa kainalot vasta märät olivatkin.

Ottaa jo päähän kun tämä rajoittaa pukeutumista, kyläilyä, ym...... ja mihinkään ihotautilääkäriin ei ole varaa.

Olen valmis kokeilemaan hajustettuja ja luonnon juttuja kunhan ei aiheuta kutinaa ja kainalot ei jäisi tai tulisi supermäriksi ja hiki ei haisisi pahasti.

Ennen en hikoillut juuri yhtään (koska en harrastanut liikuntaa lainkaan) ja pystyin kulkemaan vaikka kaksi päivää samalla dödöllä. Nykyisin hiki pukkaa jo 15 min suihkun jälkeen eli tuote pitää levittää saman tien. :/ Ja en usko että mikään sairaus tätä aiheuttaisi, aineenvaihdunta varmaan vain hyrrää.

Jos laitan alumiinia, hikoilu lakkaa, mutta kutina alkaa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kokeilisit sekoittaa voidemaista antiperspiranttia perusvoiteeseen, jolloin se ikään kuin laimenisi? Jos tällä tavalla pystyisit käyttämään vaikka muutaman kerran viikossa, voi olla että hikoilu kainaloista hieman vähenisi ja deodorantti riittäisi muuten. Esim apteekista saa Bats-nimistä voidemaista tuotetta. Toinen vinkkini olisi käyttää ihan vain talkkia kainaloita kuivana pitämään.

T farmaseutti

Vierailija
62/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiltä, jotka vältätte antiperspiranttia ns. terveyssyistä (toisin kuin ap), kysyisin: ettehän myöskään juo alkoholia tai polta tupakkaa? Ruokavalio on terveellinen, ylipainoa ei ole, ja harrastatte 4-7 tuntia viikossa hikiliikuntaa? Nimittäin nuo edellämainitut (tai niiden puute), etenkin alkoholi ja ylipaino, todistetusti nostavat syöpäriskiä. Alumiinista dödössä sen sijaan ei ole löydetty mitään yhteyttä.

Monet eivät tule ajatelleeksi asiaa, siksi mainitsin. - Ohis

Ei se nyt niinkään mene, että jos et tee jotain toista toista juttua, niin ei kannattaisi tehdä mitään. Terveisin liikuntaa runsaasti aina harrastunut, tupakoimaton, normaalipainoinen, alumiinittomia dödöjä käyttävä, lisäaineetonta kasvispitoista ruokaa syövä, mutta silloin tällöin alkoholia juova rintasyövän sairastanut. Sun mielestä mä voisin siis ihan hyvin myös tupakoida, kun peli on menetetty jo alkoholin satunnaiskäytön kohdalla? 

Ps, alkoholi ja ylipaino todistetusti nostavat syöpäriskiä, varsinkin rintasyöpäriskiä, kun puhe on hormonaalisesta syövästä, koska enemmän fläsää, enemmän estrogenia, enemmän ruokaa syövälle. Mutta mun syövässä ei ollut mitään tekemistä painon, ehkäisyn käytön tai muidenkaan estrogenitasoja nostavien asioiden kanssa. Geenit aiheuttaa osan syövistä ja se tuleeko se 30-veenä vai 60-veenä, tekee aika ison eron. Monet eivät tule ajatelleeksi, etteivät välttämättä tiedä yhtään mitään siitä mitä puhuvat, siksi mainitsin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne läiskät on suurin ongelma, niin kannattaa kokeilla niitä paidansuojia, esim. Helmi-merkillä on.

Alumiinittonista kannattaisi kokeilla jauhemaista, jos et vielä ole kokeillut.

Esim.

https://www.oliviaklein.fi/tuotteet/dry-deo/

Vierailija
64/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan Aliexpressistä aina nivaskan semmoisia hikilappuja. Ne kiinnitetään tarrapinnasta paidan kainaloon, ja kainaloa vasten tulee imukykyinen osa. Ovat ohuita eikä näy paidan läpi.

Vierailija
65/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimii oikeasti: Medex Causaal Deodorant.

Voidenainen, käytetään vain kerran viikossa.

Löytyy joistain nettiapteekeista. Hinta n. 20 €, mutta riittää kuukausien ajan, koska voidetta tarvitsee pienen nokareen/ kainalo. Voi käyttää myös jalkahien ehkäisyyn/ hajun poistamiseen.

Vierailija
66/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salt of the earth natural deo on 100% luomu ja estää hajut, ei ole kolmen vuoden aikana pettänyt kertaakaan. Ei kutita eikä ärsytä ihoa, teho perustuu suolan luonnostaan bakteereita tappavaan ominaisuuteen. Ruohonjuuri, Ekolo ja monet muut nettikaupat myyvät. Löytyy myös tuoksullisia vaihtoehtoja, tuoksut eteerisistä öljyistä. Ja se suolakivideo toimii samalla periaatteella, tämä on vain helpompi ja nopeampi, ja kuivuu tosi nopeasti.

Vierailija
67/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medex Causaal Deodorantti siis alumiiniton, luonnollisiin aineisiin perustuva. Mieheni sai alumiinidödöistä ihottumia, joita hoidettiin kortisonivoiteilla. Tällä dödöllä iho ollut kunnossa, koska estää bakteerikasvua. Pitää siis miehilläkin hajut kurissa.

Vierailija
68/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä kun on jo neljäs sivu menossa eikä vielä ole kun vähän sivuttu kaikkein luonnollisinta ratkaisua:

Deodorantit ovat turhia.

Vierailija
69/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko voimakas hikoilusi johtua siitä että elimistösi puhdistaa itseään nyt kun et enää käytä huokosia tukkivia aineita? Hikoilu saattaa tasaantua kun elimistö on saanut purettua myrkkykuormaa. Minulla kävi näin kun siirryin luomudeoon. Lisäksi hiki haisi aluksi vähän aikaa kauhealle, samoin käy kun olen ollut lääkekuurilla.

Kuulin että rintasyöpään sairastuneelta oli lääkäri ensimmäiseksi kieltänyt hikoilua estävien aineiden käytön. Jos ne myrkyt ei pääse kainaloista ulos niin varastoituuko ne sitten rintakudokseen?

Vierailija
70/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilaan Aliexpressistä aina nivaskan semmoisia hikilappuja. Ne kiinnitetään tarrapinnasta paidan kainaloon, ja kainaloa vasten tulee imukykyinen osa. Ovat ohuita eikä näy paidan läpi.

Pitää varmaan itsekin kokeilla jotain tällaisia. Eikö tarrapinta vaurioita kangasta? Tarttuuko erilaisiin kankaisiin?

Vierailija
71/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tarkoitusta voi olla tuollaisilla, joita pitää vallan Kiinasta asti tilata? Ei mahdu järkeen!!!!???

Vierailija
72/72 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän