Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 20-45v nainen! Tutkijat ovat ymmällään, mikseivät suomalaisnaiset lisäänny. Kerro nyt tänne syysi. Ehkä löytävät syyt täältä.

Vierailija
03.02.2020 |

Minä aloitan: olen 38v, jo kolmen lapsen äiti. Sain lapset 20-25 ikävuosien välillä. Olen nyt 38v ja koen olevani liian vanha saamaan lisää lapsia. Tai vaikka fyysisesti, taloudellisesti, parisuhdemielessä ja muutenkin olisin ollut aivan täydellisessä lapsentekoiässä myös ikävuodet 25-38, niin en ole kokenut tarpeelliseksi hankkia neljättä tai useampaa lasta.

Kommentit (715)

Vierailija
681/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jo valmis perheen perustamiseen, mutta poikaystävä taitaakin olla vela. Miksi muuten kysyit lapsettomuudesta vain naisilta, ap? Minusta, kun tuntuu että ne on nimenomaan miehet, jotka jättää lapset tekemättä

Vierailija
682/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin jo valmis perheen perustamiseen, mutta poikaystävä taitaakin olla vela. Miksi muuten kysyit lapsettomuudesta vain naisilta, ap? Minusta, kun tuntuu että ne on nimenomaan miehet, jotka jättää lapset tekemättä

Miesten on nimenomaan helpompi haluta kun tietävät ettei tarvitse murehtia loppuunpalamisesta naisen ottaessa lopullisen vetovastuun miehen väsyessä.

Jätin eksän just tuon takia. Meni varmaan tinderiin etsimään äidiksi haluavaa naista. Saa korjata parempaan talteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan löytyy vaikka mitä yksittäistapauksia, eivät silti edusta enemmistöä. Naisella hormonit vaikuttavat äidinrakkauden heräämiseen, mutta kyllä miehilläkin voi aivan yllättäen herätä mystinen isänrakkaus, vaikka olisi ollut epävarma lapsen haluamisesta.

Elämä on jatkuvaa liikettä, muutosta ja kasvua muutoksen mukana. On turha yrittää naulata ajatuksissaan loppuelämäänsä tietynlaiseksi, elämässä tulee aina vastaan yllätyksiä ja raskaitakin pettymyksiä. Ei se elämä lapsettomallakaan loppuun asti ole pelkkää unelmaduunin painamista, jumpassa käyntiä ja kavereiden tapaamista.

On myös surullista, jos ei ole yhtään luottamusta elämän kantamiseen ja sen takia jättää asioita tekemättä. Pitäisi uskaltaa välillä heittäytyä!

Vierailija
684/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lama lapsena ja siitä seurannut hyvin vahva käsitys ettei elämä kanna.

Minä synnytin silloin lapsen hyvin nuorena. Elämä kantoi ja kantaa edelleen, sitä ennen oli vähän niin ja näin.

Sittemmin syntyi toinenkin, ja tinki oli täynnä kun olin 28 v.

Vierailija
685/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan löytyy vaikka mitä yksittäistapauksia, eivät silti edusta enemmistöä. Naisella hormonit vaikuttavat äidinrakkauden heräämiseen, mutta kyllä miehilläkin voi aivan yllättäen herätä mystinen isänrakkaus, vaikka olisi ollut epävarma lapsen haluamisesta.

Elämä on jatkuvaa liikettä, muutosta ja kasvua muutoksen mukana. On turha yrittää naulata ajatuksissaan loppuelämäänsä tietynlaiseksi, elämässä tulee aina vastaan yllätyksiä ja raskaitakin pettymyksiä. Ei se elämä lapsettomallakaan loppuun asti ole pelkkää unelmaduunin painamista, jumpassa käyntiä ja kavereiden tapaamista.

On myös surullista, jos ei ole yhtään luottamusta elämän kantamiseen ja sen takia jättää asioita tekemättä. Pitäisi uskaltaa välillä heittäytyä!

Vierailija
686/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt miestä, joka haluaisi lapsia. Itse olisin valmis jopa kasvattamaan lapsen yksin, mutta ei huvittaisi huijata ketään miestä isäksi ja muut keinot ovat liian kalliita. Sen lisäksi epävarmuus omasta jaksamisesta ja pärjäämisestä mietityttää. N30

Vierailija
687/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiire pelata Classic WoWia.

Vierailija
688/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta. Olisin voinut tehdä kolmannen, jos olisi ollut jollakin tavalla osallistuvat isovanhemmat. Jos ei koskaan saa mistään apua tai tukea niin aika rankkaa on vanhemmuus.

Lisäksi olen yrittäjä, joten äitiysloma järjestelyt ovat hankalia. Itsesi tilalle et saa palkattua sijaista. Joudut tekemään töitä äitiys ` lomalla`.

Vierailija
689/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt miestä, joka haluaisi lapsia. Itse olisin valmis jopa kasvattamaan lapsen yksin, mutta ei huvittaisi huijata ketään miestä isäksi ja muut keinot ovat liian kalliita. Sen lisäksi epävarmuus omasta jaksamisesta ja pärjäämisestä mietityttää. N30

Mukimiehet ei ota korvausta. Noita näyttää pyörineen kaksplussalla, suomi24 lapsettomuus puolella ja Iskurissa

Vierailija
690/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 v kolme lasta syntynyt sektiolla niin lääkärien mukaan seuraava raskaus olisi riski. Kolmannesta kärsin myös raskausmyrkytyksestä loppuraskauden, joten sterilointi tehtiin sektioon yhteydessä. Tuskin enää muutenkaan olisin edes harkinnut neljättä lasta, sen verran hulinaa on ruuhkavuodet kolmen lapsen kanssa ;)

Vierailija
691/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaiseni 20 vuotiaana, nyt 12v. myöhemmin en kestä ajatusta aloittaa taas kaikkea uudestaan alusta yövalvomisineen jne. Suht. pienituloisena yhden lapsen kanssa on helpompaa. Lisäksi minulla ei olisi nykyään enää mitään tukiverkostoa ja mieheni on aivan liian vanha. Ja mikä parasta, olen vasta 38v. kun lapseni täyttää 18, sitten alkaa uusi aikakausi elämässä!

Vierailija
692/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 30, mutta minulla on AMK opinnot kesken, eikä ole kumppaniakaan. Äitini sanoo, ettei tällaiseen maailmaan kuin nyt, kannata tehdä lapsia. En usko, että jaksaisin sitä jatkuvaa mekkalaa, huolehtimista ym. Haluan omaa aikaa. En pidä hyvin pienistä lapsista. Kaikki eivät vain ole äitityyppiä.

Vierailija
693/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tukiverkostoa, se on se suurin syy. Toiseksi työelämäni epävarmaa.

En halua heittää lapsiani päiväkotiin missä puolet työntekijöistä ei halua edes olla ja siraslomia on heillä jatkuvasti. Olen nähnyt tämän kun tein joskus vuosia keikkaa päiväkodeille lisäksi on pari ystävää alalla. Lapsille ja vanhemmilla ongelmia paljon, useat onnettomia ja väsyneitä.

Ennen työtä pitäisi lapsi viedä päiväkotiin ja hakea vielä töitten jälkeen, sitten vielä kauppaan, siivoilut, ruuan laitoit, lapselle läsnä oleminen ja itestäkin pitäisi huolta pitää. Ei vaan riitä vuorokaudessa aika!

Minulla jo yksi lapsi jonka sain 20 vuotiaana ja sain hänen kanssa viettää aikaa kiireettömästi ja saatiin jopa hyvä päiväkotipaikka sitten 3 ikävuoden jälkeen. En ikinä saa enää tällaista tilaisuutta vaan lapsi pitäisi heti viedä päiväkotiin kun mahdollista.. Mielestäni varsinkaan alle 2 vuotiaiden paikka ei ole siellä.

Lapseni on lisäksi rauhallinen ja empaattinen eläinten ystävä, pelkään että näin hyvää tuuria ei välttämättä käy jatkossa. Jos lapsella onkin joku käytöshäiriö eikä olisi koskaan rauhallinen. Tulisin hulluksi. Pidän yksin olosta ja hiljaisuudesta. Minulle riittää pieni perhe.

Nykyinen mieheni on nuorempi ja haluaa lapsia, olen sanonut että en itse ehkä halua joten eroamme kun sen aika koittaa.

Vierailija
694/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain pelata tietokoneella opiskelijasolussani. Tällä tavalla eläen olen onnellinen, miksi muuttaa elämäänsä radikaalisti kun kaikkea on mitä koskaan olen halunnut eli rauhaa ja vapautta olla sellainen kuin olen. Ihmiset ovat pahoja, yksin kodissani tietokoneella on se tapa miten haluan elää. Toki töissä pitää käydä, mutta sen ulkopuolelta.

Haaveilen perustavani kommuunin samanhenkisten kanssa kunhan valmistun ja HOAS antaa monoa tästä kämpästä. Siis sellaisten kanssa, joiden kanssa ei koskaan tarvitsisi puhua mitään. Voisi vain pelata joskus yhdessä. Ehkä voisin tolla toimeen vähemmällä rahalla niin että voisin tehdä vain osittaista työaikaa.

Lapsi vaatisi jatkuvaa läsnäoloa ja huolenpitoa, ja ennen kaikkea haittaisi pelaamista huomattavasti. Eli lapsi olisi kaikkea mitä lähdin perheeni luota maaseudulla pakoon. Haluan vain olla yksin tai muiden kaltaisteni kanssa. Ja haluan pelata. -nainen 21

Vierailija
695/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mummo murjaisi joulupöydässä, että "kyllä ne nuoret naiset tekee" ja katsoi minua, kun tuli jotain kautta puhe yhteiskunnan vauvakadosta.

Hemmetin kääkkä. Ikään kuin miehillä ei olisi osaa eikä arpaa lisääntymisasioissa. Naisia vaan syytellään, kun eivät idiootit älyä synnyttää.

N32

Vierailija
696/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin näen äitiyden hankalana roolina jossa ollaan koko ajan väsyneitä ja on uhrattava itsensä toisten eteen. Äidit ovat jatkuvan arvostelun kohteena ja kaiken tekee aina väärin.

Toisekseen perhe-elämä ei ole minua varten. Lapsi vie ajan ja rahat eikä minulla ole narsistisia tarpeita nähdä miltä oma jälkikasvu näyttää tai päästä olemaan kenenkään kaikkitietävä supersankari.

T. N31

Vierailija
697/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 v kolme lasta syntynyt sektiolla niin lääkärien mukaan seuraava raskaus olisi riski. Kolmannesta kärsin myös raskausmyrkytyksestä loppuraskauden, joten sterilointi tehtiin sektioon yhteydessä. Tuskin enää muutenkaan olisin edes harkinnut neljättä lasta, sen verran hulinaa on ruuhkavuodet kolmen lapsen kanssa ;)

Miten tämä liittyy taas mihinkään?

Vierailija
698/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettideittipalstat on täynnä kolme-nelikymppisiä miehiä, jotka etsii kumppania perheenperustamiseen. Sinne vaan sekaan! Muakin vikitellyt kaiken maailman lasta kaipaavat professorit ja tohtorismiehet. Vaikeinta sieltä on löytää lapsetonta miestä, joka ei lapsia halua. Ja nämä yleensä vaan haluavat paneskella ympäriinsä, eivät sitoutua yhteen. Myös kaikki exäni olisivat halunneet lapsia. Tasan ei mee nallekarkit.

N32

Vierailija
699/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on niin raskasta. Olen kärsinyt 15-v asti mt-ongelmista, koska minua kiusattiin koulussa. En halua lapsilleni samaa.

Vierailija
700/715 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, että tässä lapsikato-keskustelussa puhutaan ja kysellään ainoastaan naisten mietteitä ja näkökulmia. Ihan kuin jokainen vain sikiäisi pelkästä pyhästä hengestä?

Miehet voidaan sivussa mainita osasyyllisinä ongelmaan, ja samassa onkin linkki kymmennen kohdan seksiblogiin jossa mainitaan kaikki ne virheet joita miehet tekevät sängyssä, eivätkä kykene herättämään naisen seksuaalisia haluja. En muista koskaan lukeneeni artikkelia, jossa naista neuvottaisiin miten miestä miellytetään, sen sijaan vastakkaisia useampiakin.

Sitten tietenkin liuta seikkoja kuinka mies ei ole tarpeeksi hyvä isä/aviomies ollen riittävän läsnä, aktiivinen, ahkera kotitöissä tai kunnianhimoinen urallaan. Siihen päälle vielä riski kariutuvasta parisuhteesta, jossa mies jää viikonloppu-isäksi ja sijaiselättäjäksi. Ihme ettei monia kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi