Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan entistä itseäni

Vierailija
03.02.2020 |

Hän oli luovuttaja. Hän oli kaikista annetuista mahdollisuuksista huolimatta päättänyt sabotoida itseään ja epäonnistua kaikessa. Hän oli pelkuri. Hän antoi vuosikausien kulua itseinhon ja luovuttamisen syklissä. Hän luuli, että kaikki oli myöhäistä vaikka silloin kaikki oli vielä mahdollista. Hän oli ylpeä ihminen, joka ei suostunut hakemaan apua vaan kuvitteli omassa erinomaisuudessaan tietävänsä paremmin. Hän oli itsekäs, joka käyttäytyi usein huonosti toisia ihmisiä kohtaan eikä kyennyt aina pyytämään käytöstään anteeksi.

Nyt kun olen viimein päättänyt tehdä elämälläni jotain, huomaan joutuvani joka päivä kohtaamaan entisen minäni valintojen seuraukset ja tajuan, että niistä eroon pääseminen tai taakse jättäminen ei olekaan enää niin helppoa. Aikaa on kulunut niin paljon, että elämän kuntoon laittaminen olemattomalla koulutus- ja työhistorialla vaatii yrittämisen lisäksi myös onnea. Samoin ihmis- ja parisuhteen löytäminen hyvin ohuella suhdehistorialla on monestakin syystä vaikeaa ja vaatii todella paljon itsesuggestiota, jotta kykenen säilyttämään edes ohuen itseluottamuksen ja olemaan luovuttamatta.

En aio kuitenkaan luovuttaa. Olen valmis taistelemaan ainakin niin kauan kunnes maailma kertoo, että se ei ole enää järkevää. Välillä silti toivon, että voisin palata korjaamaan menneisyyden virheeni ja aloittaa alusta.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Hän oli sellainen.

Vierailija
2/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin allekirjoittaa tekstisi täysin. Vuosia meni epäterveellisissä elämäntavoissa, toisten miellyttämisessä, sen surkuttelussa että on liian "vanha" tekemään muuta ym. Vasta nelikymppisenä on saanut voimaa tehdä omat päätöksensä, luomaan oman tiensä. Koko ajan mielessä painaa se, että tekemällä samat päätökset parikymppisenä olisi elämä paljon helpompaa.

Paranemisen tie on varmasti kyky antaa itselleen anteeksi, mutta vaikeaa se on. Eli tiedän keinon parantumiseen, mutta sen käytännön toteuttaminen on vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia nuo marjat 

Vierailija
4/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranemisen tie on varmasti kyky antaa itselleen anteeksi, mutta vaikeaa se on.

Mä olen osittain hyväksynyt menneisyyteni ja sen, että en voi sitä enää muuttaa. Se on osa mua ja mun täytyy se taakka kantaa. Ei se mukavaa ole, mutta en voi siirtyä eteenpäin, jos jatkuvasti ajattelen aikaisempaa ja sitä mitä olisin voinut olla, jos olisin toiminut toisin. Kyllä se silti tuolla takaraivossa itsestään säännöllisesti muistuttaa, mutta toivon, että tulevaisuudessa yhä vähemmän ja vähemmän.

Eniten mua ahdistaa se miten paljon ihminen on menneisyytensä uhri ja miten vaikeaa on tietyn iän jälkeen enää aloittaa alusta tai puhtaalta pöydältä. Taustasi ja historiasi tulee aina esiin ja se on suuri osa sitä miten ihmiset sinut näkevät ja sinuun suhtaudutaan. Vaikka ensivaikutelma olisi hyvä muuttuu se väistämättä, kun joudut paljastamaan taustasi tai niiden olemattomuuden.

ap

Vierailija
5/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Oikeastaan jatkat samaa huonoa köyttäytymismallia nytkin. Olet ylpeä ja syyttelet entistä minääsi nykyisistä vaikeuksista, vaikka oikeasti vaikeudet voisivat olla ihan yhtä pahat, vaikka olisit elänty toisinkin. Tai pahemmat. Sulla voisi olla ohuen suhdhistorian sijasta takanasi pahasti epäonnistuneita suhteita ja olemattoman koulutus- ja työhistorian sijasta vaikka rikollinen menneisyys tai olisit suunnitellut jonkun sillan joka sit petti ja tappoi satoja ihmisiä.

Jos oikeasti olisit fiksu, hiffaisit, että nyt on nyt, etkä voisi tietä, mitä se olisi, jos se olisi jotwin muuta kuin mitä on. Tulevaisuus taas on joka tapauksessa luotava tästä hetkestä käsin. Jos olisit ihminen, jolla olisi varaa vihata entistä minäänsä, et enää tuhlaisi sellaiseen vihaan aikaasi.

Vierailija
6/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti olisit fiksu, hiffaisit, että nyt on nyt, etkä voisi tietä, mitä se olisi, jos se olisi jotwin muuta kuin mitä on. Tulevaisuus taas on joka tapauksessa luotava tästä hetkestä käsin. Jos olisit ihminen, jolla olisi varaa vihata entistä minäänsä, et enää tuhlaisi sellaiseen vihaan aikaasi.

"Jos olisit oikeasti fiksu"... Ei ajatusmalleissa ole kyse älykkyydestä, tai edes viisaudesta. Itsensä kanssa on kyettävä solmimaan rauha, olipa sitten fiksu tai tyhmä. 

-Ei ap

Vierailija
7/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kehoitin ap:ta tekemään parannuksen näissä keskusteluissa.

Otin oikeudet olla hänen gurunsa. Otan myös oikeuden olla sinunkin guru.

Tee heti parannus jo tänään.

Yritän aina neuvoa muita paremmaksi. Olen se joka vieräyttää kiveen liikkeen, kun ei itse muka kykene.

Vierailija
8/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Oikeastaan jatkat samaa huonoa köyttäytymismallia nytkin. Olet ylpeä ja syyttelet entistä minääsi nykyisistä vaikeuksista, vaikka oikeasti vaikeudet voisivat olla ihan yhtä pahat, vaikka olisit elänty toisinkin. Tai pahemmat. Sulla voisi olla ohuen suhdhistorian sijasta takanasi pahasti epäonnistuneita suhteita ja olemattoman koulutus- ja työhistorian sijasta vaikka rikollinen menneisyys tai olisit suunnitellut jonkun sillan joka sit petti ja tappoi satoja ihmisiä.

Aina asiat voisivat olla pahemmin. Tiedostan tämän täysin. Ymmärrän myös, että ikävät tunteeni entistä minääni ja menneisyyttäni kohtaan voivat kuulostaa syyttelyltä ja tekosyiden keksimiseltä. Mä puhun kuitenkin ihan konkreettisista asioista ja esteistä joita olen kohdannut menneisyyteni takia nyt, kun yritän uutta elämää startata. Tietenkin ne ovat vain esteitä, jotka melko varmasti voin kovalla työnteolla yrittää, mutta kyllä mä annan itselleni anteeksi pienen inhimillisyyden ja heikkouden katsoa harmitellen taaksepäin, jos joskus oikein tuntuu, että mikään ei onnistu.

ap

Vierailija
9/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happamia nuo marjat 

Kyllä.

ap

Vierailija
10/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red bull antaa siivet💕

Vierailija
11/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun kehoitin ap:ta tekemään parannuksen näissä keskusteluissa.

Otin oikeudet olla hänen gurunsa. Otan myös oikeuden olla sinunkin guru.

Tee heti parannus jo tänään.

Yritän aina neuvoa muita paremmaksi. Olen se joka vieräyttää kiveen liikkeen, kun ei itse muka kykene.

Provokaatiota tarvitaan kun henkilö ei välttämättä oivalla että pysähdystä ei ole olemassakaan.

On ja off.

Nämä molemmat muodostavat liikkeet. Ei ole toista ilman toista.

Kun Jeesus kehoitti jättämään kaiken omaisuuden, Hän kehoitti myös jättämään ennakkoluulot, oman persoonallisuuden ja maallisen omaisuuden, kaiken oppiman roskatiedon lukiosta ja yliopistosta. On turha pitää roskasta kiinni, kun roskaa on maailma täynnä.

Roska vääristää sinuutta.

Elämänkouluntie oli oikea tie, mutta vain käymättä sitä voit saavuttaa saavuttamattomuuden tilan.

Siinä tilassa asiat tapahtuvat itsestään ja löydät tehtäväsi tässä yhteiskunnassa.

Minun tehtäväksi tuli kodittomuus.

Vierailija
12/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happamia nuo marjat 

Miten tämä sanonta liittyy aloitukseen, voitko kertoa? Sivusta

Vierailija
13/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia nuo marjat 

Luulisin, että siinä hienovaraisesti vihjataan, että valitukseni on turhaa ja typerää.

ap

Vierailija
14/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina asiat voisivat olla pahemmin. Tiedostan tämän täysin. Ymmärrän myös, että ikävät tunteeni entistä minääni ja menneisyyttäni kohtaan voivat kuulostaa syyttelyltä ja tekosyiden keksimiseltä. Mä puhun kuitenkin ihan konkreettisista asioista ja esteistä joita olen kohdannut menneisyyteni takia nyt, kun yritän uutta elämää startata. Tietenkin ne ovat vain esteitä, jotka melko varmasti voin kovalla työnteolla yrittää, mutta kyllä mä annan itselleni anteeksi pienen inhimillisyyden ja heikkouden katsoa harmitellen taaksepäin, jos joskus oikein tuntuu, että mikään ei onnistu.

ap

Et ole päässy puusta pitkälle.

Jos käytät menneisyyttä uuden tulemisesi tulemiseksi, niin sinusta tulee vain menneisyyden peili.

Hyvä harjoite aluksi on olla tekemättä mitään. Sen tekeminen on mahdotonta, mutta haivainnollistaa paljon asioita ja yritä myös olla ajattelematta mitään.

Sekin on mahdotonta mutta havainnollistaa paljon asioita.

Kun olet tehnyt tuota harjoitetta että et tee mitään niin sen jälkeen pyrit olemaan tekemättä ei minkään tekemistä.

Tämän jälkeen jos palaat vanhoille urillesi niin toista harjoite ja yritä olla ajattelematta jotain uuden tekemistä. Toista harjoite niin kauan että teet automaattisesti jotain uutta.

Vaikkapa raavit antaumuksellisesti takamusta, vaikka vanhempasi kielsivät tekemästä sitä. Etkä myöskään tämän jälkeen käy käsienpesulla. Voit myös taantua räänsyöjäksi. Tai muuttaa seksuaalista suuntautuneisuuttasi.

Voi kuulostaa tyhmältä ja kärjistetyltä esimerkiltä, mutta kuvainnollisesti noin.

Aluksi pitää tajuta se että et ole mikään ja sisinpäsi kaipaa tyhjyyttä, jotta se voisi täyttyä hengillä.

Päästät vanhat henget ulos tekemättä mitään ja yrittämättä tehdä mitään.

Et voi suunnitella tai päättää miksi muutut. Voit muuttua sekopääksi, lääkäriksi, soittoniekaksi. Jos et ole tyytyväinen uudesta minästä, niin toista harjoitus aina uudestaan.

Yksi harjoitus uuden minän muodostamiseksi kestää vuosia, korkeintaan kolme.

Sitten olet uusi sinä, mutta takeita siitä että oletko tyytyväinen sinä ei ole.

Tyytyväisyyden harjoite on toinen kuin uusi sinä harjoite.

Eli mitä haluat. Haluatko olla uusi sinä vai tyytyväinen sinä? Yleensä lopulta kun ihmiselämä on niin lyhyt, tarvitaan molemmat harjoitteet. Muuten olet ympyrän aloituspisteessä.

Vierailija
15/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et ole päässy puusta pitkälle.

Jos käytät menneisyyttä uuden tulemisesi tulemiseksi, niin sinusta tulee vain menneisyyden peili.

Hyvä harjoite aluksi on olla tekemättä mitään. Sen tekeminen on mahdotonta, mutta haivainnollistaa paljon asioita ja yritä myös olla ajattelematta mitään.

Sekin on mahdotonta mutta havainnollistaa paljon asioita.

Kun olet tehnyt tuota harjoitetta että et tee mitään niin sen jälkeen pyrit olemaan tekemättä ei minkään tekemistä.

Tämän jälkeen jos palaat vanhoille urillesi niin toista harjoite ja yritä olla ajattelematta jotain uuden tekemistä. Toista harjoite niin kauan että teet automaattisesti jotain uutta.

Vaikkapa raavit antaumuksellisesti takamusta, vaikka vanhempasi kielsivät tekemästä sitä. Etkä myöskään tämän jälkeen käy käsienpesulla. Voit myös taantua räänsyöjäksi. Tai muuttaa seksuaalista suuntautuneisuuttasi.

Voi kuulostaa tyhmältä ja kärjistetyltä esimerkiltä, mutta kuvainnollisesti noin.

Aluksi pitää tajuta se että et ole mikään ja sisinpäsi kaipaa tyhjyyttä, jotta se voisi täyttyä hengillä.

Päästät vanhat henget ulos tekemättä mitään ja yrittämättä tehdä mitään.

Et voi suunnitella tai päättää miksi muutut. Voit muuttua sekopääksi, lääkäriksi, soittoniekaksi. Jos et ole tyytyväinen uudesta minästä, niin toista harjoitus aina uudestaan.

Yksi harjoitus uuden minän muodostamiseksi kestää vuosia, korkeintaan kolme.

Sitten olet uusi sinä, mutta takeita siitä että oletko tyytyväinen sinä ei ole.

Tyytyväisyyden harjoite on toinen kuin uusi sinä harjoite.

Eli mitä haluat. Haluatko olla uusi sinä vai tyytyväinen sinä? Yleensä lopulta kun ihmiselämä on niin lyhyt, tarvitaan molemmat harjoitteet. Muuten olet ympyrän aloituspisteessä.

Tuon takia teen lottoa.

Vierailija
16/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko epämääräistä. Kerro konkretiaa missä asioissa ja tilanteissa menneisyys häiritsee nykyisyyttä tai estää onnistumisen.

Vierailija
17/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia nuo marjat 

Se jo tuossa selostettiinkin. 

ap olisi voinut tehdä miten tahansa toisin ja silti epäonnistua. 

Onhan tarina valmiiksi käsikirjoitettu. Ei se häntä olisi auttanut ollenkaan ..

Zinccis

Vierailija
18/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusiaisen valtuudet teillä on, mutta ette vain suostu tajuamaan sitä.

Zinccis

Vierailija
19/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko epämääräistä. Kerro konkretiaa missä asioissa ja tilanteissa menneisyys häiritsee nykyisyyttä tai estää onnistumisen.

samassa kuin on elämä ja on kuolema.

Tai samassa kuin on pimeää ja valoisaa.

Kierrät kehää. Toki on varmasti virkistävää provosoitua menneisyydestä ja tehdä asioita toisin, mutta silloin teet asioita vain menneisyydestä provosoituneena. Eli sinä itse et ole ohjaksissa.

VAAN MENNEISYYS ja tämä on kauhistus :O

Se on illuusiota muutoksesta.

Vierailija
20/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on muuten samanlainen kuin se äitiänsä syyttävä, mutta syyttää itseään omista valinnoistaan.

Jotain kehitystä tietenkin siittä toisesta, joka voi kuitenkin olla ihan _oikeassa_. Äitinsä pilasi hänen mahdollisuutensa hyvin mahdollisesti ;)

Zinkc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi