Siis vaihtaaks joku oikeasti wc-harjan kahden kuukauden välein? Eiks tuu kalliiksi ostaa niitä koko ajan?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kamala määrä jätettä! Vaihdan kun harja alkaa näyttämään likaiselta, kyllä siihen useampi vuosi menee. Suihkuttamalla harja puhdistuu.
Et desinfioi ollenkaan? Hyi helvetti mikä määrä paskabakteereja. Ei ne vedellä puhdistu.
No ei tule kalliiksi, mutta onhan tuo nyt hysteeristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta viis siitä muovijätteen määrästä, kun onhan ne halpoja! Voihan vanhan harjan putsata kiehuvalla vedellä ja on taas kuin uusi, samoin kun hammasharjankin. Tietysti jos harjakset kulahtaa niin sitten uusi, mutta itse näen tässä vaan turhaa haaskausta ja jätteentuottoa monen kohdalla jotka jonkun raamatun mukaan ostelevat uutta sen kuukauden parin välein.
No enpä rupea paskaista harjaa keittelemään. Jos maailma kaatuu minun wc-harjoihini, sittenpä kaatuu.
Luuletko oikeasti että se laitetaan johonkin kattilaan kiehumaan, tätä tyhmyyden määrää XD
Järkyttävää tuhlausta ostaa kokoajan uusia harjoja! Ei se miksikään mene, kun huljauttaa käytön jälkeen puhtaaksi. Mulla on ollut sama vessaharja varmaan 7 vuotta. Ostettiin ikeasta sellainen, jota pidetään metallisessa astiassa. Ei vaihdettu edes muutossa, kun on edelleen siisti ja toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu perheen koosta ja paljonko harjaa käytetään. Jos vessaharjaa käyttää esimerkiksi kerran viikossa ja joka kerran jälkeen sen huuhtelee ja asettaa telineeseensä, voi harja pysyä hyvänä useampia kuukausia. Kannattaa välillä desinfioida se myös. En käyttäisi sama harjaa vuosikausia, hyih.
Miksi "sama harja vuosikaudet hyih", jos desinfiointi tappaa siitä bakteerit? Koska vanha harja on muuten vaan hyih?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta viis siitä muovijätteen määrästä, kun onhan ne halpoja! Voihan vanhan harjan putsata kiehuvalla vedellä ja on taas kuin uusi, samoin kun hammasharjankin. Tietysti jos harjakset kulahtaa niin sitten uusi, mutta itse näen tässä vaan turhaa haaskausta ja jätteentuottoa monen kohdalla jotka jonkun raamatun mukaan ostelevat uutta sen kuukauden parin välein.
No enpä rupea paskaista harjaa keittelemään. Jos maailma kaatuu minun wc-harjoihini, sittenpä kaatuu.
Huoh, kiehauttaa vettä keittimessä ja kaataa vaikka pöntössä harjan päälle. Idiootit varmaan oikeasti ajattelee että tarkoitettiin vessaharjaa liedellä kattilaan, tätä yksinkertaisuuden määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kiehauttaa vettä keittimessä ja kaataa vaikka pöntössä harjan päälle. Idiootit varmaan oikeasti ajattelee että tarkoitettiin vessaharjaa liedellä kattilaan, tätä yksinkertaisuuden määrää.
Veden ja sähkön tuhlausta keitellä vettä vessaharjan takia.
En vaihda noin usein, ei ole kovinkaan usein tarvetta harjaamiselle kun osaan syödä oikein 😎
Vierailija kirjoitti:
Riippuu perheen koosta ja paljonko harjaa käytetään. Jos vessaharjaa käyttää esimerkiksi kerran viikossa ja joka kerran jälkeen sen huuhtelee ja asettaa telineeseensä, voi harja pysyä hyvänä useampia kuukausia. Kannattaa välillä desinfioida se myös. En käyttäisi sama harjaa vuosikausia, hyih.
Mikä siitä harjasta tekee käyttökelvottoman? Muu kuin hyih?
Harjaksia en ole saanut kulumaan ollenkaan, kahvan desinfioin ja harjat huuhdon. Se pytyn sisäpuoli ei tule ikinä olemaan tasoltaan edes desinfioitu, joten ei niiden harjojenkaan tarvitse olla kuin peruspuhtaita ja säilytyksessä kuivia.
No en todellakaan vaihda. Miksi niin tekisinkään? Se harja on likainen ensimmäisen käyttökerran jälkeen, eli jos bakteerit pelottaa voit käyttää harjaa vain kerran. Mieluiten ostaisin puisen harjan, mutta en ole sellaista löytänyt, ja taitavat olla aika kalliita.
Ei meidän vessaharja näytä likaiselta. Ensin heitän pönttöön puhdistusaineen, sitten harjaan (harjakin puhdistuu samalla) ja sitten huuhtelen hyvin. Vuosia ollut ja edelleen valkoinen harja. Vaihdan, kun muutan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lorauttaa kloriittia harjan "pidikkeeseen" ja antaa harjan muhia siinä jonkin aikaa. Taatusti kaikki p*skapöpöt kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
En vaihda noin usein, ei ole kovinkaan usein tarvetta harjaamiselle kun osaan syödä oikein 😎
Syömisillähän ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Kyllä wc-pönttö pitäisi vähintään kerran viikossa pestä, vaikka söisi mitä. Ei wc-harjaa ole tarkoitus käyttää vain silloin kun tulee ns. jarrujälkiä. Sitä käytetään joka kerta kun pönttöä pestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala määrä jätettä! Vaihdan kun harja alkaa näyttämään likaiselta, kyllä siihen useampi vuosi menee. Suihkuttamalla harja puhdistuu.
Et desinfioi ollenkaan? Hyi helvetti mikä määrä paskabakteereja. Ei ne vedellä puhdistu.
Se on aika sama että onko niissä harjaksissa 1 vai 2 miljardia bakteeria. Vai mihin kaikkeen sitä harjaa sitten käyttää.
Sen voi pestä astianpesukoneessa samalla kuin hammasharjatkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ala kaatelemaan vedenkeittimestä vettä pönttöön. Aina tuppaa tulemaan niitä roiskeita ja vaikka pöpöt varmaan kuolevat kuumassa keittimessä, niin en pidä siitä ajatuksesta, että keittimen pannun sisä- tai ulkopuolelle lentelee jotakin harjasta tai vessanpöntöstä. Minulle riittää, että vessaharja NÄYTTÄÄ puhtaalta ja sehän näyttää puhtaalta, kun sen aina suihkuttaa sen jälkeen, kun on pessyt pöntön tai kakkajälkiä putsannut. Mitä ne bakteerit haittaavat siinä vessanpöntön vieressä lattialla olevassa harjassa, voitko kertoa?
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta suosituksesta. Mulla on ollu sama harja jo ainakin muutaman vuoden. Huuhtelen aina todella hyvin. On ihan siistin näköinen. Käytän harjaa vain pöntön sisäpuoleen, eikä sen osan ole tarvekaan olla niin siisti että siltä voisi syödä.
Huomattavasti tärkeämpänä pitäisin riittävän usein toistuvaa pesua ja oikeaa siivousjärjestystä, eli puhtaammasta likaiseen, jottei levitellä bakteereja. Vatsatauti on lapsiperheessämme ollut tasan kerran viimeisen viiden vuoden sisään (ja sekin lomareissun tuliaisia), että hyvin tuntuu toimivan.
Aivan järkyttävä määrä jätettä syntyy tuolla tahdilla.
Sama harja parisen vuotta. Yhä yhtä valkoinen kuin ostettaessa ja eipä sitä ruuanlaittoon käytetä, joten en ymmärrä miksi sen pitäisi olla täysin puhdas bakteereista? Kukaan ei käsin koske harjaan eikä vessanpöntön sisäpintoihin, eli miten ne bakteerit siitä harjasta kimppuun hyökkää? Toki jos olisi ruskea ulosteesta, mutta sitten kannattaisi opetella kakkaamaan sinne pöntön veteen eikä reunoille...
Laitan vessaharjan tiskikoneeseen kerran kahdessa viikossa. Ei tarvitse ostaa uutta ja tuottaa lisää muovijätettä.
Toffeetako sinä ulostat kun harja menee niin likaiseksi ettet saa sitä huuhdeltua puhtaaksi