Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko ottaa vaihto-oppilaan kotiisi?

Vierailija
02.02.2020 |

Omassa päässäni olen leikitellyt ajatuksella. Perheelleni en ole vielä kertonut mitään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei mahdu yksiöön ja olen erakko.

Vierailija
2/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Kotini on linnani eikä tänne ketään haluta.

Vierailija
4/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaattessa ainakin. Olen itse ollut vaihtarina, ja meillä oli monta vuotta au-paireja, joten tiedän suunnilleen mitä olisi odotettavissa. Ja nyt kun lapset ovat maailmalla, on tyhjiä makuuhuoneitakin. Mutta tokko vaihtari haluaisi kahden vanhan variksen kanssa asumaan, parempi kun menee sellaiseen perheeseen jossa on samanikäisiä nuoria.

Vierailija
5/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa olisi, mutta tuskin jaksaisin katsella vierasta nuorta omissa nurkissa, kun vasta on omat lähteneet pesästä.

Vierailija
6/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ! Minun kotiini ei tule kukaan vieras!

Vierailija
7/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos hän on 20-22 v nuori tsirbula.

t.hopeakettu

Vierailija
8/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En kestäisi vierasta ihmistä nurkissani.

Vierailija
9/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen niin tottunut omaan rauhaan, joten vieras tyyppi täällä ahdistaisi. Eikä tähän pikkukaksioon oikein mahtuisikaan. Vaihtari kuitenkin tarvitsisi oman huoneen.

Vierailija
10/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en koska kämppä on liian pieni. Sitten voisin kun olen muuttanut isompaan ja saanut vakiotyöpaikan.

Vierailija
11/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollutkin kaksi

Vierailija
12/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos hän on 20-22 v nuori tsirbula.

t.hopeakettu

Ai 18-19 v ei kelpaa?

Vierailija
13/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen thaimaalainen ladyboy kyllä kävisi!

Vierailija
14/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sellaisessa elämäntilanteessa, koti olisi tarpeeksi iso ja omat lapset hyötyisi siitä niin mikä ettei.

Tähän elämäntilanteeseen ja asuntoon en ottaisi.

Vierailija
15/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No periaattessa ainakin. Olen itse ollut vaihtarina, ja meillä oli monta vuotta au-paireja, joten tiedän suunnilleen mitä olisi odotettavissa. Ja nyt kun lapset ovat maailmalla, on tyhjiä makuuhuoneitakin. Mutta tokko vaihtari haluaisi kahden vanhan variksen kanssa asumaan, parempi kun menee sellaiseen perheeseen jossa on samanikäisiä nuoria.

Saattaisi halutakin. Koulussa niitä nuoria nähdään. Kotona vaihtari tarvitsee avoimen mielen.

Vierailija
16/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut "hätämajoitukseen". Lapsen luokalle tuli vaihto-oppilas, joka päätyi asumaan perheeseen, jossa oli 2 päiväkoti-ikäistä lasta. Perhe piti itsestäänselvänä, että vaihto-oppilas on osa perhettä eli tarvittaessa hakee lapset hoidosta ja hoitaa iltaisin. Vaihtari jaksoi tätä 3 vko ja sitten kyseli luokkakavereilta, että onko tämä ihan tavallista Suomessa, että isompi "sisarus" on aina illat lapsenvahtina.

Kun sopivaa perhettä ei heti löytynyt tilalle, muutti vaihtari meille melkein kuukaudeksi.

Nyt kun omat lapset on jo aikuisia, en ottaisi meille yhtäkään nuorta kärsimään kahden vanhuksen kanssa elämisestä.

Vierailija
17/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille mahtuisi. Osa lapsista on muuttanut pois. Ajatus houkuttaisi.

Vierailija
18/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne on hävinnyt se kuuluisa (?) suomalainen "vieraanvaraisuus" vai onko sitä ikinä ollutkaan? Huomasin aikoinaan Jenkeissä, että siellä nämä "house guests" on ihan tavallinen juttu joillakin eli myös ei-sukulainen tuttu voi asustella vapaasti pidemmänkin aikaa, häntä ei ylipassata, käy itse jääkaapilla, syö toki perheen kanssa myös, mutta häntä ei todellakaan pidetä virallisena vieraana, osallistuu ruuanlaittoon jne. Riippuu tietty tapauksesta ja ihmisistä, mutta tuollainen vapaa visitointi tuntui todella mukavalta ja rennolta. Suomeen tulon jälkeen minua huvitti, kun serkun vieraillessa viikonlopun yli hän loukkaantui, kun pyysin häntä osallistumaan esim. salaatin tekoon valmistaessani ruokaa (10 v. minua vanhempi serkku, jota en ollut lapsuuden jälkeen juurikaan tavannut).

Vierailija
19/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei meille mahtuisi ja olemme muutenkin englanninkielinen perhe. Puolison sukulaisteini ulkomailta asui luonamme muutamia viikkoja kun meillä oli vain yksi lapsi ja sekin oli tuskaa...

Vierailija
20/22 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne on hävinnyt se kuuluisa (?) suomalainen "vieraanvaraisuus" vai onko sitä ikinä ollutkaan? Huomasin aikoinaan Jenkeissä, että siellä nämä "house guests" on ihan tavallinen juttu joillakin eli myös ei-sukulainen tuttu voi asustella vapaasti pidemmänkin aikaa, häntä ei ylipassata, käy itse jääkaapilla, syö toki perheen kanssa myös, mutta häntä ei todellakaan pidetä virallisena vieraana, osallistuu ruuanlaittoon jne. Riippuu tietty tapauksesta ja ihmisistä, mutta tuollainen vapaa visitointi tuntui todella mukavalta ja rennolta. Suomeen tulon jälkeen minua huvitti, kun serkun vieraillessa viikonlopun yli hän loukkaantui, kun pyysin häntä osallistumaan esim. salaatin tekoon valmistaessani ruokaa (10 v. minua vanhempi serkku, jota en ollut lapsuuden jälkeen juurikaan tavannut).

Et ole ilmeisesti viettänyt juurikaan aikaa Suomessa, kun tuollaista ihmettelet. Ehkä 1800-luvulla oli vielä yleistä, että ties keitä majaili nurkissa. Nyky-Suomessa ei todellakaan ole, vaan ihmiset arvostavat omaa rauhaa eivätkä halua ventovieraita nurkkiinsa pyörimään. Ja millään vuosisadalla ei Suomessa olla suhtauduttu avoimin mielin ulkomaalaisiin.