Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua todella ahdistaa koko ajan tuo korona-asia. En saanut edes nukuttua viime yönä sen takia

Vierailija
01.02.2020 |

Kuitenkin pitäisi keskittyä normaaleihin asioihin, mutta ahdistus estää. Kohtalotovereita?

Kommentit (279)

Vierailija
181/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on henkinen koronavirus. Hoida hyvin käsihygienia aina kun käyt jossakin. Sillä pystyt estämään myös henkistä virusherkkyyttä.

Vierailija
182/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että tässä keskustelussa on ehkä vähän neutraalimpaa sävyä kuin tuolla salaliittoteorioissa mutta näköjään tämäkin on lietsontaa ja panikointia, joka tuskin APta ja muita hermostuneita auttaa...

Itse seuraan tilannetta kotimaisten ja ulkomaisten medioiden kautta ja yritän pysytellä pois paniikkia lietsovista ja ylikierroksilla käyvistä keskusteluista ja kommenttiosioista. Kiinnostaa nähdä miten tilanne Euroopassa kehittyy ja elää ja varautua ja hermoilla sitten sen mukaan.

Selvästi mukana keskusteluissa on ihminen/ihmisiä, jotka haluavat tarkoituksella provosoida ja mässäillä mahdollisimman hirveiltä kauhukuvilla ja nauttivat saadessaan muita uskomaan tarinoitaan ja pelkäämään.

Ihailen tuota psyykkistä denial-mekanismia.

Sitten kun on hätä, olet varmasti ensimmäisenä tallomasta ihmisiä jalkoihisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että tässä keskustelussa on ehkä vähän neutraalimpaa sävyä kuin tuolla salaliittoteorioissa mutta näköjään tämäkin on lietsontaa ja panikointia, joka tuskin APta ja muita hermostuneita auttaa...

Itse seuraan tilannetta kotimaisten ja ulkomaisten medioiden kautta ja yritän pysytellä pois paniikkia lietsovista ja ylikierroksilla käyvistä keskusteluista ja kommenttiosioista. Kiinnostaa nähdä miten tilanne Euroopassa kehittyy ja elää ja varautua ja hermoilla sitten sen mukaan.

Selvästi mukana keskusteluissa on ihminen/ihmisiä, jotka haluavat tarkoituksella provosoida ja mässäillä mahdollisimman hirveiltä kauhukuvilla ja nauttivat saadessaan muita uskomaan tarinoitaan ja pelkäämään.

Denial? Tuskinpa. Ei ole tervettä mennä joka öyhötykseen mukaan. Pelkät faktat sanoo, että tämä asia on meille erittäin vähäinen. On paljon muita asioita, jousta kannattaa enemmän olla huolissaan.

Tässäkin ketjussa näkee, että ihmiset eivät tiedä eivätkä ymmärrä ja kaivavat netistä lietsontaa, jolla ei ole mitään virkaa. Paitsi lietsoa. Osoittaa taas että olemme siirtyneet tiedon aikakaudesta uskomusten aikakauteen.

Eri

Vierailija
184/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, että tästä ei meille mitään hätää tule.

Öyhötystä pienen hetken. Kesällä on jo uusi öyhötyksen aige.

Eri

Vierailija
185/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saadaan vähän aikaa hengittää ilman, että joutuu kuuntelemaan jatkuvaa ilmastopropagandaa. Ihmisillä on vähän aikaa jotain muuta ajateltavaa.

Vierailija
186/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän kyllä järjellä lähestyä tätä asiaa ja suodattaa sen verran, että pysyttelisin ns. luotettavammilla uutissivustoilla jne. Mutta ei se kyllä tätä ahdistusta ja pelkoa poista. Vaikka saisikin muuten mielensä tyhjennettyä tästä, niin silti se seuraa mukana se tietoisuus aiheesta. Asiaa ei auta yhtään se, että on aikanaan lueskellut kaikenmoista pandemioista ja sen sellaisesta, on vain sellainen jatkuva kehon valmiustila päällä koko ajan.

Toivon niin kovasti, että huippu tässä taudissa ois ihan just saavutettu ja se alkaisi lientymään ennen kuin mitään sen kummempaa ehtii tulla.

Ei sillä, ei tästä ihmisten ivallisesta virnulustakaan oo mitään hyötyä, mitä saa kuulla ja lukea jos ja kun joku kertoo huolistaan ja peloistaan :(

Vierailija
187/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että ns luotettavat uutissivustot ovat myös vastuussa siitä, ettei synny paniikkia. Uutisointi on jatkuvaa punnintaa.

Tällaisessa tuntemattomassa tilanteessa punninta saattaa mennä pieleen.

Vierailija
188/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Jos saat taudin ja kuolet niin sitten kuolet. Ennemmin tai myöhemmin niin käy kumminkin. Paniikki ja hysteerisenä itkeminen ei sitä asiaa miksikään muuta. Korkeintaan stressi ja unettomuus heikentävät vastustuskykyäsi ja sairastut helpommin.

Vierailija
189/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kehtaanko laittaa uimalasit, hengitysuojan ja korvatulpat kun lähden ruokakauppaan. En taida kehdata koska olen ainoa. Siksi toivoisin, että thl suosittelis suojauksen käyttöä julkisilla paikoilla.

Vierailija
190/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kehtaanko laittaa uimalasit, hengitysuojan ja korvatulpat kun lähden ruokakauppaan. En taida kehdata koska olen ainoa. Siksi toivoisin, että thl suosittelis suojauksen käyttöä julkisilla paikoilla.

Thl ei koskaan suosittelisi moista. Se menee jo folihatun puolelle.

Vierailija
191/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kiinalainen perinteinen höpöhöpökulttuuri mitä tulee perinnelääkintään ymv. on kyllä ihan jäätävä ponnistusalusta kaikille eläimistä tarttuville ja ihmisille vaarallisille viruksille ja bakteereille. Tosin ei Kiinaa voi yksistään syyttää, kun sitä riskialtista eläinten kanssa touhuilua on muuallakin Aasiassa. Enkä ees halua ajatella, millainen antibioottiresistentti bakteeri pääsee jonain päivänä karkuun jostain jenkkiläisen lihakarjankasvattamon jalkapallokentän kokoisesta lietealtaasta.

Vierailija
192/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden viikon päästä loppuu sairasloma minkä sain ilmastoahdistuksesta. Seuraavaksi haen koronaahdistuksen takia saikkua :))

Vierailija
193/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit hermoilla possuflunssankin takia - ja ihan turhaan.

Ne jotka eivät silloin hermoilleet turhaan eivät ole täällä kertomassa mielipiteitään.

No minä olen yksi, joka ei hermoillut "possuflunssan" takia, eikä hermoillut kukaan lähisuvustakaan. Kukaan ei ottanut rokotusta, eikä me muistaakseni koskaan keskusteltukaan aiheesta muuten kuin että "voi voi, onpa ikävää". Ja tässä me kaikki ollaan edelleen elossa ja voidaan hyvin. Kukaan ei sairastunut kyseistä tautia ja porukan määrä on 20 henkilöä. 

En siis sano etteikö "possuflunssa" olisi ollut vaarallinen tauti joillekin, mutta perusterveille se ei ollut kausi-influenssaa kummempi.

Minä en ole tällekään taudille suonut ajatusta. Tämä ketju on ainut "lähde" mistä olen taudista lukenut. En vaan jaksa alkaa itseäni kiusaamaan horror-stooreilla ja ehkä/jos/sittenkin mietteillä. Jos tauti iskee, niin sitten se on kohtaloni, näin se vaan on. Toki käsihygieniasta, yms. pidän huolta, mutta mihinkään muuhun varotoimenpiteeseen en ala.

- Muu vastaaja

Vierailija
194/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät silloin hermoilleet turhaan eivät ole täällä kertomassa mielipiteitään.

No minä olen yksi, joka ei hermoillut "possuflunssan" takia, eikä hermoillut kukaan lähisuvustakaan. Kukaan ei ottanut rokotusta, eikä me muistaakseni koskaan keskusteltukaan aiheesta muuten kuin että "voi voi, onpa ikävää". Ja tässä me kaikki ollaan edelleen elossa ja voidaan hyvin. Kukaan ei sairastunut kyseistä tautia ja porukan määrä on 20 henkilöä. 

En siis sano etteikö "possuflunssa" olisi ollut vaarallinen tauti joillekin, mutta perusterveille se ei ollut kausi-influenssaa kummempi.

Minä en ole tällekään taudille suonut ajatusta. Tämä ketju on ainut "lähde" mistä olen taudista lukenut. En vaan jaksa alkaa itseäni kiusaamaan horror-stooreilla ja ehkä/jos/sittenkin mietteillä. Jos tauti iskee, niin sitten se on kohtaloni, näin se vaan on. Toki käsihygieniasta, yms. pidän huolta, mutta mihinkään muuhun varotoimenpiteeseen en ala.

- Muu vastaaja

Pystyisinpä minäkin tähän.

Vierailija
195/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä on henkinen koronavirus. Hoida hyvin käsihygienia aina kun käyt jossakin. Sillä pystyt estämään myös henkistä virusherkkyyttä.

Ap:llä on huoli muista. 

Vierailija
196/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thl ei koskaan suosittelisi moista. Se menee jo folihatun puolelle.

Väitätkö että Kiinassakin kaikki on vaan foliohattu-hulluja?

Vierailija
197/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun mielestä faktat (esim. MTV3 uutiset tässä ketjussa) on mässäilyä niin sulje vaan rauhassa silmäsi ja usko mihin tykkäät.

Vierailija
198/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

voi jestas...

Vierailija
199/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Denial? Tuskinpa. Ei ole tervettä mennä joka öyhötykseen mukaan. Pelkät faktat sanoo, että tämä asia on meille erittäin vähäinen. On paljon muita asioita, jousta kannattaa enemmän olla huolissaan.

Tässäkin ketjussa näkee, että ihmiset eivät tiedä eivätkä ymmärrä ja kaivavat netistä lietsontaa, jolla ei ole mitään virkaa. Paitsi lietsoa. Osoittaa taas että olemme siirtyneet tiedon aikakaudesta uskomusten aikakauteen.

Eri

Sinähän tässä olet se uskomuksiin uskova, sinä et luota faktoihin (mtv3 uutiset).

Vierailija
200/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Muu vastaaja

"En siis sano etteikö "possuflunssa" olisi ollut vaarallinen tauti joillekin, mutta perusterveille se ei ollut kausi-influenssaa kummempi."

.

.

Se vei terveitäkin tehohoitoon.