Minua todella ahdistaa koko ajan tuo korona-asia. En saanut edes nukuttua viime yönä sen takia
Kuitenkin pitäisi keskittyä normaaleihin asioihin, mutta ahdistus estää. Kohtalotovereita?
Kommentit (279)
Ei ihme että kansalaisia huolestuttaa kun THL antaa eri tietoja kuin muiden maiden terveysvirastot js tiedotusvälineet. Suomessa vähätellään tilannetta ja lentoliikenne jatkuu.
Olisi kiva oikeasti saada vahvistus lånsimaisim kriteerein tutkitusta tapauksesta, jossa virus on poistunut kehosta ja lakannut todistetusti tartuttamasta.
Sellaista ei ole ja siksi ahdistaa.
Virukselle tyypillistå on itää ja tuhota keuhkot ylläyttäen vaikka 10 päivän kuluttua sairastumisesta ja ns hyvävointisissa taudinkuvissakin
Tämä Rovaniemen kiinalainenkaan ei ole selvillä vesillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan sanoo, et rauhoitu, tähän kuolee vaan ne kenellä on jokin perussairaus tai muuta häikkää. No helvetti, mun miehellä ja lapsella esim on astma niinkuin aika monella ihmisellä. Eli todellakin pelkään! Ei ne ihmiset kenellä on perussairaus tai jotain muuta häikkää ole sellaisia ihmisiä, kenen kuolema on ihan ok juttu. Pelottaa helvetisti myös äitini puolesta, kenellä on perussairauksia.
Rauhotu nyt! Se tauti pitäisi myös saada ensin. Eikä se mikään tappaja ole astmaatikoille ym.
Pelkää mielummin vaikka, että äitisi kaatuu ja saa lomkkamurtuman ja lapsi tippuu katolta tai jää auton alle. Niissähän käy helpisti tosi huonosti. Voi laittaa vaikka kuvia vammautuneista.
Eiväthän nuo pelot sulje toisiaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan sanoo, et rauhoitu, tähän kuolee vaan ne kenellä on jokin perussairaus tai muuta häikkää. No helvetti, mun miehellä ja lapsella esim on astma niinkuin aika monella ihmisellä. Eli todellakin pelkään! Ei ne ihmiset kenellä on perussairaus tai jotain muuta häikkää ole sellaisia ihmisiä, kenen kuolema on ihan ok juttu. Pelottaa helvetisti myös äitini puolesta, kenellä on perussairauksia.
Rauhotu nyt! Se tauti pitäisi myös saada ensin. Eikä se mikään tappaja ole astmaatikoille ym.
Pelkää mielummin vaikka, että äitisi kaatuu ja saa lomkkamurtuman ja lapsi tippuu katolta tai jää auton alle. Niissähän käy helpisti tosi huonosti. Voi laittaa vaikka kuvia vammautuneista.
Se kyllä on hel*etin vaarallinen astmaatikolle.
Sellainen olen itsekin.
V*tuttaa kun kaikissa ketjuissa kohkataan ettö virus on vanhoille ja sairaille vaarallinen ja ne nyt joutaa menemääkin yhteiskuntaa rasittamasta.
Ei tajuta yhtään että lapsilla on sairauksia ja nuorilla on. Itsekin olen pikkulasten äiti ja hyvätuloisessa työssä (=maksan todella paljon veroja) eli en taatusti ole taakka yhteiskunnalle.
Ihan kuin esim astmaatikoilla, diabeetikoilla jne ei olisi ihmisarvoa.
Muistakaapa että PUOLELLA suomalaisista on perussairaus. Ihanko on ookoo että puolet suomalaisista joutaa menemäänkin.
Nyt on hyvä hetki lopettaa tupakointi.
Sairastuneiden määrä kaksinkertaistuu joka päivä. Laskekaa siitä paljonko jo viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eli kyse on oman mielen tuotteista. Omasta psyykkisestä häiriöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä on hel*etin vaarallinen astmaatikolle.
Sellainen olen itsekin.
V*tuttaa kun kaikissa ketjuissa kohkataan ettö virus on vanhoille ja sairaille vaarallinen ja ne nyt joutaa menemääkin yhteiskuntaa rasittamasta.
Ei tajuta yhtään että lapsilla on sairauksia ja nuorilla on. Itsekin olen pikkulasten äiti ja hyvätuloisessa työssä (=maksan todella paljon veroja) eli en taatusti ole taakka yhteiskunnalle.
Ihan kuin esim astmaatikoilla, diabeetikoilla jne ei olisi ihmisarvoa.
Muistakaapa että PUOLELLA suomalaisista on perussairaus. Ihanko on ookoo että puolet suomalaisista joutaa menemäänkin.
On pelko silloin aiheellinen, jos puolet suomalaisista on kuolemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että kansalaisia huolestuttaa kun THL antaa eri tietoja kuin muiden maiden terveysvirastot js tiedotusvälineet. Suomessa vähätellään tilannetta ja lentoliikenne jatkuu.
THL kokee voivansa eristää ja jäljittää tautitapaukset. Ilmatartunnassa mahdonta.
Seuraavan 2 viikon aikana Suomen tilanne tulee räjähtåmään käsiin.
Otan joustavapaat lomana, nostan lainan, enkä tule palaamaan enää työpaikalleni ennenkuin poikkeustila on ohi.
Jos olen saanut potkut, se on pieni hinta hengestä.
Miten teette naamarin kahvipusseista? Suojaako se oikeasti?
Jotkut käyttävät uimalaseja, näkyi eräällä videolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa on paikkoja joissa huono ilmanlaatu ts monilla keuhkot huonossa kunnossa niin ne on vaara vyöhykkeessä.
Tällä hetkellä kaikki kuolleet ovat olleet tupakoitsijoita.
Tän oot keksinyt itse, missään ei lue näin!!!
Ei kannata tässä kohtaa vielä hermoilla, se kuolleisuusprosentti on alle 2%. Sairastuneita on länsimaissa todella vähän. Toki se varmaan jossain määrin vielä muuttuu.
Toisaalta, WHO:n, venäjän ja kiinan reaktiot tuntuvat aika ylimitoitetuilta, joten ehkä ei koko totuus ole vielä ilmi ja sanottu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eli kyse on oman mielen tuotteista. Omasta psyykkisestä häiriöstä
Psyykkinen häiriökään ei poissulje sitä, että kyse on oikeasta hengenvaarasta!!
Vierailija kirjoitti:
Lopeta. Se on pelkkä raju flunssa. Vie enimmäkseen vanhoja ja raihnaisia astmaatikkoja.
Ei pidä paikkaansa. Ja jos näin olisi, lohduttaisiko se vanhaa raihnaista astmaatikkoa?
Influenssa ja flunssa ovat kaksi eri sairautta.
Kahden, kolmen viikon päästä tartunnan saaneita on monikymmen kertainen määrä nykyiseen verrattuna. Väkisin myös Suomessa tulee käymään niin.
Ja eikös meillä ole Suomessa silloin juuri koululaisten talvilomat käynnissä. Perheillä on yhteiset lomat, ja Suomen julkishallinto on käytännössä seisonnassa tämän ajan.
Silloin juuri, kun on tehtävä tärkeitä ja jämäkkiä toimenpiteitä.
Kuulitteko jo, että Kiinassa tuli käsky luopua kaikista kotieläimäistä lemmikkinä? On todettu, että bakteeri muuntautuu eläimissä sellaiseksi, että se selviää kolme kertaa pidempään niissä kuin ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL kokee voivansa eristää ja jäljittää tautitapaukset. Ilmatartunnassa mahdonta.
Seuraavan 2 viikon aikana Suomen tilanne tulee räjähtåmään käsiin.
Otan joustavapaat lomana, nostan lainan, enkä tule palaamaan enää työpaikalleni ennenkuin poikkeustila on ohi.
Jos olen saanut potkut, se on pieni hinta hengestä.
Olen varautunut ostamalla ruokaa ja lääkkeitä sekä desinfiointiainett. Jos p*ska osuu tuulettimeen otan lapsen pois koulusta ja teen etätöitä (luojan kiitos mulla on työ joka ei ole sidottu mihinkään paikkaan). Kerran viikossa kauppaan, suojautuneena tietenkin. Hohhoijaa enpä olisi uskonut pari kuukautta sitten että tällaisia valmisteluja mietin...
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tässä kohtaa vielä hermoilla, se kuolleisuusprosentti on alle 2%. Sairastuneita on länsimaissa todella vähän. Toki se varmaan jossain määrin vielä muuttuu.
Toisaalta, WHO:n, venäjän ja kiinan reaktiot tuntuvat aika ylimitoitetuilta, joten ehkä ei koko totuus ole vielä ilmi ja sanottu...
Kuolleita on paikallisen ruohonjuuritason arvion mukaan jo yli 4000. (Twitter)
Wuhan krematorion työntekijöiden mukaan viranomaiset kärräävät ruumiita poltettavaksi ilman diagnooseja ja tilastomerkintöjä.
Virkamiehet salpaavat huutavia ihmisiä ovien taakse koteihinsa kuolemaan. Hätänumeroihin ei vastata eikå sairaaloihin pääse.
2%.......
Vierailija kirjoitti:
Miten koulut ja päiväkodit!? Lapset eivät osaa olla hygieenisiä. Jos korona tulee paikkakunnallamme niin otan lapset pois päiväkodista ja koulusta. Eikös kotikoulua saa pitää vain ilmoituksella?
Mä otan kanssa lapset kotiin. Mut missä vaiheessa se kannattais tehdä? Sitten kun tartuntoja Suomessa on todettu 10, 20,30 vai 100?? Hiihtoloman jälkeen kun ihmiset on reissanneet ties missä??
Vierailija kirjoitti:
Kahden, kolmen viikon päästä tartunnan saaneita on monikymmen kertainen määrä nykyiseen verrattuna. Väkisin myös Suomessa tulee käymään niin.
Ja eikös meillä ole Suomessa silloin juuri koululaisten talvilomat käynnissä. Perheillä on yhteiset lomat, ja Suomen julkishallinto on käytännössä seisonnassa tämän ajan.
Silloin juuri, kun on tehtävä tärkeitä ja jämäkkiä toimenpiteitä.
Kuulitteko jo, että Kiinassa tuli käsky luopua kaikista kotieläimäistä lemmikkinä? On todettu, että bakteeri muuntautuu eläimissä sellaiseksi, että se selviää kolme kertaa pidempään niissä kuin ihmisissä.
Voi ei! Löysin linkin, jossa kiinalaiset heittäisivät lemmikkejä pois kerrostalon ikkunoista. En avannut, mutta se on siis totta
Miten koulut ja päiväkodit!? Lapset eivät osaa olla hygieenisiä. Jos korona tulee paikkakunnallamme niin otan lapset pois päiväkodista ja koulusta. Eikös kotikoulua saa pitää vain ilmoituksella?