Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytetty tavara ei käy enää kaupaksi?

Vierailija
01.02.2020 |

Pyydän tuotteista jopa 10-30% prosenttia alle uuden hinnnan mutta ei vaan tule kauppoja. Mikä mättää?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa on nykyään tarjolla niin paljon ja ilmaiseksikin löytää hyvää jos vähän etsii. Kuka hullu maksaa paljon, jos vähemmälläkin saa?

Vierailija
62/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa myytyä uudenveroisia (3 kertaa käytetty) Nokian kumisaappaita -50% uusien hinnasta. Se miksi tuote ei enää kelpaa, johtuu siitä, että ostin vahingossa liian pienet. Lapsi sanoi vasta ekan käyttökerran jälkeen, että ne puristaa ja silloin niitä ei voinut palauttaa enää kauppaan. 20e pyydän uudenveroisista kumppareista, 39,90e maksoivat uutena. En todellakaan aio millään hiluilla myydä, sitten vaikka lahjoitan siskon tai tutun lapselle, koska siitä tulee edes parempi mieli kuin muutamasta eurosta (kun on itse hävinnyt lähes neljäkymppiä). Mutta odotellaan nyt vielä kevään kurakelejä, jos sitten menisi paremmin kaupaksi uudet kumisaappaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on kummallista miten paljon ihmiset ostavat käytettyä tavaraa. Olen myynyt jopa käytettyjä pyyhkeitä ja pussilakanoita ja niillekin löytyi ostaja. Hintapyyntökin oli kova. Melkein hävetti myydä, mutta olen ahne ja rahan tarpeessa.

Vierailija
64/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ollut mitään vaikeuksia myydä käytettyä tavaraa ja poikkeuksetta olen saanut kaiken myydyksi alle viikossa. Mutta en myykään mitään sellaista, millä en usko olevan käyttöarvoa ja toisekseen hinnoittelen tavarat oikein. Yleensä katson vastaavan käytetyn tuotteen hintatason ja pudotan siitä vielä 20%. Otan myös niin hyvät kuvat kuin mahdollista. Suurin osa kirppiskuvista on perunalla kuvattua p*skaa, joten omat tavarat erottuvat joukosta myös visuaalisesti.

Vierailija
65/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitäkin asioita, joista jotkut maksaa ihan älyttömiä hintoja. Esim puhkikuluneet lastenvaatteet, jotka ovat tietyn merkkisiä. Ei hitto, mikä on päässä liikkumatta, kun maksaa 30€ puhki kuluneista housuista.

Vierailija
66/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just pöytä kirppiksellä ja hyvin on kauppa käynyt.

Ei tarvi paljoa tuoda kotiin jos mitään. Melkein pari sataa saldo nyt eikä mulla myytävää ollut kovin paljoa.

Lastenvaatteita pelkästään. Ei mitään "20 centin" bodeja vaan hyväkuntoisia ja nykyaikaisia.

Kyllä kauppa käy jos hinta on kohdillaan ja tavara hyvää.

Vierailija
67/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon käytettynä ja jos saan kierrätyskeskuksesta saman hintaan 20 - 50 senttiä niin en osta. Kalleimmat käytettynä ostetut jutut viimeiseltä vuodelta taitaa olla aikuisten takki 6 euroa (kaupassa sama 40 e) ja aikuisten takki+housut 10 euroa.

Vierailija
68/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on jo liikaa tavaraa. 

Vierailija
69/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt tuollaisilla hinnoilla mikään mene kaupaksi ja sitten vielä tämä aloittaja ihmettelee asiaa! 

Ennen minä maksan mistä tahansa tuotteesta tuon erotuksen, että saan uuden tuotteen ja voin olla varma, että se on ehjä. Ellei ole, minulla on mahdollisuus viedä se takaisin kauppaan. Kirpparille ei ole mahdollisuutta palautella. 

Nykyään kirppareille on tullut aivan järjettömiä hintoja ja ne ovat täynnä jotakin sälää, kuten koriste-esineitä, vanhoja lankakerien loppuja, ylihintaisia (pahimmassa tapauksessa revittyjä) kirjoja ja lehtiä. 

On vaikeaa ymmärtää, miten myyjä kuvittelee, että joku on kiinnostunut vanhasta, kellastuneesta kahvinkeittimestä (hinta vain 15 e), kun uuden saa kaupasta edullisemmin. Miksi joku ostaisi vanhoja Seura-lehtiä hulppeaan 2 euron kappalehintaan (ei niitä ota kukaan ilmankaan)? Miksi joku ostaisi olemattoman kokoisia erivärisiä ja -laatuisia lankakerien loppuja, pussillinen vain 10 e (myyjä on itsekin todennut, ettei niillä tee yhtään mitään, kun niistä ei saa tehtyä pienintäkään käsityötä)? 

Mm. juuri villalangoista olen huomannut, että Löytötexistä saa edullisimmat langat ja hinta on puolet kirppareiden yksittäisistä kerähinnoista. 

Ylipäätään kirppareiden tavarat pöydästä toiseen muistuttavat paljon toisiaan, eli ne samat roinat ja samanoloiset vaatteet on joka pöydällä. Vuodesta toiseen. 

Vierailija
70/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kirppispöytä elokuussa kuukauden ja todella hyvin meni kaikki kaupaksi. Siistejä lastenvaatteita (koot 140cm -->). Vein vain siistit vaatteet ja kaikki pesin ja silitin. Lisäksi oli leluja ja urheiluvälineitä. Voittoa tuli ~1200€ kun miinustaa pöytämaksut. Aion ottaa pöydän myös vuoden päästä. Ja itse vein myös muutamia kodin tavaroita (mm. peltirasioita) ja nekin meni kaikki.

Vierailija
71/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein myyjän hinnassa on rutkasti tunnearvoa mukana. Käytettykin tavara käy (yleensä) kaupaksi, kun laittaa hinnan kohdalleen. Oikea käytetyn hintataso on alle puolet uuden hinnasta.

Vierailija
72/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mene kaupaksi, niin hinta on vaan liian kova. Käytettyä tavaraa ostaa lähinmä köyhät.

Eipä tuo aina pidä paikkaansa.

Juuri ne nuukat saattavat olla ns. piilorikkaita.

Ostavat halvalla/käytettynä ja niin jää rahaa säästöön esim. sijoittamiseen.

Vierailija
73/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mene kaupaksi, niin hinta on vaan liian kova. Käytettyä tavaraa ostaa lähinmä köyhät.

Eipä tuo aina pidä paikkaansa.

Juuri ne nuukat saattavat olla ns. piilorikkaita.

Ostavat halvalla/käytettynä ja niin jää rahaa säästöön esim. sijoittamiseen.

Totta! Mun mies ei osta mitään uutena ja muutenkaan ei kiinnosta autot tai hienot puitteet. Mutta ei ole kyllä köyhä vaan on sijoittanut ne rahat, yli 400t€ osakkeissa. Että juuri nuukat joista voisi kuvitella että ovat köyhiä voivatkin omistaa "piilossa" ihan mukaviakin summia. Ja siis pienestä palkasta kaikki säästetty! Mulla myös säästetty samalla tavalla 100t€. Kukaan ei taatusti uskoisi meistä koska elämme vaatimattomasti.

Vierailija
74/74 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjontaa on nykyään ihan älyttömästi, koska ihmisillä on liikaa roinaa nurkissaan. Kirppishinnoittelu on välillä aika pöyristyttävänkin korkealla, vaikka alesta saisi melkein samaan hintaan ja käytetyssä tuotteessa on vielä aivan selkeätä vikaa.