Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytetty tavara ei käy enää kaupaksi?

Vierailija
01.02.2020 |

Pyydän tuotteista jopa 10-30% prosenttia alle uuden hinnnan mutta ei vaan tule kauppoja. Mikä mättää?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhdas tavara yleensä käy kaupaksi mutta esim. sillille haiseva ei niinkään.

Vierailija
42/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksi pitäisi saada.

Tämä.

Sekä tykkään myös, että on kuljetettu ja tuotteen mukaan on sujautettu kaksikymppinen.

Sincciz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee jos hinta on oikea. Oikea hinta on puolet tai vähemmän. Näin se nyt vaan on.

Vierailija
44/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta sitä mukaa kirppikseltä romua, kun olen saanut kaappini tyhjennettyä. Ostan vain tarpeeseen, mutta en ylihintaista käytettyä. Kohtuuhintainen ja hyväkuntoinen käytetty menee, ja sen tason määrittelen minä itse.

Vierailija
45/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn tavaran tarjonta ja ostaminen ovat molemmat lisääntyneet. Ostajat vain ovat kokeneempia ja tuntevat hintatason yleensä harvinaisen hyvin. Jos tietää tavaran x olevan usein tarjolla 2 euron hintaan, miksi maksaisi samasta 10 euroa? N. 30% uuden hinnasta on aika hyvä nyrkkisääntö hyväkuntoiselle käytetylle tavaralle. Harvassa ovat tavarat, joiden arvo säilyy edes lähellä uuden hintaa kaupasta ulos kantamisen jälkeen. Vielä harvinaisempia ovat arvoa nostaneet keräilyesineet.

Vierailija
46/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupoissakin on -50-70% alennuksia vuoden ympäri niin miksi kukaan käytetystä maksaisi -30% alkuperäisestä? Meillä on jätehuoneessa hyllykkö jonne voi viedä itselleen tarpeetonta tavaraa, vaatteita ym. Se toimii oikein hyvin, itsekin vien sinne aina kaikenlaista.

Vierailija
47/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menee jos hinta on oikea. Oikea hinta on puolet tai vähemmän. Näin se nyt vaan on.

Juuri näin, minulla on ollut kirpparipöytä muutamia viikkoja, ja tavara on mennyt kaupaksi tosi hyvin.

Tavarat ovat hyväkuntoisia ja puhtaita.

Vierailija
48/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on liikaa tavaraa ja onneksi monet ovat ymmärtäneet senkin, että ilman liikoja tavaroitakin tulee toimeen.

Vierailija
49/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupoissakin on -50-70% alennuksia vuoden ympäri niin miksi kukaan käytetystä maksaisi -30% alkuperäisestä? Meillä on jätehuoneessa hyllykkö jonne voi viedä itselleen tarpeetonta tavaraa, vaatteita ym. Se toimii oikein hyvin, itsekin vien sinne aina kaikenlaista.

Ei päde tietysti kaikkeen. Esim yhden käyttämät Kuomat n. 10 e kirpparilla menevät, kun uudet ovat 30 e. T-paita n. 5 e uutena menee 1,5 e kirpparilla. Talvihaalari 100 e kaupassa ja 30 euroa voi saada hyväkuntoisesta käytetystä. Mutta esim käytetty kirja menee max 5 eurolla ja todennäköisemmin 1-2 eurolla, vaikka kovakantinen on helposti 30 e kaupassa.

Vierailija
50/74 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttäreni myi halpisvaatteitaan euron ja kahden kappalehintaan kirpparilla ja tienasi satasen verran.

Itse olen mies ja entinen keräilijä ja kuskannut pari autolastillista kirjoja, levyjä yms. hyväntekeväisyyskirpeille. Kulahtaneet vaatteeni olen toimittanut useimmiten suoraan kaatopaikalle. Takkien ja housujen kohdalla olen kysellyt kavereilta ja sukulaisilta, olisiko tarvetta. Ilmaiseksi. Harvoinpa nuo ovat ketään kiinnostaneet.

Niin ja erityisen oleellista: en käy enää lainkaan kirpeillä ja antikoissa. Jotenkin parempi olo. Kämppä tuntuu tilavammalta, tuoksuu paremmalta. Vaatteita ja kenkiähän sitä tietenkin joutuu ostelemaan aika ajoin, mutta ostan aina uutena.

Vierailija
51/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-30% alennus on pääosin liian vähän, että ostaja kiinnostuisi riskeeraamaan onko tuote edelleen toimiva tai ylipäänsä ok. Kaupat ovat lisäksi tuoneet toistuvat alennusmyynnit arkeen, joten jos myyt käytettyä, niin hinnoittelusi pohjana tulisi olla kauppojen alehinnat.

Ei alemyyntihintoja sovi käyttää vertailussa. Alessa on yleensä vain ne jämätuotteet jotka eivät muuten mene kaupaksi esim. vaatteet kokoa xl ja xs.

Vierailija
52/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan osta käytettyä lähes täydellä hinnalla.

Kukaan ei osta käytettyä edes muutamalla eurolla nykyisin.

Vierailija
53/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinityttäreni myi halpisvaatteitaan euron ja kahden kappalehintaan kirpparilla ja tienasi satasen verran.

Itse olen mies ja entinen keräilijä ja kuskannut pari autolastillista kirjoja, levyjä yms. hyväntekeväisyyskirpeille. Kulahtaneet vaatteeni olen toimittanut useimmiten suoraan kaatopaikalle. Takkien ja housujen kohdalla olen kysellyt kavereilta ja sukulaisilta, olisiko tarvetta. Ilmaiseksi. Harvoinpa nuo ovat ketään kiinnostaneet.

Niin ja erityisen oleellista: en käy enää lainkaan kirpeillä ja antikoissa. Jotenkin parempi olo. Kämppä tuntuu tilavammalta, tuoksuu paremmalta. Vaatteita ja kenkiähän sitä tietenkin joutuu ostelemaan aika ajoin, mutta ostan aina uutena.

Tyttärellä oli kirppispöytä ja myi siistejä laadukkaita vaatteitaan siellä muutaman euron hintaan. Kyllä teki pahaa nähdä esim lähes käyttämättömiä satasen merkkihuppareita myytävän kuudella eurolla ja ei siltikään mennyt kaupaksi. Kaikki kukumattomia, puhtaita ja silitettyjä. Vasta kun kaivoin veljensä pieneksi jääneitä vaatteita sinne, sai sen verran kasaan, että loosin vuokra saatiin katettua.

Vierailija
54/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan tavarasta. Sain myytyä kaikki lasten urheiluvälineet oikein hyvin, samaten ulkohousut ja kumisaappaat.

Lasten vaatteet taas ei myy.

Vierailija
55/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuotteesta sekä hinnoittelusta. Haluttu, hyväkuntoinen tavara - varsinkin vähän harvinaisempi, mitä ei enää saa kaupasta - menee kyllä erittäin hyvin kaupaksi, kunhan hinta on kohdallaan.

Vierailija
56/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo vastaus ap:lle: Pyydät liian korkeaa hintaa. Tuo 10-30% pois uuden hinnasta on aivan naurettavaa. Käytetty voi maksaa korkeintaan puolet uuden hinnasta. Mutta tämä taisi olla provo.

Vierailija
57/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on jo sitä tavaraa omissa kaapeissa ihan liikaa. Lisäksi, 10-30% alennus käytetystä tavarasta on ihan liian vähän. Vähintään 70% , niin voi harkita, ellei ole ihan uudenveroinen.

Itse en osta uutena enää juuri mitään tavaraa tai vaatetta, käytettynä kaikki. Mutta en tarvitse tavaraa enkä vaatteita, joten niitäkin ostan enää hyvin harvoin.

Vierailija
58/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhtunut pas kainen risainen Kånken. Se EI käy kaupaksi. Jopa 20 senttiä on ylihintainen pyyntö.

Miten niin? Laadukas reppu kyllä säilyttää arvonsa. 40 euroa on vielä ihan käypä hinta käytetylle.

Ostin käytetyn repun 5e ja lapsi käyttää sitä jo neljättä vuotta.

Kyllä kyllä, mutta oliko se Kånken? Niinpä...

Vierailija
59/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monella myyjällä on tarkoituksena ansaita, ei päästä tavarasta eroon. Ja usein vielä niin että olisi juuri tarve vaikka sataselle joten tuote hinnoitellaan sen mukaan paljonko itse sitä rahaa tarvittaisiin, ei sen mukaan mikä on myytävän tavaran todellinen arvo.

Usein kun olen tinkinyt jostain tavarasta niin myyjä on parahtanut että "mutta kun minä tarvitse satasen!". No mutta kun minua ei liikuta paljonko myyjä tarvitsee vaan minä maksan sen verran kuin minä olen valmis siitä maksamaan.

Vierailija
60/74 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee, kun hinta on kohdillaan. Olen pitänyt nyrkkisääntönä: uusi tuote eli täysin käyttämätön n. 30 prossaa alkuperäishinnasta pois. Uudenveroinen, mutta vähän käytetty 40-50 prossaa pois. 

Muuta ei juuri kannatakaan myydä, ellei ole jokin keräilyharvinaisuus.. jokin aito 50-luvun nahkatakki vaikka.