Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan voi käsittää että jotkut käy vuosia terapiassa?

Vierailija
01.02.2020 |

En ymmärrä mitä kautta tämä terapian hyöty tulee?
Samat asiat ihminen voi käydä läpi omassa päässänkin ja antaa vastaukset.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos joku hyvä läheinen, saa semmoisen ihmisen mielipiteen ja keskusteluapua, joka sut oikeasti tuntee.

Vierailija
2/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen joka käy terapiassa vuosia, on varmaan sen sortin hiihtäjä, että kai siitä jotain saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan mennään pahan olon takia. Halutaan paha olo pois. 

Vierailija
4/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan mukavaa, jos joku kuuntelee. Onneksi jokaisella on mahdollisuus terapiaan, jos pystyy itse maksamaan omat terapiakulunsa.

Vierailija
5/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään hyötyä olekaan.

Vierailija
6/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käynyt terapiassa alkaen v 2015, pari hyvää vinkkiä toki saanut mutta en mä kyllä mitään järkeä tuossa näe. Nykyään käyn kerran kahdessa viikossa ja en kyllä kävisi jos maksais jotain. Jonnin joutavaa pskan jauhantaa, psykologi kyselee samat kysymykset, minä vastaan ja hän ei edes kommentoi sanomisiani mitenkään. Hohhooo.

Vierailija
7/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähän vajaa? Ei kai ne kävisi terapiassa jos ne osaisi itse selvittää ongelmansa.

En ole käynyt terapiassa vuosikausia mutta on asioita, joissa mulla on ahdistusta ja vaikeuksia läpi elämän. Mm jotkut ihmissuhteet, tyytymättömyys asioiden tiettyjen asioiden tilaan ja itseeni tietyissä asioissa. Takuulla menisin terapiaan jos olisi varaa.

Vierailija
8/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet ja ongelmat ovat pitkäaikaisia ja/tai vaikeita, eivät ne useinkaan hetkessä poistu eivätkä itsekseen tai kaverin kanssa pohtimalla. Psykoterapia ei ole mitä tahansa keskustelua tai vain sitä että "joku kuuntelee".

Vierailija
9/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite käynyt terapiassa alkaen v 2015, pari hyvää vinkkiä toki saanut mutta en mä kyllä mitään järkeä tuossa näe. Nykyään käyn kerran kahdessa viikossa ja en kyllä kävisi jos maksais jotain. Jonnin joutavaa pskan jauhantaa, psykologi kyselee samat kysymykset, minä vastaan ja hän ei edes kommentoi sanomisiani mitenkään. Hohhooo.

No miksi hitossa käyt?! Vai edellyttääkö joku taho sitä sinulta?

Vierailija
10/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi hitossa käyt?! Vai edellyttääkö joku taho sitä sinulta?

Ja minkälaisessa terapiassa käydään noin harvakseltaan, yleensä vähintään kerran viikossa on tahti?

Vierailija
11/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minä kävin toistakymmentä vuotta ja saman aikaa myös puolet elämäni pahimmista traumoista syntyi ja nyt kun elämä on kunnossa niin kuulemma pitäisi mennä puhumaan niistä samoista asioista kun jauhoi jo toista vuosikymmentä. Miksi? Täysin hyödytöntä. Kun ei ollut apua silloin kun tilanne oli päällä niin mitä hyötyä siitä nyt on kun ei muista enää kuin välähdyksiä ja suurin osa ajasta on pelkkää mustaa. Työkyky meni jo. Antaisi edes eläkkeellä olla rauhassa.

Vierailija
12/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja monet vastaajat eivät näköjään ymmärrä ollenkaan, mitä psykoterapia on, miten se toimii ja mihin sillä pyritään. Google auttaa.

Vierailija
13/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin oli nuorena hyötyä. Jos lähipiirissä olisi ollut ihmisiä, joiden kanssa keskustellen ongelmansa saa ratkaistua, tuskin koskaan olisi tullutkaan tarvetta terapialle. Terapeutti antoi hyvän täyspäisen ihmisen mallin, jollaista mulla ei ollut koskaan ennen ollut. Normaalia ulkoisesti pärjääviä ihmisiä kyllä tunsin, mutta en ketään aidosti tasapainoista ja älykästä ihmistä.

Vierailija
14/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että älykkäämmät hyötyvät terapiasta enemmän kuin vähemmän älykkäät. Tietysti terapiasta voi olla haittaa, mikäli terapeutti on surkea.

Vierailija
15/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytterapiaan voidaan hakeutua "yksinkertaisen ongelman" kanssa. Esim. miten selvitä avioerosta, tyhjän pesän syndroomasta jne. Nämä ovat usein ongelmia, jotka ihminen itsekin pystyy ratkomaan ajan kanssa, mutta terapia helpottaa ja nopeuttaa prosessia, sekä estää asioiden mahdollista eskaloitumista esim. vakavaksi masennukseksi. 

Pitkissä terapioissa hoidetaan pitkäaikaisia ongelmia, jotka eivät ratkea ajan myötä ja joiden hoitaminen vaatii pitkää työstämistä ulkopuolisen tuella. Esim. jos ongelmat ovat kehittyneet jo varhain lapsuudessa /nuoruudessa, tai henkilöllä on sitkeä ja synnynnäinen, biologinen taipumus masennukseen, vaaditaan yleensä pitkää työstämistä, jotta tilanne saadaan hallintaan. Aika harva pitkäaikaissairaus ylipäätänsä paranee jollakin lääkekuurilla tai leikkauksella, vaan yleensä hoito jatkuu vuosia, jopa loppuelämän. 

Vierailija
16/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen useammankin pitkään terapiassa käyneen ja jopa työkyvyttömänä olleen, joista on nimenomaan terapian ansiosta tullut työkykyisiä veronmaksajia. Ihan mennen tullen ovat jo maksaneet veroina yhteiskunnalle terapiatuesta kertyneet kulut. Ilman terapiaa olisivat edelleen saajapuolella ja todennäköisesti eläkkeellä.

Vierailija
17/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee läheisille tosi raskaaksi kuunnella vuosia toisen ongelmia. Kenenkään ei tarvi olla toisen terapeutti.

Vierailija
18/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja monet vastaajat eivät näköjään ymmärrä ollenkaan, mitä psykoterapia on, miten se toimii ja mihin sillä pyritään. Google auttaa.

Kaikki eivät saa psykoterapiaa, koska heidät koetaan liian vaikeasti traumatisoituneeksi. Sinne psykoterapiaan ei sellainen näytä päätyvän jolla on oikeita terapiaa vaativia ongelmia, vain ne helpoimmat tapaukset.

Vierailija
19/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä käydään vuosia siksi, että terapeuttienkin on syötävä.

Vierailija
20/62 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiaan mennään pahan olon takia. Halutaan paha olo pois. 

Mutta jos paha olo ei vuosien myötä ole kaikonnut terapialla?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän