Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko blogit jo menneen talven lumia vai luetteko vielä?

Vierailija
01.02.2020 |

Olen miettinyt että aloittaisin jonkinlaisen lifestyleblogin, mutta mahtaako niille olla enää tilausta? Tietty jotain uutta ja omaa pitäisi olla kuin niitä tuhansia samanlaisia, joita ei erota toisistaan.

Mutta noin ylipäätään, mitä mieltä blogeista?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä nyt mitään väliä mitä muut ovat mieltä. Jos sua itseäsi kiinnostaa pitää sitä, niin eikö se ole tärkeintä.

Zinccis

Vierailija
2/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääkö nyt olla noin negis? 😊

Ajattelin vain kartoittaa että onko blogit ylipäätään enää se juttu, vai jokin muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Rillaa, All I ever wantedia ja Eeva Kolun entistä blogia. Ei enää niin tule luettua, kun ei ole noita ja esim. Ostolakossa ja Kalastajan vaimo muuttuneet paljon, niin ei niitäkään.

Vierailija
4/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lukijoita varmaan riittää jos osaat ja rohkenet kirjoittaa kiinnostavasti. Ja sulla on joku oma juttu joka tekee blogistasi kiinnostavan.

Valkoisia sisustuksia ja tähtityynyjä ja String-hyllyjä jne. on nähty kyllästymiseen asti.

Vierailija
5/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen Eeva Kolun nykyistä blogia sekä silloin tällöin Pupulandiaa ja Stella Harasekin Notes on a lifea. Noitakin luen lähinnä siksi, että olen aikoinaan lukenut ja homma on tuttua, välillä jopa vähän liiankin sitä samaa mitä vuosikaudet.

Jos nyt miettisin blogia, niin ehkä tekisin hyvän instatilin. Se on helpompi ylläpitää, saa kuvia ja tekstiä ja vuorovaikutusta.

Vierailija
6/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäsin Rillasta, oli sopivassa suhteessa kivaa sisustusta, puutarhaa, omaa tyyliä ja perhe-elämää. Toinen huippuhyvä oli Kuinka purjehtijaksi tullaan, nimestään huolimatta paljon muutakin kuin purjehdusta.

Vierailija
7/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin Rillaa, All I ever wantedia ja Eeva Kolun entistä blogia. Ei enää niin tule luettua, kun ei ole noita ja esim. Ostolakossa ja Kalastajan vaimo muuttuneet paljon, niin ei niitäkään.

Joo, muun muassa näitä minäkin olen joskus lukenut, mutta jollain lailla aika on ajanut ohi. Joko niin että itse olen kyllästynyt tai bloggaaja ei ole enää jaksanut panostaa. Sinänsä blogit ovat kivoja, mutta itse koen että monessa blogissa on nykyisin meno vähän väsähtänyttä. Tai sitten niin kaupallisen yhteistyön kyllästämiä, että ei kiitos.

Vierailija
8/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan instasta nopeammin saman tyydytyksen urkkimishimolleni.

Vierailija
9/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ja myös kirjoitan blogia. 

Vierailija
10/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IG voi olla ihan hyvä joo, mutta jos painottaa tekstiä, niin menee instassa helposti hukkaan. Kuvakin pitäisi kuitenkin aina värkätä siihen.

Vierailija
11/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IG jää kyllä kovin ohueksi hyvän blogin rinnalla.

12/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue, mutta kirjoittelen itse omalla sivustollani.

Vierailija
13/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IG voi olla ihan hyvä joo, mutta jos painottaa tekstiä, niin menee instassa helposti hukkaan. Kuvakin pitäisi kuitenkin aina värkätä siihen.

No pitää melkein niihin blogipostauksiinkin kuva värkätä. Tai siltä vaikuttaa. Ärsyttää, jos lukee läppärillä, kun ne kuvat on yleensä koko ruudun kokoisia. Isompiakin. Varsinkin jos ei ole visuaalinen blogi, niin ovat kyllä ihan turhia. Esim. juoksuharrastusblogi. Postauksessa bloggaajasta viisi kuvaa lenkillä. Mutta kuvattomat blogit ei kai menesty.

Vierailija
14/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin blogiholisti, mutta enää ei jaksa. Se juna meni jo. 

Sisustusblogit vaihtuneet ig-kuviin, muut blogit siityneet ig-storyihin. Ei riitä enää aika ja mielenkiinto kun tällaisiin pikajuttuihin. 

Oma elämäkin saanut sisältöä sen verran ettei enää jaksa kiinnostua muiden elämistä niin paljoa. Lue: löysin elämäni miehen ja sain kaksoset :)

Vierailija
15/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä kuvat on kiva lisä hyvään blogiin. Mutta ei kymmentä kuvaa samasta asiasta.

Vierailija
16/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kyllä paljoj blogejakin. Mutta niissä pitää olla hyvä sisältö ja myös ulkoasu on tärkeää.

Toki myös seuraan vlogeja, instastoreja, ja podcasteja.

En ole mikään muoti-sisustus- tai pintaliitoihminen, joten ne blogit mitä seuraan ovat ulkosuomalaisten kirjoittamia sillä ulkosuomalaisuus kiinnostaa minua kovasti. 

Vierailija
17/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen matkablogeja ja kirjoitan myös itse.

Vierailija
18/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti sanottavaa, blogi on hyvä. Jos sisältö on lähinnä esim. sisustuskuvia, ig nykyisin parempi.

Vierailija
19/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Ostolakossa niin kauan kuin se muuttui korealaiskiihkoiluksi. Joskus olen vilkaissut sitä Alexaa, mutta ei maistu.

Ulkosuomalaisten blogeja voisin lukeakin, mutta mistä niitä löytää??

Vierailija
20/49 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen kyllä blogeja vieläkin. Suurin osa lukemistani on sellaisia sillisalaatteja, jonkin verran luen myös kulttuuri-, matka- ja käsityöaiheisia. Kirjoitan itsekin blogia, mutta googlen kautta eksyneitä on enempi kuin vakiolukijoita, kun mun blogi ei ole suosittu. Noin muuten tuntuu, että kaikki vanhat suositut on lopettaneet, jäljellä on sitkeimmät ja ne kirjoittamisesta eniten tykänneet. Suuremmat seuraajamäärät on nykyään siis instagramissa ja youtubessa, ilmeisesti kun nykyään ei jakseta enää keskittyä lukemiseen.