Koomista katsoa kun ihmiset lappaa kärryt täyteen ruokaa kaupassa ja maksaa siitä 200 e
kun itse saan kaiken ruokajonosta monen sadan edestä kuussa
toisaalta eläkeläisiä säälin kun kaikki ei kehtaa tai osaa käydä ruokajo nossa toiset ajaa sinne autolla ja vieläpä työssä käyvät ihmiset
A
Kommentit (34)
Niin jos kelpaa ihan mikä tahansa. Suurin osa oli sellaista mitä en kaupastakaan ostaisi. Se on ylijäämää ja saattaa olla ihan ihme mössöjä. Tiedän kun olen kerran itse hakenut ja tuttuja hakee niitä. Eivät hekään kaikkea pysty syömään mitä sieltä tulee. Vaihtelee se laatu kuulemma että joskus saa hyvääkin. Kaikki käyvät ruokakaupassakin ostoksilla. Aivan puppua että sieltä monen sadan edestä tulisi.
Uutistenkin mukaan kassien sisällöt päinvastoin vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa on ruoka näemmä loppu
Mistä tämä tieto on peräisin?
Me ollaan hyvätuloinen, monilapsinen perhe. Susta on ihan oikeasti koomista, että ostetaan itselle ja lapsille ruokaa ja maksetaan se itse? No, huvinsa kullakin. Itse en koe oikeaksi mennä hyvätuloisena leipäjonoon. Jätän ne ruuat jollekin oikeasti tarvitsevalle.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan hyvätuloinen, monilapsinen perhe. Susta on ihan oikeasti koomista, että ostetaan itselle ja lapsille ruokaa ja maksetaan se itse? No, huvinsa kullakin. Itse en koe oikeaksi mennä hyvätuloisena leipäjonoon. Jätän ne ruuat jollekin oikeasti tarvitsevalle.
Ajatus, että kaikki ruokajonon ruoka menisi sitä oikeasti tarvitsevalle, on valitettavasti väärä. Kyllä siellä paljon on ihmisiä, jotka hakevat ruuan ihan sen takia, että rahaa riittää sitten kuukaudessa enemmän keskikaljaan ja Tallinnan reissuun. Tiedän tämän erittäin hyvin itse, koska olen pubissa nähnyt kymmeniä kertoja ihmisiä ruokajonokassien kanssa kaljaa juomassa. He pitäisivät idioottimaisena toimintaa, että ostaisivat itse kaljan sijaan ruokaa, kun parin korttelin päässä jaetaan ruokaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatus, että kaikki ruokajonon ruoka menisi sitä oikeasti tarvitsevalle, on valitettavasti väärä. Kyllä siellä paljon on ihmisiä, jotka hakevat ruuan ihan sen takia, että rahaa riittää sitten kuukaudessa enemmän keskikaljaan ja Tallinnan reissuun. Tiedän tämän erittäin hyvin itse, koska olen pubissa nähnyt kymmeniä kertoja ihmisiä ruokajonokassien kanssa kaljaa juomassa. He pitäisivät idioottimaisena toimintaa, että ostaisivat itse kaljan sijaan ruokaa, kun parin korttelin päässä jaetaan ruokaa ilmaiseksi.
Niin, tuo "oikeasti tarvitsevat" on subjektiivista. Vai meinaatko, että jonossa käy vain ja ainoastaan ne, jotka eivät jostain syystä saa täyttä toimeentulotukea, jolloin voidaan jo olettaa, että ehkä ei riitä rahat perustarpeisiin, vaikka kuinka yrittäisi olla säästeliäs. Veikkaan, että enemmistö ei ole tuossa tilanteessa, eikä läheskään kaikki edes TT tuen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti totta. Mutta itse en ruoka-apua silti tarvitse, joten maksan ruokani jatkossakin itse. Lisäksi risteilen omilla rahoillani Karibialla tai Välimerellä, joskus jopa Tallinnassa. Pubeissa en käy, joten ihan yksi ja hailee mitä siellä puhutaan.
-sama
Me käydään kerran viikossa kaupassa ja välillä nolottaa meidän täysi kärry, jos joku toinen menee vieressä kärryssään tyyliin parsakaali, kiinankaali ja rasvaton maito. Ajattelee varmaan meidän olevan niitä ylipainoisia suursyömäreitä. Vähän tietysti tottakin tuossa. 🤔
Itse ostan ruokani. Joskus harvoin käyn leipäjonossa eikä kassissa todellakaan ole monen sadan euron edestä ruokaa, ei edes monen kympin edestä. Missähän muka käyt ruokajonossa?
Vierailija kirjoitti:
Me käydään kerran viikossa kaupassa ja välillä nolottaa meidän täysi kärry, jos joku toinen menee vieressä kärryssään tyyliin parsakaali, kiinankaali ja rasvaton maito. Ajattelee varmaan meidän olevan niitä ylipainoisia suursyömäreitä. Vähän tietysti tottakin tuossa. 🤔
Voin luvata, että kun pääset eroon tuosta mitä muut ajattelee -ajattelusta, elämänlaatu nousee raketin lailla.
Meillä syödään
Pensasmustikoita
Kylmäsavulohta
Hedelmiä
Kaurapuuroa
Ei tarvii edes ostoskärryä kun menee 100 eur
Onnex on millä mällätä
Ennemmin syön terveellisesti.
Saako ruokajonosta
Kylmäsavulohta ja mustikoita
Kiinnostuin
Saat kaiken ruokajonosta, mutta käyt ihan huviksesi kaupoissa katselemassa miten ihmiset lappavat ruokaa kärryihin?
Omavaraistalous ja lähiruoka ilman kemiallisia lannoitteita on maistuvampaa mutta toistaiseksi vielä nostaa hinnat liika kalliiksi.
Veikkaisin, että ruokajonoissa ei olisi meille kovinkaan paljon käyttökelpoista, tykkään tehdä maukasta ja terveellistä ruokaa. Meillä ei oikeastaan koskaan syödä jauhomakkaraa ja perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Omavaraistalous ja lähiruoka ilman kemiallisia lannoitteita on maistuvampaa mutta toistaiseksi vielä nostaa hinnat liika kalliiksi.
Teknologian kehityyessä mukailemaan erilaisia ilmastoja kasvihuoneissa voi kasvattaa mitä eksootyisempia kasviksia, hedelmiä ja vihanneksia.
Jo Kierkegåård tiesi aikoinaan, että älyllisesti alin huumori on mallia "ovatpa nuo tyhmiä" ja ylin muotoa "Olemmepa me tyhmiä."
Kumpaa huumoria itse suosit?
Kalliiksi tulee seisoskella siellä jonossa.
Mitä huvittavaa siinä on, että ruokajonojen aikaan on itse oltava ainakin töissä? Ja mitähän siitäkin tulisi, jos koko Suomen väestö alkaisi käydä yksinomaan kaikki ruokajakeluissa.
Pietarissa on ruoka näemmä loppu