Mies torjui painon takia?
Kyselyä (sinkku)naisille (varatutkin saavat toki vastata että miten toimisitte, jos olisitte sinkkuja)
Alkutilanne: Olet 168 cm pitkä ja 82 kg nätti nainen. Ihailemasi mies torjuu sinut, vaikka on tiettävästi vapaa. Torjuntasyyt ovat sitä perus "en just nyt halua mitään suhdetta" tms.
Sitten myöhemmin, kun olet 58 kg ja kiinteytynyt myös, mies osoittaa kiinnostusta.
Miten nainen toimisit tällaisessa tilanteessa? Olettaen, että olisit yhä kiinnostunut miehestä.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin olisi aloittaja voinut kysyä joko olette lopettaneet puolisonne kiusaamisen.
168cm pitkä 82kg nainen ei ole nätti, vaan lihava.
On naurettavaa syyllistää miehiä siitä, ettei epäterveellisen lihavia naisia koeta kauniiksi (tai edes nätiksi), vaan terveen kokoiset naiset kiinnostavat miehiä enemmän.
Ap:n kokemus nätteydestä on varmaan syntynyt siitä, että monille miehille hänen ulkonäkö on ollut ok.
Mä oon lievästi ylipainoinen nainen ja ihan saan positiivista huomiota miehiltä. Hoikempana sain toki enemmän, mutta ei tää kaikkia karkoita. Ne jotka ei tykkää, saa tietysti antaa pakit.
Niin? Se kilo tai kaksi extraa haittaakaan tuskin ketään, mutta 168/82 ei ole enää vain lievästi ylipainoinen vaan oikeasti melkoinen mötkö.
Olen nimittäin itse sekä 4 senttiä lyhyempi että 4 kiloa kevyempi ja kyllä mä näytän näillä mitoilla ihan rehellisesti läskiltä. Reilu kymppi pois ja sitten alkaa olla laskettavissa "vain" lievästi ylipainoiseksi.
164/78
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin olisi aloittaja voinut kysyä joko olette lopettaneet puolisonne kiusaamisen.
On naurettavaa syyllistää miehiä siitä, ettei epäterveellisen lihavia naisia koeta kauniiksi (tai edes nätiksi), vaan terveen kokoiset naiset kiinnostavat miehiä enemmän.
Millä tavalla aloittaja on syyllistänyt ketään? Minusta aloitus on ihan asiallinen. Miksi ihmeessä sinä siitä syyllistyit, kun kerran pidät ihan normaalina että ylipainoiset naiset eivät miehiä kiinnosta?
No mä oon 174 cm ja 68 kg. Dieetti menossa nytten. Ihmettelen kyllä ap:n painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kokemus nätteydestä on varmaan syntynyt siitä, että monille miehille hänen ulkonäkö on ollut ok.
Mä oon lievästi ylipainoinen nainen ja ihan saan positiivista huomiota miehiltä. Hoikempana sain toki enemmän, mutta ei tää kaikkia karkoita. Ne jotka ei tykkää, saa tietysti antaa pakit.
Niin? Se kilo tai kaksi extraa haittaakaan tuskin ketään, mutta 168/82 ei ole enää vain lievästi ylipainoinen vaan oikeasti melkoinen mötkö.
Olen nimittäin itse sekä 4 senttiä lyhyempi että 4 kiloa kevyempi ja kyllä mä näytän näillä mitoilla ihan rehellisesti läskiltä. Reilu kymppi pois ja sitten alkaa olla laskettavissa "vain" lievästi ylipainoiseksi.
164/78
Laske painoindeksi. Sekä 168/82 että 164/78 jää vielä lievän lihavuuden puolelle.
Olen jojoillut painoni kanssa jokseenkin ja voin sanoa että viennissäni on selkeä ero siihen kun olin 12kg painavampi verraten tähän päivään kun painan vähemmän, meikkaan eri tavalla ja enemmän, laitan hiuksia, olen opetellut pukeutumaan ja ottanut täyteaineita.
En syytä miehiä siitä jos en joskus aiemmin ole ollut fyysisesti viehättävä. Jokaisella on omat mieltymyksensä ja turha siitä suuttua jos et jonkun makuun satu olemaan. Olen itsekin tavannut miehiä jotka ei parturoimattomina ja/tai ylipainoisina ole kiinnostaneet, mutta jotka ovat hoikistuttuaan ja siistittyään muuttuneet silmissäni oikein viehättiviksi.
Pinnallista toki, mutta jokainen ymmärtänee että parinhaussa toisen täytyy ylittää tietty minimiraja jotta voit kiihottua ja kiinnostua romanttisesti. Ja laittautuminen ja painonpudottaminen tunnetusti usein parantaa itsekunkin ulkonäköä. Samalla tavalla kuin olen itsekin paremman näköinen laittauduttuani verraten siihen kun herään darraisena ja hiukset rasvaisina. Pinnallisella puolella on etenkin suhdetta muodostaessa iso merkitys. Tällä tarkoitan sitä että kahden ihmisen tulee olla viehättyneitä toisiinsa.
Eli antaisin miehelle tilaisuuden. Eri asia jos mies olisi antanut pakit mainiten painostasi. Nyt kuitenkin sait oikein asialliset ja neutraalit pakit.
Vierailija kirjoitti:
Jos itseä edelleen kiinnostaa niin mikäs siinä sitten, voihan se olla että ihan sattumalta on mieli seurustelun suhteen muuttunut, tuskin tuo painonpudotus yhdessä yössä tapahtui...
Itseänihän minä vain kiusaisin jos alkaisin "kostamaan" sitä, etten lihavana kelvannut. Sitä paitsi alussa katsotaan aina ulkonäköä ensin, joku ei välttämättä aloittaisi ylipainoisen kanssa seurustelua mutta ei siltikään harmistu, kun se oma rakas puoliso myöhemmin vähän lihoo.
Ja siis onhan olemassa ihan sanontakin, että näkee toisen ihan uusin silmin. Jotenkin ihan hölmöä skipata itseä kiinnostava mies ihan vaan siksi ettei mies halunnut seurustella (sun kanssa) aiemmin. Elämä on loppupeleissä aika pirun lyhyt tuollaiseen turhaan draamailuun ja pelailuun. Ja varsinkin sitä on aivan turha murehtia etukäteen, että entäpä jos mä lihonkin ja sitten mies jättää. Ensinnäkin siihen lihomiseensa voi vaikuttaa ihan itse, ei kukaan vaan yht'äkkiä herää aamulla ja pudum, paisu viittätoista kiloa. Toisekseen suhde voi kaatua monesta muustakin syystä tai toinen voi jäädä vaikka auton alle ja kuolla. Elämä (ja parisuhde) on täynnä riskejä ja kaikki voi loppua ihan naps vaan vaikka huomenna, joten parempi vaan ottaa ilo irti elämästä ja ihmissuhteista ja nauttia sen aikaa kun pystyy. Kukaan ei voi antaa takeita yhtään mistään. Ikinä.
N43
ap oot tosi tekopyhä
''miehillä ei saa olla vaatimuksia naisille mut naisilla saa olla vaatimuksia miehille''
tekopyhät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
164/78
Katso painoindeksiä tässä asiassa. Väitteesi on sen valossa yksiselitteisesti virheellinen. Lievä ylipaino on lievää, vaikka kokisitkin itsesi valtavaksi möhkäleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies osoittaa nyt kiinnostusta, ei todellakaan tarkoita sitä, että hän olisi valmis aloittamaan suhdetta. Muuta kuin seksisuhdetta.
Tunnen aika monta miestä, jotka ovat olleet nuorempina ehdottomasti kielteisiä pulskempia naisia kohtaan. Yllättäen heistä on sitten vanhempina tullut pulskia. Eli miten mies voi vaatia hoikkaa naista, jos mies itse ei onnistu ylläpitämään painoaan vuosien kuluessa?
Siksi, että lihava mies on miehekäs nallekarhu sekä myös parempi sängyssä kuin joku kaloreita kyttäävä peilin kanssa nussiva homo. Lihava nainen toki on kuvottava suohirviö, naisen kuuluu olla hoikka ja siro
Vierailija kirjoitti:
ap oot tosi tekopyhä
''miehillä ei saa olla vaatimuksia naisille mut naisilla saa olla vaatimuksia miehille''
tekopyhät
Kukaan ei ole kieltänyt miesten vaatimuksia. Saavat vaatia ihan mitä haluat.
AP:n aloituslukemilla voi olla kovin erilaisia vartaloita.
Voi olla ihan vaan lihaksikas ja tasaisesti naisellista pyöreyttä omaava vartalo.
Tai sitten voi olla tikkukäsi/-jalka jäätävällä roikkovatsalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap oot tosi tekopyhä
tekopyhät
...eli tässä ketjussa mies jolla on ulkonäölle jonkinlaiset kriteerit onkin paha juttu?
Auta armias jos naiselle esitelmöitäisiin täällä samaa, notta minkätahansa näköisen miehen pitäisi kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap oot tosi tekopyhä
tekopyhät
...eli tässä ketjussa mies jolla on ulkonäölle jonkinlaiset kriteerit onkin paha juttu?
Auta armias jos naiselle esitelmöitäisiin täällä samaa, notta minkätahansa näköisen miehen pitäisi kelvata.
Onko sulla luetun ymmärtämisessä vikaa?
Vierailija kirjoitti:
ihan hyvä paino tuo on jos se koostuu lihaksista
Mitähän oikein luulet lihasten painavan 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka painottaa liikaa ulkoisia arvoja on usein myös rasittavan epävarma itsekin. Sellaisen kanssa eläminen, seurustelu, asuminen yhdessä, menisi kaiken aikaa "pohtimiseen" mitä muut ovat teidän suhteesta ja tekemisistä mieltä. Et saisi häneltä muuta kuin valmiiksi muualta omaksuttuja mielipiteitä saati saisitte mitään aitoa vuorovaikutusta syntymään keskenänne.
Jos on kerran torjunut, niin miksi turhaan jäädä häntä pohtimaan sen enempää. Maailmassa on mukavia ihmisiä, joita kannattaa vähän aikaa odotella.
Ylipaino ei ole pelkkä ulkoinen arvo. Se kertoo että ihminen ei ole kiinnostunut samoista asioista kuin minä: urheilusta ja tervehenkisestä elämästä ylipäätään. Usein ylipainon taustalla on myös psyykkisen terveyden ja elämänhallinnan tekijöitä. Jos minä en halua masentunutta, sohvalla makaavaa mielialasyöppöä, ei se ole ulkonäkökysymys vaan jotain ihan muuta.
Tottahan ne pudotetut kilot olemusta muuttaa, mutta niin muuttaa se hyvä olokin mikä painonpudotuksesta ja aiempaa terveellisemmästä ruokavaliosta/elämäntavasta seuraa. Erikoista, että laihtunut itsekin näkee vain sen ulkoisen muutoksen (jota ei kuitenkaan kukaan muu saisi nähdä/noteerata) ja samaan aikaan viis veisaa siitä hyvästä (tai ainakin aiempaa paremmasta) olosta ja jaksamisesta joka tietenkin myös näkyy muille ihmisille.
Ainakin itsellä on ihan huikea ero jaksamisessa ja fiiliksessä erilaisilla ruokavalioilla. Mitä vähemmän syön sokeria ja höttöhiilareita niin sitä parempi olo (ja esim iho) on. Sama toimii tietysti toisinpäin eli mikään ei jaksa kiinnostaa oikein vttujakaan kun ruokavalio koostuu eineksistä, pikaruuasta, karkeista ja sipseistä. Ja näitä pakastapizza/eines/mässy/energiajuoma-limu kasoja näkyy moni muukin ylipainoinen lappavan kassalla hihnalle..
Ei varmaan ole tässä skenaariossa tilannetta jossa mies toimisi oikein. Nyt syytetään valehtelusta ja pinnallisuudesta. Jos olisi alunperin kertonut totuuden niin olisi ollut tahditon ja tarpeettomasti pahoittanut naisen mielen. Ymmärrän kyllä että ylipaino ei viehätä eika halua aloittaa suhdetta ihmisen kanssa johon seksuaalinen kiinnostus on heti alkuun täysi nolla. Ei minuakaan normaalipainoisena naisena viehätä ylipainoiset miehet. Mutta tätähän ei ole hyväksyttävää myöntää näinä body positivity aikoina.
IOn paino torjuttu näin. Hus siitä röhkö-sika. Hus
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka painottaa liikaa ulkoisia arvoja on usein myös rasittavan epävarma itsekin. Sellaisen kanssa eläminen, seurustelu, asuminen yhdessä, menisi kaiken aikaa "pohtimiseen" mitä muut ovat teidän suhteesta ja tekemisistä mieltä. Et saisi häneltä muuta kuin valmiiksi muualta omaksuttuja mielipiteitä saati saisitte mitään aitoa vuorovaikutusta syntymään keskenänne.
Jos on kerran torjunut, niin miksi turhaan jäädä häntä pohtimaan sen enempää. Maailmassa on mukavia ihmisiä, joita kannattaa vähän aikaa odotella.
Ylipaino ei ole pelkkä ulkoinen arvo. Se kertoo että ihminen ei ole kiinnostunut samoista asioista kuin minä: urheilusta ja tervehenkisestä elämästä ylipäätään. Usein ylipainon taustalla on myös psyykkisen terveyden ja elämänhallinnan tekijöitä. Jos minä en halua masentunutta, sohvalla makaavaa mielialasyöppöä, ei se ole ulkonäkökysymys vaan jotain ihan muuta.
Tuo sun mielikuvasi ylipainoisista on vain väärä. Mä olen keski-ikäinen ylipainoinen nainen ja yllätyn työpaikan nuoret liikuntapäivä juoksemalla kevyesti kympin ja saamalla lihaskuntotestissä heitä paremmat pisteet. Sitä lihoo kun tykkää hyvästä ruuasta. Niin pitkään kun kunto hyvä ja veriarvot kunnossa, lievä lihavuus ei haittaa terveydellisesti, sanoi lääkärikin.
Veikkaan, että oma käytöksesi on muuttunut, koska laihtuminen toi itsevarmuutta. Minä olin nuorena hoikka ja kaunis, enkä saanut yhtään sen enempää huomiota silloin kuin nyt lihavanakaan. Yhtä epävarma ja vaatimaton seinäkiipijä ollut aina.