Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurut valmistautuu juhannukseen

22.06.2006 |

Huomenta kaikille,

Aloitanpa pinon, kun sellaista ei vielä ollut ilmaantunut.

Tänään on taas parempi päivä kuin eilen. Eilinen väsymys on pois. Liekö vaikuttanut äärimmäisen hyvät yöunet ja tietoisuus pitkästä viikonlopusta.

Painosta on ollut puhetta. Itselläni on tullut 3-4 kg, riippuen vähän mihin aikaan päivästä käy vaa' alla. Katsoin neuvolakorttia (esikoisen odotus) ja aika samalla tavalla on painoa kertynyt. Aloin viikko sitten tarkkailla syömisiäni, koska huomasin syöväni kuin hevonen enkä edes osannut lopettaa, vaikka maha oli täynnä. Nyt yritän syödä PALJON salaattia ja hedelmiä ja hivenen vähemmän muuta ruokaa, jos vaikka välttyisi hirvittävältä ähkyltä. Juhannuksena tietenkin tulee syötyä herkkuja, mutta josko niitä osaisi syödä kohtuudella. Ja toisaalta ei kai ne mansikat ihan pahimmasta päästä ole.

Maha on pullahtanut parin viikon sisään ihan selvästi, mutta kaipa se saakin jo näkyä. Hauskaa. Muutama kesävaate ajalta ennen odotusta menee vielä päälle. Saa nähdä kuinka paljon sitä kesällä kasvaa ja pärjääköhän näillä kesävaatteilla. Toisaalta tuntuisi höpsöltä ostaa ihan kuukautta varten äitiyskesävaatteita. Mutta tietysti pakkohan sitä jotain on pitää päällänsä.

Eipä tässä muuta mieleen juolahda. Hauskaa Jussia kaikille!

Viljonkka74 19+2

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas toviin ole kirjoitellut kun nuo aurinkoiset päivät ovat pitäneet ulkosalla. Tosin eipä sen kummempia kuulukaan. Tällä viikolla oli neuvola missä kaikki hyvin. Hb laskusuunnassa ja alan syömään rautaa varmuuden vuoksi. Vauvan syke kuului heti voimakkaana ja liikkeethän olen tuntenut jo viikolta 16.

Välillä iskee iltaisin väsymys kun oilein paljon olen lasten kanssa touhunnut päivisin (hoitovapaalla siis olen). Mies sitten touhuilee iltaisin lasten kanssa ulkona kun haluan vain pötköttää sohvalla. Onneksi asutaa omakotitalossa niin tuolla ulkona on lasten turvallista (isompi tie kauempana) ja tilaa leikkiä. Ovat keränneet kaikki pihan voikukat isille ja äidille, onneksi ei vielä kukkapenkkien kukat ole lähteneet liikkeelle...

Meillä päin ulkona on nyt pilvistä ja tuulee, onneksi ei sada, yöllä kyllä on satanut. Iltapäiväksi luvassa aurinkoisempaa ja toivottavasti juhannuskin on sellainen.

Rauhallista ja mukavaa juhannusta kaikille muruille!!!

Vilma rv 19+5

Vierailija
2/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun on kuuma! Ja mulla ei tietenkään oikein mitää kesävaatetta joka mahtuis päälle :( Kaksi aikaisempaa ovat syntyneet just kesäkuussa niin ei oo tullut hommattua mitään kesä äitiysvaatetta, eilen sit menin kapphalliin hakeen jotain mut saamari, eihän siä ollu ku alusvaatteita ja farkkuja! Koska sielä noin vähiin on äitiysvaatteet käyny?? Sit menin rintamäelle ja en ny ihan enää tähän vikaan odotukseen raski ostaa 60e kapreja..nii eiku vaasaan H&M:lle, toivottavasti sielä olis ees jotain. Tänne H&M:lle piti tulla äitiysvaatteita jo vuosi sitte keväällä mut ei oo näkyny..kyllä kiukutti ku tuntu etten ny mistää löydä vaatetta!

Painosta vissii ollu puhetta, niin kilo on tullut nyt tähän mennes, ihan hyvin vaik oonki syöpötelly.

Jee ensviikolla rakenneultra, hiukan muuttunu toi sit viime raskaudesta et millo on rakenneultra, ku se on nyt " vasta" viikolla 21 saas nähä selviikö sukupuoli :)

Vauva liikku eilen ennenku nukahettiin nii niin kovasti et mieskin tunsi liikkeet:)

Mites muute se selällään nukkumine? Ku yks lääkäri sano et jos vaa pystyy nukkuun selällään nii saa nukkuu vaik loppuu asti, oho ja sit muute on sanottu et ei sais? Mulla on aikasemmis raskauksis tullu heti huono olo mut nyt ei tuu ja monesti kuitenki herään siihe ku nukun selällään..et onkohan siitä ny jotain haittaa sit vai ei? Neuvolassahan voin sitä tietty kysyy, mut siihen on pari viikkoa viä et tietäskö teistä joku ihan varmuudella?

Eipä tässä kummempia, valmistautuun shoppailuun...

Tuuli rv20+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää hieman vaihtelevalta tuo sää, pilviä, tuulee ja välillä kuitenkin aurinko pilkahtaa. No se hyvä puoli oli hieman " viileämmästä" säästä, että sain viime yönä nukuttua paljon paremmin.

Mulla on ollu elohiiri toisessa silmässä jo viikon, toki välillä on pois, mutta useemman kerran päivässä se siellä nykii. Ei varmaan auta asiaa, että nytkin istun koneella ilman silmälaseja.

Täytynee kohta lähteä mansikan ostoon, saapahan varmuudella herkut huomiseen pöytään.

Sarafan rv 19

Vierailija
4/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus huomenna... jotenkin tuntuu ettei oikein tunnu siltä, aika menee niin nopeasti. Me ollaan varmaan kotosalla juhannus - ei oikein huvita lähteä anopin mökille tai muuallekaan, varmaan menee grillailessa ja kaappeja siivoillessa aika.

Käväisin aamulla neuvolassa... paino oli laskenut taas, eli nyt on -2 kg lähtöpainoon. Syön kyllä ihan kunnolla, mutta paino ei vain nouse. Terveydenhoitaja ei pitänyt asiaa huolestuttavana - täytyy vain yrittää syödä enempi. Vauva liikkui vilkkaasti sydänääniä kuunnellessa, lyöntitiheys oli 140 luokkaa joten taitaa olla poika tulossa... jotenkin on semmoinen poika-olo ollut koko ajan. Rakenneultra on vasta heinäkuussa joten täytyy odotella ainakin sinne asti vielä.

Ilma oli sateinen ja viileä - toisaalta hyvä että sataa niin luonto saa hieman vettä (eikä tarvi kastella pihakukkia niin paljon).

Laskeskelin äitiyspäivärahaa - mietin että pitäisikö hakea äippärahaa viimeisten 6 kk tulojen perusteella. Minulla on sisässä melkein 100 h ylitöitä ja myyntiprovisioita ollaan saatu tämän vuoden puolella ihan kivasti. Uskaltaisi vain pyytää ylityöt rahana... olen yksityisellä töissä ja työnantajaa täytyy osata " käsitellä" - eli sopivana päivänä pyytää haluamaansa, tänään oli huono päivä - soittelin aamusella kesän sunnuntai-aukioloista heinäkuun työvuorolistaa varten ja ääni kuulosti aika äreältä. Täytyy ensin laskea riittävätkö 6 kk tulot (+20 % vuoden 2004 verotuloihin) ja pyytää sitten ylkät rahana jos riittää.

Mutta nyt työn tuohuun :)

MrsCruiser

Vierailija
5/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä se täällä töissä haittaa ;)

Kesävaatteista sen verran, että mulla on parit caprit, toiset ostin itse esikoista odottaessani KappAhallista, toiset sisko on ostanut H&M:ltä itselleen viime kesänä. Lisäksi pari hametta ja yhdet shortsit, jotka ainakin vielä menee päälle, niissä on siis kuminauhavyötärö, joka venyy niin että masun alle ne saa (vaatii toki pitkän paidan...). Noilla alaosilla ajattelin pärjätä. Muutaman pidemmän t-paidan olen ostanut, mutta en siis mammamalleja ollenkaan. H&M:ssä ja KappAhalissa olen käynyt hankintoja tekemässä ja ihan kivasti on nykymuodissa näitä pidempiä paitoja! Esikoista odottaessa 2003 meinasi olla vain lyhyttä mallia, mutta nyt on paljon pitkiä! Mun mahallani ei mitkään kovin lyhyet paidat ole kivoja... En tykkää koko ajan olla nykimässä paitaa alaspäin.

Juhannusta lähdetään viettämään mummolaan, esikoinen oli jo aamulla kovasti lähdössä ja hiukan pettyi, kun pitkin vielä hoitoon lähteä... Vannotti mua, että eikö vain käydä hoidossa ja töissä, eikä olla kovin kauaa... Poika tykkää niin kovasti mummolareissuista :)

Eilen iltana esikoinen kertoi vakavana, että koska hän on jo oikea isoveli (kun vauva siis masussa kasvamassa), niin hän voi yöllä tulla suojelemaan meidän vauvaa, jos sitä pelottaa. Esikoinen nimittäin oli itse edellisenä yönä herännyt " pelottavaan ääneen" ja tuli sitten kainaloon loppu yöksi ja nyt halusi sitten korostaa, että apu löytyy häneltä, jos vauvaakin pelottaa. Saa nähdä, jatkuuko yhtä suojelevana asenne kun vauva oikeasti syntyy! Hauskaa on kyllä seurata, miten tärkeänä esikoinen jo nyt odotukseen suhtautuu ja toisaalta miten kärsivällisesti on jaksanut asiaan suhtautua, meillähän vauvaa on odotettu koko ajan koko perheen voimin, eli esikoiselle kerrottiin heti plussan jälkeen, että vauva meille tulee! Nyt siis jo melkein 20 viikkoa hänkin on vauvaa odottanut.

Mutta eipä tässä kai muuta... Supistelee edelleen tiheään tai sanoisinko, että tihenevästi. Ainakin kerran tunnissa, mutta nytkin on taas tullut 3 peräkkäin. Edelleenkään ei satu, mutta kyllä puristaa ja tekee olon vaikeaksi.

Oikein aurinkoista juhannusta kaikille :)

Marrastoive rv 21+4

Vierailija
6/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se kirje sitten tuli. Kaikki on siis oikein hyvin ja viides tyttö olisi tulossa.No,vaatetta ja leluja ainakin piisaa :)

Hyvää juhannusta kaikille !

T. Jas 19+6 ja pikkuneiti

Vierailija
7/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveen papereista :) Nyt voitte sitten odotella rauhallisissa tunnelmissa kun yksi piinaava odotus päättyi. Minä jännitän parhaillaan veljeni & avovaimon puolesta näkyykö tänään np-ultrassa mitään, sydänääniä ei oltu nlan ikivanhalla masiinalla rv 10+ kuultu joten hiukan jännittää vaikka tiedän ja hekin tietää kyllä että ei välttämättä mitään tarkoitakaan. viikot vähäset, kone huono, rasvakerrosta päällä jne.. Toivon nyt kuitenkin hartaasti että heilläkin olisi kaikki hyvin ja yhteinen juhannus olis juhlan eikä surun aikaa.

Neitoperhonen: hyvä että tarkastivat nuo maksa-arvot ja mitään ei niissä ollut! minä mainitsin stressin aiheuttamista oireista sekä raskaus-että muinakin stressiaikoina itelläni, ja nytkin kyllä kutiaa iho, ilman ihottumaa tällä kertaa, johtuen kait lähinnä ihon venymisestä kun enimmäkseen tuo keskivartalo kutiaa ja sääret sitten taas shavailusta..

kanelisokerille piti jotain komentoida mutta mitä...r-dementia on siis iskenyt! Ai niin, repäisykivuista. juu on täällä niitä erittäin paljon kun kääntää sängyssä kylkeä. ei oikeestaan muullon mutta en ikinä muista sängyssä ottaa iisimmin ennen kun on myöhästä. ja kyljnkääntelyä kun ihan kiitettävästi tulee harrastettua kun ei saa unta ja pyörii ja pyörii..

3h vielä ja sitten nokka kohti mökkiä. ei muuta kuin hyvää jussia kaikille ja koittakaa kestää vieressä juhlivia :)

aura rv 17+5

Vierailija
8/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä hikoillaan, vaikka yritetäänkin tuulettaa raikasta sadeilmaa.

Masussa touhutaan miten sattuu. Välillä muksitaan, välillä möyritään ja välillä ollaan niin hiljaa, että äippää ihmetyttää. Siis normaalia =) Hiukan enemmän on alkanut pelottaa vauvan terveys. Joka odotuksella tuo pelko näyttää kasvavan =( Höh tätä pääkoppaa!

Seuraavaan neuvolaan on pari viikkoa ja painoa ehtii siihen mennessä tulla taas hirmusti =( Toiset onnelliset täällä ovat huolissaan muutamasta kilosta ja tämä äippä kaikesta yrityksestä huolimatta imee itseensä kiloja toisensa perään... Että lisää vaan liikuntaa ja vähempi sapuskaa =o

Meidän juhannus on taas kotosalla. Tänä vuonna ei mennä vanhempien mökille (matka pitkä ja rahat loppu). Grillailuakaan ei varmaan suuremmin harrasteta, kun kerrostalossa asutaan. Jos vaikka suuntaamme lastenkokolle ja sitten nautiskellaan toisistamme =)

Täällä on aika harvoin niitä repäisykipuja. Joskus yllättää. Supistuksiakin on edelleen vähemmän kuin aikaisemmissa odotuksissa. Toivottavasti ei tarkoita yliaikaista... =( Tai sitten olen niihin niin tottunut, etten pane merkille. Napakampia kivuttomia supistuksia tulee S:n jälkeen ja kovemmassa liikkeessä.

Mitähän vielä... se raskausdementia on täälläkin pahemmansorttista =o

TalviSalama + Tiitiäinen 21+0

Vierailija
9/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin siis sokerirasituksessa ja hyvin meni ei tehnyt kovinkaan pahaa noi verikokeiden otot.

Huonoa oloa tuli loppu ajasta kyllä vähän kun ei ollut saanut niin moneen tuntiin syödä ja juoda.

käytiin myös juhannusta varten kaupassa...eikä tullut kuin 6 kassia ruokaa???

Kukahan nekin meillä syö,tosin osa meni pakastimeen odotteleen jotain ruoanlaitto kertaa.

Olen myös huomiseksi leivoskellut raparperi piirakan leivon ja 2 pellillistä pizzaa.

Maha ei oikein tykännyt kun oltiin kaupoilla tuosta autossa istumisesta alkoi vihloa sitten se autokyyti.

Nyt maha jo onneksi rauhottunut.

Tämmöistä meille nyt ennen juhannusta.

Rv 18+1

Vierailija
10/10 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Nyt on hyvä olo. Juhannussiivo tehty, nurmikko leikattu jne. Nyt edessä kolmen päivän loma ja siitähän nautimme täysin rinnoin.

Vaatteista oli puhetta. Itse sain eilen laatikollisen mammavaatteita miehen veljen tyttöystävältä. Niitä pitäis nyt sitten sovittaa. Ollan kyllä aika samankokoisia, joten pitäis niitten mahtua, ellen kasva ihan älyttömiä.

Juhannus vietetään mökillä. Sinne olis tarkoitus lähteä huomenna. Grillaillaan, juodaan (minulle siis alkoholitonta), saunotaan ja uidaan. :)

Toivottavasti tulee vaan hieno ilma.

Oma masu: luulen että tunsin eilen ekat liikkeet. Kun menin nukkumaan, mahassa muljahteli pari kertaa. Tuntuuko se siltä? Kuvittelinko?

Hauskaa ja turvallista jussia kaikille! Pitäkää huolta toisistanne!

Rusina rv 18