Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkkamaiset kivut, nyt rv 16+5

22.06.2006 |

Onko kenelläkään kokemusta, mitä tämä tarkoittaa, eli eilen illalla alkoin menkkamaiset kivut alavatsalla ja selän puolella. Jos en tietäisi olevani raskaana niin luulisin menkkojen alkavan ihan juuri.

Ei tässä muuten mitään hätää ole, mutta ollaan ensi viikolla lähdössä kahden viikon reissulle ulkomaille, pitäiskö käydä jossain näytillä ennen sitä vai onko ihan vaaratonta?

Kivuttomat supistukset tunnistan kyllä ja tämä ei ole sitä... Mulla on siis jo viides raskaus ja tällaista ei ole ennen ollut...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös kärsinyt samasta ongelmasta, siihen ei vaan taida yksinkertaisesti mikään auttaa :( Kohtu kasvaa, venyy ja siitä moiset kivut. Onhan tuo kyllä kiusallista, kun välillä herää yölläkin alavatsan menkkamaiseen jomotukseen, mutta sitten parin minuutin päästä se taas loppuu.

Vierailija
2/6 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla rv 15+3 ja tänään alkoi kauheet menkkakivut. Pelottaa et onko normaalia kohdunkasvua vai pitäskö olla huolissaan. Kertokaa te joilla kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen rv 22 ja tänään oli neuvola.siellä mainitsin että on päivittäin menkkamaista kipua ,aaltoilevaa ja menee n,puolessa min.ohi.sanoi ettei sellaista saisi olla ja tiistaina on sitten lääkäri aika..ekassa raskaudessa tuota oli vasta kun syn.käynnistyi.paitsi tietty kovempana.

Vierailija
4/6 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mun soittaa ihan neuvolaan ennen sitä ensi viikolla alkavaa reissua... Muuten olisin ihan rauhassa, mutta matkalle lähtö vähän pelottaa, jos siellä sattuukin jotain. Ollaan lähdössä Bulgariaan, joten en mielelläni siellä turvautuisi lääkäriin...

Vierailija
5/6 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vastailen!

Kävin tänään lääkärissä kun olen nyt 25. rv ja menkkamaista kipua on ollut nyt kaksi viikkoa joka toinen päivä. Kestää vieläpä monta tuntia noi säryt ja on aika pahoja. No, lääkäri katsoi kohdunsuun ja kohdunkaulan ja molemmat oli ok. Eivät osanneet sanoa, ovatko supistuksia vai eivät, mutta minulla ainakaan eivät olleet vaikuttaneet kohdun alueelle mitenkään, ainakaan vielä. Sanoivat, että jos vielä viikon päästä jatkuu säryt, niin soittelen sitten neuvolaan, pistävät lähetteen ultraan ja gynelle.

Näin, kannattaa mennä lääkärille tarkastuttamaan tilanne, eipä siinä muu auta kuin se.. ja lepo tietty. Olenkin nyt sairaslomalla toista viikkoa ja sitten jään kesälomille.

Hyvää ja huoletonta juhannusta kaikille!

terveisin Alisa ja vauva 24+3

Vierailija
6/6 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toisessa raskaudessa menkkakipumaisia oireita jotka kesti just muutaman sekunnin ja meni pois ja kohta taas, luokiteltiin supistuksiks, näitä siis viikoilta 17 lähtien synnytykseen asti, mitään vaikutusta noilla ei mulle ollu. Toisilla voi vaikuttaakin.

Nyt kolmannessa raskaudessa niitä on tullu rv 14:sta lähtien ja tällä viikolla neuvolatäti passitti ultraan. Kaikki kuitenki kunnossa, mutta suositteli välttämään sellasta toimintaa mikä aiheuttaa supistuksia.