Tapaus Kobe: Miksei helikoptereissa ole hyppyistuimia?
Kommentit (121)
Mä olen lentänyt helikopterilla, joka hajosi. Mutta sieltä kyllä hypättiin laskuvarjolla turvaan 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyppyistuimia"??? WTF?? Mikä on hyppyistuin? Sellanen minkä päällä hypitään?
Ootko ap joku vtun kehitysvammainen??
Sinä näytät olevan. Hyppyistuimia käytetään esim. hävittäjissä että jos kone putoaa, niin ei tarvi pilotin kuolla sen takia.
Ruotsalaisethan tähän ovat erikoistuneet Gripeninsä kanssa.
Sinc
Käy kattoon youbutesta.
Katoppa vaan ite. Se on pikkasen eri asia ampua taivaslle pilotti, joka on puettu painepukuun ja visiirilliseen kypärään ja joka on harjoitellut tarvittavat temput simullaattorissa. Kuit tennareihin, shortseihin ja lippikseen puettu kokematon siviili.
Mutta nehän kouli. Vaikka selviämisprosentti olisi pieni, niin onhan se parempi kuin 0%.
Sinc
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lentänyt helikopterilla, joka hajosi. Mutta sieltä kyllä hypättiin laskuvarjolla turvaan 😃
Minäkin olen istunut autossa ja junassa, jotka on jo romutettu.
Ziunc
Minä hyppään säkkituolilla turbaaniin! Siinä on turbaanipää ihmeissään!
Vierailija kirjoitti:
Pointti on nyt jossain ihan muualla kuin siinä että joku ei muista heittoistuimen nimeä ja puhuu hyppyistuimesta....
Eli missä on pointti?
Ihmetyttää mikseivät tuon yhtiöt kopterit olisi saanut lentää sumussa. Ymmärtääkseni helikoptereillakin lennetään sumussa mittareiden varassa kuten lentokoneillakin. Ei sumun luulisi nyt olevan nykyteknologialla edes vuoristoalueella lennettäessä mikään ongelma. Vai onko lentäjän koulutus ollut puutteellinen tms. Luin joskus amerikkalaisilla olleen vielä Vietnaminsodan aikana helikoptereita joissa ei ollut mittarilentovarustusta. Ne lensivät sitten sumussa seuraten helikopteria jossa oli mittarilento varustus.
Kun koneen hallinta on menetetty. Roottori irroittaa itsensä vehkeestä ja parin sekunnin kuluttua kaikkien istuimet hyppäävät katon läpi ilmaan avaten laskuvarjot.
Sinc
Mydään lippuja! Myydään lippuja. Tervetuloa kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Roottorin takia.
Niin, niitä lapojahan ei saa siitä irti.
On helikoptereita, joissa on heittoistuin. Aivan kuten lentokoneissakin, kaikki rakenteet ammutaan pois pilotin pään yläpuolelta ennen kuin penkki lähtee liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Roottorin takia.
Ei se olisi ongelma jos roottorin lavat ammuttaisiin 10 millisekuntia sitä ennen räjähdepulteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ziunc
Samoin, mutta tuo kopteri oli lähtiessä ihan kunnossa! 😄
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää mikseivät tuon yhtiöt kopterit olisi saanut lentää sumussa. Ymmärtääkseni helikoptereillakin lennetään sumussa mittareiden varassa kuten lentokoneillakin. Ei sumun luulisi nyt olevan nykyteknologialla edes vuoristoalueella lennettäessä mikään ongelma. Vai onko lentäjän koulutus ollut puutteellinen tms. Luin joskus amerikkalaisilla olleen vielä Vietnaminsodan aikana helikoptereita joissa ei ollut mittarilentovarustusta. Ne lensivät sitten sumussa seuraten helikopteria jossa oli mittarilento varustus.
Onko kokemuksesi lentoasioista mikä? Minulla ei ole alan kokemusta, mutta olen saanut useimmista liikenneonnettomuuksista sen kuvan, että sääolot täytyy aina ottaa vakavasti ja että edes ammattilainen ei voi liikennöidä säässä kuin säässä. Ihan lähtien vaikka siitä, että NASA:n pamput eivät ottaneet kylmää säätä vakavasti koska kunnianhimo, ja tämän vuoksi kuoli ammattimainen astronauttitiimi tässä muutama vuosikymmen takaperin.
Kannattaa oikeasti vähän tutustua aiheisiin ennen kuin tulee tänne kertomaan, mikä muka on parhaillekin ammattilaisille mahdollista ja mikä ei. Vältyttäisiin turhalta soopalta aina näistä lentojutuista lääkäreiden kykyjen vähättelyyn. Ei ammattilaisetkaan ole mitään megajeesuksia, joiden pitäisi pystyä ihan kaikkeen luonnonvoimista huolimatta. Ihan absurdia ajatella että pystyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Heittoistuin helikopterissa niin tulee siivutettuja singahtaneita. Ei saisi nauraa mutta mielikuva on kuin ihminen nakattaisi jättikokoiseen blenderiin.
Ai hitto että repesin tälle :D
Eikö kuori voisi olla samaa ainetta kuin suberpallo jolloin onnettomuuden sattuessa kori pomppisi maassa muutaman kerran. Ja ihmiset sisällä turvassa
Vierailija kirjoitti:
Heittoistuin helikopterissa niin tulee siivutettuja singahtaneita. Ei saisi nauraa mutta mielikuva on kuin ihminen nakattaisi jättikokoiseen blenderiin.
Haluatko tietää miten broilerisuikaleet oikeasti tehdään...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roottorin takia.
Niin, niitä lapojahan ei saa siitä irti.
Pöllö. Silloinhan helikopteri tippuu. Mutta jos heittoistuimet ammutaan alaspäin ei ole mitään ongelmia.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ziunc
Samoin, mutta tuo kopteri oli lähtiessä ihan kunnossa! 😄
Siis oli kunnossa. No oli se junakin lähtiessä kunnossa.
Zinc
Ei niissä oo, kun niissä on pomppuistuimet. Mut jostain syystä ne ei tuossa tapauksessa pompannu.